Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

 

Om jeg og Larzen mener at skjermen din er kringleformet, hvordan kan du bevise at den ikke er det?

 

Nå tar du kaka.... (eller kringla)

Kunne jo appellert til sunn fornuft og sagt at ingen kringleformede skjermer er blitt produsert, og/eller vist bilde av den. Hvis dere ikke godtok dette måtte dere fått se skjermen selv. Eller jeg kunne sagt at det spiller ingen rolle hva de to der tror, og nektet å gå videre på diskusjonen.

 

 

Velkommen i klubben, du har skjønt vår frustrasjon. Kanskje..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Husk at det er mulig du bare har vært i norge, men at en elite har steder i norge som de later som er svensk, dansk osv."

 

Den var litt drøy, men i prinsippet skal man ikke godta noe bare fordi andre sier det.

 

Jo fjernere en omstendighet er, jo lettere vil det være å legge inn elementer av hjernevask. F.eks. historieforfalskning er ganske enkelt, bare få trykket noen bøker farget av et bestemt syn på saken.

 

Har personlig ikke vært i Finnmark, men velger likevel å tro at Finnmark eksisterer.

Men et videre steg er å akseptere hvordan nasjonene og verdensdelene ser ut ovenfra.

Når det kommer til hvordan verdensdelene ser ut ovenifra, aksepterer vi det bare fordi vi har sett disse kartene hundrevis av ganger.

Lenke til kommentar

Hvorfor aksepterer du at Finnmark eksisterer? Dette er noe du godtar bare fordi du har fått det fortalt at Finnmark eksisterer hundrevis av ganger. Du har en logisk sett meget inkonsekvent behandling av hva du aksepterer og ikke aksepterer. På bakgrunn av det virker det mest trolig at det koker ned til at du ikke aksepterer det du føler at strider med ditt verdenssyn, uavhengig av hvor mange beviser du får presentert. Siden du uten problemer aksepterer andre påstander under samme premiss, da de ikke strider med ditt forhåndsdefinerte verdenssyn.

Lenke til kommentar

Ja? Siden jeg omtrent fram til nå har trodd på alt om planetene, Melkeveien og annet vil det være et stort steg å plutselig skulle si nei til at Finnmark eksisterer.

Mener som nevnt at det er forskjellige stadier av aksept.

Det virker som de klarte å lage verdenskart som var ganske korrekte også før flyvemaskinene kom, så jeg antar at verdensdelene virkelig ser sånn omtrent ut som de ser ut på kartene. Medregnet Finnmark.

 

Afrikas eksistens er bekreftet i Bibelen, i forhold til at Salomos miner (gruver) lå i Afrika.

Og det er vers der det er med en etiopisk hoffmann.

Paulus reiste litt oppover i Europa, i sitt virke som hedningenes apostel.

Lenke til kommentar

 

  

Den var litt drøy, men i prinsippet skal man ikke godta noe bare fordi andre sier det.

 

Litt seint for ditt vedkommende, men det er akkurat derfor vi andre ikke tror på løse påstander... Fordi det ikke er sant selv om noen andre sier det, eller fordi noen har en video, eller har diktet noe i en bok... 

 

... men deg når dette nok ikke inn til... At du for en gangs skyld har sagt noe sant...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å være skeptisk til ting man ikke har sett selv kan være vel og bra, men å være bortimot paranoid og tro at alt man ikke selv har sett og opplevd er fake og skapt av en "elite" som vil lure oss alle?

 

Det har blitt sagt før - eller spurt - hva skulle poenget være? Hvorfor skulle en "elite" gidde å kaste bort uendelige mengder tid og penger på å holde en konspirasjon av enorme dimensjoner gående, kun for å holde jordas egentlige form og hva som finnes ute i verdensrommet, hemmelig?

 

 

Konspirasjonsteoretikere er en rase jeg aldri vil forstå meg på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å være skeptisk til ting man ikke har sett selv kan være vel og bra, men å være bortimot paranoid og tro at alt man ikke selv har sett og opplevd er fake og skapt av en "elite" som vil lure oss alle?

 

Det har blitt sagt før - eller spurt - hva skulle poenget være? Hvorfor skulle en "elite" gidde å kaste bort uendelige mengder tid og penger på å holde en konspirasjon av enorme dimensjoner gående, kun for å holde jordas egentlige form og hva som finnes ute i verdensrommet, hemmelig?

 

 

Konspirasjonsteoretikere er en rase jeg aldri vil forstå meg på.

Jeg er en konspirasjonsteoretiker. Og det er ikke rart med alle videoene jeg har sett. Se denne første karen i denne videoen. En mann som har mistet sin 6 år gamle datter i Sandy Hook massakeren. https://www.youtube.com/shared?ci=BIX8AhLXq30

Dette er skuespill. Jeg har problemer med å tro man kan få det norske folk med på slikt. Men det amerikanske folk. Nei.

Se Alan Bean som var en astronaut som dro til månen fra 8 minutt ut i videoen. Dette er ord fra en som aldri har vært til månen eller forstår seg på verdensrommet i det hele.

Lenke til kommentar

 

 

eg er en konspirasjonsteoretiker. Og det er ikke rart med alle videoene jeg har sett. 

Skal være ærlig med deg:

 

Nei, du er "konspirasjons teoretiker" fordi du mangler filteret til å forstå verdien av et kritisk blikk, OGSÅ på det du selv tror på... Du er religiøs og religiøse flest har ikke dette filteret, fordi det er ødeleggende til de religiøse påstandene også...

 

Og det finnes ingen "teori" i konspirajoner, kun fordreininger og fornektelse av fakta.. Men du ser ikke dette fordi du har for store jesus briller på nesa.. At du heller ikke er et ærlig menneske hjelper heller selvsagt ikke på dette... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...