Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk min nye S7 i går, ladet til 100 % og startet overføringene fra gml S4. Allerede etter et par timer var batteriet nede i 75 %. I dag har jeg også gjort noen tilpasninger med bilder osv. Etter et par timers jobb var batteriet gått ned til utrolige 39%! Ja, jeg er klar over at diverse apper trekker strøm, men de er de samme som på min snart 3 år gamle S4.Strømsparing er på. Noen som har samme problem?

Lenke til kommentar

Fikk min nye S7 i går, ladet til 100 % og startet overføringene fra gml S4. Allerede etter et par timer var batteriet nede i 75 %. I dag har jeg også gjort noen tilpasninger med bilder osv. Etter et par timers jobb var batteriet gått ned til utrolige 39%! Ja, jeg er klar over at diverse apper trekker strøm, men de er de samme som på min snart 3 år gamle S4.Strømsparing er på. Noen som har samme problem?

Helt normalt at den trekker veldig mye strøm i starten. Både på grunn av din egen utforskning, oppsett av apper, innstillinger, oppsett av Android etc. Det bedrer seg nok i løpet av en uke  :)

Lenke til kommentar

Hmmm.. Jeg har ikke dette på min S7 Edge. Jeg er Telenor-kunde, telefonen kjøpt i en Telenor-kiosk. Sist gang jeg hørte med dem sa det at dette ikke var på plass ennå, så da lurer jeg litt hva som er problemet her. :(

Telefonen har støtte for det, men dette blir kjørt ut i puljer. Samme med Iphone og S6.

Lenke til kommentar

 

Jeg har nytt Telenor 4G SIM kort. Telefonen hopper over fra 4G til H i statusfeltet ved samtale. Jeg finner heller ingen innstillinger under «Mobile Netwoks» som omhandler VoLTE.

Firmware: G935FXXU1APD1

CSC: G935FNEE1APC5

 

Jeg to kontakt med vår KAM i Telenor og han kom med følgende diffuse svar:

Du må ha en tlf. med Telenor oppsett, ikke nordisk

Vi har hatt noen problemer hvis det nr. du forsøker å sette inn (sim kortet) har mobilt bedriftsett. Volte på MBN er litt forsinket.

 

Til slutt: Kan man fortsatt benytte Odin og Flashe Orginalfirmware med en annen CSC kode uten å få problemer?

1. Man trenger ikke et nytt sim-kort for å få volte, men innstillingen må slås på for ditt abo > SIM hos operatøren.

2. Jeg har samme versjon og har valget i Innstillinger > mobilnett > volte-anrop (en omstart kan være nødvendig etter at operatøren har slått på volte for ditt abo)

3. Ja, man kan flashe om, flashingen vil vanligvis tilbakestille telefonen til fabrikkinnstillinger.

 

 

Takk for gode svar. Jeg vil tro det er tilknytingen mobilt bedriftsnett som holder igjen hos meg. 

 

​Espen

Lenke til kommentar

Fikk et mere utfyllende svar fra vår Telenor KAM i dag

 

Samsung S7 er ikke testet og godkjent for 4G Tale enda, men det er rett rundt hjørnet. 4G Tale for MBN; her starter vi utrullingen til Sony terminalene (Z5) neste uke det samme nå med Lumia 950/650, Samsung S6 følger uke 19/20, og Samsung S7 tentativt rundt uke 22 – vi er med andre ord i gang med utrullingen av 4G Tale til våre MBN kunder neste uke.

Det ser ut til at tlf. med nordisk variant vil kunne klare 4G tale- men det er litt tidlig enda som sagt..

 

MBN=Mobilt Bedriftsnett

 

Espen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I det siste har beskjeden:

LoggingService stoppet

dukket opp titt og ofte. Noen andre som opplever dette? Hva kan det være?

Samme her, fant ingenting spesielt på google om det heller. 

Har gått to-tre dager siden sist den kom opp så håper ikke den kommer opp igjen.

 

Jeg fikk meldingen da jeg prøvde "direktering" el.l. via Galaxy Labs i innstillingene. Etter at jeg skrudde det av forsvant meldigen igjen.

Lenke til kommentar

 

Fikk min nye S7 i går, ladet til 100 % og startet overføringene fra gml S4. Allerede etter et par timer var batteriet nede i 75 %. I dag har jeg også gjort noen tilpasninger med bilder osv. Etter et par timers jobb var batteriet gått ned til utrolige 39%! Ja, jeg er klar over at diverse apper trekker strøm, men de er de samme som på min snart 3 år gamle S4.Strømsparing er på. Noen som har samme problem?

Helt normalt at den trekker veldig mye strøm i starten. Både på grunn av din egen utforskning, oppsett av apper, innstillinger, oppsett av Android etc. Det bedrer seg nok i løpet av en uke  :)

 

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar

Igjen til ny S7 Edgde. Har 2 ganger laget fingeravtrykkskode, men opplever at den reagerer på denne bare av og til. Nå er den låst i 10 minutter. Altså blir det kun PIN kode på meg. Kan ikke risikere å bli stående i 10 min uten mulighet for åpne telefonen. Fungerer dette perfekt for dere andre S7 Egde brukere?

Lenke til kommentar

 

 

I det siste har beskjeden:

LoggingService stoppet

dukket opp titt og ofte. Noen andre som opplever dette? Hva kan det være?

 

Samme her, fant ingenting spesielt på google om det heller. 

Har gått to-tre dager siden sist den kom opp så håper ikke den kommer opp igjen.

Jeg fikk meldingen da jeg prøvde "direktering" el.l. via Galaxy Labs i innstillingene. Etter at jeg skrudde det av forsvant meldigen igjen.

Har skrudd av hurtigringing i Galaxy Labs instillingene. Har ikke dukket opp i dag, men i går var det fryktelig irriterende. Hvis det fikses ved å skru av Hurtigringing, gjør det ingenting. Brukte den ikke uansett :)

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Gått frem og tilbake fra Nexus 6P og S7 edgen i dag, litt merkelig men 6P'en føler ut som en klump i forhold. Kommer ikke over hvor "sexy" s7 edgen er i hånda. Sliter dog å forklare til samboer at jeg har brukt 16k på telefoner i løpet av 5-6 måneder, men men :p Forhåpentligvis får 6P'en et fint nytt hjem.

 

Et lite bilde til slutt:
post-209627-0-92169200-1461863534_thumb.jpg

 
 

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...