Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Niram skrev (På 9.12.2020 den 20.16):

Noen som kjenner til om det er noen leveringsproblemer på litt rimeligere ultrawide om dagen?

Har bestilt en Xiaomi 34", men typ en måned leveringstid på Dustin tyder det på.. Ser Elkjøp har, men de ligger jo nesten tusenlappen over i pris. Vurderte den eller Gigabyte sin, men den også virker vanskelig å få tak i.

Fått xiaomi-skjermen? Fornøyd?

Lenke til kommentar

Jeg fikk Gigabyte G34WQC i går kveld. Har kun hatt mulighet til å teste den i CP2077 enn så lenge. Merker at den er annerledes enn min Samsung C34F791. Mye bedre på flimring i den lavere enden mot Freesync grensa. Samtidig som jeg er usikker på om selve bildekvaliteten har forandret seg til det bedre. Den fikk generelt høyere score hos rtings (fordel Gigabyte). Har satt den opp slik dem gjorde og lastet inn fargeprofilen dems da jeg ikke har kalibreringsytstyr og er sånn sett fargesvak.

En ting som irriterer er LED lyset som lyser konstant når skjermen er på. Hos Samsung kunne man skru det av, men ingen slik funksjon hos Gigabyte. Lyser rett ned i pulten så er ikke så ille, men irriterende nok for min del. Får finne frem svart elektrikertape!

Merket dog litt "flimring" i skjermen rundt 50-60Hz området. Ikke ille, men det var der. Om det er pga. drivere vet jeg ikke. C34F791 ble jo bedre med nyere drivere fra AMD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med ultrawide montert på stativ av typen clamp/klemme, på papp-pultene til ikea (linnmon, malm etc)?

Jeg har linnmon nå og har bestilt https://www.komplett.no/product/836099/datautstyr/skjermer/bord-og-veggfeste/iiglo-skjermfeste-ms410# . Selve bordplaten skal tåle 50kg, men mot ett punkt vil det nok bli for svakt. Skal på sikt ha ny pult, men ikke før vi kommer inn i nytt hus om et halvt års tid.

Vil en ok fix være å sette noen bordbiter mellom, eller hva tror dere?

Lenke til kommentar

Min erfaring er at det fungerer relativt dårlig. Festet til armen min er skjev, og noe med bordplaten har gitt etter, så nå kan jeg få hele fingeren under ene siden på festet... Må nok ha noe under for å få det til.

Selv venter jeg på en del til armen før jeg prøver å fikse det. Har en 2-meters bred plate som er litt sånn mellomting, og den er egentlig for dårlig. Superpraktisk og fin ellers, men jeg ville egentlig valgt noe annet. Skal forsterke med noe sterkt under etterhvert...

I normale størrelser så har de jo faktisk noen som har heltre-plate, og det er trivelig. Enkelte av kjøkkenbenk-platene er også så stabile at de kan være aktuelle om det passer med 185 bredde.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (2 timer siden):

Er det bare jeg eller er ikke det noe skjermfeste? Ser på meg ut som bare et stativ som står på en fot? Ser det står at du også kan skru fast med en bolt, men betyr det at man må borre?

 

Er med skjermfeste ja.

Ja, borre et 10mm hull og gjennomgående bolt. Kan bruke enten foten eller skru det fast.

Endret av Niram
Lenke til kommentar
Niram skrev (4 minutter siden):

 

Er med skjermfeste ja.

Ja, borre et 10mm hull og gjennomgående bolt. Kan bruke enten foten eller skru det fast.

Jeg ville aldri borra et hull i pappen til IKEA for å feste den her. Hvis du har bestilt dette festet ville jeg venta med å gjøre noe som helst til du får en bedre pult. Eventuelt en provisorisk løsning med å bare bruke foten, men da er du jo avhengig av å få til likevekt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
priopra skrev (På 19.11.2020 den 1.37):

Er det noen som har erfaring med eller meninger om Philips Brilliance 345B1C/00, buet 3440X1440 34"? Elkjøp har den som klubbtilbud nå til straks under 3000 kr. Sjansa og bestilte en. Blir ikke sendt før tidligst ut i neste uke, så kan kansellere. Prisen er i alle fall veldig grei. Er tenkt til kontorbruk og filmtitting.

Fikk du denne skjermen? Hvis ja, hvordan er den? Ble du fornøyd?

Lenke til kommentar
ExcaliBuR skrev (På 16.12.2020 den 11.55):

Merket dog litt "flimring" i skjermen rundt 50-60Hz området. Ikke ille, men det var der. Om det er pga. drivere vet jeg ikke. C34F791 ble jo bedre med nyere drivere fra AMD.

