Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Ja, det er nok mye sannhet i det også, det er i vinden å være "mot makta" nå om dagen.

Ja, og blir Trump valgt, vil protestbevegelser få ytterligere vind i seilene i mange vestlige land. I Norge kan vi oppleve at liberalistene vinner frem. Det kan gi dramatiske følger når grupper som har basert seg på privilegier og nepotisme, blir kastet ut i fri og rettferdig konkurranse. Feministiske reformer som har ridd samfunnet som en mare gjennom de siste 50 år, blir forhåpentligvis opphevet. Hvis ikke det skjer, er jeg redd pendelen vil slå i motsatt retning, at det feministiske lovverket blir brukt til menns fordel. Hvilken ironi, i så fall, for ingen feminist har sett for seg at menn skulle få fordeler av deres privilegier. Jeg ser som sagt helst at privilegiene blir opphevet, og at lovene gjelder likt for alle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ja, det er nok mye sannhet i det også, det er i vinden å være "mot makta" nå om dagen.

Ja, og blir Trump valgt, vil protestbevegelser få ytterligere vind i seilene i mange vestlige land. I Norge kan vi oppleve at liberalistene vinner frem. Det kan gi dramatiske følger når grupper som har basert seg på privilegier og nepotisme, blir kastet ut i fri og rettferdig konkurranse. Feministiske reformer som har ridd samfunnet som en mare gjennom de siste 50 år, blir forhåpentligvis opphevet. Hvis ikke det skjer, er jeg redd pendelen vil slå i motsatt retning, at det feministiske lovverket blir brukt til menns fordel. Hvilken ironi, i så fall, for ingen feminist har sett for seg at menn skulle få fordeler av deres privilegier. Jeg ser som sagt helst at privilegiene blir opphevet, og at lovene gjelder likt for alle.

 

 

Neppe, men det er sunt å være optimist ;)

 

Når det kommer til den veldige motstanden du har mot "feminisme", altså å få kvinner opp og stå med litt drahjelp etter å ha blitt undertrykket gjennom hele historien, så heller jeg nok mest mot at du er en bitter skaphomse. Og som du sikkert er enig i så er ikke homofili noe unaturlig eller negativt så regner med at du tar mistanken pent og snart slutter å la akkurat dette gå utover jentene våre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Ber om at det holdes en høflig tone i tråden. En person sin seksualitet er både uinteressant og irrelevant i denne sammenhengen. Vennligst avstå fra å ty til personlig skittkasting. Hvis dette ikke følges vil det være et brudd på punkt 1.1 i retningslinjene. Gjentatte og grovere brudd på dette kan møtes med advarsler eller moderering.
Kommentarer/reaksjoner på moderering skal tas på PM til undertegnede eller andre i moderatorlaget, eller i en egnet tråd for tilbakemeldinger, og ikke i denne tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det kommer til den veldige motstanden du har mot "feminisme", altså å få kvinner opp og stå med litt drahjelp

Trodde det var eldre menn som måtte ha drahjelp for å få den opp og stå. :D

 

 

etter å ha blitt undertrykket gjennom hele historien,

Den debatten har vi en pågående tråd for her. Som begynnelse kan jeg vise til at den logikken er som å straffe barnebarnet for en voldtekt bestefaren har begått, og gi datterdatteren til offeret erstatning og privilegier for overlasten bestemoren led.

 

 

så heller jeg nok mest mot at du er en bitter skaphomse. Og som du sikkert er enig i så er ikke homofili noe unaturlig eller negativt så regner med at du tar mistanken pent og snart slutter å la akkurat dette gå utover jentene våre.

 

Kjenner flere homofil, jeg, det er gode mennesker alle sammen. Men at du bruker homse som skjellsord, det sier noe om deg. ;)

Lenke til kommentar

 

Når det kommer til den veldige motstanden du har mot "feminisme", altså å få kvinner opp og stå med litt drahjelp

Trodde det var eldre menn som måtte ha drahjelp for å få den opp og stå. :D

 

Det er det jeg sier du skulle ha vært komiker, du kunne fortsatt og formulert deg akkurat som du gjør idag uavhengig av tema ;)

 

 

etter å ha blitt undertrykket gjennom hele historien,

Den debatten har vi en pågående tråd for her. Som begynnelse kan jeg vise til at den logikken er som å straffe barnebarnet for en voldtekt bestefaren har begått, og gi datterdatteren til offeret erstatning og privilegier for overlasten bestemoren led.

 

Nei dette handler ikke om bestefedre og faens oldemor, men om deg, her, nå. Du er problemet, så ikke skyld på ur-mennesker som ikke visste bedre, det stiller deg bare i enda dårligere lys. Den tråden der tror jeg er forbeholdt sinte hvite menn, kanskje ikke helt tilfeldig samme gjeng man ser her støtter Trump. Så ellers takk, tror jeg er vel forskynt allerede.

 

 

så heller jeg nok mest mot at du er en bitter skaphomse. Og som du sikkert er enig i så er ikke homofili noe unaturlig eller negativt så regner med at du tar mistanken pent og snart slutter å la akkurat dette gå utover jentene våre.

