Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor kan ikke alle tilby dette fremfor å lage veldig propritære løsninger som gir en "lock in"?

Hva mener du er en proprietær lock-in løsning, phonero sin siden den krever egen app? volte og vowifi er standardisert gjennom 3gpp og gsma.

 

Disse teknologiene innebærer den største endringen i nettverkene siden GSM. Planlegging, integrering, testing og utrulling av infrastrukturen og programvaren tar lang tid. I tillegg må telefonprodusentene bruke betydelig utviklingsressurser på å tilpasse seg operatørenes nye tjenester da det er mange parametere som "individualiseres" på nettverkssiden. Grunnen til at ting ikke går så fort er også at operatørene fortsatt må drifte de lovpålagte legacysystemene og at de nye teknologiene må sømløst integreres mot disse legacysystemene (et eksempel er SRVCC: http://blog.3g4g.co.uk/2014/01/different-flavours-of-srvcc-single.html ).

 

Fra telefonprodusentens ståsted er det vel få incentiver å bruke utviklingsressurser på disse nye teknologiene, og det er nok mange som venter til alt dette blir integrert på OS & modemdriver-nivå og at resterende innstillinger kan bli pushet fra operatør / OS-produsent / produsent i stedet for å pøse penger på å utvikle og teste ny programvare, spesielt på allerede lanserte modeller. I Norge er det vel kun Samsung, Sony og Apple som har tatt investeringen for å være tidlig med i dette teknologiskiftet. Neste år tipper jeg at vi kommer til å se mange nye modeller med disse tjenestene påslått, når pilotprosjektene er over og ting har stabilisert seg & blitt mer strømlinjeformet.

 

Sakset inn fra en annen tråd; hjelpedokumentet er i alle fall på plass, så får vi se når en Nexus får støtte for WiFi-anrop i Telenor sitt nett: https://support.google.com/nexus/answer/2811843?hl=no

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Min s7 slår seg av og starter riktignok opp igjen selv hver dag ca kl 18. Ekstremt irriterende og lurer på råd og om flere opplever det samme? Er ellers forelsket i telefonen bortsett fra at jeg savner det å kunne bla gjennom startsiden kontinuerlig ?

Lenke til kommentar

Dårlig journalistikk kalles det. Den originale teksten eller bildet det refereres til kan tolkes i flere retninger, det kan like gjerne bety at 7.1.1 kommer etter at 7.0 er lansert for denne modellen: https://www.sammobile.com/wp-content/uploads/2016/12/android-7.1.1-samsung.jpg

 

Dessuten er det meget mulig at 7.x kommer i januar kun i de markedene hvor betatestingen har funnet sted, mens utgivelsen i Norden og Telenorvarianten følger noe senere.

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, Phonero er heller ikke åpne iom. at de ikke støtter en generisk IP Telefoni app. Men å måtte ha en app fra simkort leverandøren ser jeg ikke på som noe stor "lock-in" så lenge jeg kan ringe til hvem som helst med IP telefoni over WiFi eller andre dataforbindelser.

 

 

Hvorfor kan ikke alle tilby dette fremfor å lage veldig propritære løsninger som gir en "lock in"?

Hva mener du er en proprietær lock-in løsning, phonero sin siden den krever egen app? volte og vowifi er standardisert gjennom 3gpp og gsma.

 

Disse teknologiene innebærer den største endringen i nettverkene siden GSM. Planlegging, integrering, testing og utrulling av infrastrukturen og programvaren tar lang tid. I tillegg må telefonprodusentene bruke betydelig utviklingsressurser på å tilpasse seg operatørenes nye tjenester da det er mange parametere som "individualiseres" på nettverkssiden. Grunnen til at ting ikke går så fort er også at operatørene fortsatt må drifte de lovpålagte legacysystemene og at de nye teknologiene må sømløst integreres mot disse legacysystemene (et eksempel er SRVCC: http://blog.3g4g.co.uk/2014/01/different-flavours-of-srvcc-single.html ).

