Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Nei, jeg benekter selvsagt ikke at det er mye kriminalitet i Marseille, jeg har skrevet om det tidligere i tråden.

 

Frankrike har ikke no-go-områder i betydningen at det bare er muslimer som har adgang, eller at politiet ikke har autoritet.

http://www.ijreview.com/2015/01/230256-3-conquered-territory-firing-single-shot-french-go-zones-enable-terror-attacks/

http://www.cbn.com/cbnnews/world/2011/february/europes-multiculturalism-leading-to-civil-war-/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nei, jeg benekter selvsagt ikke at det er mye kriminalitet i Marseille, jeg har skrevet om det tidligere i tråden.

 

Frankrike har ikke no-go-områder i betydningen at det bare er muslimer som har adgang, eller at politiet ikke har autoritet.

http://www.ijreview.com/2015/01/230256-3-conquered-territory-firing-single-shot-french-go-zones-enable-terror-attacks/

http://www.cbn.com/cbnnews/world/2011/february/europes-multiculturalism-leading-to-civil-war-/

 

Gratulerer, du har to kilder hvor det er tomme påstander og atpåtil kilde nummer to trekker tilbake påstandene sine:

 

Update (1/19/15, 10:21am EST): In this article, we originally made assertions, based upon our sources, which gave the impression that France has officially designated zones which are Muslim-only. This is not the case. As the source interviewed by Fox News explained, the areas he visited in France appeared to be unwelcoming to non-Muslims. But that practice isn’t being protected or condoned by the French government. IJReview regrets the error.

http://insider.foxnews.com/2015/01/10/hundreds-no-go-zones-across-france-are-limits-non-muslims

 

Over the course of the past week, Fox News has made some regrettable errors on-air regarding the Muslim population in Europe, particularly in England and France.

 

This applies especially to discussions of supposed "no-go zones" - areas where non-Muslims are allegedly not allowed and police supposedly won't go.

 

There was no formal designation of these zones in either country and no credible information to support the assertion that there are areas of these countries that exclude individuals based solely on their religion.

 

Fox News deeply regrets the errors and apologizes to any and all who may have taken offense, including the people of France and England.

Spør man riktige personer får man høre akkurat det man vil. Intervjuer du et par stykker i Vigrid i Norge så får man nok høre mye rart også. Det betyr ikke at det ikke eksisterer integrasjonproblemer eller at det er store sosioøkonomiske utfordringer for innvandrere i Europa, men disse løgnene er bare hatpropaganda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, jeg benekter selvsagt ikke at det er mye kriminalitet i Marseille, jeg har skrevet om det tidligere i tråden.

 

Frankrike har ikke no-go-områder i betydningen at det bare er muslimer som har adgang, eller at politiet ikke har autoritet.

Med den definisjonen så finnes det nesten ikke no-go områder i verden. Jeg har adgang til Detroit også, men er det trygt å vandre rundt i gatene? Er det trygt å bo i husene som blir jevnlig ranet?

 

Den definisjonen man pleier å bruke kan beskrives godt med Rinkeby. Dette er et sted jeg har vært, så jeg har peiling. Jeg har selvfølgelig adgang til stedet, men som hvit føler du ubehag fordi folk stirrer på deg. Normalt sett så skjer det ingenting om du er der på dagen, Det er derimot helt uaktuelt å bo der for en svenske, fordi du vil komme til å havne i problemer.  Politet har samme problem, de lokale liker dem ikke og vil kaste steiner på dem og ødelegge bilen om de forlater den. Dermed kaller vi Rinkeby en no-go område. 

 

Marseille innvandrerområder er langt verre enn Rinkeby, helt klart no-go områder. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

De kommer til Norge, tror at de kan få alt servert på et sølvfat (noe de forsåvidt får), men finner ut at de trenger mer. Det var ikke dette de hadde ønsket seg. De ser at nordmenn er velstående, at de er naiv og har penger. De begynner å gjøre innbrudd, rane og lage helvete. 

 

Nå er ikke jeg noen rasist, men forteller den harde fakta. Alle nyhetssakene du ser på VG og Dagbladet som omhandler knivdrap, slagsmål er alle innvandrere og bare et fåtall av de sakene er av ekte hardbarka vikinger!

 

Oslo, hva har det blitt - og hva vil det bli?

Du forteller harde fakta ja. Det vil si helt tomme påstander basert på din oppfatning av media med et ekstremt tungt kognetivt filter. For det renner over av slagsmål mellom etniske nordmenn, men hvis man velger seg ut det man vil se, så blir nok bildet slik.

