Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon


LarZen

Anbefalte innlegg

Spilte inn en video av Batman Arkham VR. Den ble mye lenger enn planlagt. Virker som det er fort gjort at tiden flyr i disse spillene.

 

Det skjønner jeg godt. Satte meg ned med Arkham VR i dag selv, og du slette tid, dette var noe annet. Det var virkelig VR som imponerte meg i alle fall. Spesielt var det en følelse som var vanskelig å beskrive når man så seg i speilet, og ansiktet som stirret tilbake og bevegde seg i takt med mine bevegelser, var selveste Batman. Det var så rart, og samtidig så DIGG.!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg måtte bare. Jeg angrer dypt, men jeg måtte. Jeg testet Doom med VR. :D For å si det sånn fikk jeg vondt i hodet av å spille det, og selv om jeg hater ordet "bro" intenst tok jeg meg i å si "come at me, bro!" høyt flere ganger. Pinlig, men helt klart verdt det. :D Helt syk opplevelse. Eneste minus er at det ikke er headtracking, så tror det er derfor jeg fikk vondt i hodet. Alt går så fort her. Men samtidig følte jeg at jeg har langt mer kontroll enn vanlig. Aner ikke hvorfor. Kan være noe med at det er en så stor skjerm at det dekker nesten hele synsfeltet, så jeg har mye bedre oversikt enn på en vanlig TV. Bethesda MÅ lage en VR-versjon av dette. Jeg gir blaffen i om de selger Doom VR til full pris. Jeg SKAL ha det. :D :D :D

Sikle DOOM 4 i VR :dribble:  :dribble:  :dribble:  :dribble: det kommer du. :green: 

Lenke til kommentar

Nja, så vidt jeg vet er Doom VR bare en techdemo foreløpig. Men vi får håpe. :)

 

Nyeste spill på listen min er Bound. Kjøpte det for en god stund siden for å ha noe å spille med VR, men jeg synes det er mye bedre og mer behagelig å spille på vanlig skjerm. Spillet er et rimelig sært plattformspill, og da mener jeg sært. Vi starter som en gravid dame, og vi bekjemper det lille som er av fiender ved å danse. Trenger vel ikke si mer enn det. :p Men jeg nevner det fordi det støtter VR, og selv uten det er det et nydelig spill som fenget meg. Eneste jeg misliker er at kameraet er helt fritt når vi spiller på vanlig skjerm, men i VR er det statisk. Da kan vi bevege den høyre stikken opp og ned for å zoome inn og ut (er en "enten eller", ikke fritt), og til høyre og venstre for å rotere kameraet stegvis. Det blir fort slitsomt, spesielt når det er kompliserte plattformseksjoner å navigere, og kameraet ikke flytter på seg. Dama forsvinner lengre og lengre inn i bildet, så det blir vanskeligere og vanskeligere å se hva som skjer. Dermed må man hele tiden justere kameraet nærmere manuelt. Og som sagt er kameraet fritt på vanlig skjerm, så hvorfor ikke i VR? Men spillet koster lite og er en rimelig sær, men interessant opplevelse. Anbefales til fans av sære plattformspill. :) The power of dance compels you! :p

Lenke til kommentar

 

Spilte inn en video av Batman Arkham VR. Den ble mye lenger enn planlagt. Virker som det er fort gjort at tiden flyr i disse spillene.

 

Det skjønner jeg godt. Satte meg ned med Arkham VR i dag selv, og du slette tid, dette var noe annet. Det var virkelig VR som imponerte meg i alle fall. Spesielt var det en følelse som var vanskelig å beskrive når man så seg i speilet, og ansiktet som stirret tilbake og bevegde seg i takt med mine bevegelser, var selveste Batman. Det var så rart, og samtidig så DIGG.!

 

Tiden flyr i VR, det er sikkert! Satte meg ned i går kveld for å spille Battlezone, etter at jeg følte det hadde gått en liten stund så jeg på klokken og den lille stunden var vist 3 timer og klokka var blitt 1.30. ikke helt planen da jeg må stå med ungene i 7tiden :S

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Spilte inn en video av Batman Arkham VR. Den ble mye lenger enn planlagt. Virker som det er fort gjort at tiden flyr i disse spillene.

