Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er mest komisk er at man kan bare konstruere en hvilken som helst "Enhjørning tråd", trekke seg tilbake, og så vil den "superfornuftige" eller "snusfornuftige" menigheten koke suppe på spiker i det uendelige

 

Hvem er det som er mest naiv eller tett i pappen mon tro ... ;)

 

Som sagt før i tråden, vi mennesker finner på mye rart som tidsfordriv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Det som er mest komisk er at man kan bare konstruere en hvilken som helst "Enhjørning tråd", trekke seg tilbake, og så vil den "superfornuftige" eller "snusfornuftige" menigheten koke suppe på spiker i det uendelige

Hvem er det som er mest naiv eller tett i pappen mon tro ... ;)

 

 

Som sagt før i tråden, vi mennesker finner på mye rart som tidsfordriv.

Dette tror jeg kan kalles ett slags skramleorkester .. ;)

 

Men mer seriøst hva angår tidsfordriv så skulle det tatt meg bare noen minutter med tankevirksomhet å konstruere en tråd som fyrte opp alle disse små og store vitenskapsmenn og relativt lærde, og mest fordi man relateres til en eller annen religion, så ville driten rulle av seg selv. Kunne vært innom en gang i uken og hevet på mer køl, og så bare sittet å lest og ledd mellom håndfullene med popcorn

 

Vi er noen kløktige dyr vi mennesker :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har det ikke av og til vært sånn at man tenker at man blir lurt med på dette surret? Det skal jo så lite til når man bare slenger på ett lite herre gud, da fyrer alle seg opp og jazzen går i taket

 

Bare en tanke, fordi jeg ser ikke logikken i å holde på med sånt som dette tøvet over flere hundre sider

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det som jeg nevner i de forrige postene. Det skal jo veldig lite til for å holde liv i sånne tråder som denne, bare å legge ut en eller annen youtube video, eller noe surr fra en eller annen tøyseside på nett, og så biter folk villig på og går av skaftet for å motbevise

Lenke til kommentar

Har ikke lest gjennom hele tråden, men er det virkelig folk i år 2016 som fremdeles tror at jorden er flat ? Hahaha tror jeg dør....

Du burde tatt deg en tur i en kirke, eller moske, eller ene eller annen såkalt alternativ messe, så ville du blitt dypt sjokkert av hva folk faktisk tror i opplyste dag... Er så mye mer spennende å tylle seg inn i ignoranse og uvitenhet en faktisk å følge litt med på hva som faktisk mest sannsynlig er sant..

 

Så fort det er en bitteliten tvil, og det er det jo alltid, selv på områder som er MYE mer sannsynlig gitt data mengdene vi har på det (som fx flat jord... der vi har null data på at jorden er flat (noe som helt sikkert skyldes "eliten" da, som betaler uhorvelige summer for å skjule disse dataene...)) enn på det andre, så hopper folk på det andre, for det er jo ikke HELT sikkert at det er feil, ikke sant?

 

Er folk så dumme eller tar de kurs tenker jeg... 

Lenke til kommentar

At alle må tenke likt med skolesystemet, er forsåvidt et "mengdeargument". Det bør ikke være noe selvstendig argument.

 

Aristoteles og Ptolemæus... det er lett å henfalle til den engelske formen Ptolemy her, men det ser ut til å finnes en skandinavisk språkform, "Ptolemæus" --- disse to trodde altså på flygende enhjørninger siden de støttet et geosentrisk verdensbilde?

I motsetning til https://en.wikipedia.org/wiki/Aristarchus_of_Samos og Philolaus.

 

Er Philolaus' verdensbilde ikke et religiøst verdensbilde?

 

Philolaus says that there is fire in the middle at the centre ... and again more fire at the highest point and surrounding everything. By nature the middle is first, and around it dance ten divine bodies — the sky, the planets, then the sun, next the moon, next the earth, next the counterearth, and after all of them the fire of the hearth which holds position at the centre. The highest part of the surrounding, where the elements are found in their purity, he calls Olympus; the regions beneath the orbit of Olympus, where are the five planets with the sun and the moon, he calls the world; the part under them, being beneath the moon and around the earth, in which are found generation and change, he calls the sky. (wikipedia)

 

Altså han tror på en sentralvarme, og nevner også gudefjellet (?) Olympen.

Lenke til kommentar

Hadde det enda vært et logisk, intelligent poeng ved å skjule jordas egentlige form med en massiv konspirasjon.

 

 

Over til noe annet - utrolig fascinerende å se "supermånen" i disse dager. Fullmåne, spesielt denne supermånen, får meg til å lure på hvordan det hadde sett ut hvis månen hadde vært mye nærmere jorda i fast bane (med forbehold om at påvirkningen på jordas gravitasjon hadde vært den samme og 1 kg = 1 kg uansett) og vi hadde sett en mye større måne til vanlig.

 

Ut fra det vi er vant til, kan jeg bare forestille meg at det hadde vært mye mer interessant å se  :)

Lenke til kommentar

At alle må tenke likt med skolesystemet, er forsåvidt et "mengdeargument". Det bør ikke være noe selvstendig argument.

Jeg vil bare legge til at dette har jeg kun hørt fra flat-jordere , kreasjonister og liberalister.

 

FE'ere: Påstand om at "vi" er hjernevasket av eliten.

Kreasjonister: Påstår "vi" bare gjentar det vitenskapsmenn forteller oss uten å tenke selv.

Liberalister: Påstår "vi" tror stat er en hellig ku som aldri kan gjøre feil.

 

Er det ikke påfallende at disse ytterkanttroende så konsekvent mener det må være irrasjonalitet bak en uenighet med dem? Det er nesten som at om man ikke tenker som dem, da tenker man ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

At alle må tenke likt med skolesystemet, er forsåvidt et "mengdeargument". Det bør ikke være noe selvstendig argument.

