Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

 

Hvordan er batteritiden til S7/S7 Edge kontra S6?

S7 har mye bedre batteritid enn S6, batteritiden var vel det store ankepunktet til S6

 

Batteritid, manglende minnekortstøtte, ikke vanntett, og ikke mulig å bytte batteri vel?

 

 

Tja, du kan ikke bytte batteriet uten å måtte dra av glassplaten, men joda, det går an å bytte batteriet selv om en to års tid når batteriet er dårligere. Du kan også betale noen hundrelapper til et verksted. Du mister dog "vanntettheten". Lurer du på om det er mulig å hotswappe batteriet (eg. bytte det ved å ta av et bakdeksel), så går ikke det an. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forøvrig kan jeg informere at Samsung driver å sender Nougat ut til enkelte S7 eiere i Europa nå, så de driver nok med en liten soak test (for å sjekke at alt fungerer greit) før de åpner kranen for fullt, så mulig noen av oss her får offisiell Nougat i dag. 

 

https://www.sammobile.com/2017/01/04/samsung-rolling-out-nougat-for-the-galaxy-s7-to-some-users/

De mener vel smoke test, så at det var Sammobile som introduserte skriveleifen https://en.wikipedia.org/wiki/Smoke_testing_(software)

 

Ville ikke ha stolt på den ryktebørsen noe særlig, i alle fall ikke få opp forventningene, programvarevalidering tar en stund (ikke gjort på en dag eller uke).

Lenke til kommentar

 

Forøvrig kan jeg informere at Samsung driver å sender Nougat ut til enkelte S7 eiere i Europa nå, så de driver nok med en liten soak test (for å sjekke at alt fungerer greit) før de åpner kranen for fullt, så mulig noen av oss her får offisiell Nougat i dag. 

 

https://www.sammobile.com/2017/01/04/samsung-rolling-out-nougat-for-the-galaxy-s7-to-some-users/

De mener vel smoke test, så at det var Sammobile som introduserte skriveleifen https://en.wikipedia.org/wiki/Smoke_testing_(software)

 

Ville ikke ha stolt på den ryktebørsen noe særlig, i alle fall ikke få opp forventningene, programvarevalidering tar en stund (ikke gjort på en dag eller uke).

 

 

Jeg mente faktisk selv soak test:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Soak_testing

 

Men ser nå at smoke test er nærmere det Samsung driver med, så ja  :rofl: Nougat-oppdateringen er uansett forventet (og bekreftet av Samsung) å slippes nå i Januar, men ingen vet når i Januar, så det kan jo enten være i morgen eller den 31. Selv tipper jeg neste uke, men det er ikke annet å gjøre enn å vente. Det er uansett greit å vite at den er på vei. 

Lenke til kommentar

 

 

Forøvrig kan jeg informere at Samsung driver å sender Nougat ut til enkelte S7 eiere i Europa nå, så de driver nok med en liten soak test (for å sjekke at alt fungerer greit) før de åpner kranen for fullt, så mulig noen av oss her får offisiell Nougat i dag. 

 

https://www.sammobile.com/2017/01/04/samsung-rolling-out-nougat-for-the-galaxy-s7-to-some-users/

De mener vel smoke test, så at det var Sammobile som introduserte skriveleifen https://en.wikipedia.org/wiki/Smoke_testing_(software)

 

Ville ikke ha stolt på den ryktebørsen noe særlig, i alle fall ikke få opp forventningene, programvarevalidering tar en stund (ikke gjort på en dag eller uke).

 

 

Jeg mente faktisk selv soak test:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Soak_testing

 

Men ser nå at smoke test er nærmere det Samsung driver med, så ja  :rofl: Nougat-oppdateringen er uansett forventet (og bekreftet av Samsung) å slippes nå i Januar, men ingen vet når i Januar, så det kan jo enten være i morgen eller den 31. Selv tipper jeg neste uke, men det er ikke annet å gjøre enn å vente. Det er uansett greit å vite at den er på vei. 

 

Hehe, ok, soak test (eller load test) gir kanskje ikke så mye mening i denne sammenhengen.

Jepp, betaen har for meg vært veldig stabil med et par små unntak.

Lenke til kommentar

Er litt kjipt at akkurat når Lollipop er ordentlig oppe å går, så kommer Nougat, sikkert med bugs :)

Har prøvd et par rom basert på betaen av Nougat.

Det funket greit, noen barnesykdommer, men de fleste av disse er sikkert luket bort.

At Nougat tapper batteriet endel raskere er vel bare å forvente.

Sålenge Samsung kjører Touchwizz over vil hastighet og flow i menyene oppfattes lik.

