Gå til innhold

Mass Effect - Andromeda: Nyheter og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører selv Titan X maxwell i SLI (tilsvarer 980ti SLI +-) Klarer fint 70+ fps overalt i 3440x1440 og det meste maxet ut. Ser på Afterburner at spillet hugger ganske mye VRAM så om du har 3 gb utgaven av 1060 kan dette være en av grunnen til at du sliter litt. Hvilken oppløsning spiller du på? Det var og den tiden jeg spilte det ganske tung på CPU bruk , men dette tipper jeg i stor grad skyldes Denuvo som ble fjernet etter patch 1.09 , har dessverre ikke testet så mye ette det. 

 

Ser dog på flere tester at 1060 3gb skal klare å levere rett i underkant av 60 fps avrage på ultra 1080P så med litt tweeking på grafikk settingenne burde du og klare deg bra med dette kortet. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Samme greia. Ligger stort sett rundt 60 FPS, så dabber det til rundt 20-tallet på romskipet. I utgangspunktet er jeg lite interessert i å fire for mye på grafikken, men det finnes unntak. Tenker jeg bør bite i det sure eple og først finne ut om jeg faktisk liker spillet. Henger meg for mye opp i at dette er Mass Effect.

 

Er forresten snakk om 6 GB varianten av kortet. CPU i7 3930K i Hyperthread (overgår anbefalt CPU i ytelse). Tweaker på grafikken jeg og kjører på... Holder jeg ut med dette så nærmer det seg en utgivelse av Volta mynta på gaming også. ;)

Lenke til kommentar
Da jeg startet nytt spill med ny savefil så var ytelsen betraktelig bedre med tanke på framedrops. Mulig deler av patchene kun virker med ny fil eller nytt spill? Normalt så blir det jo nevnt sammen med en patch hvis dette er nødvendig. Men har fått kost meg noen timer nå. Dette går nok ned i spillhistorien som et av "de undervurderte spillene". Mye bra å hente her. Men klart, minner jo litt om KOTOR 2 som ble rusha ut dørene. Det fikk jo omsider en saftig mod som fiksa mye. Nå vet jeg ikke hvor mye det faktisk er mulig å modde Andromeda, men skal bli gøy å se hva som dukker opp etter hvert. 

 

Angående dialog treet... Fant denne tråden.  I Bioware sine spill så har jo grå tekst alltid betydd at det ikke er noe mer å hente der. Sånn er det ikke her. Dette må vel være slurvete design eller bug? Kan umulig være overlagt. Det blir som å loade et spill for å få med seg hver eneste linje med en NPC, noe som er veldig unaturlig. Heldigvis har jeg ikke OCD (så jeg vet om), så jeg ignorerer det bare. Men forstår at det trigger samlemanien hos enkelte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Angående dialog treet... Fant denne tråden.  I Bioware sine spill så har jo grå tekst alltid betydd at det ikke er noe mer å hente der. Sånn er det ikke her. Dette må vel være slurvete design eller bug? Kan umulig være overlagt. Det blir som å loade et spill for å få med seg hver eneste linje med en NPC, noe som er veldig unaturlig. Heldigvis har jeg ikke OCD (så jeg vet om), så jeg ignorerer det bare. Men forstår at det trigger samlemanien hos enkelte.

 

 

Det er irriterende ja. Det kan ikke være meningen, man går jo som regel i retning av mer brukervennlighet for hvert nye spill, ikke tilbake. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Holy hell...

 

Snakk om suspension of disbelief. På mission briefing etter vi treffer Angara rasen. Merka det var besvisst fra Bioware å få Ryder til å framstå som uerfaren der. Hvorfor sa han/hun ikke bare "we need to earn their trust" med en gang? Kjente jeg ble litt småforbanna av hele scenen. :p Et stykke unna Shepard for å si det sånn. Ikke bare Shepard, men hele laget der virka mer modent. Dette er som en barnehage i forhold. Satser på de modnes underveis. ;)


Lenke til kommentar

Skulle starte Andromeda igjen etter mange mnd vekke. Starter men får ikke lov til å velge "continue" på hoved menyen, bare quick start.

 

Sjekker i mine dokumenter og finner masse save-files der, men ingen blir brukt av spillet virker det som?

C:\Users\XXXXX\Documents\BioWare\Mass Effect Andromeda\Save

 

Noen som har tips?

Lenke til kommentar

Har ikke vært borti det nei. Regner med du har googla dette? Det er vel ingen måte å verifisere filene heller i dette spillet. Har du flytta rundt på noen mapper? Tok et kjapt søk og ser en del har problemer med Origin Cloud Sync... Mulig det har noe med saken å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte spillet nylig, og må si at jeg faktisk liker det enn så lenge. Nå har de sannsynligvis forbedra spillet en god del siden utgivelsen, noe som antakeligvis er med på å gjøre spillopplevelsen hakket bedre. Har iallfall ikke sett noen helt groteske animasjoner enda, og spillet har heller ikke prestert å kræsje.

 

Det eneste som er frustrerende er at menyene er for innvikla i forhold til de tidligere spillene. Det er rett og slett for mange menyer og undermenyer å forholde seg til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...