 

Fra telefonprodusentens ståsted er det vel få incentiver å bruke utviklingsressurser på disse nye teknologiene, og det er nok mange som venter til alt dette blir integrert på OS & modemdriver-nivå og at resterende innstillinger kan bli pushet fra operatør / OS-produsent / produsent i stedet for å pøse penger på å utvikle og teste ny programvare, spesielt på allerede lanserte modeller. I Norge er det vel kun Samsung, Sony og Apple som har tatt investeringen for å være tidlig med i dette teknologiskiftet. Neste år tipper jeg at vi kommer til å se mange nye modeller med disse tjenestene påslått, når pilotprosjektene er over og ting har stabilisert seg & blitt mer strømlinjeformet.

 

Sakset inn fra en annen tråd; hjelpedokumentet er i alle fall på plass, så får vi se når en Nexus får støtte for WiFi-anrop i Telenor sitt nett: https://support.google.com/nexus/answer/2811843?hl=no

 

 

Det er akkurat dette jeg ikke forstår. Hvorfor utvikle og bygge ut en veldig komplisert løsning når man heller kan gi folk tilgang til IP telefoni over dataforbindelse som allerede har vært der siden GSM dagene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er akkurat dette jeg ikke forstår. Hvorfor utvikle og bygge ut en veldig komplisert løsning når man heller kan gi folk tilgang til IP telefoni over dataforbindelse som allerede har vært der siden GSM dagene.

Løsningen er ikke så veldig komplisert, men krever ny hardware og programvare (sistnevnte både på nettverkssiden og i telefonen). Målet er å ha ren "ip verden", det er integreringen med den gjeldene infrastrukturen (de kan ikke bare slå av 2G og 3G i morgen) og systemene som er komplisert slik jeg har forstått det rent overfladisk. Det vi ser nå hos operatørene rundt omkring i Europa er egentlig bare startskuddet på en grunnleggende endring i hvordan mobiltelefoni fungerer, 2017 blir således et veldig spennende år for de som er interessert i sånt :) Endret av mandela
Lenke til kommentar

Vel alle med Samsung Gear S3 og S2 forsåvidt. 

 

Spotify har kommet men støtter IKKE offline avspilling. Geez, de 2 viktigste årsakene til at jeg kjøpte klokken var funksjoner artikler og markedsføring tok sa fantes. Frontier hadde LTE med nano-sim samt at det var lovet Spotify med både online OG offline musikkavspilling.

 

Jeg kjøpte klokken uken før jul på Elkjøp og har brukt den siden. Kan den leveres tilbake? Innpakningen blir jo ødelagt når man åpner den (papir som revner). Jeg har jo ikke fått det jeg kjøpte den for. Jeg har tom. kjøpt trådløse BT propper jeg skulle bruke med klokken når jeg trente ute!

 

Hovedårsaken til at jeg kjøpte den var for å slippe å ha med meg telefonen for:

 

1. ha GPS sporing av økten

2. kunne spille musikk fra spotify via trådløse in-ears.

3. Kunne ha tvilling nano-sim som artiklene jeg leste nevnte (men kunne klart meg med offline spotify worst case).

 

Er IKKE særlig fornøyd med den høyst villedende markedsføringen til Samsung akkurat nå....

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel alle med Samsung Gear S3 og S2 forsåvidt.

 

Spotify har kommet men støtter IKKE offline avspilling. Geez, de 2 viktigste årsakene til at jeg kjøpte klokken var funksjoner artikler og markedsføring tok sa fantes. Frontier hadde LTE med nano-sim samt at det var lovet Spotify med både online OG offline musikkavspilling.

 

Jeg kjøpte klokken uken før jul på Elkjøp og har brukt den siden. Kan den leveres tilbake? Innpakningen blir jo ødelagt når man åpner den (papir som revner). Jeg har jo ikke fått det jeg kjøpte den for. Jeg har tom. kjøpt trådløse BT propper jeg skulle bruke med klokken når jeg trente ute!

