Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Det var ikke poenget, men nevnt for å vise mitt ståsted til han som mente jeg hadde dobbeltmoral. Rike bør skatte for forbruk og her til lands har vi mer enn høy nok mva. Rike bør ikke skatte for formue eller midler de kan forvalte konstruktivt.

 Det er begrenset hvor mye en rik kan forbruke, og det viser seg at de rike ikke nødvendigvis bidrar til å skape nye arbeidsplasser. USA har tidligere hatt perioder med superkapitalister, eks. på starten av forrige århundre. Heldigvis ryddet Teddy Roosevelt opp.

 

http://www.latimes.com/opinion/topoftheticket/la-na-tt-we-have-no-roosevelt-20140917-story.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Syns bare det er merkelig at det er det som blir dratt frem, og ikke faktumet at Trump sier at han skal drastisk kutte støtten til NATO (økonomisk og militært). Det betyr jo i beste fall at vi må bruke mer penger på eget forsvar, og i verste fall....

Men nå har vel Trump sagt mye rart. Gjerne motsagt seg selv i samme setning. Når rusen har avtatt kommer et helt kobbel av folk som vet hva de snakker om til å sette Trump ned og forklare ham hvordan mange ting henger sammen. Trump kommer til å måtte lære mange nye ting før de slipper ham løs på verden. Han må sikkert lære mange nye navn på land, samt klare å finne dem på en globus. Pluss sammenhengen mellom de kostbare militærbasene og stabilitet og ustabilitet i forskjellige regioner, samt hva disse stabilitetene og ustabilitetene har og si for USA direkte og indirekte i mange aspekter.

 

Og - han må begynne å lære hva det betyr når folk bruker ordet "nei" til ham. Om noe så blir nok det den største omveltningen.

 

Det blir en tung tid for president Pussygrabber i en periode fremover nå.

Vi vil nok få et eksempel på hvor lite (eller mye) makt en president faktisk sitter med de neste 4 årene.

Dette kunne stemt om det ikke blir til at republikanerne vinner flertall i begge husene i kongressen, samtidig som det skal velges en ny Høyesterettsdommer.

Lenke til kommentar

Nei, det har jeg ikke. Stemmer det, hadde jo Hillary vunnet uansett. Som Skatteflyktning har vært innpå tidligere, så har det ikke engang vært noe poeng i å stemme. Hillary kom til å vinne uansett. Men det skjedde jo ikke.

Tror det muligens gikk litt hus forbi at akkurat det innlegget var litt "tongue-in-cheek".

 

Poenget var vel at Demokratene begynte å ta resultatet for gitt og tok en risiko om de ikke stemte, ettersom der kunne være endel "hidden support" for Trump gitt den skjeve mediadekningen.

 

Jeg hadde dog ikke trodd at "hidden support" skulle være så stor som den viste seg å være.

 

Kan vel sies at det liberale media i USA har skutt seg selv i foten med sin forvridde dekning til fordel for Hillary. :)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

 

 

Det jeg ikke fatter er at fattige folk stemmer høyresiden som åpenbart gagner de rike. Nå er fattige stort sett så dumme at de ikke skjønner seg på verken politikk eller økonomi. Det er vel også grunnen til at de er fattige. 

 

Det er da ikke noe merkeligere at arbeiderklassen stemmer på høyresiden enn at de velstående stemmer på venstresiden.

 

Dumskap er ikke et problem i seg selv. For eksempel vil jeg anslå at over 95% av Norges befolkning er alt for kunnskapsløse til å uttale seg eller avgi stemme i EU/EØS-spørsmålet. I Norge er imidlertid dumskapen relativt jevnt fordelt. Vi har alle gått på de samme middelmådige skolene. Problemene oppstår når dumskapen blir ujevnt fordelt. 

 

 

Helt enig i det. Litt avhengig av hva man definerer som velstående, så er det vel ikke så veldig mange velstående som stemmer venstresiden? Det er isåfall enten idiotisk (at man ikke skjønner hva man stemmer) eller hyklersk (at man later som man vil dele godene uten å faktisk gjøre det selv).

 

Det er derimot mange velutdannede som stemmer venstresiden, men det er åpenbart noe annet. Jeg er for høyresiden (men ikke Trump), så hadde nok ikke nødvendigvis blitt bedre for min del om fattige ikke hadde fått stemme, syns bare det sier litt om hvor lite de forstår av politikk.

Lenke til kommentar

Også blir det spennende å se hva som skjer med barna til disse gartnerne og barnepikene, de som er født på amerikansk jord og er dermed amerikanske statsborgere.

Skal barna kastes ut sammen med foreldrene?

Skal foreldrene velge om barna skal måtte bli kastet ut sammen med foreldrene?

Må en 17 åring reise mens en 18 åring kan selv velge om de vil bli?

Merkelig at interessen for hvordan dette kanskje vil bli gjort i USA er så stor, og interessen for at det faktisk gjøres i Norge er ikke eksisterende.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette kunne stemt om det ikke blir til at republikanerne vinner flertall i begge husene i kongressen, samtidig som det skal velges en ny Høyesterettsdommer.

Nå har jo ikke Trump akkurat imponert med støtten han har innad i partiet. Blir gode muligheter for hans motstandere innad å "slå tilbake" i tiden fremover.
Lenke til kommentar

 

 

Hva sier du, Skatteflyktning? Var ikke dette allerede rigget, at Hillary kom til å vinne?

 

For all del, jeg trodde også Hillary kom til å vinne, men av helt andre grunner enn deg. Dette må jo redusere din tro på den skjulte makteliten som bare tar vare på sine egne.

