Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Breaking News: Obama (via Justice Department) stoppet FBI i å gjøre jobben sin ved å hindre intervju av flere sentrale personer i Clinton sin stab og personer med tilknytning til Clinton Foundation. FBI ville også sette opp en grand jury i Clinton Foundation saken men Obama nektet dem. Noe som aldri har skjedd før ifølge FBI.

 

Obama er tydeligvis redd sannheten skal komme frem. Mye snusk og fanteri som FBI og andre har fått øye på men som dessverre motarbeides av sterke krefter.

 

Ja nå er det viktigere enn noengang at alle gjør sitt for å forhindre at neket kommer til makta, alle med vett i pannen forstår hvilken katastrofe det hadde blitt og selvfølgelig langt mer alvorlig enn noe Obama eller Clinton noengang har gjort eller kan gjøre, vi kan vel se på det hele som en dugnad mot dumhet hvor alle må gjøre sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja nå er det viktigere enn noengang at alle gjør sitt for å forhindre at neket kommer til makta, alle med vett i pannen forstår hvilken katastrofe det hadde blitt og selvfølgelig langt mer alvorlig enn noe Obama eller Clinton noengang har gjort eller kan gjøre, vi kan vel se på det hele som en dugnad mot dumhet hvor alle må gjøre sitt.

Skal man hindre at en person blir demokratisk valgt, om det så er med udemokratiske virkemidler? Dersom det er svakheter i systemet som gjør at Trump kan bli valgt, hvem er det som har laget disse svakhetene? Det etablerte politiske system selv, naturligvis. Hvis noen har skyld og ansvar for dagens situasjon, så er det de som sitter der, har vært en del av det, eller som støtter det.

 

Trump kommer utenfra, hans viktigste budskap er at han vil rydde opp i DC, "drain the swamp". Dette er den eneste sjansen amerikanerne kommer til å få i sin levetid til å få slutt på korrupsjon, nepotisme og båndene mellom storkapital og politiske myndigheter.

 

Trump er ingen politiker, det er derfor han fremstår med så mange mangler. Men i dette tilfellet er det en styrke og en nødvendighet. Det er nødvendig at en person kommer utenfra, uten politiske ballast, eller bagasje i negativ forstand.

 

Han har klart seg utmerket i forretningslivet. Det hadde ikke vært mulig om han ikke hadde rådgivere og medarbeidere som kompenserte for hans mangler. Det indikerer at han har en langt større selvinnsikt om sine mangler enn det vi får inntrykk av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg blir alltid like overrasket over at folk ikke forstår at Trump har varig svekkede sjelsevner -- mens Hillary Clinton faktisk er en helt normalt fungerende person.

Helt normalt fungerende kriminell kanskje.. ;)

Helt konkret.

 

Hvilke kriminelle handlinger har hun begått..?

 

Utdyp gjerne.

Det vet vi ikke sikkert enda. Hun er, som med alle andre kriminelle, under etterforskning og først når hun får sin dom vet hva hun har gjort.

Lenke til kommentar

Skal man hindre at en person blir demokratisk valgt, om det så er med udemokratiske virkemidler? Dersom det er svakheter i systemet som gjør at Trump kan bli valgt, hvem er det som har laget disse svakhetene? Det etablerte politiske system selv, naturligvis. Hvis noen har skyld og ansvar for dagens situasjon, så er det de som sitter der, har vært en del av det, eller som støtter det.

 

Trump kommer utenfra, hans viktigste budskap er at han vil rydde opp i DC, "drain the swamp". Dette er den eneste sjansen amerikanerne kommer til å få i sin levetid til å få slutt på korrupsjon, nepotisme og båndene mellom storkapital og politiske myndigheter.

 

Trump er ingen politiker, det er derfor han fremstår med så mange mangler. Men i dette tilfellet er det en styrke og en nødvendighet. Det er nødvendig at en person kommer utenfra, uten politiske ballast, eller bagasje i negativ forstand.

 

Han har klart seg utmerket i forretningslivet. Det hadde ikke vært mulig om han ikke hadde rådgivere og medarbeidere som kompenserte for hans mangler. Det indikerer at han har en langt større selvinnsikt om sine mangler enn det vi får inntrykk av.

 

 

Misforstå meg rett, får han ett ærlig flertall og blir valgt inn så er det ingenting å si på det utover at det er mildt sagt forstyrrende og at jeg (som Europere flest) mister trua på det amerikanske folk for all framtid (dvs ihvertfall for de nærmeste fire år). Man ikke blame Trump eller Republikanske partiet, kun de millioner av idioter som gav ham makt. Om det er noen som trenger en 12 m høy mur da så er det Canada og ikke USA.

Lenke til kommentar
Det vet vi ikke sikkert enda. Hun er, som med alle andre siktede, uskyldig til det motsatte er bevist.

