Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Hadde jeg funnet  den siste revien jeg leste så hadde jeg linket den :) At den selvsagt hadde feil informasjon var jo opplagt. Men at jeg ikke skal ha sjekket er bare tullprat. Når man sjekker 10-20 kilder før man drar å henter "collect@store" så bruker man ikke tid på å gjøre en grundig sjekk der også.

 

Jeg oppdaget selvsagt LTE mangelen allerede første dag jeg pakket den opp (dagen etter) men tenkte at så lenge Spoitfy kommer med offline støtte som mange snakket om kunne jeg beholde den tross alt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner, synd at nyhetsmediene du benyttet deg av før kjøpet feilinformerte deg :/

I etterpåklokskapens navn fant jeg raskt fram til noen antatte pålitelige kilder hvor riktig informasjon var gitt:

 

http://www.tek.no/artikler/sniktitt-slik-er-splitter-nye-samsung-gear-s3/350973

 

 

Vi får opplyst av Samsung Norge at Gear S3 Frontier med eSIM ikke kommer til Norge helt med det første, men at den kanskje vil komme etter hvert. Her er Samsung avhengig av å få på plass en avtale med en operatør først, men vi ser det ikke som usannsynlig at OneCall vil selge også denne.

 

https://www.cnet.com/products/samsung-gear-s3/preview/

 

Two models: Classic, and Frontier (Frontier has optional LTE version)

 

http://www.samsung.com/global/galaxy/gear-s3/

 

 

LTE with Embedded SIM *Applies to LTE models only.

Lenke til kommentar

Skjønner det var vel optimistisk av meg å tro at en oppladet S7 holdt til å se hele nyttårskonserten ved bassengkanten. Mobilen gikk helt ned i 4% og måtte ha intravenøst for å komme seg i live igjen.

 

Har tidligere kjøpt en 6,7 Ah "Powerbank" som jeg trodde sammen med en fulladet mobil skulle holde til en dags forbruk, men der tok jeg også feil. Om jeg faktisk skal bruke mobilen og ikke har tilgang til å lade moilen og det ekstra batteriet fra strømnettet i løpet av dagen så holder heller ikke dette. Har derfor måtte kjøpe enda et ekstra batteri slik at jeg nå har 2 store ekstra batterier som jeg har med når jeg vet jeg ikke får koblet meg til strømnettet i løpet av dagen. :hm:

Lenke til kommentar

En del apper gir ikke tillatelse til å lagre på SD fordi SD kortet kan være for tregt ift. oppgaven som skal utføres. Men da burde det heller gjøre en test og gi beskjed til brukeren fremfor å nekte muligheten.  Andre har fjernet muligheten av sikkerhetsmessige årsaker men i en del tilfeller bør dette være opp til brukeren å vurdere.

For å formatere et SD-kort som internt lagring så kreves det jo et Class 10-kort eller lignende i utgangspunktet, og hastigheten testes når man prøver å formatere. Går det for tregt får man beskjed om det. Nå er kanskje selv Class 10 tregere enn internminnet?

 

Det sikkerhetsmessige kan jeg ikke se at skal være en akseptabel forklaring. Kort som formateres som intern lagring er jo kryptert og virker bare med telefonen kortet er formatert for.

 

Problemet med minnekort er at det virker som de liker å ta kvelden, så bruk av SD virker som en risikosport. Jeg har hatt både flunkende nye Sandisk- og Samsung-kort som ikke har vært helt i vater. Sandisk-kortet bare døde, og Samsung-kortet ser ut til å være fryktelig ustabilt.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Godt fornøyd med telefonen etter noen ukers bekjentskap. Har edge'n, angrer forsåvidt ikke, men ser ikke helt poenget utenom design.

 

Men er det ikke mulig å ta bilde ved å ta på skjermen? På alle mine tidligere telefoner har det vært mulig.

To muligheter: fysisk knapp + strøm knapp eller aktiverer sveip mot venstre fra høyre skjerm. Funker fjell. :)
Lenke til kommentar

Fikk meg en sånn Samsung ladeplate for trådløs lading til jul, de første dagene fungerte denne kjempebra, men nå plutselig vil den ikke lade mer enn 1-2% på 2-3 timer, har prøvd både med og uten hurtiglading. Dette oppsto etter jeg tok siste oppdatering på telefon, er det noen mulighet å få ordnet dette?

Lenke til kommentar

 

Godt fornøyd med telefonen etter noen ukers bekjentskap. Har edge'n, angrer forsåvidt ikke, men ser ikke helt poenget utenom design.

 

Men er det ikke mulig å ta bilde ved å ta på skjermen? På alle mine tidligere telefoner har det vært mulig.

To muligheter: fysisk knapp + strøm knapp eller aktiverer sveip mot venstre fra høyre skjerm. Funker fjell. :)

 

 

 

 

Men er det ikke mulig å ta bilde ved å ta på skjermen? På alle mine tidligere telefoner har det vært mulig.

Google?

 

http://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00047763/

 

Forsåvidt takk for svar, men var ikke det jeg mente.

 

Mener når man tar et bilde med kameraet, er jeg på mine tidligere mobiler vant med å bare trykke på skjermen for å ta bilde (velger fokus og tar bilde i ett). Veldig kjekt hvis man f,eks det man vil ha i fokus er i ytterkanten på bildet. Nå må jeg jo først trykke på skjermen, for så å flytte fingeren og trykke på utløseren (evt volumknappen.) Selvsagt ikke verdens undergang, men litt tungvint synes jeg det er.

