Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe som selvsagt ikke betyr at Clinton vil invadere Iran. Jeg skjønner ikke poenget med å slenge ut påstander som er så lett å se gjennom. Legg litt innsats i det om du absolutt må finne på ting.

 

Israel og USA er allierte, om Israel blir angrepet så hjelper USA.

 

Er ikke det ganske stereotypisk amerikansk? Verdenspoliti og alt det der.

Det er vel ikke mer stereotypisk amerikansk enn det ville vært om Norge bisto et NATO-medlem under angrep?

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Påstanden er både feil, og tatt ut av sammenheng.

 

Her er konteksten og direkte sitat:

Hillary was asked «what she would do if Iran attacked Israel with nuclear weapons», her answer was «I want the Iranians to know that if I'm the president, we will attack Iran».

http://www.strategic-culture.org/news/2016/08/24/did-hillary-really-say-if-im-president-we-will-attack-iran.html

 

Så, hun svarte på et spørsmål om et hypotetisk termonukleært angrep fra Iran mot Israel. Hun svarte i tråd med hva USA's Israel-vennlige politikk har vært i over en generasjon. Ingen scoop her.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Person 1: Om du ble angrepet av en mann på gaten, ville du forsvart deg selv?

Person 2: Ja.

Person 1: Ville du forsvart deg med dødelig makt, hvis livet ditt sto i fare og det var eneste alternativ?

Person 2: Ja.

Person 1: Hva hvis angriperen var svart, ville det forandret noe?

Person 2: Nei, det ville ikke forandret noe.

 

Person 1 forviller seg inn på et nettforum:

 

Hei! Dere! Person 2 sier at han vil drepe negre!

Lenke til kommentar

 

Clinton vil ikke invadere Iran.

 

Trump vil heller ikke starte en krig med Iran. Han vil bombe et iransk skip, men han kan garantere at et angrep på Iran ikke vil starte en krig med Iran.

Hvis Israel skulle komme i konflikt med Iran og det starter en krig, lover hun som president at hun vil invadere Iran.
Utrolig at usa ville støtte sine allierte!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun vil angripe Iran hvis Iran angriper Israel med atomvåpen.

 

Fremstillingen din var åpenbart uærlig. Du må være klar over det selv (jeg håper du er klar over det selv, hvis ikke synes jeg synd på deg, oppriktig), så bare slutt med det eller gjør det litt vanskeligere å avsløre deg. Dette blir for tafatt, og rett og slett pinlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Scenario var aldri (reelt sett) at Iran starter en krig og angriper Israel med atomvåpen. Tvertimot er det Israel som har hatt en strategi om å angripe Iran først "sånn for sikkerhets skyld" og for å ødelegge atom-fasilitetene. (Mossad-agenter har allerede likvidert opptil flere akademikere på åpen gate senere år)

 

Ergo må spørsmålet bli om hvorvidt USA skal/bør ta aktivt parti med Israel hvis det er Israel som starter konflikten?

 

Forøvrig er vel issuet løst iom. atom-avvikling-avtalen.

Lenke til kommentar

Hun vil angripe Iran hvis Iran angriper Israel med atomvåpen.

 

Fremstillingen din var åpenbart uærlig. Du må være klar over det selv (jeg håper du er klar over det selv, hvis ikke synes jeg synd på deg, oppriktig), så bare slutt med det eller gjør det litt vanskeligere å avsløre deg. Dette blir for tafatt, og rett og slett pinlig.

Invadere var ordet hun brukte.

 

Jeg har ikke sagt noe annet, bare tok ikke med konteksten det ble sagt i. Litt som når Trump blir tatt ut av kontekst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Invadere var ordet hun brukte.

 

Jeg har ikke sagt noe annet, bare tok ikke med konteksten det ble sagt i. Litt som når Trump blir tatt ut av kontekst.

Nei, Clinton snakker ikke norsk. Hun brukte ordet 'attack'. På norsk er det 'angripe'.

 

Ville du forsvart deg med dødelig makt om en mørkhudet mann angrep deg med våpen?

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

 

Invadere var ordet hun brukte.

 

Jeg har ikke sagt noe annet, bare tok ikke med konteksten det ble sagt i. Litt som når Trump blir tatt ut av kontekst.

Nei, Clinton snakker ikke norsk. Hun brukte ordet 'attack'. På norsk er det 'angripe'.

 

Ville du forsvart deg med dødelig makt om en mørkhudet mann angrep deg med våpen?

 

Okey, kildene mine var feil og du hadde rett. Etter ett raskt youtube søk fant jeg klippet hvor hun sa det;

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...