 

Det er merkelig det, er det ikke, at flyktninger som kommer hit med kun klærne de har på seg og et bilde på innerlomma får mer ressurser fra staten enn deg, du som vokste opp i Norge med full skolegang og har nå så mye klær og saker at du får ikke plass til de engang. Du som har alle forutsetninger for å delta i samfunnet på en helt vanlig måte, mens flyktningene som ikke eier nåla i veggen og ikke kan språket og ikke er kjent med kulturen eller arbeidet, skal få ekstra oppfølging. Det er så merkelig.

 

At disse faller utenfor, at de ikke får jobber fordi med et utenlandsk navn er det signifikant sannsynlig at søknaden din faller bort og den personen med helt like kvalifikasjoner med det norske navnet får intervju. At disse finner andre likesinnede som føler seg på kant med samfunnet og danner gjenger. Ikke ulikt MC-klubbene og andre gjenger i Norge som driver med narkotika. At enkelte knivstikker noen i panikk fordi de ble truet med å bli sendt tilbake til et land hvor sannsynligheten for å bli drept er overveiende stor. At det er realiteten for mange mennesker, krever både empati og kunnskap for å forstå.

 

Dette rasistiske oppgulpet om misunnelige grådige voldelige innvandrere som lager helvete er med på å bygge under kulturen som skaper et skille mellom oss og dem. Det samme som de andre her som vil ha landet "hvitt og fritt". Sammen med de som på facebook har gruppene sine hvor de gjør seg klar til krig mot muslimer og innvandrere og sier at "sterke kropper stopper uansett ikke kuler".

 

De er mennesker de også altså, bare sånn til informasjon.

 

 

Så klart er situasjonen de er i er vanskelig, og at Norge må gjøre grep er ikke til å sette under en høystokk. Men hva med de som faktisk har gjort en innsats for landet, og som nå trygler Norge sette av midler for å bedre situasjonen til de vanskeligstilte av oss?? Du skriver at du heller ville hatt denne Syreren som nabo enn en annen her på forumet. Javel? Ville du heller sett en familiemedlem dø, fremfor at en Syrer kan overleve?

 

Du skriver det jo selv, at mange av innvandrerne vil komme til å slite med å innrette seg et helt nytt samfunn. Er jo det hele posten min baserer seg på - ikke det "rasistiske oppgulpet" som du på en trang måte klarer å lure seg selv til å tro. De kan søke lenge etter jobb og ikke få èn, brevet i postkassen kommer og de gjør alt for å bli her lenger.

 

Tro meg, hvis du er så trangsynt at du tror at mye av det du leser i media ofte ikke er regissert av innvandrere, så må du ta deg en tur til Oslo by night og være vitne til det selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Yet amidst cries for Europe to do more, it has transpired that of the five wealthiest countries on the Arabian Peninsula, that is, Saudi Arabia, UAE, Qatar, Kuwait and Bahrain, not one has taken in a single refugee from Syria. Instead, they have argued that accepting large numbers of Syrians is a threat to their safety, as terrorists could be hiding within an influx of people."

http://www.breitbart.com/london/2015/09/05/gulf-states-refuse-to-take-a-single-syrian-refugee-say-doing-so-exposes-them-to-risk-of-terrorism/
 

Lenke til kommentar

"Yet amidst cries for Europe to do more, it has transpired that of the five wealthiest countries on the Arabian Peninsula, that is, Saudi Arabia, UAE, Qatar, Kuwait and Bahrain, not one has taken in a single refugee from Syria. Instead, they have argued that accepting large numbers of Syrians is a threat to their safety, as terrorists could be hiding within an influx of people."

 

http://www.breitbart.com/london/2015/09/05/gulf-states-refuse-to-take-a-single-syrian-refugee-say-doing-so-exposes-them-to-risk-of-terrorism/

 

Det er mange konspirasjonsteorier rundt islamisering av Europa. Disse teoriene er som oftest uten fundament i virkeligheten. Et svært fåtallig av flyktningene tenker slik.

 

Derimot er det veldig sannsynlig at mange i regimet i Saudi-Arabia mener at en slik situasjon er ønskelig. Husk at dette er et regime som i mange tiår har finansiert forskjellige muslimske geriljaer og asymetrisk krigsføring som terror. Regimet var omtrent det eneste som hadde (ved siden av Pakistan) et diplomatisk forhold til Taliban-regimet i Afghanistan. De finansierte sunni-partiene i Libanon og de radikale jihadistene i Syria som ikke var affilierte med ISIS. Jeg mener at Al-Saud klanen ønsker at alle flyktningene skal dra til Europa for å ytterligere styrke Islam på det europeiske kontinentet. 