I så fall har du nok bommet på hva det innebærer med "tro". Fakta er ingen hindring ;)

 

Nei, det har jeg ikke. Stemmer det, hadde jo Hillary vunnet uansett. Som Skatteflyktning har vært innpå tidligere, så har det ikke engang vært noe poeng i å stemme. Hillary kom til å vinne uansett. Men det skjedde jo ikke.

 

Jada, jeg skjønte det. Men om du tror det reduserer noens tro på hva den skjulte makteliten kan og ikke kan, så kanskje du undervurderer folks evne til å konspirere. Her fikk vi altså et bevis på at den såkalte makteliten ikke fikk det som de ville, og det kommer ikke til å minke folks tro på at disse holder i trådene engnag en bitteliten tøddel. Dette rett og slett fordi bevis og fakta er ikke hva som bestemmer ens standpunkt i dette.

Det var alt. Ingen stor (eller personlig) sak.

Lenke til kommentar

Jada, jeg skjønte det. Men om du tror det reduserer noens tro på hva den skjulte makteliten kan og ikke kan, så kanskje du undervurderer folks evne til å konspirere. Her fikk vi altså et bevis på at den såkalte makteliten ikke fikk det som de ville, og det kommer ikke til å minke folks tro på at disse holder i trådene engnag en bitteliten tøddel. Dette rett og slett fordi bevis og fakta er ikke hva som bestemmer ens standpunkt i dette.

Det var alt. Ingen stor (eller personlig) sak.

Ettersom jeg nevnes i denne sammenhengen ser jeg gjerne at du finner ett eneste innlegg hvor jeg har nevnt noen skjult maktelite.
Lenke til kommentar

 

Husk disse ordene når de 20.000.000 som fikk helsehjelp under Obama mister den under Trump.

 

Trump vil erstatte Obamacare med en ny ordning som både er bedre og billigere. Det visste du ikke, hva? Fordi du har hørt på media, ikke på det han sier selv.

 

Jeg lurer på hvor lang tid det tar før han begynner å samle opp alle gartnerene og barnepikene for å sende dem til Mexico. Det blir en spennende tid.

 

Trump vil bedre muligheten for familiegjenforening for innvandrere som har lovlig opphold. Det visste du ikke, hva? Fordi du har hørt på media, ikke på det han sier selv.

 

Joda, jeg har hørt noe om dette. Hvilken helseordning? Hva skal den dekke? Hvem vil den inkludere? Hvordan skal den finansieres?

Alle kan si "jeg skal gjøre det bedre og billigere", men skryt og planlegging/gjennomføring er ikke det samme.

Han skulle bygge en vegg til 4mrd også. For 10mrd var alt for mye bare man vet hva man gjør. Hans egne ord. Det siste jeg hørte fra ham var et estimat på 12mrd. Er det slik han skal gjøre helse billigere også?

 

Bedre mulighet for familiegjennforening for lovlige innvandrere har like mye med deportering av gartnere å gjøre som keiser Hannibal har med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

 

Også blir det spennende å se hva som skjer med barna til disse gartnerne og barnepikene, de som er født på amerikansk jord og er dermed amerikanske statsborgere.

Skal barna kastes ut sammen med foreldrene?

Skal foreldrene velge om barna skal måtte bli kastet ut sammen med foreldrene?

Må en 17 åring reise mens en 18 åring kan selv velge om de vil bli?

Merkelig at interessen for hvordan dette kanskje vil bli gjort i USA er så stor, og interessen for at det faktisk gjøres i Norge er ikke eksisterende.

 

Mener du at i tråd med Trumps forslag om å samle opp alle ulovlige innvandrere, at gunpoint om nødvendig, blir gjort i Norge?

Det har gått meg hus forbi.

Lenke til kommentar

 

Jada, jeg skjønte det. Men om du tror det reduserer noens tro på hva den skjulte makteliten kan og ikke kan, så kanskje du undervurderer folks evne til å konspirere. Her fikk vi altså et bevis på at den såkalte makteliten ikke fikk det som de ville, og det kommer ikke til å minke folks tro på at disse holder i trådene engnag en bitteliten tøddel. Dette rett og slett fordi bevis og fakta er ikke hva som bestemmer ens standpunkt i dette.

Det var alt. Ingen stor (eller personlig) sak.

Ettersom jeg nevnes i denne sammenhengen ser jeg gjerne at du finner ett eneste innlegg hvor jeg har nevnt noen skjult maktelite.

 

Jeg beskylder deg ikke for noenting. Derimot rettet jeg en kommentar til en annen om at tro på skjult maktelite måtte minke. Noe jeg er sikker på at ikke kommer til å skje.
Lenke til kommentar

Hvem var den gutungen som sto like ved siden av Trump. Er det en sønn??

 

Nok en lausunge bare tenker jeg, konsekvensene av å igjennom ett langt liv grabbed sluts by the pussy.

 

Uansett, tenk at Amerikanere var akkurat så tjukke i hue som vi altid har mistenkt at de var. Det er ingen unnskyldning og pinlig har fått en ny betydning. 

 

Litt galgenhumor er på sin plass, noen som husker Jim Jefferies "Don`t be the asshole America, don`t be the asshole"........ 

 

https://www.youtube.com/watch?v=zE8gffPz69Y

 

Jaggu viste det seg ikke tilslutt at de faktisk er rasshøl hele jævla gjengen.

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Valget er over. All debatt og reaksjon tas i denne tråden:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1747397

 

Dere kan godt sitere innlegg på tvers av trådene for å fortsette en pågående diskusjon eller få diskusjonen flyttet, og om noen har sterke protester mot dette tiltaket, så kan dere sende meg en PM

 

 

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...