Jeg vil bare legge til at dette har jeg kun hørt fra flat-jordere , kreasjonister og liberalister.

 

FE'ere: Påstand om at "vi" er hjernevasket av eliten.

Kreasjonister: Påstår "vi" bare gjentar det vitenskapsmenn forteller oss uten å tenke selv.

Liberalister: Påstår "vi" tror stat er en hellig ku som aldri kan gjøre feil.

 

Er det ikke påfallende at disse ytterkanttroende så konsekvent mener det må være irrasjonalitet bak en uenighet med dem? Det er nesten som at om man ikke tenker som dem, da tenker man ikke.

Passer kanskje å poste denne videoen til det du sier her

https://www.youtube.com/shared?ci=3IrdFjGN2s0

 

Kanskje Trump som vil være motstander av klimakrisen vil sjekke ting som er mer viktig å sjekke som Obama nevnte en gang til Trump da Trump krevde å få se fødselsattesten til Obama.

 

"But no is prouder to put this birth certificate issue to rest than Donald, and that's because he can get back to the issues that matter, like, did we fake the moon landing?"

 

Ja det gjorde de. Håper dere ser det en dag.

Lenke til kommentar

Hadde det enda vært et logisk, intelligent poeng ved å skjule jordas egentlige form med en massiv konspirasjon.

 

 

Over til noe annet - utrolig fascinerende å se "supermånen" i disse dager. Fullmåne, spesielt denne supermånen, får meg til å lure på hvordan det hadde sett ut hvis månen hadde vært mye nærmere jorda i fast bane (med forbehold om at påvirkningen på jordas gravitasjon hadde vært den samme og 1 kg = 1 kg uansett) og vi hadde sett en mye større måne til vanlig.

 

Ut fra det vi er vant til, kan jeg bare forestille meg at det hadde vært mye mer interessant å se :)

Hvor mange kilometer nærmere er den jorden? Solen er 5 millioner kilometer nærmere jorden i desember enn i juni? Er solen større på himmelen i desember?

Lenke til kommentar

 

Hadde det enda vært et logisk, intelligent poeng ved å skjule jordas egentlige form med en massiv konspirasjon.

 

 

Over til noe annet - utrolig fascinerende å se "supermånen" i disse dager. Fullmåne, spesielt denne supermånen, får meg til å lure på hvordan det hadde sett ut hvis månen hadde vært mye nærmere jorda i fast bane (med forbehold om at påvirkningen på jordas gravitasjon hadde vært den samme og 1 kg = 1 kg uansett) og vi hadde sett en mye større måne til vanlig.

 

Ut fra det vi er vant til, kan jeg bare forestille meg at det hadde vært mye mer interessant å se :)

Hvor mange kilometer nærmere er den jorden? Solen er 5 millioner kilometer nærmere jorden i desember enn i juni? Er solen større på himmelen i desember?

 

Dette har vi vært igjennom før. Forskjellen er cirka fire prosent (146.000.000 km til 152.000.000 km). Det vil si at dersom solen lengst unna er tilsynelatende 1 cm bredde målt med fingertuppene, så vil den være 1,04 cm når den er nærmest. Det er en knapp halv millimeter forskjell målt med strake armer.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hadde det enda vært et logisk, intelligent poeng ved å skjule jordas egentlige form med en massiv konspirasjon.

Over til noe annet - utrolig fascinerende å se "supermånen" i disse dager. Fullmåne, spesielt denne supermånen, får meg til å lure på hvordan det hadde sett ut hvis månen hadde vært mye nærmere jorda i fast bane (med forbehold om at påvirkningen på jordas gravitasjon hadde vært den samme og 1 kg = 1 kg uansett) og vi hadde sett en mye større måne til vanlig.

Ut fra det vi er vant til, kan jeg bare forestille meg at det hadde vært mye mer interessant å se :)

Hvor mange kilometer nærmere er den jorden? Solen er 5 millioner kilometer nærmere jorden i desember enn i juni? Er solen større på himmelen i desember?

Men at sola er 400 mil lengere borte om vinteren kontra om sommeren på en flat jord som betyr at sola burde være mye mindre midtvinters en midtsommers, det er det ingen som tenker på når den etter sigende er bare 480km over bakken og har en størrelse på 52km..
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hadde det enda vært et logisk, intelligent poeng ved å skjule jordas egentlige form med en massiv konspirasjon.

Over til noe annet - utrolig fascinerende å se "supermånen" i disse dager. Fullmåne, spesielt denne supermånen, får meg til å lure på hvordan det hadde sett ut hvis månen hadde vært mye nærmere jorda i fast bane (med forbehold om at påvirkningen på jordas gravitasjon hadde vært den samme og 1 kg = 1 kg uansett) og vi hadde sett en mye større måne til vanlig.

Ut fra det vi er vant til, kan jeg bare forestille meg at det hadde vært mye mer interessant å se :)

Hvor mange kilometer nærmere er den jorden? Solen er 5 millioner kilometer nærmere jorden i desember enn i juni? Er solen større på himmelen i desember?
Men at sola er 400 mil lengere borte om vinteren kontra om sommeren på en flat jord som betyr at sola burde være mye mindre midtvinters en midtsommers, det er det ingen som tenker på når den etter sigende er bare 480km over bakken og har en størrelse på 52km..

I den retningen kan lag på lag på lag med atmosfære forstørre solen.

 

https://www.youtube.com/shared?ci=k_oOTQB0DxA

 

https://www.youtube.com/shared?ci=74hkNtKWMSQ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...