 

Hovedårsaken til at jeg kjøpte den var for å slippe å ha med meg telefonen for:

 

1. ha GPS sporing av økten

2. kunne spille musikk fra spotify via trådløse in-ears.

3. Kunne ha tvilling nano-sim som artiklene jeg leste nevnte (men kunne klart meg med offline spotify worst case).

 

Er IKKE særlig fornøyd med den høyst villedende markedsføringen til Samsung akkurat nå....

Det er jo bare å høre med Elkjøp. Jeg har faktisk god erfaring med Elkjøp og Lefdal på kundeservice. Legg frem ditt problem så kanskje dere finner en løsning ?

Lenke til kommentar

Frontier hadde LTE med nano-sim samt at det var lovet Spotify med både online OG offline musikkavspilling.

 

Er IKKE særlig fornøyd med den høyst villedende markedsføringen til Samsung akkurat nå....

 

Dette tror jeg at du må ha funnet på selv dessverre, kun den første Gear S som hadde nano-sim. En variant av Gear S2 ble sluppet sammen med e-SIM, men den har bare vært tilgjengelig via OneCall sin nettbutikk i Norge (ingen andre tilbyr e-SIM).

 

Anbefaler å lese pesifikasjonene litt bedre før man kjøper ting, RTFM gjelder ofte også før kjøp. I det materialet jeg har funnet står det helt tydelig at offline spillelister ikke støttes ennå, her sitert hos wareable.com. (det er selvsagt opp til Spotify å implementere spillelister i frakoblet modus, vet ikke om de deler sine framtidsplaner offentlig)

 

 

Sadly there's no offline mode right now, so if you're taking it for a run then you'll only be able to use it with the LTE watches, or hope that your gym has Wi-Fi. Hopefully we'll get the option to play our offline playlists in the future. https://www.wareable.com/samsung/spotify-app-samsung-gear-s3-s2-launch-3667

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Erh Mandela. Jeg ungikk å kjøpe S2 og har fulgt med på S3 hele veien. Har lest alt av reviews jeg har kommet over hele veien og stod klar til å kjøpe når det ble lansert. Unngikk også å kjøpe treningsklokken Fenix 3 av samme årsak.

Samme dag jeg kjøpte leste jeg en av de siste reviews for å forsikre meg om at jeg ikke hadde lest feil resten av året. Der stod "nano-sim LTE on Frontier" rimelig klart (ikke e-sim svada og not in nordic countries) samt både offline og online spotify men at de lurte på om 2,5GB ledig plass kanskje ble litt lite. 2,5GB ledig plass til spotify offline var ingen issue for meg.

 

Mye mediamateriale har blitt justert i etterkant av lanseringen og apper.

 

Så vis meg gjerne kilder som før lanseringsdato skriver disse tingene ;)

 

S3 har helt siden starten av markedsføringen blitt solgt som "Finally the watch where you can leave your phone behind. LTE, GPS, WiFi and Offline Spotify".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Erh Mandela. Jeg ungikk å kjøpe S2 og har fulgt med på S3 hele veien. Har lest alt av reviews jeg har kommet over hele veien og stod klar til å kjøpe når det ble lansert. Samme dag jeg kjøpte leste jeg en av de siste reviews for å forsikre meg om at jeg ikke hadde lest feil resten av året. Der stod "nano-sim LTE" rimelig klart (ikke e-sim svada) samt offline spotify men at de lurte på om 2,5GB ledig plass kanskje ble litt lite.

 

Mye mediamateriale har blitt justert i etterkant av lanseringen og påvente av apper.

 

Så vis meg gjerne kilder som før lanseringsdato skriver disse tingene ;)

Hva med å legge fram dine bevis (bruk gjerne wayback machine eller google cache hvis tilgjengelig)?

