Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du noensinne besøkt Teknisk Museum i Oslo, Porcius?

 

Tror det, for lenge siden. På slike steder pleier de å ha glassballer med elektrisitet i. Eller nå i senere tid leder det tankene hen til glasskuppelen over en flat jord...

 

 

Angående Antarktis, er det godt mulig å reise et stykke langs den store antarktiske sirkelen. Men når det gjelder vendee globe, er det antagelig noe kortere enn de har reklamert for. F.eks. en av Berserk-båtene reiste langs isen til den norske stasjonen Dronning Maud Land.

Rick Potvin har en blogg om Antarktis og flat jord, og har spennende framstillinger av "circumnavigation of Antarctica". (På youtube nøyer han seg med å spille gamle slagere på pianoet sitt, og legger ut pianovideoer som beklageligvis har nesten ingen visninger. Uff :huh: )

Lenke til kommentar

Dere har jo enda til gode å motbevise trans antarktiske ekspedisjoner, samt ekspedisjoner fra andre baser enn de som ligger ved McMurdo sundet. Jeg syns liksom ikke det er rettferdig ovenfor reelle polfarere, at dere bruker synsevideoer fra youtube, laget av folk som sikkert aldri har vært utenfor deres eget lands grenser.. 

 

Vi har jo tilbudt dere hjelp til å komme i kontakt med norske polfarere  :shrug:

 

Kan du komme med bare én god grunn til at vi skal ta Rick Potvin på ordet? Når det finnes så mye bra dokumentasjon fra mennesker som har gått/kjørt/kitet på kryss og tvers at kontinentet.. Hva slags utdannelse har han egentlig? Bygg.ing? Innen hvilken bransje er det du jobber Porcius? 

Lenke til kommentar

Når en beveger seg langt nede i sør, viser kompasset stort sett bare nord uansett (muligens litt øst og vest).

Dermed er det mulig å bevege seg på et stykke av den antarktiske sirkelen.

Cecilie Skog beskriver området rundt Nordpolen som svært ustabilt, med is som kan flytte seg når som helst, og det er veldig farlig. Derimot beskriver hun skituren i Antarktis som en skitur på et betraktelig mer stabilt underlag.

Dette stemmer med mine betraktninger. På fine dager kan det å gå langs den antarktiske sirkelen oppleves som å ferdes langs en autostrada. Velger de den rette årstida og følger med på værmeldingene, kan det oppleves slik.

 

Skiløperne slippes av med fly og følger den samme ruta til Sydpolen og litt videre.

 

Det virker som de som skal til Sydpolen tar utgangspunkt omtrent utenfor New Zealand. New Zealand har et eget lager og egen ekspedisjon på hovedstadens flyplass, innrettet for reisende til Antarktis. Det er nesten utenkelig for oss nordmenn med et eget rom på flyplassen for Antarktis...

 

Hvis Potvins teorier om den antarktiske sirkelen er riktige, skulle det være umulig å settes av på Dronning Mauds land og gå på ski til Sydpolen. Jeg mistenker at Potvin har rett, og at avstanden mellom Dronning Mauds land og Sydpolen er enorm.

 

Jeg studerte i Oslo engang, det begynner å bli meget lenge siden nå....

Lenke til kommentar

Fyi, når du befinner deg på sydpolen er alle retninger nord. Og vice versa. Men igjen, hvordan fungerer dette kompasset i en flat jord modell? Er det en sentral magnetisk tiltrekning i senter, og en ring av magnetisk tiltrekning med motsatt polaritet rundt kanten? I så fall kan dette testes med et kompass på sydpolen. Da skal man kunne bevege seg uten at nåla tar en 180 sving (noe det vil gjøre på en rundt jord hvis man beveger seg forbi polpunktet.) Kanskje du skulle prøve det? Dersom du beveger deg rundt omkring rundt "sydpolen" på en flat jord (som ikke er en pol men en ring) så vil du ikke observere dette.

Lenke til kommentar

Når en beveger seg langt nede i sør, viser kompasset stort sett bare nord uansett (muligens litt øst og vest).

Dermed er det mulig å bevege seg på et stykke av den antarktiske sirkelen.

Cecilie Skog beskriver området rundt Nordpolen som svært ustabilt, med is som kan flytte seg når som helst, og det er veldig farlig. Derimot beskriver hun skituren i Antarktis som en skitur på et betraktelig mer stabilt underlag.

Dette stemmer med mine betraktninger. På fine dager kan det å gå langs den antarktiske sirkelen oppleves som å ferdes langs en autostrada. Velger de den rette årstida og følger med på værmeldingene, kan det oppleves slik.