Dette er høyst sannsynlig grunnen til at de nekter å ta i mot syriske flyktninger (som stort sett er sunni-muslimer som riktignok er forskjellige fra wahabi-ideologien som styrer Saudi i dag, men likevel er de underlagt regimet i Riyadh). 

Lenke til kommentar

Hvordan kommer flyktningene seg til Libya og hvilken rute bruker de?  :hmm:

Er det mange syriske flyktninger i Libya? Det er vel hovedsakelig afrikanske som flykter fra Sudan, Tchad, Darfur, Sør-Sudan, i tillegg til libyere selv som kommer den veien.

 

Hvis du derimot mener syriske flyktninger er det ikke så vanskelig å komme seg til konfliktfylte Libya som er i en borgerkrig og ikke klarer å vokte sine grenser selv. De kan dra til Jordan og fra der dra til Sinai-ørkenen som ligger i grenselandet mellom Egypt og Israel. Fra der kan man dra direkte til Libya. Jeg er usikker på om smuglernettverk er nødvendige ettersom jeg tror Israel vil la eventuelle syriske flyktninger bare passere frivillig. 

Lenke til kommentar

Ja, de som kommer fra afrikanske kontinentet opprinnelig, har jo lett og logisk reiserute. Tenkte mer på syrere, og andre fra midt-østen og asiatere (afghanistan, pakistan, etc)

 

Opptil flere land på strekningen må jo åpenbart ha latt disse passere enten landeveien eller med fly? Hvor er samarbeidet med EU (eller USA) på det området? Alt dette kan umulig foregå ubemerket.

 

Slike tingen sitter jeg å grubler (stusser over) etterhvert.

Lenke til kommentar

 

"Yet amidst cries for Europe to do more, it has transpired that of the five wealthiest countries on the Arabian Peninsula, that is, Saudi Arabia, UAE, Qatar, Kuwait and Bahrain, not one has taken in a single refugee from Syria. Instead, they have argued that accepting large numbers of Syrians is a threat to their safety, as terrorists could be hiding within an influx of people."

 

http://www.breitbart.com/london/2015/09/05/gulf-states-refuse-to-take-a-single-syrian-refugee-say-doing-so-exposes-them-to-risk-of-terrorism/

 

Det er mange konspirasjonsteorier rundt islamisering av Europa. Disse teoriene er som oftest uten fundament i virkeligheten. Et svært fåtallig av flyktningene tenker slik.

 

Derimot er det veldig sannsynlig at mange i regimet i Saudi-Arabia mener at en slik situasjon er ønskelig. Husk at dette er et regime som i mange tiår har finansiert forskjellige muslimske geriljaer og asymetrisk krigsføring som terror. Regimet var omtrent det eneste som hadde (ved siden av Pakistan) et diplomatisk forhold til Taliban-regimet i Afghanistan. De finansierte sunni-partiene i Libanon og de radikale jihadistene i Syria som ikke var affilierte med ISIS. Jeg mener at Al-Saud klanen ønsker at alle flyktningene skal dra til Europa for å ytterligere styrke Islam på det europeiske kontinentet. 

Dette er høyst sannsynlig grunnen til at de nekter å ta i mot syriske flyktninger (som stort sett er sunni-muslimer som riktignok er forskjellige fra wahabi-ideologien som styrer Saudi i dag, men likevel er de underlagt regimet i Riyadh). 

 

 

 

Jeg påpekte at de 5 rikeste landene i midtøsten ikke tar imot syriske flyktninger.

De sier det er fordi sikkerheten deres blir truet av å ta inn mange innvandrere hvor terrorister kan være blant de.

 

Konspirasjonsteoriene dine om Al-Saud-klanen har jeg ikke hørt før, men jeg syntes det er rart at flyktningene ikke skal bli tatt imot der også.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg skjønner at folk i norden har vært skjermet fra mye elendighet i verden de siste 70 årene og dette har uten tvil vært med på å utvikle en viss naivitet og snillisme men er man virkelig kommet til et punkt der http://www.frontpagemag.com/point/214086/french-city-40-muslim-population-most-dangerous-daniel-greenfielder en utvkling man ønsker å bringe til landet sitt ?

 

Folk flest i Norge som faktisk har opplevd muslimer (vi har en del av dem her etterhvert) tror ikke noe på slike dystopiske vyer.