Lenke til kommentar

Er litt kjipt at akkurat når Lollipop er ordentlig oppe å går, så kommer Nougat, sikkert med bugs :)

Har prøvd et par rom basert på betaen av Nougat.

Det funket greit, noen barnesykdommer, men de fleste av disse er sikkert luket bort.

At Nougat tapper batteriet endel raskere er vel bare å forvente.

Sålenge Samsung kjører Touchwizz over vil hastighet og flow i menyene oppfattes lik.

 

Marshmallow mener du vel :-P 

 

Og joda, bugs må vi nok alltid forvente i starten, og vi kan vel forvente oss en del småpatcher etter Nougat-oppdateringen. Jeg har ikke prøvd betaen selv, men utifra det jeg leser, så rapporterer de aller fleste at batteriet er veldig bra på Nougat, så satser på at dette faktisk stemmer. Nougat skal uansett være mer effektivt enn Marshmallow, så på papiret skal det brukes mindre batteri. Ser også frem til GraceUX slik at vi kan vinke farvel til TouchWiz. Er ikke det aller verste, men GraceUX ser mye bedre ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er nok bedre å vente på S8 ja, samsung har mye å levere med den etter note 7 fadesen. Derfor tror jeg s8 blir extra special.

 

Seneste rykte sier release 18 april, det er leeeenge til da ! 

 

Ja, jeg hadde nok ventet på S8 om jeg skulle kjøpt ny telefon i dag - med mindre jeg hadde fått S7 Edge for en veldig god pris. 

Lenke til kommentar

 

Er nok bedre å vente på S8 ja, samsung har mye å levere med den etter note 7 fadesen. Derfor tror jeg s8 blir extra special.

 

Seneste rykte sier release 18 april, det er leeeenge til da !

 

Ja, jeg hadde nok ventet på S8 om jeg skulle kjøpt ny telefon i dag - med mindre jeg hadde fått S7 Edge for en veldig god pris.

 

Hvis man skal kjøpe ny telefon i dag så er jo 3-6 måneder ikke akkurat "i dag"...

Lenke til kommentar

 

 

Er nok bedre å vente på S8 ja, samsung har mye å levere med den etter note 7 fadesen. Derfor tror jeg s8 blir extra special.

 

Seneste rykte sier release 18 april, det er leeeenge til da !

 

Ja, jeg hadde nok ventet på S8 om jeg skulle kjøpt ny telefon i dag - med mindre jeg hadde fått S7 Edge for en veldig god pris.

 

Hvis man skal kjøpe ny telefon i dag så er jo 3-6 måneder ikke akkurat "i dag"...

 

 

Nei, men når man kjøper en ny mobil, så har man den lengre enn 3-6 måneder, spesielt når man kjøper en toppmodell. Så jeg hadde personlig ventet de månedene før jeg hadde kjøpt noe nytt/dyrt. Joda, man kan jo kjøpe en S7 Edge nå og selge den om 3-4 måneder, men det er et tapsprosjekt uansett.

 

I verstefall hadde jeg kjøpt en billigere telefon i mellomtiden om det var "krise". 

Lenke til kommentar

Ja Backup Telefon som Motorola G4 pluss feks. En skal også huske på atIPhone har 10 års jubileum og da kommer det en special iPhone også som igjen øker presset på Samsung. Jeg tror S8 blir kanon... Men fyren på Telia butikken mente at Samsung kommer til å vise fram telefonen på messa i februar som vanlig å få den ut i salg så fort som mulig, samsung går jo glipp av måned med salg.. Har lest at de tester den ut i Kina nå

Lenke til kommentar

 

 

 

Er nok bedre å vente på S8 ja, samsung har mye å levere med den etter note 7 fadesen. Derfor tror jeg s8 blir extra special.

 

Seneste rykte sier release 18 april, det er leeeenge til da !

 

Ja, jeg hadde nok ventet på S8 om jeg skulle kjøpt ny telefon i dag - med mindre jeg hadde fått S7 Edge for en veldig god pris.

 

Hvis man skal kjøpe ny telefon i dag så er jo 3-6 måneder ikke akkurat "i dag"...

 

 

Nei, men når man kjøper en ny mobil, så har man den lengre enn 3-6 måneder, spesielt når man kjøper en toppmodell. Så jeg hadde personlig ventet de månedene før jeg hadde kjøpt noe nytt/dyrt. Joda, man kan jo kjøpe en S7 Edge nå og selge den om 3-4 måneder, men det er et tapsprosjekt uansett.

 

I verstefall hadde jeg kjøpt en billigere telefon i mellomtiden om det var "krise".

 

Poenget er jo at hvis man skal ha telefon i dag så kan man ikke vente 3-6 måneder.

