Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Generelt sett veldig underveldende ytelse..

Er akkurat der jeg forventet at kortet ville havne, midt mellom 2070 og 2080 og nærmere 2070 enn 2080.

Techpowerups oppsummering: https://www.techpowerup.com/reviews/AMD/Radeon_VII/28.html

Techreports oppsummering: https://techreport.com/review/34453/amd-radeon-vii-graphics-card-reviewed/11

Spesielt i 99th percentile henger ikke kortet spesielt godt med.

 

Det mest overraskende er vel egentlig hvor mye kortet bråker, til tross for at det trekker betraktelig mindre strøm enn Vega 64

 

Ettersom alle klager på driveren så er det jo lov å håpe på litt bedre ytelse i tiden som kommer. 

I Forza Horizon 4 så yter Radeon 7 det samme som Vega 64, så det er noe som skurrer.

Techreport testet FH4: https://techreport.com/review/34453/amd-radeon-vii-graphics-card-reviewed/4

Ser ikke samme ytelse der? Selv om det er merkelig at kortet ikke klarer MSAA til tross for samme mengde ROPs som på 2080, og dobbelt så mye minnebåndbredde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mine tanker er at det kan potensielt få en fin økelse i ytelse over tid, spesielt med tanke på at AMD trolig endret planene ved lansering av 2080 kortene og man så pris / ytelse på disse.

Det er også forståelig at AMD ikke hadde alt klart før man fikk se produksjonstall på 7nm og det er trolig dette som har vært med på å sørge for at det ble lansert.

Personlig tipper jeg at vi kommer til å se en forbedring på opp mot 15% i løpet av 6 måneder, noe som vil gi AMD bedre ytelse enn NVIDIA da de har lansert sine drivere med forbedringer allerede.

Lenke til kommentar

Mine tanker er at det kan potensielt få en fin økelse i ytelse over tid, spesielt med tanke på at AMD trolig endret planene ved lansering av 2080 kortene og man så pris / ytelse på disse.

Det er også forståelig at AMD ikke hadde alt klart før man fikk se produksjonstall på 7nm og det er trolig dette som har vært med på å sørge for at det ble lansert.

Personlig tipper jeg at vi kommer til å se en forbedring på opp mot 15% i løpet av 6 måneder, noe som vil gi AMD bedre ytelse enn NVIDIA da de har lansert sine drivere med forbedringer allerede.

15% er veldig mye, selv ikke 7970 fikk så mye ut av driverforbedringer over de to årene det kortet var relevant. Spesielt med tanke på at Radeon VII er en forbedret Vega 64, og mye optimering på driversiden er allerede gjort.

 

Men du får tro hva du vil :)

Jeg skal si meg fornøyd med å kunne forutsi ytelsen til Radeon VII i begynnelsen av januar.

Lenke til kommentar

15% er veldig mye, selv ikke 7970 fikk så mye ut av driverforbedringer over de to årene det kortet var relevant. Spesielt med tanke på at Radeon VII er en forbedret Vega 64, og mye optimering på driversiden er allerede gjort.

 

Men du får tro hva du vil :)

Jeg skal si meg fornøyd med å kunne forutsi ytelsen til Radeon VII i begynnelsen av januar.

No offense, men det skal ikke mye til å gjette/forutsi ytelsen til toppkortene til AMD. Om du sier at det legger seg mellom x080 og x070 i ytelse så vil du ha rett i 99 av 100 tilfeller og det er bare fordi jeg gardere meg selv og tar høyde for at de kanskje en gang i fremtiden kan komme med noe som slår x080.

 

Dette er fortsatt samme gamle GCN.

Kanskje har de en sjanse når de kommer med noe helt nytt som ikke er basert på GCN.

Men dette er vel først etter Navi tror jeg, så da snakker vi 2020 tidligst.

Lenke til kommentar

Er akkurat der jeg forventet at kortet ville havne, midt mellom 2070 og 2080 og nærmere 2070 enn 2080.

 

 

 

 

Jeg skal si meg fornøyd med å kunne forutsi ytelsen til Radeon VII i begynnelsen av januar.

 

Jeg tror de fleste her forventet ytelse litt under 2080. Der din forutsigelse skilte seg ut, var ved å hevde nærmere 2070 enn 2080 ytelse. Og det ser for meg ut som en aldri så liten bom.

 

TechSpot har i 1440p, 2070 som 18% tregere enn 2080, og R VII som (foreløpig ihvertfall) kun 4% tregere enn 2080.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...