Gå til innhold

Mass Effect - Andromeda: Nyheter og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Ting som plagde meg i ME1:

- (mye rart!) :p

Ting som plade meg med ME2:

 

- Historien var ikke en fortsettelse fra ME1. Ikke direkte, i alle fall.

- Nesten bare nye companions. WTF?

- Scan planeter for alt mulig tull. Mye. Ofte. Fordi...?

- Reapers var svære, dritfarlige og kule. Collectors... not so much. Var som å først sloss mot Darth Vader og ødelegge Death Star i ME1, og så utelukkende sloss mot stormtroopers i ME2. Ikke helt det samme. :p

- "Liara, jeg er tilbake! Vi kan fortsette romansen som før, og kanskje gifte oss? Få barn? Starte en familie?"

"Øh... hvem er du?" /facepalm :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

http://www.eurogamer.net/articles/2016-03-02-mass-effect-andromeda-will-be-out-q1-2017

 

Andromeda er da utsatt til 2017, som ikke sjokkerte meg i det hele tatt. Var aldri en fastsatt dato for spillet og EA har annet og slippe ut i November. Så da er det cirka 12 måneder fra idag til vi faktisk kan spille det. Skal prøve å holde liv i tråden og oppdatere når det faktisk skjer noe. Tipper neste Pax og E3 kommer til og ha mye informasjon.

 

EDIT - Har oppdatert førsteposten. 

Endret av Akrabra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gjør meg ingenting. Enkelte ting er verdt å vente på. :) Vi får garantert mer info snart, men jeg vil prøve å holde meg unna. Alt jeg vet om spillet er at det fortsatt er Mass Effect, bare i en ny galakse og foregår etter ME3. Hva mer trenger man vite? Jeg vil heller starte spillet frisk uten å vite noe særlig. Har brent meg på det der før, blandt annet med BioShock. Jeg elsket System Shock-serien og slukte alt av previews av BioShock, men resultatet var at jeg visste det meste om spillet før jeg i det hele tatt fikk klørne i det. Da var jo spillet spolert allerede. :( Dette er også en grunn til hvorfor jeg liker indie-spill. De får lite oppmerksomhet og er ganske billige, så det er lett å få tak i spill jeg knapt har hørt om til en billig penge. Jeg har fått mange overraskelser på det viset på godt og vondt. :) Spill som Assault Android Cactus, FreezeME og Tower of Deadly Monsters høres sykt teit ut, men er faktisk noen av de beste spillene jeg har spilt de siste månedene. :)

Lenke til kommentar

Er fortsatt i Mass Effect rus etter den nylige gjennomspillingen av serien, men jeg finner likevel sjelero ved at de ser ut til å ta seg god tid med Andromeda. Det blir nok en helt fantastisk opplevelse dette her :)

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

En ny leak av en markedsundersøkelse, ser det ut til. Ligger også på gamer.no sin forside.

 

http://www.eurogamer.net/articles/2016-03-30-mass-effect-andromeda-marketing-survey-leaks

 

"Mass Effect: Andromeda takes players to the Andromeda galaxy, far beyond the Milky Way, where players will lead the fight for a new home in hostile territory - where WE are the aliens - opposed by a deadly indigenous race bent on stopping us." kort sammendrag, les artikkelen for mer.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Blir morsomt å spille de "slemme" for en gangs skyld. Selv om historien garantert kommer til å vri på det, så menneskene fortsatt er de snille. :) Elsker historier der de snille og slemme ikke er klart definerte, men begge er i mer gråsoner. Er derfor jeg ser frem til Warcraft-filmen. Orcene er de slemme, men de ønsker jo bare å finne et sted å bo. Menneskene er de snille, men oppfører seg "rasistisk" og prøver å stoppe orcene for å beholde hjemmet sitt i fred. Så hvem er "egentlig" de snille og slemme der? Begge? Ingen? :)

Lenke til kommentar

Kan man anta man må etablere kolonier og forsvare dem ? I så fall hvor mange reiser sammen med 'Nye Sheppard' ?

 

Har litt vanskelig for å se for meg handlingen. Hvis det er bare en liten gruppe mennesker så blir det vel mere som man jages rundt og eventuelt skaper nye alianser med andre mer vennligsinnede romvesen.

Lenke til kommentar

Kan man anta man må etablere kolonier og forsvare dem ? I så fall hvor mange reiser sammen med 'Nye Sheppard' ?

 

Har litt vanskelig for å se for meg handlingen. Hvis det er bare en liten gruppe mennesker så blir det vel mere som man jages rundt og eventuelt skaper nye alianser med andre mer vennligsinnede romvesen.

 

Det første som slo meg er at menneskende kanskje allerede har "invadert" Andromeda, men fant langt flere farer (alens...) enn de regnet med. Shepard må dermed leke Fallout 4 og reise rundt og samle de overlevende i en liten by. Jeg sier "overlevende", fordi det garantert vil være snille aliens også. Ellers hadde vi jo kun fått spille med mennesker på laget. Aner ikke om vi får møte gamle kjenninger igjen, men det blir garantert alien companions, akkurat som i ME1-3. Dermed blir det nok garantert aliens i hjembyen vår også. Som vi nok må samle for å stoppe en stor, farlige alien-rase. Igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Fra 1:25 så ser man masse Alliance ships ved antagelig Earth. Det ser ikke ut til at jorden er angrepet enda heller, ingen brann/røyk/kometer, så er vel før ME3. Litt rart hvis dette er kun et Alliance prosjekt da de andre sivilisasjonene har bedre teknologi og slikt, og det er jo flere raser med uansett. Håper de gir en god forklaring og ikke en "mennesker og Alliance er kule og bygde alt dette på egenhånd"-greie.

Lenke til kommentar

Tja...

 

Star Trek: Voyager - de tar en feil tur og strander i en ukjent del av universet. 

Farscape - fyr havner i et ormehull og havner på den andre siden av galaksen helt alene.

StarGate SG-1 - Alle adressene hadde ni symboler, men de fant etterhvert en adresse med ti symboler. Dermed havnet en fyr på en helt ukjent del av galaksen.

 

Er sikkert mange flere eksempler hvis man leter litt. Har sterk mistanke om at ME: Andromeda blir noe lignende. Vi så "Shepard" våkne opp alene i traileren, så kanskje h*n er det eneste mennesket i hele Andromeda-galaksen? Mener ikke Shepard fra ME1-3, men har glemt hva den nye hovedpersonen heter. Det er heller ikke viktig. Det vil jo være kjedelig å bare ta ME1-3 i reprise med nye folk og områder, så hva om vi denne gangen er helt alene? Selvsagt vil vi få companions og alt det der, men det trenger ikke være mange mennesker med. Ville ikke savnet dem noe særlig uansett. Synes de er for overrepresenterte i det meste av sci-fi og fantasy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...