 

Geir :)

 

Så du tror artikkelen overdriver eller bare er rent oppspinn ?

 

 

Jeg er sikker på at den overdriver, og at den i stor grad dikter opp islams rolle i problemet. Marseilles er ikke kriminelt fordi det er muslimer der, muslimene er involvert fordi narkotikaen kommer fra land som idag er muslimske, gjennom land som Tyrkia som også er det. Akkurat på samme måte som narkotikaen kommer gjennom Mexico ikke fordi de er katolikker der, men fordi den kommer fra landene i sør, og Mexico er inngangsporten til markedet i USA.

 

Desverre er Marseilles blitt en inngangsport for narkotika, med påfølgende vold og drap. Dette er et marked vestlige land har forært kriminelle gjenger på et søvfat, gjennom sin "war against drugs". Så har Marseilles som så mange byer problemer med sosioøknomiske skiller, med en masse fattige og lavutdannede mennesker, ofte fra innvandrerbefolkningen, nord i byen og dermed rekruttering til gjengene.

 

Det betyr ikke at ikke noen av anekdotene (skjønt knapt med kilder annet enn andre muslimfiendtlige sider) er sanne. Men når de innleder med "muslimer har satt opp uoffisielle grenseposter i deler av Marseilles" så er det tull, selv om han har en enkeltstående anekdote om en bil som ble stoppet. Og når han videre sier at "Marseilles er på vei til å bli Frankrikes første by med muslimsk majoritet" lyver han. Marseilles har, tross lang innvandring fra tidligere kolonier i Nordafrika under 1/4 muslimer. han driver talltriksing. At nesten halvparten av innvandrerne i Frankrike er muslimer, betyr ikke at halvparten befolkningen er det. 

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg påpekte at de 5 rikeste landene i midtøsten ikke tar imot syriske flyktninger.

De sier det er fordi sikkerheten deres blir truet av å ta inn mange innvandrere hvor terrorister kan være blant de.

 

Slik jeg forstår det: De arabiske landene har ingen offisiell innvandring i det hele tatt, bare gjestearbeidere på midlertidige oppholdstillatelser. (Dem har de til gjengjeld mange av, i noen av landene er slike flertallet av arbeidsstokken.) Derfor nekter de å skrive under på flyktningekonvensjonen, de er redde for at plutselig vil en masse gjestearbeidere kreve asyl. (Har ingen kilde i farten.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Så betyr det at vi ikke kan forvente at en betydelig andel av disse flyktningene kan bidra til samfunnet?

 

Om svaret på det er ja eller ikke betyr ikke så mye siden avtalen blir gjennomført uansett, men det er veldig greit å få stemplet det altfor vanlige argumentet om at "de kan bidra til økonomien" som ugyldig. Jeg vil bare at vi skal bli enige om at vi gjør dem en tjeneste ved å ta dem inn, og at det i sin helhet er et enormt tapsprosjekt, så får forskjellen mellom oss her være vårt ståsted i forhold til om vi støtter import av flyktninger eller ikke.

 

Så får flyktningene som strømmer mot grensen og ønsker seg inn i landet være en annen sak. Akkurat det håper jeg at flere stiller seg negative til, men avtalen vi har nå får gå sin gang grunnet den brede enigheten.

 

 

Syrere er faktisk relativt velutdannet og i tillegg lite religiøst fundamentale. De vil nok forhåpentlig være lettere å få i arbeid enn mange andre innvandrergrupper. Men det gjenstår jo å se.

 

Ja, vi gjør den en tjeneste ved å ta dem inot, det er det flyktningehjelp dreier seg om. Men det betyr ikke at de ikke kommer til å bidra. Om vi går i pluss eller minus er jo forsåvidt ikke bare opp til dem, det er jo vi som velger hvor mye penger vi bruker på flyktningene og hvordan vi bruker dem.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg påpekte at de 5 rikeste landene i midtøsten ikke tar imot syriske flyktninger.

De sier det er fordi sikkerheten deres blir truet av å ta inn mange innvandrere hvor terrorister kan være blant de.

 

Konspirasjonsteoriene dine om Al-Saud-klanen har jeg ikke hørt før, men jeg syntes det er rart at flyktningene ikke skal bli tatt imot der også.

Det hadde selvsagt vært topp om Saudi Arabia bidro med mer hjelp til flyktninger. Men, mener du at det at Saudi Arabia sperrer grensene sine skal påvirke hva vi velger å gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...