Gå til innhold

Skulle ta sin første selfie – ble anmeldt for pedofili


Anbefalte innlegg

Å være hvit, middelaldrende, singel mann er ikke enkelt. Er man ikke pedofil, så er man rasist, nazist, fascist, egoist, en taper, priviligert, en del av hierarkiet, horekunde, bortskjemt, rik, slaveeier og årsaken til alt vondt i verden.

 

Tror du kan fjerne ordene hvit og singel. Er du mann, så skal du passe på. Det er både blant andre menn og i særdeleshet blant kvinner svært stor mistro til hva en mann gjør blant barn, selv om det skulle vise seg å være hans egne.

 

Om barnet faller og slår seg, og barnet får trøstav far, så har han ikke passet godt nok på. Og hvor er moren?

 

Dette er dessverre nok et eksempel på dagligdags kjønnsdiskriminering av menn.

 

Jeg ser uansett for meg reaksjonene som kan leses ut av øynene på andre, om jeg skulle komme gående i Karl Johan om 10 år holdende hender med min nå 8-årige datter. Det må sies jeg er mellomblond mens hun har mørkt hår og noe mørkere hud enn meg, så ikke alle vil se familielikheten sånn før de stygge tankene har blokkert den rasjonelle delen av hjernen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre så er det alt for lett å få falske beskyldning eller mistanker rettet mot seg. Hvis du som mann er hyggelig mot et barn så risikerer man jo å bli stemplet som pedofil. For noen uker siden var jeg i butikken og en gutt som var foran meg i køen manglet 2 kroner til å betale for smågodt-posen sin. Sto lenge og tenkte over mulige utfall av hva andre måtte tenke om meg dersom jeg spanderte de to kronene på han, men til slutt la jeg pengene i mynt-automaten. Gutten og kassadama smilte fornøyd. Tenkte i etterkant på hvor ille det er at man skal være redd for å gjøre noe hyggelig for barn, fordi det er så mye hysteri rundt slikt.

 

Synes det er merkelig å tenke at noen skulle tro du har dårlige hensikter ved å gi et par kroner til noen unger som mangler penger til det de har lagt på båndet ved kassa.

 

Jeg ser ungene an. Er det små unger som ikke helt skjønner verdien av pengene og derfor lagt på for litt mere enn de har, så hadde jeg ikke nølt et sekund. Er det litt større unger og det virker som de prøver seg å få det billigere (noen av de voksne i kassa er nok ofte selv snille overfor barn), så kan jeg stå å late som jeg egentlig ikke ser hva som skjer.

 

Kan forsåvidt gjøre en slik gest overfor voksne og, selv om det er langt sjeldnere.

 

Så glem å tenke at folk ser rart på deg, og gjør det gjerne igjen. Ser jeg andre som gjør det, så gir jeg gjerne en god kommentar for å bakke deg opp.

 

:-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...