Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Ateister vil altså overtale flere til å bli ateister? Men hvorfor det, når de bare kunne slappe av og ikke bekymre seg om noe? De er da ikke noe trossamfunn som trenger å misjonere..

 

Fantasy-filmer om flate verdener som Ringenes herre, behøver ikke å spilles inn i noe studio. Det er bare å gå rett ut i naturen og filme dem. Hvorfor? Fordi det alltid ser ut som jorda er flat likevel.

Jeg har vært et naut i alle år som ikke har skjønt dette.

Fantasy-filmer fra verdensrommet derimot, må selvsagt alltid spilles inn i et filmstudio.

 

Og vi går over til en spesiell flytype.... Concorde, flyet som kunne fly høyere enn de andre, ble tatt ut av produksjon. Hvorfor?

En grunn kan være at passasjerene kunne se for mye av horisonten, for høyt oppe.

En annen grunn kan være at Concorde holdt på å kollidere med sola og månen flere ganger.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Valgte å pause Concorde-videoen akkuratt der han sa det var "not much curvature at all". Der er det jo en kurve.

Concorden ble satt på bakken av flere grunner, men ingen av de var at jorden er flat. Den kostet veldig mye pr passasjer. Mot slutten slet de også med å få passasjerer, pga de dyre billettene. De fløy ofte med under 50% belegg. Meget dyr i drift. I tillegg er det strenge regler på hvor det er lov å fly supersonisk. Det bråker veldig for de på bakken, og av den grunn vil man ikke ha den flygende over lydmuren over land. Også var de uheldige og hadde et par store ulykker som fikk mye mediaomtale. De få Concordene som ble bygget hadde også mot slutten av driftsperioden mange timer i luften, og trengte omfattende vedlikehold.

Lenke til kommentar
..

I den retningen kan lag på lag på lag med atmosfære forstørre solen.

 

https://www.youtube.com/shared?ci=k_oOTQB0DxA

 

https://www.youtube.com/shared?ci=74hkNtKWMSQ

 

 

Så du synes ikke det er påfallende at i den siste videoen du her viser som man faktisk ser solen tydelig forsvinne bak horisonten så er det ingen tegn til at den blir mindre slik det påståes at den skal i den første videoen?

Lenke til kommentar

178 sider og ingen flatjorder av noe slag, verken her eller på youtube har klart å debunke for meg at skyskrapere på flere hundre meter kan bli sett under horisonten ute på sjøen. De klarer heller ikke å debunke det faktum at vi har midnattssol i Antarktis. 

 

post-310182-0-73156400-1479328025_thumb.png

 

 

Perspektiv drar ikke ting under horisonten og lysrefraksjon drar heller ikke med seg objekter under horisonten. Ja, litt luftspeiling kan kanskje skjule bunnen på båter, men dette er bygninger på flere hundre meter vi snakker om, godt under horisonten.

 

Det er uhyre enkelt å motbevise midnattssolen i Antarktis, så å si at verifiserbare fakta er falske er ett ufattelig høyt nivå av dumskap

Endret av Allostasis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor skal de som jobber der nede kaste bort tiden sin på slik rør som at "jorda er flat"? Skal vedde på at de driter så jævlig i dette her, at de antagelig ikke anser FE som noe annet en dårlig humor

Helt utrolig hva folk uten jobb greier å lire av seg, på tide å komme seg ut av stolen, liggesår på ræva er FE-ere største problem - ikke at jorda er rund

Lenke til kommentar

liggesår på ræva er FE-ere største problem - ikke at jorda er rund

 

Liggesår er faktisk veldig vondt for dem som sliter med det.

Er du redd for å si hva du egentlig mener, at jorda er kuleformet eller ballformet?

Pannekaker er også runde.

 

Tilfeldigvis leste jeg at "Heimskringla" betyr verdenskringla eller den rundingen, den skiveverdenen som vi alle befinner oss på.

Og det som står der er ment å være historiske fakta.

Forresten er det vel ingen oldtidsfolk som har ritet ned noe som de selv mente var tull, men denne kringleboka ble skrevet ned så sent som i tidlig middelalder.

Lenke til kommentar

Hva fikk deg til å skifte fra flat jord til kringleformet jord?

 

Som nevnt leste jeg at det betyr den skiveverdenen vi er på. En skive er flat. Ord kan endre betydning med århundrene også, men denne kringla ligner da ikke så lite på en flat verden? Like rund som en pannekake. I moderne versjoner av Heimskringla kan godt tittelen oversettes til "Verdenspannekaken".

(mm sulten) En kringle er ikke under noen omstendighet en ball, eller en kule. "Kring" betyr ofte så langt man kan se, som i Kringsjå, eller rundt omkring, som i Kringkasting.

 

PretzelCinnamonSugar.jpg

Lenke til kommentar

@Porcius Festus:

 

Igjen, Jordas form er ikke et filosofisk eller semantisk spørsmål, det er et vitenskapelig spørsmål, eller mer spesifikt et fysisk spørsmål. Hva i all verden har etymologien til ordet kringle med Jordas form å gjøre?

