Gå til innhold

Skulle ta sin første selfie – ble anmeldt for pedofili


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

 

Du blir ekstra var noe noen tar et bilde av darth vader? Dette må være den dummeste dama jeg noensinne i hele mitt liv har hørt om, hvordan kan man beholde troen på menneskeheten når ei dame kan bli så dum? Nei dette er bare...

 

 

Jeg blir ekstra var hvis/når jeg mistenker noen filmer eller tar bilder av barna. Hva skal en voksen person med bilder eller film av fremmede barn som for eksempel leker? Jeg er forsåvidt ikke uenig i at hun dama overreagerer.

 

 

Det er jeg faktisk uenig i, det er ingenting som forsvarer en slik latterlig reaksjon fra mora.

 

 

jeg er ikke uenig i at dette er en overreaksjon av dimensjoner.

Du er uenig i at hun overreagerer?Jøssee...
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det så jævlig rart om voksne synes unger er artige/sjarmerende/whatever?

 

Ikke i det hele tatt. Det at en tante/onkel/besteforeldre/whatever, som har et forhold til barnet, tar bilder er en ting men når fremmede tar bilder av eller filmer fremmede barn er jeg tilbøyelig til å stusse litt hva vedkommende skal med filmen/bildene. Jeg er vel litt "yrkesstadet" etter å ha vært innom en del overgrepssaker mot mindreårige i påtalemyndigheten da jeg jobbet der men jeg ser ikke for meg at jeg noen gang kommer til å reagere slik moren gjorde i den artikkelen.

 

 

Du er uenig i at hun overreagerer?Jøssee...

 

Jeg er ikke uenig. Les hele setningen på nytt    :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke barn ennå, men hvis jeg noen gang blir like hysterisk som den moren håper jeg noen gir meg et slag for å vekke meg opp.

Om han så hadde vært pedofil så er det ingen som hadde blitt skadet om han hadde sittet hjemme og onanert til bilder av påkledde barn på et kjøpesenter. Om noen tar bilder av meg i bikini på stranda så plager det ikke meg så lenge det bare er til personlig bruk. Snart vil vel folk holde barna sine inne hele tiden for tenk om en pedofil etterpå vil oppnå nytelse mens han tenker på dem. Tenk noe så grusomt. =-O (sarkasme).

Sukk. Hun burde blitt saksøkt selv.

Helt enig med deg!

Jeg tror av og til at det er dette det hele dreier seg om. Barn er hellige vesener og du runker ikke til bilder av engler. Det er en moderne form for blasfemi. Islamistene har sin Muhammed og vi har våre hellige barn. En tegning av Muhammed som har sex med sin barnebrud, vil føre til at en må gå spissrotgang mellom radikale muslimer og vanlige nordmenn.

 

Vi klarer ikke lenger å skille mellom skade på et barn og egne følelser av ubehag. I Norge er både det å gi en klem og omskjære et guttebarn former for omsorg. Det er i denne rasjonelle kulturen at det endegyldige svaret på barns seksualitet har funnet sin utforming.

 

Blasfemi, utroskap, homofili, pedofili, vold på fillm o.a. har det felles at det ikke nødvendigvis er noe skadelig med disse tingene, men de utløser de sterkeste følelsene vi har av hat og destruksjonslyst. Når det i tillegg er sosial aksept rundt det å vise slike følelser, går det galt, som i saken vi kommenterer. Dama får nok klapp på skulderen av venner og bekjente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det så jævlig rart om voksne synes unger er artige/sjarmerende/whatever?

 

Ikke i det hele tatt. Det at en tante/onkel/besteforeldre/whatever, som har et forhold til barnet, tar bilder er en ting men når fremmede tar bilder av eller filmer fremmede barn er jeg tilbøyelig til å stusse litt hva vedkommende skal med filmen/bildene. Jeg er vel litt "yrkesstadet" etter å ha vært innom en del overgrepssaker mot mindreårige i påtalemyndigheten da jeg jobbet der men jeg ser ikke for meg at jeg noen gang kommer til å reagere slik moren gjorde i den artikkelen.

 

 

Du er uenig i at hun overreagerer?Jøssee...

 

Jeg er ikke uenig. Les hele setningen på nytt    :wee:

 

 

Synes ikke helt du svarer på spørsmålet, synes du det er rart mennesker finner fremmede barn artige/sjarmenrende/whatever? Undrer du deg over at folk tar bilder av fremmede på generell basis? (og i overgrepssaker er det gjerne familien man bør være mest redd for) Tenker du "hva skal de med dette bildet"? Eller om de tar bilde av en bygning?

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes ikke helt du svarer på spørsmålet, synes du det er rart mennesker finner fremmede barn artige/sjarmenrende/whatever? Undrer du deg over at folk tar bilder av fremmede på generell basis? Tenker du "hva skal de med dette bildet"? Eller om de tar bilde av en bygning?

