Gå til innhold

Mass Effect - Andromeda: Nyheter og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Ikke at det er superviktig, men er det bare meg som synes figurene ser litt mer stiliserte ut i andromeda enn i den originale trilogien? Litt mer tegneserieaktige? Synes ikke det er et heldig grep rent personlig.

 

AtW

Helt enig. Hele estetikken virker veldig cartoonish. Alt er rent og perfekt. Likte mer estetikken fra de forrige spillene, hvor det var mer slitte og velbrukte områder, som fikk universet til å virke mer autentisk. Hvis det er noe jeg er redd for med Andromeda, så er det at de ikke klarer å selge universet på samme måte som i de forrige spillene. De fokuserer mer på gameplay og sånt, og det er bra, men det går også på bekostning av "reglene" i universet.

 

Blir som å sammenlikne gamle Star Trek med de nye filmene. Begge er bra, men veldig forskjellige. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, var litt for rask med svaret der. Kan ikke si jeg kan nok om karakterene enda, får bare inntrykket av at de kan være påvirket av alt som er rundt, altså at de blir litt mer tegneserie-ete.

 

Var kanskje litt uklar her, det jeg mente er at ME1-3 i veldig stor grad er bært av de gode karakterene og hvor innvolvert man ble med de, det er en av de fremste styrkene til spillene i mine øyne, så interessant å se hvordan det blir i ME:A

 

AtW

Lenke til kommentar

Ikke Andromeda, men morro å se/høre - 2.5 time "well spent" :wee: (Går igjennom alle 3 spillene + DLC, story oppsummering, litt prat om hvordan/hvorfor spillene ble endret iforhold til reaksjoner fra fans og generellt spills "business" modell idag etc - ME3 multiplayer/singleplayer "Galactic Readiness")

 

*Er enig i at rollespill delen (mot karakterene) er ett om ikke det mest tiltrekkende med Mass Effect, men syns det ble dårligere og mindre valg i hvert spill)

Tenker ikke nødvendigvis på "Good/Evil" valg, men bare at samtalehjulet ble trimmet ned veldig. Som også blir nevnt i videoen under @01:27:00

(Lang) Quote:

"Mass Effect 3 reduced almost all conversations to the two Paragon and Renegade options, in the previous two games the middle conversation option had always been evalued as roleplaying tool to express a more neutral/pragmatic opinion. Like a Renegade Shepard who doesn't want to be excessive cruel or a Paragon Shepard who doesn't want to get "walked all over". Now that third option is mostly gone and the dialog wheel has never looked sparser. There's not even as many "investigation" options as usual. The dialog can go on for some lenght as well without asking for any input from the player. Infact there's a gamemode for Mass Effect 3 where dialog is choosen for the player automaticly with zero personalization."

 

 

Lenke til kommentar

Var ingen spoilere for historien der nei, men de avslørte at spillet kommer til å ha irriterende scanning i hvert område for å komme videre, og at man må finne en konsoll for å komme videre til neste område.

 

Det at Ryder kan være alle klasser betyr dessverre at det er mindre interessant å spille gjennom spillet flere ganger uavhengig av historien også...

 

Ut fra hva trailerne har sagt om plot og karakterer hittil ser det for meg ut som om dette kommer til å bli DA:I i rommet.

 

Jeg var allerede svært skeptisk, nå kommer jeg til å vente til prisen er slått av med minst 50%

Lenke til kommentar

Etter å ha sett den siste gameplay videoen så er jeg bare enda mer skeptisk. Han kunne like greit ha muta stemmene i spillet også...for fy faen å ræva. 

 

Men har startet på Mass Effect 1 nå...ser helt for jævlig ut men er en sucker for scifi. Så må presse på å se hvordan det utvikler seg :)

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Etter å ha sett den siste gameplay videoen så er jeg bare enda mer skeptisk. Han kunne like greit ha muta stemmene i spillet også...for fy faen å ræva. 

 

Men har startet på Mass Effect 1 nå...ser helt for jævlig ut men er en sucker for scifi. Så må presse på å se hvordan det utvikler seg :)

 

Også ikke overbevist, men samtidig så innser jeg at det tar litt tid for persongalleriet å "gro på deg" i et sånn spill.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Også ikke overbevist, men samtidig så innser jeg at det tar litt tid for persongalleriet å "gro på deg" i et sånn spill.

