Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 minutes ago, Duriello said:

...

Ehh, me møtte ikkje noko å klage på egentlig. Eg berre var hos Hyundai, prøvekjørte den, og syns den var så hysterisk morsom at eg måtte vise den til kameraten som så etter bil. 🤣

Hadde nok blitt fort vant med den og greier, men akkurat der og da var den berre så småabsurd at eg fniste heile vegen.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hanhijnn skrev (3 timer siden):

Hva er galt med meg??? Fikk plutselig litt lysst på en Toyota Corolla!!! 🤯

https://www.bilnorge.no/er-dette-neste-toyota-corolla/4151108

Hadde glat tatt en Corolla om den så slik ut (hekken var ikke like pen, dog!), men tenker Celica-navnet nesten hadde passet bedre på en slik, kun basert på bildene og teksten i den linken.

frohmage skrev (1 time siden):

Noe av problemet er jo at alle steder som bygges ut for å dekke alle behov (parkering, lading, toaletter, BurgerKing) blir slitsomme steder å besøke, selv om de også har et utsiktspunkt. Da er det vel bedre å drømme om bedre rekkevidde og høyere ladehastigheter.

Tror mange hadde klart seg med 22 ell 50 kW DC på rasteplasser. Altså ikke så stort behov for rask lading, men mer at man lader noe og kan bruke mer tid på stedet. Skal man lade raskt, stopper man på dedikert ladested, noe som vil gå raskere med 800V-lading som nå brer seg om.

Simen1 skrev (57 minutter siden):

Nettopp! Noen vil ha pausene sine sånn, andre vil ha pausene på andre måter. Smak og behag. På samme måte bør det være et mangfold av typer ladesteder slik at folk stort sett finner en plass de liker å ta pausen sin. Personlig vil jeg gjerne ha mer av den gamle rasteplass-kulturen tilbake i ny og moderne drakt; med wc og ladestolper.

Søppelmatkjeder har jeg ikke så mye til overs for, men noen ganger må man dessverre ty til de også. Også respekterer jeg at andre har en annen smak på det området, så de hører hjemme i et utvalg av ladeplasser.

Ja, mange som setter pris på stopp der det IKKE finnes så mye tjafssteder. Natur og stillhet betyr mer for mange!

• Liker 1
Skrevet
Trestein skrev (5 minutter siden):

Det var simen som ikke ville gi 500 000kr ekstra for en bil med lang rekkevidde. 

Han hadde nok noko heilt anna i tankane enn ein CLA.

Sikkert fin bil, men dyr å halde sidan det er MB. Minst 300k over mitt budsjett :)

Skrevet
Drunkenvalley skrev (31 minutter siden):

https://www.hyundai.com/no/no/bilmodeller/inster.html

Morsom bil. Absurd stort interiør tross hysterisk morsom størrelse. 265k for 370 km rekkevidde. Hadde levd greit med det eg. 🤣

Ikkje at eg skal snakke ned på dyrere biler, men det ville vore andre grunner enn rekkevidde som ville vore i biletet der for meg.

Jeg ser gang på gang i denne tråden og mange andre steder at elbiler kokes ned til de to faktorene (uthevet). Som om det ikke fantes andre faktorer. Og det frustrerer meg like mye hver gang fordi det er så overvurdert og unyansert.

Skrevet
10 minutes ago, Simen1 said:

Jeg ser gang på gang i denne tråden og mange andre steder at elbiler kokes ned til de to faktorene (uthevet). Som om det ikke fantes andre faktorer. Og det frustrerer meg like mye hver gang fordi det er så overvurdert og unyansert.

Joda, men i denne kontekst så var det i sammenlikning med ein Mercedes på 600k. 👀 Og litt av poenget mitt var berre at du får plenty til denne prisen.

Bilen er jo deretter på såpass lav pris for nybil.

Skrevet

Synd med prisene på CH-R+. 
synes den blir for kostbar ift TM3 og elrock (skjønner det ikke nødvendigvis er epler-epler), men i mitt hode er de gode alternativer. 

om jeg ikke leser helt feil, havner vi på greit over 500K for AWD, vinterdekk, krok osv. 

Skrevet

Ja hvertfall for toppmodell. Bunnmodell med 2wd koster 420 tusen og gir 600 kilometer. Problemet er vel at tesla 3 til 400 tusen går 750 kilometer, og ellers er lengre fremme teknologisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...