Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Har vært veldig glad i Nexus 6P'en min, prøvde dog en S7 edge i dag og falt i smak, jeg kan leve med UIet en stund, evt custom rom etc.

Føler ikke helt med til en hver tid, er det noe "nytt" som kommer i mobil verden, eller har det meste kommet ut nå? G5, HTC 10 osv osv.

 

Har også lyst på Gear VR og kan få det gratis gjennom jobben, da vi fikk veldig mange for en tid tilbake, dog hadde jeg ikke Samsung da. Hva syntes folk om Gear VR? Har bare brukt Cardboard, og det skal visst være veldig mye bedre enn det, dog langt unna Oculus/Vive.

 

Lenke til kommentar

Hei

 

Har vært veldig glad i Nexus 6P'en min, prøvde dog en S7 edge i dag og falt i smak, jeg kan leve med UIet en stund, evt custom rom etc.

 

Føler ikke helt med til en hver tid, er det noe "nytt" som kommer i mobil verden, eller har det meste kommet ut nå? G5, HTC 10 osv osv.

 

Har også lyst på Gear VR og kan få det gratis gjennom jobben, da vi fikk veldig mange for en tid tilbake, dog hadde jeg ikke Samsung da. Hva syntes folk om Gear VR? Har bare brukt Cardboard, og det skal visst være veldig mye bedre enn det, dog langt unna Oculus/Vive.

 

Jeg kommer fra sony xperia z1 og ble positivt overasket over touch wiz, men nova launcher føles mye raskere.

Jeg har google cardboard og kan skrive under på at gear vr er mye bedre, men rutenettet er fortsatt der. Jeg syns gear vr er fantastisk bra, men så tror jeg det har veldig med om man har realistiske forventninger. Responsen er my bedre pga. sensorer i hjelmen.

Til slutt må jeg si at dette er en mobil hvor jeg er fornøyd med bokstavelig talt alt, og det samme er min samboer. Vi har begge flat s7.

Lenke til kommentar

Lurer på om noen har konkrete tips til batterilevetid etter oppdatering? Telefonen min mister fort 60-70% strøm i løpet av en arbeidsdag, uten noen tydelige syndere (skjerm og Facebook trekker som regel mest strøm hos meg). Samtidig virker det også som om telefonen bruker mye lenger tid på å lade, selv med fast charging. Som om den trekker vesentlig mer strøm enn før.. Jeg lader gjerne to ganger dagen nå, en gang rundt 16-18 for å ha nok strøm for å holde kvelden, og på kvelden for å ha nok strøm dagen etter. Var IKKE slik før oppdateringen. 

Lenke til kommentar

Hei

 

Er det noen her med Telenor abonnement som har fått 4G tale til å virke? Jeg har fått en S7 Edge via jobben og skal teste ut blant annet VoLTE. Jeg har nytt Telenor 4G SIM kort. Telefonen hopper over fra 4G til H i statusfeltet ved samtale. Jeg finner heller ingen innstillinger under «Mobile Netwoks» som omhandler VoLTE.

 

Etter litt reseach ser jeg at denne telefonen er en åpen Nordisk versjon og ikke en Telenor versjon.

Produsentens varenr: SM-G935FZKANEE
Firmware: G935FXXU1APD1
CSC: G935FNEE1APC5

 

(CSC koden er NEE istedenfor TEN) kan dette være årsaken? I så fall tenker jeg at dette er både konkurransevridende og fullstendig håpløst. Hva hvis jeg kjøpte en telefon via en annen operatør. Får jeg da ikke VoLTE hvis jeg bytter til Telenor abonnement?

 

Jeg to kontakt med vår KAM i Telenor og han kom med følgende diffuse svar:

Du må ha en tlf. med Telenor oppsett, ikke nordisk
Vi har hatt noen problemer hvis det nr. du forsøker å sette inn (sim kortet) har mobilt bedriftsett. Volte på MBN er litt forsinket.

 

Til slutt: Kan man fortsatt benytte Odin og Flashe Orginalfirmware med en annen CSC kode uten å få problemer?

 

Espen

Endret av Espen BE
Lenke til kommentar

 

Er ofte i Danmark og da ser jeg at VoLTE blir aktivert på min S7 Edge; men ikke i Norge.

 

Ok da er det enda håpJ har du noen innstillinger for dette og har du Telenor CSC G935FTEN1APD1 eller Nordic G935FNEE1APC5

 

Espen

 

Jeg har Nordic NEE, har ikke gjort noen innstillinger. Valget popper bare opp under "mobilnett" så fort jeg har Telenor DK som operatør.

Endret av ktrmc
Lenke til kommentar

 

 

Er ofte i Danmark og da ser jeg at VoLTE blir aktivert på min S7 Edge; men ikke i Norge.

 

Ok da er det enda håpJ har du noen innstillinger for dette og har du Telenor CSC G935FTEN1APD1 eller Nordic G935FNEE1APC5

 

Espen

 

Jeg har Nordic NEE, har ikke gjort noen innstillinger. Valget popper bare opp under "mobilnett" så fort jeg har Telenor DK som operatør.

 

:thumbup: Takk, da er det bare å vente på at Telenor får ut fingern.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er den smale brennvidden på selfie-kameraet svært flink til å forvrenge utseendet til en person? 

 

Og hva vil være grunnen til å kjøpe en S7, om en kan få en S6 til under 3000 kroner? :) (PS: prøver å overtale meg selv)

 

Batteriet er vel det absolutt beste argumentet (For min del). Vanntett og minnekort skader ikke heller. Koster å ha det nyeste. 

Lenke til kommentar

 

S7 har ikke fått VoLTE ennå.

Både generisk og Telenor varianten har nå fått volte støtte. Jeg har NEE varianten installert, G930FXXU1APD1 og har volte fra Telenor.

Kanskje man må være ekte Telenorkunde? Jeg har Dipper som operatør (Telenor-dattetselskap)

Lenke til kommentar
Jeg har nytt Telenor 4G SIM kort. Telefonen hopper over fra 4G til H i statusfeltet ved samtale. Jeg finner heller ingen innstillinger under «Mobile Netwoks» som omhandler VoLTE.

Firmware: G935FXXU1APD1

CSC: G935FNEE1APC5

 

Jeg to kontakt med vår KAM i Telenor og han kom med følgende diffuse svar:

Du må ha en tlf. med Telenor oppsett, ikke nordisk

Vi har hatt noen problemer hvis det nr. du forsøker å sette inn (sim kortet) har mobilt bedriftsett. Volte på MBN er litt forsinket.

 

Til slutt: Kan man fortsatt benytte Odin og Flashe Orginalfirmware med en annen CSC kode uten å få problemer?

1. Man trenger ikke et nytt sim-kort for å få volte, men tjenesten må slås på for ditt abo > SIM hos operatøren.

2. Jeg har samme versjon og har valget i Innstillinger > mobilnett > volte-anrop (en omstart kan være nødvendig etter at operatøren har slått på volte for ditt abo)

3. Ja, man kan flashe om, flashingen vil vanligvis tilbakestille telefonen til fabrikkinnstillinger.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...