Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Da skal jeg hente mitt VII. Post gjerne benchmark programmer dere har lyst å se, gjerne med link. Kommer til å kjøre sammenligning mot mot V64 Liquid da jeg har sett alt for lite til en review som bruker det.

 

Som sagt, jeg er helt blanko når det kommer til dagens benchmark programmer, så post gjerne :-) resten av systemet er i profilen min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da skal jeg hente mitt VII. Post gjerne benchmark programmer dere har lyst å se, gjerne med link. Kommer til å kjøre sammenligning mot mot V64 Liquid da jeg har sett alt for lite til en review som bruker det.

 

Som sagt, jeg er helt blanko når det kommer til dagens benchmark programmer, så post gjerne :-) resten av systemet er i profilen min.

Firestrike med undervolt og kanskje en liten OC visst det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Tøft :) er ikke så mange av de som kommer til Norge så blir en eksklusiv sak. Gratulerer!

 

Takk, vi får se om det blir en keeper først. =)

 

Håper de får orden på drivere da, så man kan overklokke. Så dere videoen til derbauer? Ganske teit av AMD å si at det ikke er noe galt med drivere, når han beviser at man kan klokke gitt nok kjøling. Det er noe snålt med det kortet/driver.

 

Enig, driverene virker buggy ifølge reviews.

 

Firestrike med undervolt og kanskje en liten OC visst det lar seg gjøre.

 

Skal se hva jeg får til med slikt, må innrømme at jeg ikke er en stor OC/UC/UV mann.

 

Har fått hentet kortet ihvertfall, ikke fått testet noe som helst, det er fortsatt i esken sin. Har lastet ned litt benchmarks så skal få kjørt dem på Vega64 LC kortet først. Har selvfølgelig pakket opp VII og sett på det. Må innrømme at det var ganske spartansk i eska, kun kort, quick start og drivercd.

 

CkeaCdo.jpg

 

Ikke spør meg hvorfor det var klistret på en merkelapp som er tatt av på eska, men kan kanskje ha noe med fordelingen av kort å gjøre? Det jeg la merke til da jeg pakket det opp var at det virket ganske "manuelt" pakket og testet. Har aldri eid et Gigabyte kort før, men antistatiske posen var limt igjen med et gult klistremerke som det stod Gigabyte Quality Control på, og i tillegg så ganske "menneskelig" utført...

 

Dessverre ingen tester i kveld, skal tidlig opp i morgen, men regner med ila. uka i det minste/over helgen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

19.2.2 ute, se førstepost. Denne kom selvfølgelig midt i testingen jeg holder på med V64, så lurer på om jeg skal merke de testene som er gjort med 19.2.1/19.2.2 på V64...

 

 

nederst i linken står det at det kommer oneclick update til kortet fra amd. vent på den =)

 

Sant, men får se hvor lang tid det tar, dessuten er det vel bare å disable Secure Boot i UEFI før jeg setter i kortet imens?

Lenke til kommentar

19.2.2 ute, se førstepost. Denne kom selvfølgelig midt i testingen jeg holder på med V64, så lurer på om jeg skal merke de testene som er gjort med 19.2.1/19.2.2 på V64...

 

 

 

Sant, men får se hvor lang tid det tar, dessuten er det vel bare å disable Secure Boot i UEFI før jeg setter i kortet imens?

 

Du har fått med deg at det Radeon pro driverne skal, eller kommer til å fungere på R VII?

Lenke til kommentar

Ingen pro-drivere hos AMD har, så vidt meg bekjent, støtte for VII.

 

Hvor har du lest at de skal flytte over VII til pro segmentet/driverbranchen?

 

Google translate gjør en ganske grei jobb her:

 

https://www.hardwareluxx.de/index.php/news/software/treiber/48592-radeon-vii-bekommt-radeon-pro-software-unterstuetzung.html

 

Men saken er oppdatert, så jeg er usikker på hvilken fordel, om noen, det er snakk om nå. Se i tabell.

 

Uansett så skal man altså kunne installere pro 19.Q1, og også i den driveren "one-click" bytte til gaming driver uten å måtte restarte maskinen. Lurer på om det er snakk om en gaming driver i kvartalet da, eller om man kan installere ny månedlig gaming driver parallelt?

Lenke til kommentar

Slik jeg tolker artikkelen så vil pro settet få begrenset støtte for VII, men at også vanlige forbruker-driverne vil støtte VII slik at man kan velge hvilken av de man vil installere etter behov.

 

Pro drivere kommer med Radeon "spilldriver" så vidt jeg vet, man kan ikke installere begge driverbranchene.

Lenke til kommentar

Ja, det er slik jeg tolker det også, men om pro driverne kun kommer kvartalsvis, så går man jo i så fall glipp av å sitte på siste driveren for spill optimaliseringer ihvertfall 2 måneder av gangen. Derfor jeg lurte på om de kanskje hadde en smart løsning på det, slik at man fikk det beste fra hver verden.

 

Jeg synes nå tabellen var rimelig merkelig uansett. Når det står at man får COMMERCIAL SOFTWARE SUPPORT både med Radeon og Radeon Pro kort med pro software. Er ikke det en litt merkelig ting å spesifisere for Radeon kortet, dersom man uansett har det med den vanlige Adrenaline driveren? Og hva er ENTERPRISE SECURITY FEATURES f.eks?

 

AMD-RadeonVII-One-Driver_C89407B0B6F44F0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...