Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hittil synes jeg Android 7 virker veldig smooth og raskt, må vente et par sykluser før jeg ser batteritiden.

Selvom romet jeg bruker inneholder noen tweaks tror jeg det skal være ganske likt som et orginalt firmware sånn bruksmessig.

Telefonen er ihvertfall veldig snappy og fin. Rommet jeg bruker er laget/kokt fra den offisielle DPLT firmwaren.

Endret av LyLu
Lenke til kommentar

Hittil synes jeg Android 7 virker veldig smooth og raskt, må vente et par sykluser før jeg ser batteritiden.

Selvom romet jeg bruker inneholder noen tweaks tror jeg det skal være ganske likt som et orginalt firmware sånn bruksmessig.

Telefonen er ihvertfall veldig snappy og fin. Rommet jeg bruker er laget kokt fra den offisielle DPLT firmwaren.

 

Hadde det vært 2015 nå, så hadde jeg lett flashet betaen eller en custom Nougat ROM for lenge siden, men jeg er stort sett ferdig med slike ting. Viser det seg at vi må vente en stund på den offisielle versjonen, så flasher jeg den manuelt med Odin. Skal dog gi Samsung en uke eller to.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde det vært 2015 nå, så hadde jeg lett flashet betaen eller en custom Nougat ROM for lenge siden, men jeg er stort sett ferdig med slike ting. Viser det seg at vi må vente en stund på den offisielle versjonen, så flasher jeg den manuelt med Odin. Skal dog gi Samsung en uke eller to.

Det er ikke sånn at du kan flashe manuelt noe som ennå ikke er gjort tilgjengelig (ser ikke poenget med å bruke programvare tilpasset andre markeder enn det nordiske med mindre ventetiden på den nordiske varianten er svært lang). Tror at du må belage deg på mer enn to ukers venting. Hvis alvorlige feil (det kan være alt mulig egentlig) dukker opp i markeder hvor oppdateringen rulles ut må de først fikses før andre land får oppdateringen, og da en nyere programvareversjon. I tillegg må programvaren bli testet lokalt i de ulike landene. Blir svært overrasket hvis Norden får "DPLT" programvaren for å si det sånn.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

D

 

 

Hadde det vært 2015 nå, så hadde jeg lett flashet betaen eller en custom Nougat ROM for lenge siden, men jeg er stort sett ferdig med slike ting. Viser det seg at vi må vente en stund på den offisielle versjonen, så flasher jeg den manuelt med Odin. Skal dog gi Samsung en uke eller to.

Det er ikke sånn at du kan flashe manuelt noe som ennå ikke er gjort tilgjengelig (ser ikke poenget med å bruke programvare tilpasset andre markeder enn det nordiske med mindre ventetiden på den nordiske varianten er svært lang). Tror at du må belage deg på mer enn to ukers venting. Hvis alvorlige feil (det kan være alt mulig egentlig) dukker opp i markeder hvor oppdateringen rulles ut må de først fikses før andre land får oppdateringen, og da en nyere programvareversjon. I tillegg må programvaren bli testet lokalt i de ulike landene. Blir svært overrasket hvis Norden får "DPLT" programvaren for å si det sånn.

 

Altså, det er en grunn til at Samsung hadde et beta-program. Det er også en grunn til at de først sendte ut den endelige versjonen til betatesterne forrige uke, nettopp for å være sikker på at det ikke dukker opp noe uventet. Jeg regner med at det ikke dukket opp noe uventet i og med at de startet å rulle ut den endelige versjonen til "normale" brukere den 17 januar, altså i går, som allerede har vært bekreftet i flere uker nå. Nå ble oppdateringen stoppet i Kina igår, men utrullingen i England fortsatte normalt. 

Nå tipper jeg at de ruller ut oppdateringen gradvis for å nettopp fange opp uventede problemer, men jeg tror vi har forbi det stadiet nå, og grunnen til at de tar det litt etter litt er sikkert også pga serverne deres som sikkert ikke vil tåle at et titalls millioner personer laster ned oppdateringen samtidig. Sentral Europa, med Tyskland, Frankrike etc. er sikkert neste på listen når det meste av folk i England har oppdatert, og så er det vel norden sin tur etterhvert. Det er hverken Telia eller Telenor som kontrollerer oppdateringene, og de har allerede testet og verifisert at oppdateringen ikke vil skape krøll hos dem, som alle operatører gjør, så da er det kun opp til Samsung å bestemme når vi får oppdateringen. Skal jeg tippe så tipper jeg at vi får den i løpet av neste uke. At vi får den om flere måneder hadde nok stemt om operatørene hadde styrt oppdateringene, men det er ikke tilfellet her. Folk i USA og Canada (spesielt dem på Rogers) kommer dog til å måtte vente en stund før de får den.  