 

Det skjønner jeg godt. Satte meg ned med Arkham VR i dag selv, og du slette tid, dette var noe annet. Det var virkelig VR som imponerte meg i alle fall. Spesielt var det en følelse som var vanskelig å beskrive når man så seg i speilet, og ansiktet som stirret tilbake og bevegde seg i takt med mine bevegelser, var selveste Batman. Det var så rart, og samtidig så DIGG.!

 

Tiden flyr i VR, det er sikkert! Satte meg ned i går kveld for å spille Battlezone, etter at jeg følte det hadde gått en liten stund så jeg på klokken og den lille stunden var vist 3 timer og klokka var blitt 1.30. ikke helt planen da jeg må stå med ungene i 7tiden :S

 

Må selv skjerpe meg. Skal begynne med YSK Godstransport kurs i morgen. Så må opp kl 5.30 for og komme meg avgårde. Så blir vel lite vr neste uka :)

Lenke til kommentar

Teknologimagasinet i Aftenposten sier dette er en flopp siden de synes det er for mye å koble opp noen HDMI og USB-kabler. Det i seg selv synes jeg er litt hårreisende.

Bare å selge PSVR og kjøpe google daydream istedenfor altså  :p

 

Var ellers en interessant snutt etter at de var ferdige å snakke om PSVR som dreide seg om Oculus/Facebooks VR planer. 

 

 

Selv har jeg litt blandede følelser rundt dette. Jeg er jo litt bekymret, og da kanskje aller mest i forhold til PSVR satt opp mot VR for pc markedet. På pc markedet tror jeg VR i verste fall kan overleve som et nisjeprodukt for spesielt interesserte som er villige til å betale en høy pris for det dyre utstyret samt oppgradere utstyret oftere når ny teknologi kommer ut sånn ca hvert andre år. Spørs om Playstatiom eiere er villige til det samme. PC markedet har også potensielt flere bruksområder for teknologien, playstation VR er i hovedsak rettet mot spill.

 

På lang sikt er jeg derimot ikke bekymret. VR er her for å bli, teknologien er revolusjonerende.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Jeg ser argumentet hvis vi tenker gjengse person i gata med vanlig stue og PS4.

For noen kan dette blir overveldende, og mye ledninger, og de vet ikke hva og hvor.

Klart den dagen du får PSVR-headsettet rett på hodet, uten ledninge, og trådløs overføring, så snakker vi en helt annen brukervennlighet.

Har du PSVR selv, og i så fall, var det du som koblet den opp? Det er bare noen få ledninger det er snakk om, og alle er tydelig merket med et nummer. Mener det er fire ledninger, pluss strømledningen og kabelen til TVen. I bruksanvisningen står alt beskrevet med stor tegning og nummer på ledningen. Hele greia tar ikke mange minuttene å sette opp, selv for "mannen i gata". Når man så slår på VR-headsettet første gang får vi automatisk beskjed om å kalibrere det, og også her er alt tydelig beskrevet. Hele greia er latterlig enkel å sette opp og bruke. For den saks skyld har jeg merket av skjermene i headsettet slår seg av automatisk når headsettet er av (selv om resten av headsettet er på). Vi trenger ikke tenke på det engang. :)

 

Men over til noe annet. Jeg spilte Driveclub og fikk et uventet problem. Hvorfor er frontruten skitten før løpet er startet? Jeg tenkte først det kunne være linsene på headsettet om gjorde det, men siderutene er jo helt rene, og frontruten er ren på de andre bilene. Mener dette var på en Boble. Er en stund siden, så husker ikke nøyaktig hvilken bil og bane det var, men det var en av de trege vi starter med. Det var ikke noe problem å kjøre, bare litt irriterende å ha en stor flekk på frontruten.

