Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Quakecry skrev (På 28.12.2021 den 16.16):

Etter googling har x34s en g-sync modul og ikke bare kompatibel slik den andre er. Er selv usikker på om jeg skal kjøpe 34" eller 49" skjerm. Sistnevnte føler jeg blir stor. Men samtidig har den mye bra med seg. 

Jeg endte opp med å kjøpe den og har brukt den en stund. Først og fremst veldig deilig å forlate 49" widescreen.

En liten skuffelse var at G-Sync-modellen ikke har USB-C PD, funker kun som hub. Ellers har den som andre IPS litt backlight bleed. Menysystemet er kronglete, men i praksis er det noe jeg sjelden/aldri fikler med siden den i motsetning til min tidligere Samsung 49" ikke trenger brukerinput for å automatisk switche til inngangen med aktivt signal.

Alt i alt fornøyd, og spill går selvfølgelig litt smoothere med lavere oppløsning og G-Sync.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mente at 21:9 er perfekt for meg og at 32:9 er uaktuelt. En blings der. Har hatt 3840x1600 i snart 5 år nå og det er nok lenge til det kommer noe som får meg vekk fra det.

Er såpass glad i formatet og oppløsingen et jeg vurderer å oppgradere til en bedre Acer Predator X38S som hvistnok ikke skal ha problemene LG har.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Betroz said:

Hvilke problemer skal LG ha?

Jeg har selv fulgt med på den lenge og var på vei til å kjøpe nå i jula når jeg snublet over denne. Det er mulig mange av problemene er løst.

Ser nå at vi ikke snakker som samme modell :D Jeg ser på g-sync utgavene til LG. Beklager blandingen.

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
xerxess skrev (På 31.12.2021 den 12.13):

Jeg har Gigabyte G34WQC, synes den er ganske så bra både til spill og kontor. Tror hardware unboxed har en ganske omfattende test av den på youtube. 

https://prisguiden.no/produkt/gigabyte-g34wqc-456829

Lenke til kommentar
Teodor1979 skrev (39 minutter siden):

Denne ble plutselig høyaktuell 🤔 Steike dette er et vanskelig luxusproblem 🙈

Jeg har den som ikke er A og er strålende fornøyd til prisen. Ok bilde, god VRR. Høyttalerne er ganske udugelige, de lager lyd.

HDR er ubrukelig, men det er alt under HDR1000. 

Proshop fører A varianten, det er den du vil ha.

Endret av ExcaliBuR
  • Liker 3
Lenke til kommentar
ExcaliBuR skrev (44 minutter siden):

Jeg har den som ikke er A og er strålende fornøyd til prisen. Ok bilde, god VRR. Høyttalerne er ganske udugelige, de lager lyd.

HDR er ubrukelig, men det er alt under HDR1000. 

Proshop fører A varianten, det er den du vil ha.

Takker :) 

Jeg skal bruke den på et kontor/kinorom i kjelleren uten vinduer, så denne tror jeg muligens kan være perfekt for meg 🤔

Hvordan er det med ghosting i fps-spill? Ser disse størrelsene med VA-panel og 144Hz får litt tyn for dette rundt omkring på diverse forum.

Lenke til kommentar

Alle VA har ghosting. Og i denne prisklassen tror jeg man heller ikke får en overdrive funksjon som dekker hele frekvensbåndet dessverre. Men det er ihvertfall en av de bedre VA panelene jeg har hatt, men jeg er ikke en som tester skjermer, siste jeg hadde som jeg kan sammenlikne med var Samsung LC34F791 og den var helt horribel på inverse ghosting.

Til prisen så er det en topp skjerm, men man får selvfølgelig bedre til mer penger. Men da tenker jeg du fort bikker 10K for at det skal være verdt det.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Teodor1979 skrev (12 timer siden):

Takker :) 

Jeg skal bruke den på et kontor/kinorom i kjelleren uten vinduer, så denne tror jeg muligens kan være perfekt for meg 🤔

Hvordan er det med ghosting i fps-spill? Ser disse størrelsene med VA-panel og 144Hz får litt tyn for dette rundt omkring på diverse forum.

Nå skal det sies at jeg spiller ikke ultraraske fps, men jeg har spilt en del både fps og andre typer spill på den i 100+ fps, og jeg merker ikke noe særlig til det selv hvertfall 🙂 Om du ser på review video så får du kanskje et inntrykk av hvordan den oppfører seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...