 

La oss si at du sier til meg at du er av en tydelig oppfatning av at din PC skjerm er rektangulært formet og 5 mm tykk, og dette er noe du har solide fysiske bevis for. Hva ville du i så tilfelle sagt dersom jeg var overbevist om at din PC skjerm er formet som en kringle, med bakgrunn av at du ikke belyser det filosofiske aspektet ved spørsmålet om din PC skjerm sin fysiske form, i kombinasjon med opphavet og betydningen av selve ordet "kringle"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du mener den endelige bekreftelsen har kommet?

 

 

Det der må være noe av det største vrøvlet jeg har sett flatjordere finne på. Ærlig talt, denne totalitære argumenteringen med "alt er fake" begynner å bli ganske gammel. Hva får deg til å tro at regler for fornuftig argumentasjon ikke gjelder for flatjordere? Dere må føre bevis som alle andre. Du bidrar ikke konstruktivt til noe som helst med å slenge inn en "det er fake", hver gang du blir møtt med bevis for at jorden ikke er flat.

 

Ta deg en tur til Antarktis i vinter og opplev midnattssolen. Kanskje starte en crowdfunding for å bli første i verden til å ha motbevist verifiserbart fakta og i tillegg klart å motbevise midnattssolen i Antarktis er fake! Hadde ikke det vært noe mr. Porcius?

Endret av Allostasis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Porcius Festus:

 

Hva i all verden har etymologien til ordet kringle med Jordas form å gjøre?

 

La oss si at du sier til meg at du er av en tydelig oppfatning av at din PC skjerm er rektangulært formet og 5 mm tykk, og dette er noe du har solide fysiske bevis for. Hva ville du i så tilfelle sagt dersom jeg var overbevist om at din PC skjerm er formet som en kringle, med bakgrunn av at du ikke belyser det filosofiske aspektet ved spørsmålet om din PC skjerm sin fysiske form, i kombinasjon med opphavet og betydningen av selve ordet "kringle"?

 

a) Forsøkte å hente litt cred fra gamle Snorre.

 

b) Spørsmålene om jordas tilblivelse og form er typiske spørsmål der det er mulig å legge inn elementer av hjernevask, nettopp fordi vi ikke bare kan kikke inn i stua eller kikke ut av vinduet og si at "Aha, slik er det".

Spørsmålet om min skjerm er kringlevridd eller kringleformet, er et typisk spørsmål som det ikke går an å lure noen med. Av den grunn at jeg har sett mange ganger hvordan den ser ut, og det er uansett enkelt å sjekke, og om nødvendig å ta bilder av den. Det er langt vanskeligere å sjekke om verdensrommet eksisterer.

 

Jajaja.... Peggy (56) sendt ut i verdensrommet.

 

 

Tre astronauter er sendt ut i verdensrommet fra Bajkonur-basen i Kasakhstan. Blant dem er den eldste kvinnen som noen gang har reist i rommet, amerikanske Peggy Whitson (56). Whitson, som skal ta over kommandoen på Den internasjonale romstasjonen ISS, tok torsdag fatt på ferden sammen med franske Thomas Pesquet og russiske Oleg Novitskij. De skal etter planen være framme ved ISS i løpet av to dager. (VG direkte)

Endret av Porcius Festus
Lenke til kommentar

Om jeg og Larzen mener at skjermen din er kringleformet, hvordan kan du bevise at den ikke er det?

 

Nå tar du kaka.... (eller kringla)

Kunne jo appellert til sunn fornuft og sagt at ingen kringleformede skjermer er blitt produsert, og/eller vist bilde av den. Hvis dere ikke godtok dette måtte dere fått se skjermen selv. Eller jeg kunne sagt at det spiller ingen rolle hva de to der tror, og nektet å gå videre på diskusjonen.

Lenke til kommentar

 

Du mener den endelige bekreftelsen har kommet?

 

https://www.youtube.com/watch?v=lv_dcW1WrMo

Det der må være noe av det største vrøvlet jeg har sett flatjordere finne på. Ærlig talt, denne totalitære argumenteringen med "alt er fake" begynner å bli ganske gammel. Hva får deg til å tro at regler for fornuftig argumentasjon ikke gjelder for flatjordere? Dere må føre bevis som alle andre. Du bidrar ikke konstruktivt til noe som helst med å slenge inn en "det er fake", hver gang du blir møtt med bevis for at jorden ikke er flat.

 

Ta deg en tur til Antarktis i vinter og opplev midnattssolen. Kanskje starte en crowdfunding for å bli første i verden til å ha motbevist verifiserbart fakta og i tillegg klart å motbevise midnattssolen i Antarktis er fake! Hadde ikke det vært noe mr. Porcius?

Du skulle bare visst hvor mye som er falskt. Det er deres måte å ha makt over oss. De kler seg til og med ut som radikale muslimer og lager de beste "groteske" videoer for å få nasjonene til å punge ut en sum og for å få dem med i en krig Eliten har laget for å fortsette våpenproduksjon og totalitær stat oppbygging. På tide å våkne opp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...