Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sir-Alex:

Jepp, et par ting jeg lurer på:

 

- Må man ha med mobilen for gps, lte, streaming musikk osv?

- Hvordan er den å gå/jogge med ift. tracking med GPS? Hvilken app kan man bruke?

- Kan man streame spotify via LTE?

- Fungerer den greit med blåtann propper?

- Hvordan er det å å ringe fra telefon og snakke via blåtann propper både med eget sim og via telefon?

- Hvor selvstendig er den ift. Wifi og apper som benytter internett?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har endelig fått meg denne, og er kjempefornøyd (de som foreslo å vente til Black Friday bidro til at jeg fikk den til en fin pris fra Komplett i stedet for å bestille fra Multicom, som vel flere har nevnt at får telefonene fra andre steder i Europa, og at det kan bli en ulempe).

 

Det jeg lurer på er at jeg har lest at denne telefonen har en kveldsfunksjon, der man kan stille den inn for å begrense blått lys, men jeg finner ikke en sånn funksjon. Finnes den, og kan jeg i så fall få tips om hvor i innstillingene den er? Hvis ikke skaffer jeg en app med den funksjonen, som Twilight, men hvis den følger med telefonen uansett, er jo det bortkastet.

Lenke til kommentar

Jeg har endelig fått meg denne, og er kjempefornøyd (de som foreslo å vente til Black Friday bidro til at jeg fikk den til en fin pris fra Komplett i stedet for å bestille fra Multicom, som vel flere har nevnt at får telefonene fra andre steder i Europa, og at det kan bli en ulempe).

 

Det jeg lurer på er at jeg har lest at denne telefonen har en kveldsfunksjon, der man kan stille den inn for å begrense blått lys, men jeg finner ikke en sånn funksjon. Finnes den, og kan jeg i så fall få tips om hvor i innstillingene den er? Hvis ikke skaffer jeg en app med den funksjonen, som Twilight, men hvis den følger med telefonen uansett, er jo det bortkastet.

Denne funksjonen kommer med Android 7 oppgraderingen.

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var det ikke snakk om at de støtter standard nano-sim? Var hvertfall det jeg leste i en eller annen review. Samt at Frontier er LTE og Classic ikke?

Så vidt jeg har forstått så har Frontier eSIM, og dette støttes kun av OneCall i Norge. Men OneCall gir kun abonnement til de som har kjøpt klokken gjennom dem. Og OneCall selger den ikke enda. Så skal man ha abonnement må man vente til de finner det for godt å selge den. Det var visst samme med S2, at man kun fikk abonnement om man kjøpte klokken gjennom OneCall.

 

Om noen mener jeg tar feil, så skrik ut (for jeg håper jeg tar feil :)). Venter til OneCall får den inn, jeg. Det ble ikke før jul i følge dem selv.

 

Og ja, Frontier har eSIM, classic har ikke.

Lenke til kommentar

Dere som er over gjennomsnittet Android Linux nerder slik som meg,og tester firmware på firmware og custom roms for å finne det ultimate.

 

Hvilket firmware eller custom rom synes dere har gitt best batteri?

Eventuelt hvilken firmware er Custom rom'et dere foretrekker basert på?

 

Jeg har flashet med gjennom hele XDA devs siste året, og har funnet en konge nice kombo.

 

Jeg bruker en gammel firmware update fra mars pc8 (hellas) og rommet Basicplus 6 ver 2.1

 

Fra dette kjører jeg mitt eget debloat script og sitter igjenå med 70 services/apk filer etter en clean install.

Helt vanvittig, da standard firmwares har over 300 program filer.

 

Legger så inn supersu,Magisk og systemless Xposed.

Bruker Greenify for å kutte ut at apper man har lukket fortsatt står å går.

Gjøre Sd Droid for å rydde og slette absolutte alle andre filer, søppel og rask som ligger i denne telefonen.

 

Når dette er satt opp setter jeg opp Amplify som gjør at du du kan fin styre alle wakelock, service og alarm i antall sekunder. Eller slå de helt av.

 

Knotete litt men fikk også WiFi calling, HD Voice og 4G taler opp å gitt med dette oppsettet.

Telefonen min har en helt sinnsykt SOT der den nesten ikke dropper noe over 12 timer i idle, og batteriet var 4 til 5 dager med vanlig/bruk.

Kjører også en customkernel som jeg har tweaket ganske heftig.

Og benchmarken er også mye bedre en samtlige av de originale Netcom og Telenor program varene, helt ekstremt.

 

Jeg har gjort dette i mange år, developer. Siden Android først begynte å fungerer greit, og aldri klart slik tall på en så toppspeccet og avansert telefon!

 

Sier litt om kraften som faktisk ligger i S7.

 

Restarte eller at ting låser når jeg er ferdig satt opp skjer ikke!

 

Men ta gjerne en restarte selv annenhver dag, slipper mye rusk i maskineriet.

 

Eller root den og innstaler TWRP og Sd maid og kjør en oppryddning av overflødig filer en gang i uken og wipe både cache og dalvik cache.

Da stopper eller rusker telefon aldri!