 

 

AtW

 

 

Ja det er nok sant. Hørt så mye bra om den spill serien her at jeg må nesten investere tid på å utforske hva greia er. 

Lenke til kommentar

Det klippet jeg delte er absolutt det verste jeg har sett av spillet så langt, men jeg dømmer ikke en 50 timers opplevelse på 17 minutter av det, spesielt ikke der det meste av oppdragets historie er kuttet. Uansett det er veldig sunt å være skeptisk, og ikke ha de høyeste forventningene. Ingen annen vei å gå enn opp da.

Endret av Akrabra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det klippet jeg delte er absolutt det verste jeg har sett av spillet så langt, men jeg dømmer ikke en 50 timers opplevelse på 17 minutter av det, spesielt ikke der det meste av oppdragets historie er kuttet. Uansett det er veldig sunt å være skeptisk, og ikke ha de høyeste forventningene. 

Det verste jeg har sett av spillet så langt er dette klippet:

 

Rett og slett fordi det er ingen grunn til å forlate melkeveien i Mass Effect-universet. Fra Bioware sitt ståsted gir det masse mening, ettersom det er bokstavelig talt umulig for dem å fortsette "der ME3 slapp" uten å lage en kanon.

 

En annen ting:

Hvis ME-universet hadde tilgang til all teknologien brukt for å reise Andromeda, så hadde ikke "The Reapers" vært en trussel, "arken" i seg selv er flere hundre år mer teknologisk avansert enn Sovereign!

Lenke til kommentar

Var ingen spoilere for historien der nei, men de avslørte at spillet kommer til å ha irriterende scanning i hvert område for å komme videre, og at man må finne en konsoll for å komme videre til neste område.

 

Det at Ryder kan være alle klasser betyr dessverre at det er mindre interessant å spille gjennom spillet flere ganger uavhengig av historien også...

 

Ut fra hva trailerne har sagt om plot og karakterer hittil ser det for meg ut som om dette kommer til å bli DA:I i rommet.

 

Jeg var allerede svært skeptisk, nå kommer jeg til å vente til prisen er slått av med minst 50%

Jeg ble litt vel skeptisk etter gameplay videoen jeg også. Hater at man kan være ALT i et rpg, ingenting er unikt da. Men jeg har til nå ikke hatt en dårlig opplevelse med noen Bioware spill, så jeg lar tvilen komme dem til gode denne gangen.

Lenke til kommentar

Det verste jeg har sett av spillet så langt er dette klippet:

 

Rett og slett fordi det er ingen grunn til å forlate melkeveien i Mass Effect-universet. Fra Bioware sitt ståsted gir det masse mening, ettersom det er bokstavelig talt umulig for dem å fortsette "der ME3 slapp" uten å lage en kanon.

 

En annen ting:

Hvis ME-universet hadde tilgang til all teknologien brukt for å reise Andromeda, så hadde ikke "The Reapers" vært en trussel, "arken" i seg selv er flere hundre år mer teknologisk avansert enn Sovereign!

 

Jeg tenkte mer teknisk sett og hva enn historien var i det Peebee klippet. 

 

Ja vi reiser til Andromeda så Bioware kan få en ny start med Mass Effect. Først var jeg litt bitter, men har blitt mer og mer varm mot ideen. Du får beholde alt det gode med Mass Effect, det som fungerte over alle tre spillene og samtidig introdusert masse nytt.

 

Syntes historien har stort potensialet her fordi vi kan gå vekk fra den vanlige Bioware formelen. Nå har vi muligheten til å få en familie historie, en historie om og kolonisere, hva det medbringer og samt etiske spørsmål rundt Biotics, AI og mer. Ser ingen negative sider utenom at man må akseptere en ny start og eventuelle brister det medfører.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Synes også det er helt ok med en reboot et annet sted. Liker ideen med å utforske noe helt nytt og ukjent. Den fasen når ting er ukjent og mystisk med potensielt masse ukjent backstory og teknologi gjør at jeg stort sett liker alt av scifi bedre på starten enn på slutten når ting avsløres (og skuffer). 

Lenke til kommentar

Synes også det er helt ok med en reboot et annet sted. Liker ideen med å utforske noe helt nytt og ukjent. Den fasen når ting er ukjent og mystisk med potensielt masse ukjent backstory og teknologi gjør at jeg stort sett liker alt av scifi bedre på starten enn på slutten når ting avsløres (og skuffer).