 

Videre vil jo S8 være mye dyrere enn S7 når den kommer, og S7 vil sannsynligvis ikke falle noe særlig i pris selv etter at S8 er lansert. I dag kan du få S7 til rundt 5000. Når S8 er lansert vil du kanskje få S7 for 4500 eller så. Dette er basert på prisutviklingen for S5 og S6 etter lanseringen av nye modeller. Å kjøpe S7 nå er et meget trygt kjøp hvis man trenger telefon nå.

 

Hvis man derimot ikke trenger "telefon i dag" men "det siste, nyeste, råeste, uavhengig av pris og når det kommer" så kan man nok vente på S8 ja. Bare ikke glem S6 - det er ikke sikkert S8 blir en oppgradering på alle måter.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

 

Andre med Gear S2 eller S3 som sliter med at den er veldig dårlig på å fungere som skritteller?

Er det jeg som misforstår noe her? Hvorfor diskuteres Gear i en tråd som klart og tydelig omhandler telefonene Galaxy S7/Edge.

 

Så du har gått glipp av alle andre som har diskutert de tidligere i tråden?

 

Kanskje fordi det regnes som tilbehør til telefonen? Men joda enig, man bør lage egne tråder for SD kort, apper ol.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

 

Andre med Gear S2 eller S3 som sliter med at den er veldig dårlig på å fungere som skritteller?

Er det jeg som misforstår noe her? Hvorfor diskuteres Gear i en tråd som klart og tydelig omhandler telefonene Galaxy S7/Edge.

 

Så du har gått glipp av alle andre som har diskutert de tidligere i tråden?

 

Kanskje fordi det regnes som tilbehør til telefonen? Men joda enig, man bør lage egne tråder for SD kort, apper ol.

 

Ja, jeg så det var diskutert tidligere. Det var derfor jeg begynte å lure på om det bare var jeg som hadde gått glipp av noe.

 

Det bør definitivt flyttes til en separat tråd. Jeg er interessert i S7, men har absolutt null interesse for Gear. Det virker ikke relevant i det hele tatt for trådens tema.

Lenke til kommentar

I går slutta samboers Led View-deksel å virke, i dag slutta mitt å virke. Han har S7E, jeg vanlig S7, dekslene ble kjøpt med to måneders mellomrom av forskjellig forhandler. Ingen av oss har oppbevart bankkort i det eller noe sånt. Det er registert som tilbehør i innstillinger men led-lampene funker ikke, selv om skjermen fortsatt skrus på når man løfter dekslet. Sammenheng med oppdatering?

Lenke til kommentar

Samme har skjedd med 2 LED View cover til min S7 Edge og har ingen sammenheng med oppdatering, de tåler rett og slett ikke viss mange åpne/lukke sykluser da får "strømkablene" som ligger i margen brudd og dermed slutter LED lysene å lyse. Ett alt for dårlig deksel fra Samsung etter min mening. Fikk nytt på garanti men når det siste sluttet å virke orket jeg ikke å sende det inn igjen.

har 2 kompiser som det samme har skjedd til.

Kjøpte ett S-View cover og liker det egentlig bedre "Always On Display" fungerer også på det når det er lukket nå etter en oppdatering for en tid siden slik at jeg har den stående på en trådløs lader fra Samsung på nattbordet og da ser jeg hva klokka er.

 

Galaxis

Lenke til kommentar

I går slutta samboers Led View-deksel å virke, i dag slutta mitt å virke. Han har S7E, jeg vanlig S7, dekslene ble kjøpt med to måneders mellomrom av forskjellig forhandler. Ingen av oss har oppbevart bankkort i det eller noe sånt. Det er registert som tilbehør i innstillinger men led-lampene funker ikke, selv om skjermen fortsatt skrus på når man løfter dekslet. Sammenheng med oppdatering?

Jeg fikk refundert tre LEDdeksel på tre måneder før jeg til slutt gav opp. Har en kompis som også sluttet å fungere, han fant ut hvorfor. De LED-dekslene er ikke designet for å "bøyes". Med andre ord skal man være forsiktig med å åpne opp dekslet helt opp. Det kan føre til at den etterhvert blir for slitt.

 

Både på han og meg så ble det fortsatt registrert som tilbehør på mobilen. 

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

I går slutta samboers Led View-deksel å virke, i dag slutta mitt å virke. Han har S7E, jeg vanlig S7, dekslene ble kjøpt med to måneders mellomrom av forskjellig forhandler. Ingen av oss har oppbevart bankkort i det eller noe sånt. Det er registert som tilbehør i innstillinger men led-lampene funker ikke, selv om skjermen fortsatt skrus på når man løfter dekslet. Sammenheng med oppdatering?

Jeg liker S7 men har veldig liten interesse for disse coverne. kanskje splitte ut alt om covere til en egen tråd? "Covere for S5 til S7"?

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...