 

Hilsen meg

 

Og sorry for noen trykk Leif her og der men skrives fra dama sin telefon og hun har verdens grelleste tastatur:)

Endret av LyLu
Lenke til kommentar

Jeg bruker en gammel firmware update fra mars pc8 (hellas) og rommet Basicplus 6 ver 2.1

Hva mener du med gammel firmware update? Hvis du mener gammel AP + CP, hvordan håndterer du hundrevis om ikke tusenvis av feilfikser som har gått inn både på modem og AP siden etter mars? Får du integrert Android monthly security updates som denne telefonen får? Hvis ikke og du i tillegg kjører root er du jo buttfucked sikkerhetsmessig. Ser at BasicPlus 6.1 er basert på Samsung sin programvare fra september, som ikke er så veldig utdatert i alle fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg bruker en gammel firmware update fra mars pc8 (hellas) og rommet Basicplus 6 ver 2.1

Hva mener du med gammel firmware update? Hvis du mener gammel AP + CP, hvordan håndterer du hundrevis om ikke tusenvis av feilfikser som har gått inn både på modem og AP siden etter mars? Får du integrert Android monthly security updates som denne telefonen får? Hvis ikke og du i tillegg kjører root er du jo buttfucked sikkerhetsmessig. Ser at BasicPlus 6.1 er basert på Samsung sin programvare fra september, som ikke er så veldig utdatert i alle fall.

Har selvfølgelig nyeste modem/radio filene fra Telenor.

Ellers hadde jo ikke 4G tale funket.

Når det gjelder feilfikser har det egentlig ikke skjedd sånn veldig mye som man ikke kan patche selv.

Har ikke noe security greier fra Android på telefonen i det hele tatt.

 

Ser ikke vitsen med det?

Skjønner ikke hva du mener med buttfucked?

 

Jeg har full oversikt på alle batteri syklusener og filene som ligger på mobilen, jeg ser hver eneste wakelock,alarm og service med to tastetrykk.

Er det noe som skurrer ser jeg det med en gang.

Jeg kan flytte små databaser over til PCen og dobbeltsjekke hva som har blitt sendt av info ut og inn, at dette stemmer med loggen.

Dette er ikke noe stress, har kodet Linux og Windows hele livet.

 

Folk må ikke være så redde for ''security'' osv, dere skal huske at de aller fleste har et mål og mening med sin hacking.

Det er ikke slik at meningmannen i gatene i Norge er et ettertraktet offer, haha...

 

Dessuten skulle jeg klart å infisere telefonen eller pc'en din uansett hvilken Samsung Security patch du har :)

Lenke til kommentar

Hei noen som vet om WIFI Tale kommer på S7/S7 Edge snart på NEE og TEN versjonene?

 

Galaxis

Hei

 

Det finnes faktisk programvare oppdateringer allerede i mange land som støtter wifi tale, eller voip som det heter.

Synes Telenor burde fått ut fingeren med dette selv.

 

Ser folk over her snakker om Security patcher og diverse, men Telenor har ikke oppdatert programvaren sin siden i sommer.

Det har kommet 10 andre programvarer siden August.

Men det er nok rett rundt hjørnet.

Kundeservice burde jo kanskje kunne gi en dato ihvertfall.

Endret av LyLu
Lenke til kommentar

Ift. Gear S3.

 

Siden den ikke har eget nano-sim, kan den få beskjed om at noen har prøvd å ringe deg på telefonen hvis du er tilkoblet samme WiFi som telefonen men ikke har den i umiddelbar nærhet slik at BT er frakoblet? Drar ikke alltid på telefonen fra møte til møte og andre jobbting og er litt derfor jeg har kjøpt meg en smartklokke for å slippe å alltid ha med telefonen i lomma til enhver tid. Men jeg har stort sett dekning til samme WiFi som mobilen i alle lokalene.

 

Hadde dette på iPad og iPhone, noe som var veldig kjekt. Kunne tom. svare på samtalen på Mac eller iPad om telefonen bare var koblet til samme nett.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ift. Gear S3.

 

Siden den ikke har eget nano-sim, kan den få beskjed om at noen har prøvd å ringe deg på telefonen hvis du er tilkoblet samme WiFi som telefonen men ikke har den i umiddelbar nærhet slik at BT er frakoblet? Drar ikke alltid på telefonen fra møte til møte og andre jobbting og er litt derfor jeg har kjøpt meg en smartklokke for å slippe å alltid ha med telefonen i lomma til enhver tid. Men jeg har stort sett dekning til samme WiFi som mobilen i alle lokalene.

 

Hadde dette på iPad og iPhone, noe som var veldig kjekt. Kunne tom. svare på samtalen på Mac eller iPad om telefonen bare var koblet til samme nett.

 

Hei, dette tror jeg ikke er mulig. Den må nok være tilkoblet via Bluetooth for å kunne registrere tapte anrop.

Lenke til kommentar

Ift. Gear S3.

 

Siden den ikke har eget nano-sim, kan den få beskjed om at noen har prøvd å ringe deg på telefonen hvis du er tilkoblet samme WiFi som telefonen men ikke har den i umiddelbar nærhet slik at BT er frakoblet? Drar ikke alltid på telefonen fra møte til møte og andre jobbting og er litt derfor jeg har kjøpt meg en smartklokke for å slippe å alltid ha med telefonen i lomma til enhver tid. Men jeg har stort sett dekning til samme WiFi som mobilen i alle lokalene.

 

Hadde dette på iPad og iPhone, noe som var veldig kjekt. Kunne tom. svare på samtalen på Mac eller iPad om telefonen bare var koblet til samme nett.

 

Hei, dette tror jeg ikke er mulig. Den må nok være tilkoblet via Bluetooth for å kunne registrere tapte anrop.

Lenke til kommentar

Oki, men selv om man ikke kan snakke over WiFi. Kan man få notify på klokken at noen prøvde å ringe deg via Wifi?

 

Jeg trenger egentlig ikke snakke via klokken, det mest interessante er å se om noen har ringt via Wifi.

Joda, dette er mulig, også på S2 var det mulig å se notifikasjoner når man var tilkoblet samme wifi.

Har aldri testet S3 så tør ikke si om det også har kommet mulighet for å besvare anropet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...