 

Kjenner flere homofil, jeg, det er gode mennesker alle sammen. Men at du bruker homse som skjellsord, det sier noe om deg. ;)

 

Problemet var ikke ditt nære forhold til gutter, men heller ditt negative og destruktive syn på kvinner. Men jeg kunne sikkert likegreit ha kritisert deg for å jobbe imot sosial rettferdighet som dette hele bunner i. Om dette spirer ut av undertrykket legning, liberalismen eller religionen din er vanskelig å si, uansett trengs det sårt en reformasjon her :)

Lenke til kommentar

Hva som "fungerer på papiret" er avhengig av hvilken samfunnsøkonom som svarer. En sosialdemokratisk orientert økonom vil gi et annet svar enn en som er liberalistisk orientert. Faget er ikke en utpreget objektiv vitenskap.

Jeg er helt enig. Det som er spesielt her er at "alle" kommer frem til samme konklusjon. Uavhengig av om de er partinøytrale, eller heller mot sosialdemokratisk, eller republikansk politikk. Uavhengig av hvem man spør, så lenge man spør personer med kunnskap på området, så er Trumps planer dårligere for økonomien til USA enn Hillarys. Dette er også helt uavhengig av hvem de to er som personer.
Lenke til kommentar

Republikanske myten er at alle skattelettelser fører til økte skatteinntekter pga høyere økonomiske vekst. Demokratenes myte er at alle investeringer/støtte for fattige også fører til høyere økonomiske vekst

 

Begge sider lover "something for nothing" og er uansvarlige. Det er altfor lett å klage på politikerne selv men det er egentlig stemmernes skyld, vi som angriper fornuftige ansvarlige kandidater som ikke lover et paradis

Lenke til kommentar

 

Drømmescenarioet blir jo at Clinton vinner, ender i fengsel og vi får Tim Kaine til å redde oss ut av dette clusterfucket.

Eller at Trump vinner og må trekke seg og hans visepresident blir president. Han virket rimelig fornuftig som jeg har hørt. Mer enn Kaine, Kaine virket litt rabisk.
Alle er bedre enn Trump
Lenke til kommentar

Faget samfunnsøkonomi har forøvrig en veldig mye bredere konsensus enn hva utenforstående ofte tror eller liker å forestille seg, og uenigheter går som regel på nyanser og detaljer.

 

Ja, fiat-systemet er helt perfekt og aldri designa for at en elite skal gode seg på de under i pyramiden:

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

Breaking News: Obama (via Justice Department) stoppet FBI i å gjøre jobben sin ved å hindre intervju av flere sentrale personer i Clinton sin stab og personer med tilknytning til Clinton Foundation. FBI ville også sette opp en grand jury i Clinton Foundation saken men Obama nektet dem. Noe som aldri har skjedd før ifølge FBI.

 

Obama er tydeligvis redd sannheten skal komme frem. Mye snusk og fanteri som FBI og andre har fått øye på men som dessverre motarbeides av sterke krefter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Obama er tydeligvis redd sannheten skal komme frem. Mye snusk og fanteri som FBI og andre har fått øye på men som dessverre motarbeides av sterke krefter.

Hvordan kan du vite det? La oss for argumentasjonens skyld anta første delen av innlegget ditt er korrekt, at Obama har gått inn og hindret FBI. Dette betyr fortsatt ikke at det er fordi han er redd for hva som skal komme ut. Det kan like gjerne være fordi han er demokrat, og vil heller se Hillary ta over, enn Trump.

 

Jeg synes dette er en trend som går igjen og igjen her. Man finner en eller annen nyhet (som veldig ofte viser seg å være feil), og tolker/synser så til de grader utifra denne nyheten.

Lenke til kommentar

Jeg regner med det kommer fra denne artikkelen. Den er bak en paywall, men kan leses ved å google 'FBI in Internal Feud Over Hillary Clinton Probe' i incognito mode.

 

Artikkelen fremstiller saken mildt sagt annerledes enn FrihetensRegn, så klart, noe som ikke bør overraske noen.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Om man kan lese gjennom linjene til MSM så kan man skjønne hvor gjennomkorrupt Obama administrasjonen er. Selvfølgelig ønsker han å få valgt Clinton inn som president, det er som å gi Obama en fjerde termin. Tross Obamas hjelp, så ser det ikke ut til at det hjelper: Clinton er mer upopulær enn noen sinne. Om det faktisk er mulig  :wee:

 

ABC News: https://twitter.com/ABCPolitics/status/793045962004566017

 

Kim dot Com ser ut til å ha noe snacks på lager: https://twitter.com/KimDotcom/status/793274024537182209?s=09

 

Ser også ut til at FBI har fjernet all tvil om at det IKKE er noen forbindelse mellom Donald og Kremlin: https://www.reddit.com/r/The_Donald/comments/5ags69/fbi_clears_trump_of_having_any_ties_with_russia/

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Standard prosedyre.

 

1. Fremstill påstand.

2. Bli bedt om å vise til kilde og/eller argumentere for påstanden.

3. Deflect eller ignorer.

Og ofte med gjennomført troverdige kilder tilsvarende 

I'll_go_off_mah_meds_to_support_mah_donald . com / the_real_news

Endret av xRun
Lenke til kommentar

The way of the Trump?

 

1. I'm going to make America great again!

2. How you going to do that?

3. I'll cut taxes, fight terrorists and get our jobs back!

2. How are you going to do that?! Where are you going to do the cuts to found this?

3. ...

2. Trump? Hello? How?!

3. CLINTON IS A CUNT AND I'M AMAZING! *Applause* 

2. ..

3. So as i said:

We Will Make America Strong Again.

We Will Make America Proud Again.

We Will Make America Safe Again.

And We Will Make America Great Again.

THANK YOU. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...