Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

 

 

det er i dag

 

oprinelig så ville ikke Norge ta i mot noen , men de var lille venstre som presset det gjennom

8 tusen er bare en liten del av de 380 tusen .

 

Her det krefter som vil at Norge skal ta i mot mindre og det er krefter som vil at Norge skal ta i mot flere

hvor dette ender om mere en 3 år er det ingen som vet

Kanskje ender det med at vi må ta i mot en hel million til slutt ( om 10 år )

 

 

Ja og det er i dag vi diskuterer. Ikke vistatteomatte. Om vi heletiden skulle tenkt på verst tenkelige situasjoner for fremtiden så hadde ikke mye skjedd altså. "off, tør jeg kjøre bil til jobb i dag da? det er jo farlig, kan krasje og greier! Nei blir hjemme i dag og."

 

det er ikke det det dreier seg om , overhode ikke

det dreier seg om planlegge for fremtiden slik at ma unngår det store

 

slik det fungerer i dag spør man ikke om kommunene kan ta i mot x anta flyktninger på forespørsel fra FN.

det er staten Norge som svarer FN direkte , så når landet har sagt ja , så spør de kommunene

hvi man kommer til den situasjonen der kommunene ikke har sagt ja til alle som staten har sagt ja .

hva skjer da ?

skal staten tvinge de resterende på en vilkårlig kommune , som har dårlig kapasitet fra før ?

skal man sende dem tilbake ?

 

det er til og med  lokale politikerer som på egen hand setter økonomi til side og menr at kommunene kunne ta i mot flere en de blir spurt om.

 

jeg vet ikke hvordan du tolker det , men jeg tolker det dithen at disse politikerne overhode ikke har helt peiling på hva de holder på med ,

når de mener at det er viktigere å få dem hin en at man har en forsvarlig måte å imot dem på

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ikke det det dreier seg om , overhode ikke

 

det dreier seg om planlegge for fremtiden slik at ma unngår det store

 

slik det fungerer i dag spør man ikke om kommunene kan ta i mot x anta flyktninger på forespørsel fra FN.

det er staten Norge som svarer FN direkte , så når landet har sagt ja , så spør de kommunene

hvi man kommer til den situasjonen der kommunene ikke har sagt ja til alle som staten har sagt ja .

hva skjer da ?

skal staten tvinge de resterende på en vilkårlig kommune , som har dårlig kapasitet fra før ?

skal man sende dem tilbake ?

 

det er til og med  lokale politikerer som på egen hand setter økonomi til side og menr at kommunene kunne ta i mot flere en de blir spurt om.

 

jeg vet ikke hvordan du tolker det , men jeg tolker det dithen at disse politikerne overhode ikke har helt peiling på hva de holder på med ,

når de mener at det er viktigere å få dem hin en at man har en forsvarlig måte å imot dem på

 

 

Dette er ikke ett problem i dag, vi kan takle det antall flyktninger som er anslått uten problem. Vi tar årlig inn over 10 000... 

 

De problemene du snakker om er så enormt små ift hva disse Syrerne opplever, det er ikke sammenlignbart engang. 

Lenke til kommentar

 

det er ikke det det dreier seg om , overhode ikke

 

det dreier seg om planlegge for fremtiden slik at ma unngår det store

 

slik det fungerer i dag spør man ikke om kommunene kan ta i mot x anta flyktninger på forespørsel fra FN.

det er staten Norge som svarer FN direkte , så når landet har sagt ja , så spør de kommunene

hvi man kommer til den situasjonen der kommunene ikke har sagt ja til alle som staten har sagt ja .

hva skjer da ?

skal staten tvinge de resterende på en vilkårlig kommune , som har dårlig kapasitet fra før ?

skal man sende dem tilbake ?

 

det er til og med  lokale politikerer som på egen hand setter økonomi til side og menr at kommunene kunne ta i mot flere en de blir spurt om.

