Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Javel? Det stemmer nok ikke.

 

Jeg gikk akkurat inn på Application info for Netflix og flyttet data storage til SD/External.

Funket helt greit og var ingen hokus pokus det? :)

 

Netflix 4.12.2 build 14444

 

EDIT:

For å verifisere at det faktisk fungerte så gikk jeg etterpå inn på Netflix, lastet ned en episode av en tv-serie og dataene ble autmatisk lagret på SD kortet. 

"415 MB of External Storage used".

 

Testet du dette selv?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Javel? Det stemmer nok ikke.

 

Jeg gikk akkurat inn på Application info for Netflix og flyttet data storage til SD/External.

Funket helt greit og var ingen hokus pokus det? :)

 

Netflix 4.12.2 build 14444

 

EDIT:

For å verifisere at det faktisk fungerte så gikk jeg etterpå inn på Netflix, lastet ned en episode av en tv-serie og dataene ble autmatisk lagret på SD kortet. 

"415 MB of External Storage used".

 

Testet du dette selv?

Fint at det kan gjøres enkelt. Da er Netflix absolutt aktuelt for meg. Merkelig at så mange har lagt ut informasjon om kompliserte måter å gjøre dette på.

 

Har ikke testet det selv da jeg ikke vil betale for en tjeneste jeg ikke aner om jeg kan bruke.

Lenke til kommentar

 

Selv Samsung Music skal ha alt av musikkfiler lagret i internminnet.

Haha, din telefon må virkelig befinne seg i en annen dimensjon. Samsung Music indekserer all musikk automatisk uansett plassering. Når jeg åpner mappevisningen i appen ser jeg eksternt lagret musikk tagget med /SD-kort/ i filsti-infoen.

Flyttet til en tilsvarende folder på sd-kortet og Samsung Music fant det uten problemer. Der sparte jeg et par GB. Takk!

 

Merkelig at det ikke er noen av de som har skrevet om appen online som har oppdaget dette.

 

Har du også tips om hvordan man får standard foto-app til å bruke SD-kortet?

Lenke til kommentar

 

Flyttet til en tilsvarende folder på sd-kortet og Samsung Music fant det uten problemer. Der sparte jeg et par GB. Takk!

 

Merkelig at det ikke er noen av de som har skrevet om appen online som har oppdaget dette.

 

Har du også tips om hvordan man får standard foto-app til å bruke SD-kortet?

 

 

 

Gå inn på kamera appen, velg innstillinger, og litt ned på siden der så står det lagring. Der kan du velge mellom lagring på enhet eller sd-kort.

 

post-360398-0-22282200-1482442292_thumb.png

Endret av fotonisse
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Selv Samsung Music skal ha alt av musikkfiler lagret i internminnet.

Haha, din telefon må virkelig befinne seg i en annen dimensjon. Samsung Music indekserer all musikk automatisk uansett plassering. Når jeg åpner mappevisningen i appen ser jeg eksternt lagret musikk tagget med /SD-kort/ i filsti-infoen.
Flyttet til en tilsvarende folder på sd-kortet og Samsung Music fant det uten problemer. Der sparte jeg et par GB. Takk!

 

Merkelig at det ikke er noen av de som har skrevet om appen online som har oppdaget dette.

 

Har du også tips om hvordan man får standard foto-app til å bruke SD-kortet?

Er faktisk litt usikker på om dette er et standard alternativ, men jeg går på settings, applications, application manager,- velger så appen jeg vil flytte, trykker jeg storage og får opp dette alternativet.

Flytter app pluss all info til Minnekort, men ofte greit å ha cas 10 for å opprettholde flyten i systemet.

Tror det er sånn på OEM firmware også?

 

Edit: ser at det er noen apper som ikke har dette alternativet, virker som de bare kan flyttes hvis man har roota tlf.

 

Se vedlegg for screenshot

post-421549-0-52207700-1482446852_thumb.jpg

Endret av LyLu
Lenke til kommentar

 

Javel? Det stemmer nok ikke.

 

Jeg gikk akkurat inn på Application info for Netflix og flyttet data storage til SD/External.

Funket helt greit og var ingen hokus pokus det? :)

 

Netflix 4.12.2 build 14444

 

EDIT:

For å verifisere at det faktisk fungerte så gikk jeg etterpå inn på Netflix, lastet ned en episode av en tv-serie og dataene ble autmatisk lagret på SD kortet.