Hvis du ble feilinformert, så er det greit å kunne henvise til hvor denne feilinformasjonen stammer fra.

 

Spesifikasjonene står vel på nettsiden til den butikken du kjøpte klokken fra? Hva angår Spotify, så er det en tredjepartsapp. Står ingenting om offline støtte der: https://support.spotify.com/us/listen_everywhere/on_other_devices/samsung-fit-gear-2/

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Du sier at markedsføring før lanseringen ikke nevnte disse tingene eller spesifisert at dette ikke var støttet. Få se artiklene og linkene fra før lanseringen fremfor qutoes fra tekst etter lanseringen av spotify appen  ;). Etterpåklokskap må ikke forveksles med annet.

 

LTE kunne jeg til nøds leve uten men at Spotify Offline også ble droppet var definitivt dråpen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

10. november

Samsung Gear S3 comes in two variants: the Samsung Gear S3 Classic and Samsung Gear S3 Frontier. Both variants have water- and dust-resistant features. Also on-board are the speedometer, GPS, heart rate sensor, barometer, and altimeter. Only the Frontier variant comes with a 4G LTE.

 

 

Prisjakt.no hadde også spesifisert Frontier utgaven med LTE. Classic var satt opp uten og bekreftet da alle artikler jeg hadde lest. Noe jeg sjekket før jeg bestilte.

http://www.prisjakt.no/product.php?e=3899590

 

Leave your phone at home

gear-s3-hands-free-calling.jpgThe great promise of smartwatches was to move away from your phone. With the Gear S3 you could feasibly replace your phone, depending on your usage.

Both versions of the Gear S3 have Wi-Fi and GPS connectivity, plus the optional cellular models allow you to use a nano-SIM card to connect to 3G & LTE networks.

The built in microphone will let you make physical calls through the S3 interface. All you need is a voice call app from Gear App store and a pair of Bluetooth earphones. Even the Wi-Fi model can make calls when connected to the Internet.

If you're looking to get away from the world of always having your phone with you, the Gear S3 allows you to take and respond to urgent calls and messages when out and about. You can leave the phone, tablet or laptop at home or work for good.

With Samsung Pay you can even leave your wallet behind without worry! MST & NFC technology allow for secure contactless payments.

 

27. november

Only the Frontier edition accepts a sim card. The Classic edition can only make and receive calls over a Bluetooth connection with a phone.https://www.att.com/devices/samsung/gear-s3-frontier.html#sku=sku8100290

 

Her står det ingenting om e-sim/embedded sim. Kun 4G/LTE.

https://news.samsung.com/us/2016/11/03/samsung-gear-s3-smartwatch-us-preorder-november-6-available-november-18/

 

 

Fra produktsiden til komplett

Du trenger ikke å ha telefonen med deg. Gear S3 har en innebygd høyttaler som lar deg foreta eller besvare anrop umiddelbart på enheten.

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Du sier at markedsføring før lanseringen ikke nevnte disse tingene eller spesifisert at dette ikke var støttet.

Du får prøve å forholde deg til hva som skrives, både her og på Internett, uthevet tekst er din egen kreasjon, ikke fakta.

 

Du lenker ikke til en eneste offisiell pressemelding fra hverken Samsung Norge / Norden eller Spotify. Den ene fra Samsung USA har ingenting med saken å gjøre, ting som lanseres for AT&T selges ofte ingen andre steder.

 

Prisjakt har lagt inn feil informasjon som du viser, men hvis du har kjøpt klokken i butikk i Norge (eller en respektabel butikk i utlandet for den saks skyld), sjekket du ikke hva du kjøpte, sto det et klokken hadde støtte for mobildata?

 

2016 har vært året hvor folk forhåpentligvis for alvor har fått øynene opp for "fake news" konseptet, det ser ut som om du er et offer noe liknende (kombinert med / grunnet dårlig egen research).

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...