Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Vil nå si at evolusjon ikke bare har med tidfestinger å gjøre, men også det om et menneske er et menneske skapt i Guds bilde, forskjellig fra dyrene, eller om mennesket bare er et dyr omtrent på linje med de andre dyrene.

Dersom en godtar helt og fullt at mennesket er et dyr, har det mange konsekvenser. Og hvis en godtar det som står i Bibelen at mennesket er skapt i Guds bilde og ikke så mye dårligere enn englene, har det også mange konsekvenser.

 

Se til det kristne forbildet Lady Blount:

 

http://www.theflatearthsociety.org/tiki/tiki-index.php?page=Lady+Blount

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil nå si at evolusjon ikke bare har med tidfestinger å gjøre, men også det om et menneske er et menneske skapt i Guds bilde, forskjellig fra dyrene, eller om mennesket bare er et dyr omtrent på linje med de andre dyrene.

Dersom en godtar helt og fullt at mennesket er et dyr, har det mange konsekvenser. Og hvis en godtar det som står i Bibelen at mennesket er skapt i Guds bilde og ikke så mye dårligere enn englene, har det også mange konsekvenser.

 

Og der har vi den idiotiske tankegangen igjen. Skapelsen er fortalt og skrevet ned av mennesker etter at den eventuellt skjedde. Hvis vi tar noen kristnes beregninger med i bildet, jorden er 6000år, så ble det ikke skrevet ned før ca. 4000år etter.

 

Å skape noe vil ikke si at man har sluttresultatet med en gang. Det er fullt mulig å være skapt i guds bilde selv om vi har utviklet oss til å bli "sluttresultatet". Å påstå at det er umulig at en gud har satt i gang en evolusjonsprosess som er programmert til å bli resultatet vi ser i dag er å undervurdere guden.

 

En allmektig gud vil med letthet ha kunne skapt en forhåndsprogrammert evolusjon.

 

Det er forbausende hvordan kristne undervurderer sin egen gud og hvor mye de stoler på mennesker som har skrevet ned "sannheten". Er det slik at dere kan bevise at de som har skrevet bibelen har rett? Kan dere bevise at man kan sette sin lit til at de har skrevet sannheten? Kan dere bevise at det ikke er noen tolkninger med i bildet som gjør at historien ikke har med alle faktorer?

Lenke til kommentar
(...)

 

Skriv heller om dette i evolusjonstråden, eller en tråd om Bibelens troverdighet.

Virker som du har masse meninger om evolusjon som du vil ut med.

Om et menneske utvikler en tro på at hele Bibelen er inspirert av Gud, har ofte med personlige erfaringer å gjøre. En ser at i stadig flere ting kan sannheten bare finnes der.

 

Flat-Earth-Meme-7-5.jpg

Lenke til kommentar

Vil nå si at evolusjon ikke bare har med tidfestinger å gjøre, men også det om et menneske er et menneske skapt i Guds bilde, forskjellig fra dyrene, eller om mennesket bare er et dyr omtrent på linje med de andre dyrene.

Dersom en godtar helt og fullt at mennesket er et dyr, har det mange konsekvenser. Og hvis en godtar det som står i Bibelen at mennesket er skapt i Guds bilde og ikke så mye dårligere enn englene, har det også mange konsekvenser.

 

Se til det kristne forbildet Lady Blount:

 

http://www.theflatearthsociety.org/tiki/tiki-index.php?page=Lady+Blount

 

Fikk du testet dette jeg ba deg gjøre med en ball eller kule?

Hva fant du utav? viste det seg at rotasjonsretningen ble motsatt, avheng av hvilken pol perspektivet var fra?

Lenke til kommentar

@maxrpm Hva var det første "beviset" som fikk deg til gå over til flat jord?

Jeg gikk fra å studere kreasjonisme på 6000 år til mange andre konspirasjoner som for eksempel månelandingen. Så i 2014 tror jeg så så jeg et intervju av Robert Sungenis som sa at det er tatt bilder av universet som beviser at jorden er i universets sentrum. Såkalte CMB bilder fra tre forskjellige. "satelitter". Og han går igjen på teorien tycho brahes geosentrisme som beviser at det er nesten ingen forskjell på den modellen og Heliosentrisme. De er relativt like. Så kom jeg over en flat jord kar som var helt latterlig å høre at jorden var flat. Viste det til noen av mine kompiser. Så etter noen uker sa den ene av kompisene jeg hadde vist dette til at han har sett litt inn på det og det kan virke som at det er mulig. Men det er en stor konspirasjon. Vi lo litt av det. Men jeg kjenner ham godt og han er ikke så dum. Så jeg ga det en sjangs jeg og. Og Chicago skyline videoen ble litt av vekker for meg. Det ser absolutt ikke ut som et speilbilde av noe som burde være langt under kurven. Det er heller at jorden er flat. Vann flater ut og kurver aldri. Atmosfæren må gjør blokkeringen av det som er langt vekke.

Lenke til kommentar

Kan du ikke legge ut bildene da?

