Gå til innhold

Mass Effect - Andromeda: Nyheter og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

er jo ikke så usannsynlig at de gjemmer andromedas egne raser for å holde spenningen oppe

Joda, men hvor mange fra melkeveien har faktisk kommet igjennom? Hvor stor sannsynlighet er det for at i neste galakse så vil rasene se akkurat ut som det de gjør på jorden?

Lenke til kommentar

Liker det jeg ser selv. Gameplay ser veldig inspirert ut av Mass Effect 3 Multiplayer, litt hektisk, men samtidig fantastisk. Liker også at de tar noe av det beste fra Dragon Age Inquisition med seg videre, samtaletreet altså. 

Ærlig talt, gameplayet ser ikke ut som om det er inspirert av ME3MP i det hele tatt i min mening:

ME3MP handlet om å bruke cover effektivt samtidig som du utnyttet din mobilitet, våpen, og abilities til å drepe fienden før du selv døde, i alle fall på Platinum, og til en viss grad Gold.

Dette spillet ser ut til å handle om å vente bak en vegg for å vente på at cooldown-timerne for "awesome"-knappene dine aktiveres igjen, det at alle abilities har en separat cooldown vil føre til at power-baserte klasser og builds vil være umulig å balansere på samme måte som de var i ME3.

Det vi fikk se av kampsystemet fikk Ryder til å se ut som en halvgud som kunne stoppe ild og teleportere rundt på banen, i motsetning til Shepard som (til tross for mange abilities og høy kapasitet for våpen) fortsatt måtte passe på å bruke cover og områdene rundt seg.

Om det er inspirert av noe er det historie-oppdragene fra ME3, med "leveldesignet" (enorme tomrom) til DA:I

 

I tillegg er det jo absolutt ingenting som henger på greip når det kommer til Andromeda-prosjektet, det mest åpenbare problemet er hvem i alle dager som ville skapt det:

Det er flere arter som har blitt transportert til dette nye universet, så det kan ikke være Cerberus, The Alliance, eller noen andre grupperinger basert på en av de mange artene.

Det kan ikke være et Council-prosjekt, for de trodde jo at Reaperne var en bløff før ME3.

Så Bioware har vel som vanlig skrevet om historien fra sine forrige spill, blir "spennende" å se hva slags løsning de fant.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig når du sier at det ikke likner på ME3MP. Det vi så liknet veldig på sånn jeg spilte MP på bronze, silver eller kanskje gold, i hvert fall med de nyeste karakterene(feks. Krogan Warlord), og det var i mitt øye en av de morsomste måtene å spille MP på. Det å sitte bak cover var taktisk og effektivt, men ikke så veldig morsomt. Det er fult mulig at de hadde et "bronze"liknende vanskelighetsnivå i traileren også. For meg ser det ut som ME3 med mer bevegelighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

SKAL HA DET SELVSAGT og jeg fikk helt sjokk når jeg så traileren i natt like før jeg skulle legge meg XD

Seriøst, jeg ble helt euforisk.

 

Jeg hadde personlig ikke noe problem med ME3 og for å være helt ærlig var det seriøst ikke så gale som folk skal ha det til.

ME3 og ME1 er de beste spillene jeg har spilt. ME3 hadde flytende, aggresivt og kreativt gameplay med sterk fortelling

Jeg syntes ME2 er best og ME3 er omtrent like god så hvorfor folk syter å klager på ME3 og slutten osv skjønner jeg heller ikke men ME1 har jeg bare spilt litt av syntes grafikkken osv var for dårlig til at jeg gadd, meeeen jeg har det liggende i hylla så kanskje jeg prøver igjen :) Men det som kommer snart nå gleder jeg meg sykt til YAY !!

Endret av Tåka
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

SKAL HA DET SELVSAGT og jeg fikk helt sjokk når jeg så traileren i natt like før jeg skulle legge meg XD

Seriøst, jeg ble helt euforisk.

 

Jeg hadde personlig ikke noe problem med ME3 og for å være helt ærlig var det seriøst ikke så gale som folk skal ha det til.

ME3 og ME1 er de beste spillene jeg har spilt. ME3 hadde flytende, aggresivt og kreativt gameplay med sterk fortelling

Jeg syntes ME2 er best og ME3 er omtrent like god så hvorfor folk syter å klager på ME3 og slutten osv skjønner jeg heller ikke men ME1 har jeg bare spilt litt av syntes grafikkken osv var for dårlig til at jeg gadd, meeeen jeg har det liggende i hylla så kanskje jeg prøver igjen :) Men det som kommer snart nå gleder jeg meg sykt til YAY !!

 

Slutten av ME3 er omtrent like bra skrevet som åpningen av ME3, så det er liten grunn til å mislike spillet spesifikt for slutten. Hvis jeg skulle pekt på noe å mislike ME3 for, så må det være hvor lite påvirkning dine valg i samtaler faktisk føles og hvor få ganger du faktisk får valg i løpet av hver samtale. Spill åpningen av ME3 og sammenlign med åpningen av ME2, det er ekstremt åpenbart hvor mange færre valg du får i hver samtale.

En annen ting å mislike ME3 for er de elendige DLCene Omega og spesielt Citadel, som er skapt for å tilfredsstille fans uten å bry seg om reglene i sitt eget univers. Fokuset på å tilfredsstille fansen på bekostning av etablert lore gjentok seg til en viss grad i DA:I, og av det vi har sett av Andromeda hittil har de endret så mye lore at ME1, og spesielt 2 og 3 ikke gir et fnugg av mening.

Lenke til kommentar

 

In this special edition of Game Informer's podcast, Ben Hanson asks Mass Effect Andromeda's creative director Mac Walters a bunch of questions pulled from the community about the BioWare game's comparisons to Dragon Age: Inquisition's open world, the codex, the ending, and much more.

Lenke til kommentar

 

er jo ikke så usannsynlig at de gjemmer andromedas egne raser for å holde spenningen oppe

Joda, men hvor mange fra melkeveien har faktisk kommet igjennom? Hvor stor sannsynlighet er det for at i neste galakse så vil rasene se akkurat ut som det de gjør på jorden?

 

Hæ? Er vel ingen som sier at rasene i andromeda kommer til å se ut som de på jorden. Noen raser vi ser i andromeda-trailerene kom fra melkeveien. Kanskje det kom flere enn de vi har sett også. Rasene som kommer fra andromeda har vi ikke sett, muligens fordi bioware vil vente med å vise de oss til senere.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+130498

Da har vi fått en dato :D 21.03 for statene og 23 for resten av kloden :( Jeg skjønner ikke hvorfor de skal holde på med det systemet fremdeles men det får nå være sin sak, en god vpn fikser det uansett. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...