Føler jeg prater med meg selv, men tenkte å oppdatere akkurat denne opplevelsen:

Viste seg at jeg hadde skrudd på 10bit pixel format under Gaming -> Graphics -> Global -> Advanced, dette var årsaken til flimring. Skjermen under Display står på 10bit.

Lenke til kommentar
tepe2 skrev (På 27.12.2020 den 22.36):

Er det noen som kan fortelle meg hva som er forskjellen på disse 3 skjermene fra Philips?:

https://prisguiden.no/sammenlign#p[]=414715&p[]=405860&p[]=455021

 

Det er bedre å sammenligne dem hos Komplett, de har spesifikasjoner på alle

De som heter 346 har innebygd KWM switch, slik at du kan koble mus og tastatur til skjermen så kan den bytte mellom 2 PCer på skjermen. Ser ut som den ene MÅ være tilkoblet via USB-C inngangen, så det er nok beregnet for bærbar og stasjonær PC, ikke 2 stasjonære.

Det er en fin funksjon. Har selv ekstern KVM switch.

Forskjellen mellom 346 B og P ser ut til å være at P har høyere lysstyrke og 1ms kjappere responstid. (4 mot 5ms). P versjonen støtter også HDR400. Det er ikke all verden, men gir en liten effekt som funker bra, men ikke sammnelignbart med  en HDR1000 skjerm.

Det oppgis ikke panel på P, så usikker om det er VA eller IPS. B skjermen er VA.

Lenke til kommentar
On 12/27/2020 at 3:43 PM, tepe2 said:

Fikk du denne skjermen? Hvis ja, hvordan er den? Ble du fornøyd?

Hei, ja jeg fikk den. Er veldig fornøyd. Gikk fra en nærmest gråaktig og fæl 1080p 27 tommer. Veldig greitt å kunne regulere den opp og ned, samt å kunne vri den slik man vil. Har ikke brukt hub-løsninga, så kan ikke si noe om den. Blir veldig mye mindre sliten av å sitte foran skjermen, så om du også har en halvdårlig 1080p så er det absolutt verd det å vurdere. Det har blitt litt ekstra skjermtid det siste året, så for meg er det viktig.

Lenke til kommentar

Hentet ultrawiden min i dag, en AOC CU34G2X. Dessverre for meg viste det seg at panelet hadde feil (kan se ut som knust/klemskade).

Erfaringer med å få fikset sånt hos Elkjøp? Pleier de å være vrange på det? Den har blitt meget pent behandlet (og transportert) i mitt eie. Ingen synlige skader på verken boks eller skjerm ellers..

 

20201230_213508.thumb.jpg.5b645ebdfabd91d1b6fdde70b1be6f3e.jpg

Lenke til kommentar
priopra skrev (22 timer siden):

Hei, ja jeg fikk den. Er veldig fornøyd. Gikk fra en nærmest gråaktig og fæl 1080p 27 tommer. Veldig greitt å kunne regulere den opp og ned, samt å kunne vri den slik man vil. Har ikke brukt hub-løsninga, så kan ikke si noe om den. Blir veldig mye mindre sliten av å sitte foran skjermen, så om du også har en halvdårlig 1080p så er det absolutt verd det å vurdere. Det har blitt litt ekstra skjermtid det siste året, så for meg er det viktig.

Takk. Bra at du er fornøyd. Hvordan er høyttalerne? Om jeg vil bruke hodetelefoner, hvor sitter inngangen? På venstre siden eller på baksiden? Er den lett å komme til?
Noe du savner med denne skjermen eller noen minuser?

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (På 29.12.2020 den 12.59):

Det er bedre å sammenligne dem hos Komplett, de har spesifikasjoner på alle

De som heter 346 har innebygd KWM switch, slik at du kan koble mus og tastatur til skjermen så kan den bytte mellom 2 PCer på skjermen. Ser ut som den ene MÅ være tilkoblet via USB-C inngangen, så det er nok beregnet for bærbar og stasjonær PC, ikke 2 stasjonære.

Det er en fin funksjon. Har selv ekstern KVM switch.

Forskjellen mellom 346 B og P ser ut til å være at P har høyere lysstyrke og 1ms kjappere responstid. (4 mot 5ms). P versjonen støtter også HDR400. Det er ikke all verden, men gir en liten effekt som funker bra, men ikke sammnelignbart med  en HDR1000 skjerm.

Det oppgis ikke panel på P, så usikker om det er VA eller IPS. B skjermen er VA.

Tusen takk. Jeg ser på Komplett nå. Den dyreste har webkamera også. Kan brukes til ansiktsgjenkjenning ved innlogging på pc. Webkamera hadde jeg ikke tenkt på. Frister litt. Men dyr skjerm da. Jeg må kanskje se om det finnes flere skjermer i denne størrelse og oppløsning med kamera, i tillegg til usb-hub og kanskje høyttalere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...