Et lite utdrag fra filmen "the Principle" som jeg så høsten 2014

https://www.youtube.com/shared?ci=tMf-oJD4hVM

Varer litt over 5 minutt. Fra 3min40sek kan du se bildene. Eller søk opp "CMB axis of evil" (cosmic microvawe background.

Men denne filmen, selv om den kan få oss til å fokusere mer på at vi er i senter av noe, kan få oss til å vandre ut i rom-fantasier som jeg nå mener er løgn. Vi kan ikke komme oss ut av Guds skaperverk. Det er stort nok for oss. Men uutholdelig for ugudelige mektige menn som har gitt oss rom-fantasiene.

Lenke til kommentar

 

Kan du ikke legge ut bildene da?

Et lite utdrag fra filmen "the Principle" som jeg så høsten 2014

https://www.youtube.com/shared?ci=tMf-oJD4hVM

Varer litt over 5 minutt. Fra 3min40sek kan du se bildene. Eller søk opp "CMB axis of evil" (cosmic microvawe background.

Men denne filmen, selv om den kan få oss til å fokusere mer på at vi er i senter av noe, kan få oss til å vandre ut i rom-fantasier som jeg nå mener er løgn. Vi kan ikke komme oss ut av Guds skaperverk. Det er stort nok for oss. Men uutholdelig for ugudelige mektige menn som har gitt oss rom-fantasiene.

 

 

Vi er heldige som har naturvitenskap hvor ting er basert på fakta og gjentatte eksperimenter og ikke personlig synsing slik du gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk du testet dette jeg ba deg gjøre med en ball eller kule?

Hva fant du utav? viste det seg at rotasjonsretningen ble motsatt, avheng av hvilken pol perspektivet var fra?

 

 

Faktisk noe jeg klarte å gjøre :dribble: - behøver ikke rotere ball eller kule, men en hvilken som helst gjenstand. Og det er logisk at når gjenstanden snus opp ned, vil bevegelsen være baklengs.

Lenke til kommentar

 

Fikk du testet dette jeg ba deg gjøre med en ball eller kule?

Hva fant du utav? viste det seg at rotasjonsretningen ble motsatt, avheng av hvilken pol perspektivet var fra?

 

Faktisk noe jeg klarte å gjøre :dribble: - behøver ikke rotere ball eller kule, men en hvilken som helst gjenstand. Og det er logisk at når gjenstanden snus opp ned, vil bevegelsen være baklengs.

Flott! Så da antar jeg du er enig at dette altså var et ikke-problem for en klode?

Lenke til kommentar

Et lite utdrag fra filmen "the Principle" som jeg så høsten 2014

https://www.youtube.com/shared?ci=tMf-oJD4hVM

Varer litt over 5 minutt. Fra 3min40sek kan du se bildene. Eller søk opp "CMB axis of evil" (cosmic microvawe background.

Men denne filmen, selv om den kan få oss til å fokusere mer på at vi er i senter av noe, kan få oss til å vandre ut i rom-fantasier som jeg nå mener er løgn. Vi kan ikke komme oss ut av Guds skaperverk. Det er stort nok for oss. Men uutholdelig for ugudelige mektige menn som har gitt oss rom-fantasiene.

Har sett de bildene før, men hvordan viser de at vi er sentrum?

Beviser ikke de bildene at det er ett helt univers der ute egentlig, og dermed må jorden være rund?

Men de gjør vel ikke det når du bruker de, selv om bildene viser galaksen vi bor i...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

Flott! Så da antar jeg du er enig at dette altså var et ikke-problem for en klode?

 

Ikke bare skal kloden dreie rundt, men den skal på en måte være delt på midten?

Siden det ikke er noen bilder fra verdensrommet som viser byer som er opp-ned, går jeg ut fra at det ikke er noen bilder som viser dette skiftet i vinder og strømmer.

 

Futuramabildet ble muligens lagd av noen for å spotte flat jord-saken, ser jeg nå. Men bildet livet litt opp uansett.

Lenke til kommentar

 

Flott! Så da antar jeg du er enig at dette altså var et ikke-problem for en klode?

Ikke bare skal kloden dreie rundt, men den skal på en måte være delt på midten?

Siden det ikke er noen bilder fra verdensrommet som viser byer som er opp-ned, går jeg ut fra at det ikke er noen bilder som viser dette skiftet i vinder og strømmer.

Skjerp deg. Denne "delingen på midten" kalles ekvator, og 'fungerer' helt normalt, som du viste for deg selv med dette fantastiske eksperimentet. Ingenting magisk ved det.

 

Kan du tegne eller vise hvordan du ser for deg at bilder fra verdensrommet skal vise byer som er opp-ned? Tror det er høyst nødvendig at du illustrerer dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan man være en selvgod narsissist når man ærer Gud for godheten gjennom seg.

Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner.

Ingen er så blinde for egen "ondskap" som de som tror de gjør godt.

Om du tror en tro på Gud gir noen automatikk i godhet eller moral - da har du endel igjen å lære om religiøse personer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...