Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

4 minutes ago, Theo343 said:

Jepp med 3090 hadde det vært interessant å teste en bedre skjerm. Men har g-sync kun fordeler i lav FPS?

Man slipper tearing, men så kan man diskutere hvor vidt det er noe problem når man har høy nok fps og 144+ Hz skjerm. Jeg spiller Battlefield med en fps som er langt over det som G-Sync støtter (30-165 Hz på min nåværende skjerm) og det funker bra. Din skjerm er bare 75 Hz...så skjønner at du har lyst på en ny da :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har skjønt at g-sync er hovedsklig for lav FPS men er det ikke også slik at man får mindre jitter/ghosting ellers også? Altså den halegreia man kan se på musa eller at skriften er lesbar mens man skroller. Altså mindre "motion blur" om man vil?

Vet jeg roter forferdelig med uttrykk her nå 😛

At ting blir mer klart under bevegelse da, for å si det slik. Også i 60FPS.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 minute ago, Theo343 said:

Har skjønt at g-sync er hovedsklig for lav FPS men er det ikke også slik at man får mindre jitter/ghosting ellers også? Altså den halegreia man kan se på musa eller at skriften er lesbar mens man skroller. Altså mindre "motion blur" om man vil?

Har mer med selve skjermen å gjøre enn G-Sync slik jeg har forstått det.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (21 minutter siden):

Så dere har en like klar og tydelig musepeker når dere beveger den som når den står stille?
  

Det er det ikke verdt 😛

Jeg har 180hz i Windows på min skjerm, så den er klar nok

Det er mest ghosting på lys tekst med svart bakgrunn

 

 

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Betroz said:

Se hos Proshop. De skal få inn noen til uka. Håper jeg får min før neste helg :)

Man har jo alltids angreretten også.

 

Har tittet på LG sine en stund men så håper jeg på en litt større med 21:9. For meg hadde sweetspot vært 42-43" 21:9 med samme oppløsning og et bedre panel. 120Hz hadde holdt for min del.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Theo343 said:

Har tittet på LG sine en stund men så håper jeg på en litt større med 21:9. For meg hadde sweetspot vært 42-43" 21:9 med samme oppløsning og et bedre panel. 120Hz hadde holdt for min del.

Med 42-43 tommer 21:9 så hadde man måtte bevege hodet for mye tror jeg. Da kan du jo like greit vurdere Asus sin 16:9, 4K, 43 tommer da. Rog Strix XG43UQ. Riktignok et VA panel menne :D

 

Lenke til kommentar
3 hours ago, Betroz said:

Med 42-43 tommer 21:9 så hadde man måtte bevege hodet for mye tror jeg. Da kan du jo like greit vurdere Asus sin 16:9, 4K, 43 tommer da. Rog Strix XG43UQ. Riktignok et VA panel menne :D

 

Det hadde funka fett på avstanden jeg sitter altså. Men ikke større. 38" er akkurat litt for lite slik jeg sitter ca. 60-80cm fra skjermen. Men vil ha 21:9 jeg klarer ikke gå tilbake til 16:9 monitor nå 😛

Kanskje 40" 21:9 hadde vært sweetspot.

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
11 hours ago, Betroz said:

Hva med å sitte litt nærmere skjermen da...? Du må ha godt syn hvis du lett klarer å lese tekst på din skjerm ~80cm unna :)

 

Det går helt greit. Har en pult som er  80cm dyp og skjermen tar ca. 15-20cm (til skjermflaten, ikke foten). Så med hodet varierende fra 10-30cm fra pultplata så  så ligger jeg på 70-85cm avstand.

Tror ikke det er så uvanlig avstand. Databriller lages jo for 80cm.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...