FTFY!  :dremel: 

 

 

Jeg er sikker på at uansett hvem som vinner valget så taper alle (Både USA og resten av verdenen). Jeg har hele tiden vært i mot at Trump skal bli president, men etter at Bernie ble skviset ut av valget så har jeg blitt litt "hvem bryr seg, de er begge like ille" til at jeg nå går mot at jeg håper Trump vinner.

 

Om Clinton vinner så går de mot enda en gammel og kjedelig (men dog farlig) president. Ting fortsetter litt som de har gjort uten noen spesiell bedring.

 

Om Trump vinner, så vet man ikke hva som blir å skje. Det blir lottotrekning. Og det scenarioet er det mest interessante. Jeg håper at Trump vinner bare fordi jeg vil se hva som skjer. Hva blir han å gjøre? Ingen vet, han er en løs kanonkule. Det blir i alle fall mer forandring enn med Clinton.

 

Jeg er ikke enig i de som støtter Trump og har tro på at han er den rette til å lede landet, da føler jeg man er langt ute på vidda. Jeg mener at å velge Trump blir som et stort "fuck you" til resten av den politiske verdenen, og kanskje kan skape litt reaksjoner så de får noen vettige på plass etterhvert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg blir alltid like overrasket over at folk ikke forstår at Trump har varig svekkede sjelsevner -- mens Hillary Clinton faktisk er en helt normalt fungerende person.

Helt normalt fungerende kriminell kanskje.. ;)

Helt konkret.

 

Hvilke kriminelle handlinger har hun begått..?

 

Utdyp gjerne.

Det vet vi ikke sikkert enda. Hun er, som med alle andre kriminelle, under etterforskning og først når hun får sin dom vet hva hun har gjort.

 

Er alle som er under etterforskning kriminelle, eller bare Hillary -- og eventuelle andre mennesker du ikke likte selv før de var under etterforskning?

 

Pissed-off-people-equals-impact-squared2

 

...

 

Hvis Hillary ikke gjorde humanitært arbeid, og bare var en lærer med en helt normal lønn og ingen politiske verv, ingen formue og ingen innflytelse på samfunnet -- så ville praktisk talt ingen hatt problemer med henne.

 

Trump, derimot...

Ville prøvd seg på naboens kone. Er typen som bygger ut ulovlig på tomten sin, og får sin onkel i kommunen til å godta byggesøknaden. Han betaler ungdommer for å vandalisere naboen sin tomt for å få dem til å føle seg så uønsket at de flytter.

Seriøst;

Har dere ikke fått med dere at fyren har psykopatiske trekk -- og i absolutt beste fall er en total narcissist med litt annen bagasje?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

[...]

De som antageligvis vil rammes hardest av en Trump-seier (amerikanske kvinner, svarte, latinamerikanere, muslimer etc.) er generelt ikke veldig begeistret for tanken om å håpe på Trump "for å se hva som vil skje". Det slår meg som en rimelig spesiell holdning.

Det er disse menneskene som vil tjene mest på Trump. Altså jobber istedenfor trygd, lavere skatter slik at de får beholde mer av pengene sine, mer konkurranse og bedre tilbud etter at Obamacare og andre hindringer fjernes, jobber i byene (vi ser jo suksesshistorien til Democrats i Detroit og Chicago), mindre kriminalitet i byene, få ut ulovlige innvandrere som står bak gjengvold og voldtekt (på samme måte som muslimene i Sverige) og bygge en mur slik at ulovlige innvandrere ikke kommer og tar jobbene deres for luselønn.

 

Trump er det eneste håpet de har etter å ha blitt ødelagt av Democrats.

Lenke til kommentar

 

[...]

De som antageligvis vil rammes hardest av en Trump-seier (amerikanske kvinner, svarte, latinamerikanere, muslimer etc.) er generelt ikke veldig begeistret for tanken om å håpe på Trump "for å se hva som vil skje". Det slår meg som en rimelig spesiell holdning.

 

De om antageligvis vil rammes hardest av en Trump-seier er høyst trolig Trump selv. Han vil slite hardt med at for første gang i livet vil ikke alle følge hans minste vink. Rådgivere vil bruke det ukjente ordet "nei" ofte, og han vil bli rettet på og opplært kontinuerlig, og da selv på ting han bryr seg filla om men som han kunne som president.

Om noen kommer til å hate å ha Trump som president så tror jeg det vil være Trump selv.

Lenke til kommentar

Hillary Clinton er en krigsherjer. Hun vil invadere Iran. Hun pushet invasjonen av Irak og Lybia, samtidig som hun lo og godtet seg da Gaddafi ble drept. Hun har med all sannsynlighet konspirert sammen med DNC om ulovlige aktiviteter for øke hennes sjanse til å vinne, slik lekka informasjon viser. Ingen grunn til å stole på den damen. Hun er også i sterk opposisjon til Russland. Hvem vet, kanskje hun starter 3. verdenskrig?

Trump er kanskje enda verre, men magefølelsen min sier at Hillary er verre for verdensfreden, enn hva Trump er.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...