Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ok da har Samsung Cloud fått gjort sitt. Noen som vil fortelle en rusten mann i korte trekk hvordan man skal gå frem for å få gjort dette så smertefritt som mulig? Ønsker VoLTE og WiFi tale med 7.0 om dette er mulig.

Ønsker du å flashe 7.0 manuelt, eller venter du på OTA?

 

Merk at "manuelt" i denne sammenhengen betyr at dersom telefonen din er kjøpt i Norge med nordisk programvare vil telefonen etter flashingen inneholde en europeisk programvare med ingen utsikter på fremtidige FOTA oppdateringer, det er en oppdateringsmessig dead end.

 

For å få tilbake fremtidige oppdateringer vil du måtte flashe manuelt på nytt med nordisk programvare på et senere tidspunkt (f.eks. når 7.0 kommer ut på NEE). Ved eventuell service vil en utenlandsk programvare også kanskje kunne være problematisk.

 

For de med Telenor-varianten anbefaler jeg overhodet ikke å flashe til en europeisk variant, da man risikerer å miste volte.

Lenke til kommentar

Merk at "manuelt" i denne sammenhengen betyr at dersom telefonen din er kjøpt i Norge med nordisk programvare vil telefonen etter flashingen inneholde en europeisk programvare med ingen utsikter på fremtidige FOTA oppdateringer, det er en oppdateringsmessig dead end.

 

For å få tilbake fremtidige oppdateringer vil du måtte flashe manuelt på nytt med nordisk programvare på et senere tidspunkt (f.eks. når 7.0 kommer ut på NEE). Ved eventuell service vil en utenlandsk programvare også kanskje kunne være problematisk.

 

For de med Telenor-varianten anbefaler jeg overhodet ikke å flashe til en europeisk variant, da man risikerer å miste volte.

Hmmm, har du noen info på at den europeiske varianten ikke får fremtidige oppdateringer, og evnt hvorfor?
Lenke til kommentar

Vet noen om det er glass på samsung sine toppmodeller?

Da jeg vet sony ofte har plast, fordel med tanke på hvis mobilen faller i bakken.

 

Eneste ulempe med plast det kan få riper. For ser ofte iphone\samsung mobiler som er skadet.

samsung-galaxy-s4-broken.jpg

Så da mistenker jeg byggkvaliteten ikke er noe særlig.

 

Hvis noen av dere har testet DAC på samsung, tror det funger fint med FiiO A3 eller ligdene på samsung.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Merk at "manuelt" i denne sammenhengen betyr at dersom telefonen din er kjøpt i Norge med nordisk programvare vil telefonen etter flashingen inneholde en europeisk programvare med ingen utsikter på fremtidige FOTA oppdateringer, det er en oppdateringsmessig dead end.

 

For å få tilbake fremtidige oppdateringer vil du måtte flashe manuelt på nytt med nordisk programvare på et senere tidspunkt (f.eks. når 7.0 kommer ut på NEE). Ved eventuell service vil en utenlandsk programvare også kanskje kunne være problematisk.

 

For de med Telenor-varianten anbefaler jeg overhodet ikke å flashe til en europeisk variant, da man risikerer å miste volte.

Hmmm, har du noen info på at den europeiske varianten ikke får fremtidige oppdateringer, og evnt hvorfor?

 

 

Man må ha softwaren telefonen kommer med for å få fremtidige oppdateringer.

Med mener jeg TEN eller NEE software (hvis den er kjøpt i Norge), bare landet er riktig i forhold til produkt koden på din mobil.

Hvis du flasher BTU på din modell, som kommer med enten NEE eller TEN, vil du ikke få oppdateringer.

 

Flasher du en TEN eller NEE firmware på nytt med ODIN vil du motta oppdateringer igjen.

Står vel på esken hva som er den orginale firmwaren.

Så vil jo anbefale alle som flasher BTU for å få Nougat tidlig, å reflashe  stock firmware når dette er tilgjengelig.

Er vel stort sett bare Telenor som bruker TEN, de fleste av de andre har NEE inkludert Netcom/Telia.

 

Men hvis du derimot rooter telefonen får du INGEN oppdateringer og må alltid oppdatere manuelt.

Har du rootet en gang kan du unroote mobilen igjen, men telefonen lagrer at du har roota, og vil ikke oppdatere seg automatisk.

Dette gjelder for Exynos modellen som er her i Norge.

I USA derimot de en Snapdragon variant av S7, der du kan roote og unroote helt tilbake til standard, og videre motta vanlige oppdateringer.

Endret av LyLu
Lenke til kommentar

 

 

Mulig det er nevnt tidligere, men s health data er nå beskyttet av Knox så om du feks har trigget knox får du ikke bruk appen.