Kompasset vil vel også vise syd? Vet du hvordan man navigerer etter et kompass?

 

Tipper snø og isforhold vil variere etter årstid, ja..

 

Skiløperne slippes av med fly og følger den samme ruta til Sydpolen og litt videre.

Det virker som de som skal til Sydpolen tar utgangspunkt omtrent utenfor New Zealand. New Zealand har et eget lager og egen ekspedisjon på hovedstadens flyplass, innrettet for reisende til Antarktis. Det er nesten utenkelig for oss nordmenn med et eget rom på flyplassen for Antarktis...

Så fordi det er utenkelig, så er det umulig? Trukke det.. Høres ganske sannsynlig ut spør du meg. Tipper de som reiser til Arktis har en egnet plass de også drar fra.

 

Hvis Potvins teorier om den antarktiske sirkelen er riktige, skulle det være umulig å settes av på Dronning Mauds land og gå på ski til Sydpolen. Jeg mistenker at Potvin har rett, og at avstanden mellom Dronning Mauds land og Sydpolen er enorm.

Har Potvin vært på sydpolen?

 

 

 

Jeg studerte i Oslo engang, det begynner å bli meget lenge siden nå....

Hva studerte du? :)

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Det virker som de som skal til Sydpolen tar utgangspunkt omtrent utenfor New Zealand. New Zealand har et eget lager og egen ekspedisjon på hovedstadens flyplass, innrettet for reisende til Antarktis. Det er nesten utenkelig for oss nordmenn med et eget rom på flyplassen for Antarktis...

Såklart er det utenkelig for oss, det er jo ikke i nærheten en gang. Derimot skjønner jeg New Zealand godt. De ønsker å tjene noen kroner på at folk vil besøke New Zealand. 

Lenke til kommentar

Så, Porcius, hvordan tror du ruta egentlig går da?

 

_45181041_vendee_globe_journ_466.gif

 

Edit: Jeg tror selvfølgelig ikke at en slik seilas vil kunne overbevise noen av dere, men det er jo moro å få høre teoriene  :)

 

Noen sier at GPS vil lede dem til den korteste ruta. Flere måneder er ganske lang tid...

Faktisk kan flere måneder være for lang tid på en jordklode, der Antarktis er rett neri høgget og lett kan sirkles rundt?

 

Her er en som foreslår at ruta må være noe kortere enn angitt, ved 1:50 i videoen.

 

 

Math P har en ny video der de sier at det flernasjonale konsilet har fredet Antarktis i 35 år.

 

https://www.youtube.com/watch?v=QdbxJOzZ6xw

 

Kan det være tilfelle at NASA ikke vil slette Math P sitt brukernavn, NASAchannel fordi de egentlig står bak ham? Det virker veldig merkelig hvis de skulle betale ham for å lage slike videoer.

Lenke til kommentar

Takk for svar! (jeg så bare den første videoen)

 

Han mener altså at seilerne ikke passerer hverken Kapp Horn, Kapp det gode håp eller Australia. Synes du ellers det virket som en seriøs video?

 

Selvsagt :)

Tror ikke jeg har linket til den videoen tidligere, pga jeg ikke likte brukernavnet. Men nå måtte jeg liksom linke til den :)

 

Dere vet alle at jorda er flat, dere bare driver på og later som dere ikke gjør det.

 

Her er en video om en merkelig nødlanding, sett ut fra et jordklode-synspunkt. Det skjer en fødsel i lufta, og flyet velger å nødlande i Alaska mens det er på vei til Los Angeles. Hvorfor det, når det skal være kortere fra Taiwan til Los Angeles? (Tror det var snakk om Taiwan). Men ut fra et flatt verdenskart blir nødlandingen i Alaska helt forståelig og nødvendig.

Herlig sørstatsdialekt på 3:53...

 

Lenke til kommentar

Gir dere en kommentar fra ei dame ved navn Penelope på youtube; (Hun er herved et sannhetsvitne. Lytt til Penelope!)

 

"Plenty of people have come forward, employees from NASA, Anartican companies such as Raytheon, U.S. surveyors, numerous pilots, scientists complaining of being forced to falsify data in research etc. None of this can ever get to mainstream media because the media is owned by these corporations which also rule the world. Plus, we think we are highly educated if we do well in high school, undergrad, grad school. Then we're worried what people will think of us if we believe 9/11 was an inside job, moon landings were faked. I just don't believe even the most basic facts anymore"
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...