Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tre stykker kjenner jeg som var på Utøya. Ingen av de tror jeg hadde brudd seg om ostevalget.

Kjenner søsteren til en som overlevde Utøya. Som pårørende har hun slitt veldig med traumer og depresjon i etterkant. Hun klarer seg greit nå, men jeg vet det har veldig tøft for henne, resten av familien og antakeligvis også broren som jo var på øya selv. Klarer ikke å sette meg inn i en sånn situasjon, må være veldig heftig. 

 

Herrefrred, jeg leste ABBA tidligere idag og ikke ABB, selv om jeg godt visste at det var den 22. juli idag.  Skjønte etterhvert at det var snakk om ABB. Litt blond   :blush:  :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Det var faktisk Breivik selv som kommenterte at han hadde ridderost på brødskiva.....vet ikke med dere men jeg får ut sinne mht svart humor/tørr humor , all den dritten jeg har måttet tolerert fra folk opp gjennom tida

 

22.7 var også en konsekvens av den naive innvandringspolitikken , jeg syns ikke muslimer hører hjemme i Europa.....hvis de hater Vesten så mye hvorfor flytter de ikke bare tilbake til araberlanda ?

 

De sprenger seg i lufta basert på eventyr......jeg kunne like gjerne påstått at f.eks Superman er en ekte person og nåde den som spotter han

 

Får håpe vi ikke får lignende tilstander som f.eks Paris , hvem vet hva de kan finne på der neste gang ?

 

Folk klarte seg uten religion en gang i tida , det gikk helt fint....huleboerne hadde sikkert respekt for hverandre for det

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Tja, de aller fleste samfunn (om ikke alle) har hatt religion for å forklare naturfenomener.

 

Vi opplever mindre terror nå enn for noen tiår siden, men vi blir mer eksponert via media.

 

Kristendom hører ikke hjemme i skandinavia.

 

De aller, aller fleste muslimer hater ikke vesten.

 

Nesten alle mennesker får sitt livssyn påvirket av propaganda.

Endret av j--
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kristningen av Norge var en positiv ting sett under ett. Det bragte ro og fred på sikt.  Per Ståle Lønning ( tidenes beste tv debattleder) går mot avKristningen av Norge, og mener det er lurt at Norge forblir norsk og Kristent. 
Det har jeg forståelse for, og mener er en del sant i. Det er blitt for mye Islam, og det er et støyende folkeferd som krever og lager mye rabalder, selv om ikke alle er terrorister. 
 

Lenke til kommentar

Kristningen av Norge var en positiv ting sett under ett. Det bragte ro og fred på sikt.

Ro og fred fru Blom. Hvor mange har måtte dø i Kristendommens navn før denne roen skulle sette seg?

 

I all hovedsak ble vel religion som vi kjenner den brukt for å holde kontroll på folket, og som en unnskyldning for å erobre.

Lenke til kommentar

22.7 var også en konsekvens av den naive innvandringspolitikken , jeg syns ikke muslimer hører hjemme i Europa.....hvis de hater Vesten så mye hvorfor flytter de ikke bare tilbake til araberlanda ?

 

De sprenger seg i lufta basert på eventyr......jeg kunne like gjerne påstått at f.eks Superman er en ekte person og nåde den som spotter han

 

Får håpe vi ikke får lignende tilstander som f.eks Paris , hvem vet hva de kan finne på der neste gang ?

 

Folk klarte seg uten religion en gang i tida , det gikk helt fint....huleboerne hadde sikkert respekt for hverandre for det

Muslimene var skyld i terrorangrepet på Utøya? Hvor har du det fra? Resett?

Endret av Skurupu
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ro og fred fru Blom. Hvor mange har måtte dø i Kristendommens navn før denne roen skulle sette seg?

 

I all hovedsak ble vel religion som vi kjenner den brukt for å holde kontroll på folket, og som en unnskyldning for å erobre.

 

Jo men det var misbruk og feil metoder. Sånn var det i gammel tid. Men hvilken verdensdel med hvilken tro ble stabil og fikk framgang?

Ja kanskje ikke så enkelt, men det virker som Islam vil helst ta og ødelegge og ta Isralitter og sånt uansett. Står og hytter og hoier og brenner flagg og blekker på stein alltid. Men noen er vel greie, ok.

 Nå er ikke jeg sikker på om Kristendom er sant, og heller ikke om jeg er Kristen selv. Leser for maten og litt forskjellig, men det er muligens mer mentalt enn tro.

Når jeg spiser, tenker jeg som regel på slag og angrep og sånt, for lite annet får jeg til å passe med mat. Ser ikke på tv lenger da. 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...