Tror du virkelig alt vi så alle planetene og solsystemene tilhørende Melkeveien i ME3? Tror du virkelig det var så mange som 1% av alle solsystemene?

Estimatet for antall stjerner i Melkeveien er fra 100 000 000 000 til 400 000 000 000.

Tror du virkelig det er et behov for å reise i 600 år (med et skip som er et årtusen mer teknologisk avansert enn alt annet de allierte artene har tilgjengelig) for å finne en ny galakse fordi det ikke er noe igjen å utforske i Melkeveien?

 

Jeg har ikke noe problem med en reboot, etter ME3 er det reelt sett eneste mulighet for ME. Men det Bioware prøver på her (ikke reboot, men utvidelse) har flere hull enn en typisk sveitserost. Når ikke en gang premisset for historien gir mening, hvordan kan dere da forvente at resten av historien vil være bedre?

Lenke til kommentar

Selv har jeg begynt å stort sett holde meg vekke fra trailere, både for film og spill. Etter 3-4 trailere så er det jo knapt noe igjen å oppleve!

 

 

Etter å ha sett den siste gameplay videoen så er jeg bare enda mer skeptisk. Han kunne like greit ha muta stemmene i spillet også...for fy faen å ræva. 

 

Men har startet på Mass Effect 1 nå...ser helt for jævlig ut men er en sucker for scifi. Så må presse på å se hvordan det utvikler seg :)

 

Spiller du på konsoll eller PC? Er tydelig merkbart på konsoll ja, men PC har noe høyere oppløsning på teksturene. Er også mods, men har ikke testet dette selv. Glømmer uansett fort dette når en blir sugt inn i historien.
 

 

Det klippet jeg delte er absolutt det verste jeg har sett av spillet så langt, men jeg dømmer ikke en 50 timers opplevelse på 17 minutter av det, spesielt ikke der det meste av oppdragets historie er kuttet. Uansett det er veldig sunt å være skeptisk, og ikke ha de høyeste forventningene. Ingen annen vei å gå enn opp da.

 

Ja. Det var ren tilfeldighet at jeg plukket opp både Demon's Souls og Mass Effect. Den positive effekten ved det har nok gjort at disse spillene har brent seg mer fast for min del. Dette er nå spill som er blitt "obligatorisk" for meg å få med meg... Så er snodig dette med forventninger. Men det gjelder jo alt for så vidt.

 

 

Synes også det er helt ok med en reboot et annet sted. Liker ideen med å utforske noe helt nytt og ukjent. Den fasen når ting er ukjent og mystisk med potensielt masse ukjent backstory og teknologi gjør at jeg stort sett liker alt av scifi bedre på starten enn på slutten når ting avsløres (og skuffer).

Tror du virkelig alt vi så alle planetene og solsystemene tilhørende Melkeveien i ME3? Tror du virkelig det var så mange som 1% av alle solsystemene?
Estimatet for antall stjerner i Melkeveien er fra 100 000 000 000 til 400 000 000 000.
Tror du virkelig det er et behov for å reise i 600 år (med et skip som er et årtusen mer teknologisk avansert enn alt annet de allierte artene har tilgjengelig) for å finne en ny galakse fordi det ikke er noe igjen å utforske i Melkeveien?

Jeg har ikke noe problem med en reboot, etter ME3 er det reelt sett eneste mulighet for ME. Men det Bioware prøver på her (ikke reboot, men utvidelse) har flere hull enn en typisk sveitserost. Når ikke en gang premisset for historien gir mening, hvordan kan dere da forvente at resten av historien vil være bedre?

 

 

Selv er jeg fan av indoctrination teorien. Synes det er synd Bioware gikk ut og bekreftet at dette ikke hadde noe med saken å gjøre. Jeg mener, hva ellers er det som skjer? Men utenom det så har jeg ingenting imot dette med at valgene ikke påvirker slutten, da dette på ingen måte er rene RPG-spill. Men hvem vet, mulig vi får noen svar på dette seinere en gang. Er tross alt EA vi snakker om her, de legger nok ikke en lukrativ serie død med det første.

 

Men nå må vi ikke spoile alt for LarZen. ;)

Endret av Istapp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...