Lenke til kommentar

D

 

 

Hadde det vært 2015 nå, så hadde jeg lett flashet betaen eller en custom Nougat ROM for lenge siden, men jeg er stort sett ferdig med slike ting. Viser det seg at vi må vente en stund på den offisielle versjonen, så flasher jeg den manuelt med Odin. Skal dog gi Samsung en uke eller to.

Det er ikke sånn at du kan flashe manuelt noe som ennå ikke er gjort tilgjengelig (ser ikke poenget med å bruke programvare tilpasset andre markeder enn det nordiske med mindre ventetiden på den nordiske varianten er svært lang). Tror at du må belage deg på mer enn to ukers venting. Hvis alvorlige feil (det kan være alt mulig egentlig) dukker opp i markeder hvor oppdateringen rulles ut må de først fikses før andre land får oppdateringen, og da en nyere programvareversjon. I tillegg må programvaren bli testet lokalt i de ulike landene. Blir svært overrasket hvis Norden får "DPLT" programvaren for å si det sånn.

 

Altså, det er en grunn til at Samsung hadde et beta-program. Det er også en grunn til at de først sendte ut den endelige versjonen til betatesterne forrige uke, nettopp for å være sikker på at det ikke dukker opp noe uventet. Jeg regner med at det ikke dukket opp noe uventet i og med at de startet å rulle ut den endelige versjonen til "normale" brukere den 17 januar, altså i går, som allerede har vært bekreftet i flere uker nå. Nå ble oppdateringen stoppet i Kina igår, men utrullingen i England fortsatte normalt. 

 

Nå tipper jeg at de ruller ut oppdateringen gradvis for å nettopp fange opp uventede problemer, men jeg tror vi har forbi det stadiet nå, og grunnen til at de tar det litt etter litt er sikkert også pga serverne deres som sikkert ikke vil tåle at et titalls millioner personer laster ned oppdateringen samtidig. Sentral Europa, med Tyskland, Frankrike etc. er sikkert neste på listen når det meste av folk i England har oppdatert, og så er det vel norden sin tur etterhvert. Det er hverken Telia eller Telenor som kontrollerer oppdateringene, og de har allerede testet og verifisert at oppdateringen ikke vil skape krøll hos dem, som alle operatører gjør, så da er det kun opp til Samsung å bestemme når vi får oppdateringen. Skal jeg tippe så tipper jeg at vi får den i løpet av neste uke. At vi får den om flere måneder hadde nok stemt om operatørene hadde styrt oppdateringene, men det er ikke tilfellet her. Folk i USA og Canada (spesielt dem på Rogers) kommer dog til å måtte vente en stund før de får den.  

 

De har vært tilgjengelig side igår.

 

Men er litt enig idag at du kan gå glipp av ting hvis du bruker feil CSC.

Ellers får du roote telefonen, slette alt du ikke vil ha, og det er sikkert opp mot 200 apk.er som du ikke trenger i Nougat.

Og innstallere CSC fra Norge når den kommer :)

 

Edi: dem britiske oppdateringens om ligger ute er forresten unbranded så det vil være liten forskjell på denne og en regionspesifikk for scandinavia. 

Det stort sett Telenor putter inn i sin CSS er bloatware uansett, VG og 1881 app, og selvfølgelig en sjelden gang muligheten for noe nytt slik som Wifi Tale som kommer nå snart!

Men det finnes andre måter å få wifi tale på uansett.

Eller så kan man via Odin også bytte bare modem og CSC når den offisielle blir utgitt her i Norge, uten å roote tlf.

Men det vet du sikkert.

Endret av LyLu
Lenke til kommentar

Klarte ikke å vente lengre så flashet BTU nå, ser ut til at både VoLTE og Wifi Tale fungerer her :)

 

Ante meg det, var sånn med både Volte og HD tale også!

Trodde først, og mange ga utrykk for at man måtte ha riktig region/CSC for å få disse til å fungere med Netcom og Telenor.

Men så viste det seg at dette bare var noe operatørene skaffer og aktiverer i sitt nett, så filene man trengte var de samme i alle land som hadde disse teknologiene, og ikke utviklet av operatørene selv.

Endret av LyLu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste som holder meg tilbake nå er:

 

1. Jeg har egentlig lyst å vente på OTAen, i rundt en uke. 

2. Jeg kjører linux, så da er ikke Odin kompatibel, men Heimdall er, men jeg vet ikke om S7 er støttet. Ellers har vi jOdin3 som er nettbasert Odin, men den ser ikke ut til å fungere. Så da er det plutselig hakket vanskeligere å få flashet dette uten å måtte låne en Windows-PC av noen og begynne å installere masse drit på den, som personen nok ikke vil like. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...