Screenshot_20170119-114403.png

Jeg fikk S Health til å virke etter jeg flashet stock firmware etter å ha komt fra custom ROM

 

På 7.0 eller 6.0.1? Knox beskyttelse av S Health er visst nytt i Nougat :)

 

 

Hvis du reflasher hele rommet med Odin, INKLUDERT BTU CSC som medfølger skal den virke igjen. Stalltips

Ellers virker s-health på alle custom android nougat rom.

Lenke til kommentar

Hmmm, har du noen info på at den europeiske varianten ikke får fremtidige oppdateringer, og evnt hvorfor?

Grunnen er "veldig enkel", din CSC-kode. Siden NEE sannsynligvis bare er å regne som en blindtarm i akkurat denne OXA pakken (da NEE har egen single-CSC programvare med tilhørende oppdateringssyklus), vil det potensielt ikke finnes noen oppdateringssti fra OXA flashet NEE til single-CSC NEE programvare. Hadde du flashet med en annen single-CSC slik som f.eks. VDS (Telenor Sverige) ville du da ha havnet på deres oppdateringssyklus og telefonen ville ha vist VDS som CSC i Recovery.

Lenke til kommentar

 

Hmmm, har du noen info på at den europeiske varianten ikke får fremtidige oppdateringer, og evnt hvorfor?

Grunnen er "veldig enkel", din CSC-kode. Siden NEE sannsynligvis bare er å regne som en blindtarm i akkurat denne OXA pakken (da NEE har egen single-CSC programvare med tilhørende oppdateringssyklus), vil det potensielt ikke finnes noen oppdateringssti fra OXA flashet NEE til single-CSC NEE programvare. Hadde du flashet med en annen single-CSC slik som f.eks. VDS (Telenor Sverige) ville du da ha havnet på deres oppdateringssyklus og telefonen ville ha vist VDS som CSC i Recovery.

 

 

Men hvis jeg flasher et utenlandsk rom og en annen CSC, så får ikke jeg automatisk oppdateringer før jeg går tilbake igjen.

Har også opplevd å flashe firmware fra land der noen av appene jeg har kjøpt i Play Store er borte, grunnet noe områdebegrensninger.

Lenke til kommentar

Men hvis jeg flasher et utenlandsk rom og en annen CSC, så får ikke jeg automatisk oppdateringer før jeg går tilbake igjen.

Har også opplevd å flashe firmware fra land der noen av appene jeg har kjøpt i Play Store er borte, grunnet noe områdebegrensninger.

Jepp, mix & match av AP/CP/CSC fører automatisk til at man ikke får oppdateringer utfra min erfaring. Dette skyldes trolig at det ikke bygges oppdaterings-deltaer for selvkomponerte pakkekombinasjoner.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

Heiv den opp her også, tror den skal være enda kjappere :)

 

http://mariusjs.me/dl/G935FXXU1DPLT_G935FOXA1DPLT_BTU.zip

 

Må si jeg virkelig liker Nuggers hittil

 

 

PS; Husk å endre til 2560x1440 i display settings om du ikke vil kjøre i 1080p ;)

Er det noe særlig ekstra batteritid å hente på å kjøre med lavere oppløsning?

 

 

http://www.androidcentral.com/galaxy-s7-display-defaults-full-hd-after-nougat-update

 

Sikkert litt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Heiv den opp her også, tror den skal være enda kjappere :)

 

http://mariusjs.me/dl/G935FXXU1DPLT_G935FOXA1DPLT_BTU.zip

 

Må si jeg virkelig liker Nuggers hittil

 

 

PS; Husk å endre til 2560x1440 i display settings om du ikke vil kjøre i 1080p ;)

Er det noe særlig ekstra batteritid å hente på å kjøre med lavere oppløsning?

 

 

Tja, det er nettopp dette enkelte på Reddit (r/GalaxyS7) prøver å finne ut av nå, så vi har vel ikke et skikkelig svar før en uke eller to, avhengig om noen av dem rapporterer tilbake. Men på papiret så skal det ha en viss effekt, men det er usikkert hvor stor denne effekten er. Det er dog usikkert om vi vil merke til noe under normalt bruk. Jeg tipper dog at vi vil merke det merkbart i enkelte spill. Du kan selv teste dette nå på Marshmallow ved å bruke Samsung sin Game Tuner app. Da kan du skru ned oppløsning på spill etc.

 

Har kjøpt en S7 flat å prøver å aktivere fingeravtrykk, ingenting skjer. Er det jeg som gjør noe galt eller er dette et vanlig problem?

 

Jeg fikk det til.

 

Det skal i utgangspunktet ikke være noen problemer eller "triks" her, så det er mulig du gjør noe feil, selv om det skal godt gjøres da du enkelt og greit skal legge fingen ned på fingeravtrykkleseren. Eller så kan det være et hardwareproblem, noe som ville vært ekstremt synd i og med at du har en helt ny telefon. 

Endret av µT.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...