Lenke til kommentar

Spiller rush og blood. Og bilde i brillene er liksom på siden Hjelper ikke med å holde inne option eller start med move kontrollene. Jeg får til og fikse det når jeg er i ps menyen men er samme inni spillet :/ noen som har vært borti samme problem, og fikk løst det?

Ja i i The Playroom VR er bilde på siden.

Lenke til kommentar

 

Jeg ser argumentet hvis vi tenker gjengse person i gata med vanlig stue og PS4.

For noen kan dette blir overveldende, og mye ledninger, og de vet ikke hva og hvor.

Klart den dagen du får PSVR-headsettet rett på hodet, uten ledninge, og trådløs overføring, så snakker vi en helt annen brukervennlighet.

Har du PSVR selv, og i så fall, var det du som koblet den opp? Det er bare noen få ledninger det er snakk om, og alle er tydelig merket med et nummer. Mener det er fire ledninger, pluss strømledningen og kabelen til TVen. I bruksanvisningen står alt beskrevet med stor tegning og nummer på ledningen. Hele greia tar ikke mange minuttene å sette opp, selv for "mannen i gata". Når man så slår på VR-headsettet første gang får vi automatisk beskjed om å kalibrere det, og også her er alt tydelig beskrevet. Hele greia er latterlig enkel å sette opp og bruke. For den saks skyld har jeg merket av skjermene i headsettet slår seg av automatisk når headsettet er av (selv om resten av headsettet er på). Vi trenger ikke tenke på det engang. :)

 

Men over til noe annet. Jeg spilte Driveclub og fikk et uventet problem. Hvorfor er frontruten skitten før løpet er startet? Jeg tenkte først det kunne være linsene på headsettet om gjorde det, men siderutene er jo helt rene, og frontruten er ren på de andre bilene. Mener dette var på en Boble. Er en stund siden, så husker ikke nøyaktig hvilken bil og bane det var, men det var en av de trege vi starter med. Det var ikke noe problem å kjøre, bare litt irriterende å ha en stor flekk på frontruten.

 

irriterende å ha en stor flekk på frontruten.

 

Det er VR det er snakk om så du må nok ut og vaske frontruta selv :) 

Lenke til kommentar

 

Teknologimagasinet i Aftenposten sier dette er en flopp siden de synes det er for mye å koble opp noen HDMI og USB-kabler. Det i seg selv synes jeg er litt hårreisende.

Ingen av de som har PCer da, antar jeg.

Når ble det et problem å plugge i noen kabler? En merker ikke kablene under bruk.

 

 

 

At det var et par kabler å plugge i gjør meg ikke stort, det som irriterer er antall usb porter og at disse er i front, men dette skulle vel bli fikset i pro'n?

For oss entusiaster er ikke dette et "problem". Men for den alminnelige "idiot" er dette, uryddig, vanskelig og uoversiktlig.

Jeg har faktisk et par venner og noen i familie som i sin tid kjøpte HD-tv og tuner fra riks-tv.

Men de har jo ikke peiling, og kobler sammen og er storfornøyd.

Ikke ser de hva de går glipp av heller, for de har jo HD-tv og riks-tv.

(Ja, de hadde koblet hele skjiten sammen med SCART-kabel og ante ikke bedre.)

Så for mange å skulle koble 1 i 2, og 3 i 4, kalibrere på skjermen, plassere kamera, osv.....så blir det for en del enkle mennesker for mye.

Se på elbil. Den tid det var knotete å få ladet, batteri og rekkevidde var kort, komfort var dårlig og bilene så tåpelig ut, så var elbil for de få.

Nå har vi flotte biler, god rekkevidde, og etterhvert en etablert ladestandard, og fruen over hekken kan håndtere elbil.

 

Der er VR nå. Det er kabler og kalibrering, plassering og dandering.

Om noen år er det trådløst headset, autokalibrering og wupti, VR uten noe mer. Da åpner vi opp for massene.

Husk bare hvor mange som argumentere om hvor teit det ville være å sitte med stygge aktive 3D-briller for å oppleve 3D-blu-ray.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...