Lenke til kommentar

Wifi tale skal vel allerede fungere i Telenor sitt nett.

Som nevt tidligere skulle dette komme med oppdateringen til Nougat, men sålenge det er aktivert i mobilnettet og man har en firmware på sin S7 som støtter dette bør man vel få til Wifi tale?

 

Ser at jeg får opp alternativet med annen firmware, men det er grått og får ikke slått det på.

Noen som kan fortelle hvilken radio versjon den nyeste Telenor XXUBPLB oppdateingen har?

Endret av LyLu
Lenke til kommentar

 

Hvorfor kan ikke alle tilby dette fremfor å lage veldig propritære løsninger som gir en "lock in"?

Hva mener du er en proprietær lock-in løsning, phonero sin siden den krever egen app? volte og vowifi er standardisert gjennom 3gpp og gsma.

 

Disse teknologiene innebærer den største endringen i nettverkene siden GSM. Planlegging, integrering, testing og utrulling av infrastrukturen og programvaren tar lang tid. I tillegg må telefonprodusentene bruke betydelig utviklingsressurser på å tilpasse seg operatørenes nye tjenester da det er mange parametere som "individualiseres" på nettverkssiden. Grunnen til at ting ikke går så fort er også at operatørene fortsatt må drifte de lovpålagte legacysystemene og at de nye teknologiene må sømløst integreres mot disse legacysystemene (et eksempel er SRVCC: http://blog.3g4g.co.uk/2014/01/different-flavours-of-srvcc-single.html ).

 

Fra telefonprodusentens ståsted er det vel få incentiver å bruke utviklingsressurser på disse nye teknologiene, og det er nok mange som venter til alt dette blir integrert på OS & modemdriver-nivå og at resterende innstillinger kan bli pushet fra operatør / OS-produsent / produsent i stedet for å pøse penger på å utvikle og teste ny programvare, spesielt på allerede lanserte modeller. I Norge er det vel kun Samsung, Sony og Apple som har tatt investeringen for å være tidlig med i dette teknologiskiftet. Neste år tipper jeg at vi kommer til å se mange nye modeller med disse tjenestene påslått, når pilotprosjektene er over og ting har stabilisert seg & blitt mer strømlinjeformet.

 

Sakset inn fra en annen tråd; hjelpedokumentet er i alle fall på plass, så får vi se når en Nexus får støtte for WiFi-anrop i Telenor sitt nett: https://support.google.com/nexus/answer/2811843?hl=no

 

 

 

Vet du om filene for å få Wifi tale til å virke vanligvis ligger i CSC filene eller er dette noe som er i programvaren fra før?

 

Med Volte fant jeg ut at man trengte disse filene i programvaren:

/system/priv-app/ImsLogger+

/system/priv-app/imsservice

/system/app/ImsSettings

/system/app/ImsTelephonyService

 

Er det samme måte med Wifi tale, eller er dette bare noe som ligger i nettet.

Prøver å finne ut hvorfor alternativet er grått og avslått, og ikke kan slås på.

Endret av LyLu
Lenke til kommentar

Andre med Gear S2 eller S3 som sliter med at den er veldig dårlig på å fungere som skritteller? Gikk fra transport til arbeidsplassen og når jeg har satt meg dukker det opp "0 steps" i displayet.

 

Andre som har fått spotify appen til å fungere på annen måte enn fjernkontroll? Har ikke prøvd mye men testet et par ganger.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Vet du om filene for å få Wifi tale til å virke vanligvis ligger i CSC filene eller er dette noe som er i programvaren fra før?

 

Du trenger både en oppdatert AP og CSC (som du viser til ligger en del av funksjonaliteten i APen). Som nevnt tidligere i tråden, er vowifi aktivert for Telenor i Android 7 betaprogramvaren (ZPLN / OXA var den siste versjonen som ble sluppet, OXA CSC har NEE inni).

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

er det vits å kjøpe s7 nå eller vente til S8?

Var i butikken å testa s7, men så synd at det er nesten helt samme design som s5. Føles ikke som å kjøpe en ny telefon akkurat bare mer kraftig.

 

Jeg mista min S5 i gulvet på black friday og den skjermen knuste og det ble en masse pixler. Men så klemte jeg på den og rista litt i den så plutselig funka skjermen igjen.. Så føler at phonen sjangler litt og er ganske så skjør.

 

Vi må vel ikke vente helt til Mai med å kjøpe s8 ? Er det sikkert at den ikke kommer i salg i Mars ?

Endret av Centy88
Lenke til kommentar

er det vits å kjøpe s7 nå eller vente til S8?

Det spørs jo hvor mye du er villig til å gi. 5000 for S7 nå, eller 8000(?) for S8 om 3-6 måneder.

 

Skal man dømme etter prisutviklingen på S6 så gikk ikke den så mye ned i pris etter at S7 ble lansert. Men hvis du venter til etter S8 er lansert vil du vel kunne få S7 rundt 500 kroner billigere enn du får den akkurat nå. Altså rundt 4500. Men da må du altså sannsynligvis vente 3-6 måneder (kanskje med unntak av spesielt gode tilbud innimellom).

 

S7 har vel forresten et ganske mye bedre kamera enn S5 (S7 har blant annet optisk bildestabilisering). I følge oversikten til GSMArena har den også bedre batterilevetid. Designet ligner sikkert, men hva så? I tillegg er det mer:

 

http://www.prisjakt.no/product.php?j=2522374,3499389

 

Høyere skjermoppløsning, mere lagringsplass, mere RAM, forbedring i vannavstøtning, Gorilla Glass 4 vs. GG3...

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...