Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

I natt sov jeg nesten ti timer. Og jeg våkna bare fire, fem ganger. Det var helt fantastisk! Har ikke sovet sånn på evigheter!

 

Våkner du såpass mye iløpet av natten? Er det ofte du har så mange oppvåkninger? Isåfall bør du sjekke om du ikke også har søvnapne.. 

Lenke til kommentar

Våkner du såpass mye iløpet av natten? Er det ofte du har så mange oppvåkninger? Isåfall bør du sjekke om du ikke også har søvnapne.. 

Du gjorde meg skikkelig paranoid og fikk meg til å sjekke rundt. Både på nett, kjentfolk og sykepleier jeg har i familien.

Det er ikke unormalt og trenger ikke være et tegn på søvnapné.

Lenke til kommentar

Kan være hypervigilance. Kan gjøre så du våkner flere ganger i løpet av natta fordi du er konstant i fight or flight mode. 

Det høres mer sannsynlig ut i mitt tilfelle egentlig, uten at jeg føler for å gå inn på hvorfor akkurat nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Du gjorde meg skikkelig paranoid og fikk meg til å sjekke rundt. Både på nett, kjentfolk og sykepleier jeg har i familien.

Det er ikke unormalt og trenger ikke være et tegn på søvnapné.

 

Oi, det var ikke meningen.. 

 

Etter å ha hatt søvnapne diagnosen i noen år nå så er det bare noe som automatisk gjør at jeg sier dette til folk, da det er såpass utbredt i befolkningen og flest vet ikke at de har søvnapne.

 

Gikk selv 23 år uten behandling da vi plutselig begynte å lure da min far og mor observerte at jeg begynte å gjespe etter luft når jeg sov ved siden av dem. 

 

Det skumle med mitt tilfelle er at jeg har sentrale søvnapner som betyr at sentralnervene i hjernen ikke sender signaler til lungene om å puste som gjør at jeg ikke puster i tillegg til obstruktive apner som foresaker at svelget tetter seg igjen.. 

 

Jeg beklager igjen at jeg fikk deg til å bli bekymret. Men jeg mener om det er tegn som tyder på at man har søvnapne så må man sjekke det. De vanligste syntomene er slapphet utover hverdagene. 

 

Er er forøvrig er veldig god illustrasjonsvideo som forklarer veldig godt hva dette her: 

 

Denne er enda litt mer detaljert med typene

 

https://www.youtube.com/watch?v=i6lxO6W2-m8

 
 
 
Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Ja skjønner den, det kan ofte komme av ikke så-hyggelige hendelser tidligere i livet som gjør at du føler deg utrygg selv når du sover.

Tror jeg har hatt utelukkende hyggelige hendelser i livet, siden jeg sover som en stein. Sover lett 12 timer i strekk uten å våkne.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

https://m.youtube.com/watch?v=W05WA4rmhLs

 

007 LALD ita plakat signert av Moore , Kotto og flere....ikke mange signerte Bondplakater av Moore på markedet , de aller fleste er repro , dette er dog ekte vare

 

(traff alle bortsett fra Moore , den signaturen kom fra Bondstars og McGuiness per post)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Så jeg har finni ei dame jeg har holdt på litt med de siste ukene. Hu har et par unger. Fortsatt litt tidlig å presentere de for meg og omvendt. Hu hadde barnefri denne helga, så jeg har overnatta der siden fredag.

Kvart over ett ligger vi i postorgasmisk rus i senga etter en heftig pulerunde. Svette, klamme og fulle av sex. Så sjekker hu mobilen. "Vi kjører forbi [sted] nå. Hjemme cirka halv to."

Kan si klærne kom fort på. Usikker på om hu rakk å få på seg undertøy før vi var ute av døra. (Hu skulle kjøre meg hjem.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

#Denfølelsen av å ha en noe lunde stabil døgnrytme.  :love:
 

Så jeg har finni ei dame jeg har holdt på litt med de siste ukene. 

 

Så kjekt å høre! Håper du får kost deg mye, noe det låter til :D

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Så jeg har finni ei dame jeg har holdt på litt med de siste ukene. Hu har et par unger. Fortsatt litt tidlig å presentere de for meg og omvendt. Hu hadde barnefri denne helga, så jeg har overnatta der siden fredag.

Kvart over ett ligger vi i postorgasmisk rus i senga etter en heftig pulerunde. Svette, klamme og fulle av sex. Så sjekker hu mobilen. "Vi kjører forbi [sted] nå. Hjemme cirka halv to."

Kan si klærne kom fort på. Usikker på om hu rakk å få på seg undertøy før vi var ute av døra. (Hu skulle kjøre meg hjem.)

vB6vHhI.gif

 

Kommer til å bli så bra så skal du se :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...