Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

a) Bildet skal være tatt fra månen

b) Vi vet størrelsesforholdet mellom jorda og månen, som er at månen er mye mindre.

Har du en kilde på at dette er tatt fra månens overflate? Jeg antar at dette er et av bildene tatt fra Command Module i bane rundt månen, ca 110 km over månens overflate. Dette ut i fra månekraternes størrelse. Men jeg kan ta feil, så jeg vil gjerne ha en kilde på hvor bildet er tatt.

 

Edit:

Dette er i hvert fall tatt fra Command Module:

 

post-88193-0-72589100-1489598280.jpg

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei? det er en data animasjon.

hvorfor er det latter der? sånne animasjoner er ikke spesielt morsome.

80% innholdet i filmene som blir lagt ut er jo med artige meme`er og/eller latter eller andre gøyale effekter som åpenbart enkelte mener forsterker filmene.

 

Pleier å holde å skru av lyden og spole raskt gjennom, man får med essensen og man slipper å sitte i 10 minutter å se på underholdning tilpasset 2-åringer.

Lenke til kommentar

"og da jeg var på brunstfotografering i området så jeg at månen subbet oppover fjellsiden"

 

Lol! Ikke de ordene jeg ville valgt, men et sitat verdig et dikt.

 

Problemet er jo at dette viser det normale størrelsesforholdet mellom månen og jorda. Altså, månen er mye mindre enn jorda. Som det visstnok ble satt et mål på også, for noen innlegg siden.

Bildet fra månen viser et unormalt størrelsesforhold, som dere også hevder er oppnådd med zoom.

:nei:

 

(Ifølge flat jordere er månen enda mindre enn det som ble oppgitt av Noxhaven).

Lenke til kommentar

"og da jeg var på brunstfotografering i området så jeg at månen subbet oppover fjellsiden"

 

Lol! Ikke de ordene jeg ville valgt, men et sitat verdig et dikt.

 

Problemet er jo at dette viser det normale størrelsesforholdet mellom månen og jorda. Altså, månen er mye mindre enn jorda. Som det visstnok ble satt et mål på også, for noen innlegg siden.

Bildet fra månen viser et unormalt størrelsesforhold, som dere også hevder er oppnådd med zoom.

:nei:

 

(Ifølge flat jordere er månen enda mindre enn det som ble oppgitt av Noxhaven).

 

Synes du ordet "brunst" er flaut?, og er "løpetid" også flaut?. Det heter faktisk brunstperiode når hjorten er ute på paring, og løpetid når kattene skal formere seg.

 

Igjen så må du prøve å forstå hvordan et kamera fungerer, jeg skal prøve å ta bilder av neste fullmåne med og uten zoom. Det skal jeg gjøre selv om objektivet jeg har er et simpelt 18-55mm.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke sitte og diskutere i måned etter måned med dere som ikke forstår forskjellen på å zoome ut og zoome inn.

Skjønner dere ikke at en gjenstand må zoomes ut ekstremt for å bli ekstremt mye mindre?

Eller skriver dere bare hva som helst for å beskytte bildet som skal være tatt fra månen?

 

Det å ta bilde av en måne fra jorda beviser da for sv***te ingenting. Vi vet at månen normalt er mye mindre enn jorda, så det er ikke nytt. Langt ifra.

Huff. Blir nå så frustrert at jeg må prøve å ta en lengre pause fra tråden igjen.

Lenke til kommentar

K

 

Jeg kan ikke sitte og diskutere i måned etter måned med dere som ikke forstår forskjellen på å zoome ut og zoome inn.

Skjønner dere ikke at en gjenstand må zoomes ut ekstremt for å bli ekstremt mye mindre?

Eller skriver dere bare hva som helst for å beskytte bildet som skal være tatt fra månen?

 

Det å ta bilde av en måne fra jorda beviser da for sv***te ingenting. Vi vet at månen normalt er mye mindre enn jorda, så det er ikke nytt. Langt ifra.

Huff. Blir nå så frustrert at jeg må prøve å ta en lengre pause fra tråden igjen.

 

Kan du forklare hva som er forskjellen på å zoome ut og zoome inn?, Hvordan zoomer man ut på et kamera som ikke bruker zoom?.

Jeg tror nemlig ikke du skjønner dette med zoom og hvordan er kamera fungerer, men du kan jo gjerne forklare med egne ord hvordan du tror det fungerer.

Er forresten enig i at du burde ta en pause fra tråden, du kan jo bruke tiden på å lære om fotografi istedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

 

https://www.nrk.no/mr/ventet-fire-fullmaner-pa-dette-bildet-1.13429002

 

Bilde tatt av månen fra 200m hold. Her ser man jo hva man kan gjøre med zoom.

 

Hjorten er på 200m hold, ikke månen ;)

 

Hmm ja ble litt feil det :p men det er ikke det mest tullete som er skrevet i tråden.

 

 

 

sikker? månen er jo ganske liten og siden sola flyr rett over hodet vårt, så er nok månen ca 200m unna.

Lenke til kommentar

nei? det er en data animasjon.

hvorfor er det latter der? sånne animasjoner er ikke spesielt morsome.

Ok. Du trodde det du også.

Her er fra JAXA's egen side. Har NASA gått ut mot JAXA og sagt de bruker dataanimasjon? Nei. Fordi de selv gjør det.

https://youtu.be/Oy2L9Jti9Z4

 

Og her. Denne er den jeg postet sist.

https://youtu.be/pSYvqyzqGNI

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke sitte og diskutere i måned etter måned med dere som ikke forstår forskjellen på å zoome ut og zoome inn.

Skjønner dere ikke at en gjenstand må zoomes ut ekstremt for å bli ekstremt mye mindre?

Eller skriver dere bare hva som helst for å beskytte bildet som skal være tatt fra månen?

 

Det å ta bilde av en måne fra jorda beviser da for sv***te ingenting. Vi vet at månen normalt er mye mindre enn jorda, så det er ikke nytt. Langt ifra.

Huff. Blir nå så frustrert at jeg må prøve å ta en lengre pause fra tråden igjen.

Jeg tror nok at folk her ikke skjønner hva du mener er zoomet ut eller inn, og definitivt ikke hva du mener forteller at dette har blitt gjort.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...