"415 MB of External Storage used".

 

Testet du dette selv?

Fint at det kan gjøres enkelt. Da er Netflix absolutt aktuelt for meg. Merkelig at så mange har lagt ut informasjon om kompliserte måter å gjøre dette på.

 

Har ikke testet det selv da jeg ikke vil betale for en tjeneste jeg ikke aner om jeg kan bruke.

Måtte dere flytte appen til minnekortet for å lagre på sd kortet?

Eller kan man installere appen på telefonen og lagre streamene på minnekortet slik som Spotify.

Lenke til kommentar

Ingen her som vet noe om Samsung Pay?

 

Samsung Pay er for øyeblikket kun tilgjengelig i USA, Sør-Korea, Kina, Spania, Australia, Singapore, Puerto Rico og Brazil. Alt som har med banker å gjøre er ekstremt tregt (bare se på Apple Pay og Android Pay), men de driver å utvider sakte men sikkert. Nå har ikke land som England, Tyskland og Frankrike fått Samsung Pay engang, så regner med de konsentrerer seg i disse større markedene først, forså å ta de mindre viktige landene etterhvert. Hvem vet! 

 

Er det slik at telenors wifi tale kun kan benyttes på edge telefoner kjøpt fra telenor?

 

Telenor-telefonene får egne oppdateringer, og software-versjonene er annerledes også, så regner med at de aktiverte VoLTE over en nylig oppdatering, men du må nesten kontakte Telenor for å være helt sikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det slik at telenors wifi tale kun kan benyttes på edge telefoner kjøpt fra telenor?

S7 har foreløpig kun 4G-tale aktivert med Telenor SIM-kort (flat vs edge er uvesentlig), dette gjelder både Nordisk og Telenorvarianten. Jeg tror at WiFi-tale kommer med forestående OS-oppgraderingen, siden valget er der i beta-programvaren. Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

Oppdatering til S7 SM-G930F NEE ute nå siden 27. desember.

 

Hva er nytt i oppdateringen? Oppdaterte her om dagen, men ser ikke noe nytt helt umiddelbart.

Har virkelig ingen idé. Er foreløpig fornøyd med at S7 fungerer som normalt etter oppdatering.

 

EDIT: Etter undersøkelse ser det ut til at G930FXXU1BPJJ (XU1BPJJ) i hovedsak er sikkerhetsoppdateringer. Det finnes etterhvert en del kjente exploits på S7 som skal være stoppet med denne oppdateringen.

Endret av L_Skywalker
Lenke til kommentar

Siden det er telenorspesifikt vil det gjelde selskaper som Djuice, Phonero etc.? Vil det gjelde uansett hvem man ringer til? Vil det fungere på samme måte som en IP Telefon gjør for bredbåndskunder i dag?

1. Om datterselskaper og selskaper som bruker Telenor sitt nett får tjenesten er vel opp til deres avtaler med Telenor og abonnementet å gjøre.

2. Ja og nei; ja, forbindelsen mellom deg og Telenor vil alltid være volte (4G-tale) eller vowifi så langt forholdene ligger til rette (WiFi-tale er å regne for "untrusted, non-3GPP access" og krever tunneling: http://www.cisco.com/c/en/us/products/collateral/wireless/asr-5000-series/white_paper_c11-707739.html ). Forbindelsen fra Telenor til motparten avhenger av forbindelsens status; er motparten i Telenornettet vil du kunne ha en samtale med beste kodek & bitrate kvalitet, er motparten i utlandet eller i Telias nett vil du få en relativt dårlig samtalekvalitet.

3. Jeg vet ikke hvordan IP telefon for bredbåndskunder fungerer i dag, men for vowifi er det snakk om bruk av SIP såvidt jeg vet. Roaming fungerer ikke per dags dato, det vil si at man ikke kan bruke vowifi out of the box i utlandet. Det samme gjelder også volte (4G-tale).

https://en.wikipedia.org/wiki/IP_Multimedia_Subsystem

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Phonero tilbyr eks. "IP Telefoni" på sine mobile bedriftsabbonement. Dette bruker bare standard SIP. Dette skjer da via WiFi. Man åpner for SIP i brannmur/router og går via servere hos Phonero.

Det eneste er at man må ringe fra appen til Phonero med "IP Telefoni" aktivert i appens settings.

 

Hvorfor kan ikke alle tilby dette fremfor å lage veldig propritære løsninger som gir en "lock in"?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...