 

jeg vet ikke hvordan du tolker det , men jeg tolker det dithen at disse politikerne overhode ikke har helt peiling på hva de holder på med ,

når de mener at det er viktigere å få dem hin en at man har en forsvarlig måte å imot dem på

 

 

Dette er ikke ett problem i dag, vi kan takle det antall flyktninger som er anslått uten problem. Vi tar årlig inn over 10 000... 

 

De problemene du snakker om er så enormt små ift hva disse Syrerne opplever, det er ikke sammenlignbart engang. 

 

du argumenterer altså med at fordi syreren har et større problem så er det ikke noe problem for Norge å ta i mot dem ?

det må være tidens dårligste argument

Lenke til kommentar

 

du argumenterer altså med at fordi syreren har et større problem så er det ikke noe problem for Norge å ta i mot dem ?

 

det må være tidens dårligste argument

 

 

Les en gang til, nei deter ikke det jeg sier.

 

Forøvrig gidder jeg ikke å diskutere med deg, kommer ingen vei og du gjentar deg bare hele tiden og forstår relativt lite av det som blir sagt.

Lenke til kommentar

 

 

du argumenterer altså med at fordi syreren har et større problem så er det ikke noe problem for Norge å ta i mot dem ?

 

det må være tidens dårligste argument

 

 

Les en gang til, nei deter ikke det jeg sier.

 

Forøvrig gidder jeg ikke å diskutere med deg, kommer ingen vei og du gjentar deg bare hele tiden og forstår relativt lite av det som blir sagt.

 

 

Det er jo nettop det du gjør med setningen :

 

De problemene du snakker om er så enormt små ift hva disse Syrerne opplever, det er ikke sammenlignbart engang.

Lenke til kommentar

 

 

 

du argumenterer altså med at fordi syreren har et større problem så er det ikke noe problem for Norge å ta i mot dem ?

 

det må være tidens dårligste argument

 

 

Les en gang til, nei deter ikke det jeg sier.

 

Forøvrig gidder jeg ikke å diskutere med deg, kommer ingen vei og du gjentar deg bare hele tiden og forstår relativt lite av det som blir sagt.

 

 

Det er jo nettop det du gjør med setningen :

 

De problemene du snakker om er så enormt små ift hva disse Syrerne opplever, det er ikke sammenlignbart engang.

 

 

Nei jeg sier de er små og ikke sammenlignbare. 

 

Men jeg argumenterer med  at antallet er så enormt lite at det ikke er ett problem. Så nå må du seriøst ta å lese før du skriver ting.

 

Kommer forøvrig ikke til å svare deg før du begynner å bli litt mer seriøs.

Lenke til kommentar

nå lurer jeg faktisk på hvilken agenda du har for det er ganske så klart at Europa kan ikke passe på alle som ønsker å være her

likevel sier du at det ikke er noe problem

 

Det er kanskje ikke noe problem akkurat nå på overflaten

problemet ligger lit lenger nede i systemet , der alle som kommer hit for opphold på ubestemt tid havner i en kø de må stå i i fler år

som jeg så lenger oppe i tråden så var de kommunene som skulle huse dem som var de siste som ble spurt .

det er feil måte å gå frem på

 

 

om det ikke ser ut til å være et problem akkurat nå så kommer det til bli det når kvoten utvides

 

 

argumentet om at de ikke kan hjelpes der nede ( selv om der FN som kommer med det ) kjøper jeg ikke for det virker som bare er bestem ut av det blå.

antagelig fordi man ikke har de nødvendige resursene 

Lenke til kommentar

det er i dag

oprinelig så ville ikke Norge ta i mot noen , men de var lille venstre som presset det gjennom

8 tusen er bare en liten del av de 380 tusen .

 

Nei da, det var ikke Venstre som presset det igjennom. Det var Støre som foreslo på Arbeiderpartiets landsmøte at vi skulle ta imot 10 000 flyktninger, og slik ble det. Senterpartiet, KrF, MDG og SV ville det samme, så Venstre var i godt selskap. Det var altså flertall for 10 000 på Stortinget.

