Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Jajaj.. etter ca 5500 innlegg klarte jeg ikke å dy meg. Jorda er ikke flat. Har man vært oppe i et fly noen gang så ser man at jorden er en kule, eller har du vært ute på havet, så ser man kurvnasjonen. Ved at du først ser masta stikke opp av havet før man etterhvert ser resten av båten. 

 

At noen kan i sin villeste fantasi si at planeten er flat som en pannekake, er for meg helt ubegripelig altså!

Lenke til kommentar

Jajaj.. etter ca 5500 innlegg klarte jeg ikke å dy meg. Jorda er ikke flat. Har man vært oppe i et fly noen gang så ser man at jorden er en kule, eller har du vært ute på havet, så ser man kurvnasjonen.

 

Ja, det sies at alle nordmenn er født med ski på beina og en kurv under armen.

Ut fra diverse kommentarer virker det som det er de færreste som ser kurven fra flyene. Noen må ta feil, alle kan ikke ha sin egen sannhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1) Hvis du ser rett frem på horisonten er den ved øyenivå.

2) Hvis den er midt i bildet er den ved øyenivå.

 

Men jeg gjetter selvfølgelig. Dette er et godt steg utenfor min kunnskapsbase.

Men hvordan fungerer dette på film og bilde?

På dette bildet er horisonten i øyenivå, hvordan regnes og/eller måles dette?

Om man ikke har noe måte å finne ut hva som er i øyenivå meningsløst å bruke det i noe som helst.

 

post-367774-0-67698200-1489482230.jpg

Lenke til kommentar

Tenkte alltid at f***eslasken var en fluffy, liten pus.

 

 <3

 

 

Jajaj.. etter ca 5500 innlegg klarte jeg ikke å dy meg. Jorda er ikke flat. Har man vært oppe i et fly noen gang så ser man at jorden er en kule, eller har du vært ute på havet, så ser man kurvnasjonen. Ved at du først ser masta stikke opp av havet før man etterhvert ser resten av båten. 

 

At noen kan i sin villeste fantasi si at planeten er flat som en pannekake, er for meg helt ubegripelig altså!

 

Velkommen!  :wee:

 

Det er vel bare sånn ca 2340 år siden mennesket på empirisk vis kunne vise til at jorden har en sfærisk form.

5.500 innlegg om dette i 2017 er ja.. helt ubegripelig :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

forklar dette, UTEN og si at de er eliten eller at vi er med på å lure dere bla bla bla

Synes å huske denne var postet. Og jeg har sett den før du postet den. Men her er et motsvar til den.

https://www.youtube.com/shared?ci=hb-BjZ7i-WI

 

 

 

um, han feiler med første setning, vi tror ikke jorden er rund.

forøvrig, er det der noe av det dummeste jeg har sett på internett ever, og det sier litt.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

 

forklar dette, UTEN og si at de er eliten eller at vi er med på å lure dere bla bla bla

https://www.youtube.com/watch?v=JgY8zNZ35uw

Synes å huske denne var postet. Og jeg har sett den før du postet den. Men her er et motsvar til den.

https://www.youtube.com/shared?ci=hb-BjZ7i-WI

 

Han åpner videoen med å si at de eneste bevisene vi har er bilder vi har sett på TV... Hva med alle de forsøkene vi prøver å få dere til å gjøre, men som dere nekter?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På alle former av verdener vil det bli bedre utsikt når en kommer opp i høyden.

Men på en ball-jord er det tenkelig at den gode utsikten vil synes å være mer i knehøyde eller ankelhøyde.

Altså at horisonten (en horisontal horisont finnes vel ikke på en ball-jord), vil være lavere nede jo lengre vekk du ser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

At det i det hele tatt er enkelt å filme horisonten fra et flyvindu (ikke minst et concorde-vindu), viser at deres ball-teori er helt feil.

Horisonten skulle vært langt nedenfor.

 

 

du er ikke så skarp du, er du vel?

at jorda er rund er ikke en teori.

Lenke til kommentar

https://www.youtube.com/shared?ci=p6a2VFBCOWk

Ok. Her er en som har lekt med autocad.

Dette er tredje og siste del av der han tar for seg horisonten. 3 minutt og 30 sek ut i videoen er han ferdig med modellene. Du kan se fra der hvordan øyenivået og horisonten er på forskjellige modeller.

Dette er forøvrig samme karen med et flygyroskop koblet til en litt dårlig kompressor. Testen var gjort i England og der skal det gi utslag. Men ikke godt nok for dere om dette eksperimentet ikke er godkjent av vitenskapsmafiaen som utelukker Gud totalt i sine oppdagelser.

Lenke til kommentar

Problemet er at det ikke er mulig kopiere det han har gjort får å bekrefte eller avkrefte. Det er slik man gjør i vitenskspen, man noterer detaljer om det man gjør så tester andre det og sjekker om de kommer frem til samme resultat.

 

Så, du kan teste det så kan jeg teste det så se om vi får samme resultat som han. Da er det bekreftet at en gyro av den type og det oppsettet ikke spinner med jorden :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

https://www.youtube.com/shared?ci=p6a2VFBCOWk

Ok. Her er en som har lekt med autocad.

Dette er tredje og siste del av der han tar for seg horisonten. 3 minutt og 30 sek ut i videoen er han ferdig med modellene. Du kan se fra der hvordan øyenivået og horisonten er på forskjellige modeller.

Dette er forøvrig samme karen med et flygyroskop koblet til en litt dårlig kompressor. Testen var gjort i England og der skal det gi utslag. Men ikke godt nok for dere om dette eksperimentet ikke er godkjent av vitenskapsmafiaen som utelukker Gud totalt i sine oppdagelser.

 

 

ser du ikke at kamera tilter nedover, hvor høyere han går, den går ikke rett opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...