 

Nei, jeg har ikke noe problemer med å skjønne at folk synes (fremmede) barn er sjarmerende/whatever. Jeg undrer meg heller ikke over over at folk tar bilder av fremmede på generelt basis. 

Lenke til kommentar

Hvilken umoralsk handling begikk mannen tsetsefluen, hva var det greit å reagere mot?

 

Skulle han skremt dem vekk i forkant eller ventet til moren som tydeligvis hadde forlatt dem alene på et kjøpesenter kom og hentet dem før så å våge seg frem for å ta selfien? 

Endret av Noxhaven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

.... Om ein mann som (angivelig) fotograferer barn er pedofil, så må vell ein mann som fotograferer damer være voldtektsmann?

Analogien er feil.

 

Menn som fotograferer damer må i tilfelle være heterofile eller alternativt, er alle som fotograferer mennesker, overgripere.

 

Altså; Pedofili er en seksuell legning, hvilket i seg selv ikke plager noen. Det er overgripere som dømmes for overgrep (voldtekt etc), helt uavhengig av hva som måtte være deres seksuelle legning.

 

 

Ja eg er heilt enig.

Men slik som eg forstod saka så hadde mora her lagt ut på Facebook at mannen var pedofil på ein slik måte at leserane satte likeheitstegn mellom pedofili og overgriper.

Derfor meiner eg at analogien stemmer, sidan det å omtale pedofile som potensielle overgrepsmenn er så og seie identisk med å omtale hetrofile menn som potensielle voldtektsmenn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anmeld dama for ærekrenkelse og omsorgssvikt (hun var tydeligvis ikke tilstede med barna da selfie'n ble tatt).

 

Eller ta den helt ut, og anmelde senteret for indoktrinering, med disse videofilmene sine. Montro om Coca-cola har reklame der også?

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

 

Du blir ekstra var noe noen tar et bilde av darth vader? Dette må være den dummeste dama jeg noensinne i hele mitt liv har hørt om, hvordan kan man beholde troen på menneskeheten når ei dame kan bli så dum? Nei dette er bare...

 

Jeg blir ekstra var hvis/når jeg mistenker noen filmer eller tar bilder av barna. Hva skal en voksen person med bilder eller film av fremmede barn som for eksempel leker? Jeg er forsåvidt ikke uenig i at hun dama overreagerer.

 

 

Det er jeg faktisk uenig i, det er ingenting som forsvarer en slik latterlig reaksjon fra mora.

 

jeg er ikke uenig i at dette er en overreaksjon av dimensjoner.

Anmeldt for pedofili og uthengt på sosiale medier med bilde.

 

Hun har i praksis ødelagt mye av mannens sosiale liv. (Han kunne potensielt også fått en merknad på rulleblad og sparken fra jobb.)

 

Alt på bakgrunn av at barna "vitnet" om at han tok bilde av dem. (Som forsåvidt er fult lovlig i de fleste tilfeller)

 

 

Dette er en overreaksjon av dimensjoner.

Uten tvil at dette lett faller under æreskrenkelse og han kan kreve erstatning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anmeldt for pedofili og uthengt på sosiale medier med bilde.

Det stod vel i artikkelen at "senterledelsen gikk rett på sak og det gjorde politiet også". At du klarer å tolke det som at han ble anmeldt for å utdøve en pedofil handling er å ta det litt vel langt. Politiet hadde bare et bilde å gå etter så jeg ser vanskelig for meg han ble anmeldt. 

 

edit: jeg er forøvrig enig i at moren overreagerte da hun hang han ut på sosiale medier.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

 

Anmeldt for pedofili og uthengt på sosiale medier med bilde.

Det stod vel i artikkelen at "senterledelsen gikk rett på sak og det gjorde politiet også". At du klarer å tolke det som at han ble anmeldt for å utdøve en pedofil handling er å ta det litt vel langt. Politiet hadde bare et bilde å gå etter så jeg ser vanskelig for meg han ble anmeldt. 

 

edit: jeg er forøvrig enig i at moren overreagerte da hun hang han ut på sosiale medier.

 

 

Høres da vitterlig ut som hun anmeldte det på hennes egen facebook-post. Hvorfor ellers skulle politiet involvere seg og si at de potensielt kunne straffe han?

 

AtW

Lenke til kommentar

Høres da vitterlig ut som hun anmeldte det på hennes egen facebook-post. Hvorfor ellers skulle politiet involvere seg og si at de potensielt kunne straffe han?

 

AtW

Hun snakket hvertfall med politiet. Om man vil bruke ordet "anmeldte" eller ikke er bare semantikk.

The woman said she took a photo of the man then removed her children from the area and informed security.

 

'Centre management were straight onto and so are the police, hopefully he is caught [sic],' she wrote.

 

'Police said if he is a registered sex offender he will be charged, this happened at Knox, be safe with your kids.'

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3073095/Mother-mistakenly-shames-dad-thought-taking-photos-kids-Facebook-post-shared-hundreds-actually-taking-selfie-Star-Wars-display-children.html
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...