 

Nå ønsket Støre & co en tverrpolitisk enighet om saken, så de forhandlet seg fram til 8000 for å få med Høyre. Til gjengjeld mistet de SV som ville stå på 10 000, siden det faktisk var flertall for det antallet på Stortinget.

 

Bare FrP bremset, selvfølgelig. Men et internt notat som ble lekket til VG viser at de ville godtatt 7500 over 4 år, så det var nok mest for syns skyld at de trakk seg. 

 

8 tusen er bare en liten del av de 380 tusen .

 

 

Det er 2% av flyktningene. Andre land får ta resten. Norge har jo bare snaut 1% av verdens befolkning. (Men litt mer av rikdommen.)

 

 

Her det krefter som vil at Norge skal ta i mot mindre og det er krefter som vil at Norge skal ta i mot flere

 

 

Ja, og de kreftene som vil ta imot 8000 er i flertall på Stortinget, så da blir det sånn.

 

hvor dette ender om mere en 3 år er det ingen som vet

 

 

Jo, det ender med at vi tar imot så mange som Stortingsflertallet har bestemt. 

 

Kanskje ender det med at vi må ta i mot en hel million til slutt ( om 10 år )

 

 

Nei.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Mitt tips til alle er å slutte å stemme på alle de etablerte politiske partiene på stortinget, kanskje med unntak av FrP, og søke etter ekvivalente partier med de gamle, som også er mot innvandringen som trur oss ganske kraftig. 

 

Partiene i dag har investert så mye i det her at de aldri vil erkjenne feil. 

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

 

..., og søke etter ekvivalente partier med de gamle, ...

 

Ekvivalente med de gamle hva for noe? Hva for partier skulle det være?

 

Geir :)

 

 

Kommer sikkert noen og erstatter dem etter hvert. Ellers kan nå alle starter partier om de vil.

Lenke til kommentar

 

Nei da, det var ikke Venstre som presset det igjennom. Det var Støre som foreslo på Arbeiderpartiets landsmøte at vi skulle ta imot 10 000 flyktninger, og slik ble det. Senterpartiet, KrF, MDG og SV ville det samme, så Venstre var i godt selskap. Det var altså flertall for 10 000 på Stortinget.

 

Støre sa først nei, men det har du vel glemt 

venstre lederen gikk jo mit strupen på han og forlangte at de skul ta i mot mange .

til slutt endte det på 8 tusen

 

jeg må si at du lever i din egen verden her

Lenke til kommentar

Støre sa først nei, men det har du vel glemt 

 

Hmmm. Ja, det har jeg glemt. Kan du dokumentere det? Det jeg husker er at Støre for et år siden foreslo at man skulle bevilge en milliard kroner ekstra til Syria.

 

venstre lederen gikk jo mit strupen på han og forlangte at de skul ta i mot mange .

 

 

Landsmøtene I Venstre og Ap hvor partiene bestemte dette ble holdt med en ukes mellomrom. Utspillet kom ikke derfra, men fra generalssekretærene i de ledende hjelpeorganisasjonene en måned tidligere.

 

til slutt endte det på 8 tusen

 

 

Som sagt: Både Ap og Venstre, sammen med Sp, KrF, SV og MDG hadde vedtak på 10 000. Det ble 8000 for å få med Høyre.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[...]Det er mange innvandringskritiske som har prøvet. Ingen har lykkes i lengden, bortsett fra FrP.

 

Geir :)

 

Men nå er vel FrP mer enn ett "anti-innvandrere-parti", akkurat som SF/SV er mer enn ett "anti-NATO-parti", og jeg vil mene at hovedgrunnen til at de innvandringskritiske partiene har feilet fordi de er enkeltsakspartier og ikke fordi Norge har for få innvandringskritiske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...