Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Importert gjengkriminalitet som ikke kunne eksistere her om vi ikke hatt latt dem komme i første omgang er problemet, om det er basert på religion eller ikke er uvesentlig.

Gjengkriminalitet som allerede eksisterte her. Nå har de bare fått konkurranse fra dårlig integrerte innvandrere. Er det da innvandrerne i seg selv som er problemet eller omstendighetene? Du tillegger skylden på Malmøsituasjonen på innvandrere og muslimer. At det er muslimer i seg selv som er problemet. Så kikker vi til MC-krigen i norden og ser at "jaggu, den type oppførsel går på tvers av etnisitet og religion, kanskje det er andre årsaker som bør taes tak i?".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Stortingsvalget_2013

 

http://www.tv2.no/a/4118424

 

Det er flere av disse som ligger i grenseland for hva som kan sies å være akseptabelt, om man tar det for gitt at valgdagsmålingen og sluttresultatet skal gi samme resultater (jeg mener det er logisk å anta at en som forhåndsstemmer er svært sikker og ikke ville byttet parti før valget er over, og en forhåndsstemmer er vel like representativ som en valgdagsstemmer). Konklusjonen kommer selvsagt an på P-verdien din her, men setter du den til 0,90 i alle tilfeller har du faktisk et par partier hvor ting ikke er på stell, og hvordan meningsmålingen som helhet kommer ut er jeg usikker på - men for sent på kvelden til at orker freshe opp statistikken jeg lærte for noen år siden (og uansett utenfor det som trengs, da jeg ikke har til hensikt å halshugge hverken deg eller TNS).

 

Poenget mitt er at selv de skikkelige meningsmålingene neppe kan tas for en fasit i rene prosenttall, uten at jeg på NOE VIS skal påstå at nettavisenmålingen er mer riktig.

I følge denne linken fra TNS Gallup er feilmarginen +- 1,4-2,8 prosentpoeng. Det er ganske vanlige tall, så la oss anta at det var samme feilmargin for undersøkelsen du linker til. Det dette betyr er at det 95 % (jeg antar at det er 95 %, det er det vanligste i slike tester) sjanse for at resultatet til hele populasjonen er resultatet i undersøkelsen +- feilmarginen.

 

Det største avviket var Høyre, der bommet de med 2,6 prosentpoeng. Dette er innenfor feilmarginen.

 

 

Hadde vært artig å ha noen flere tall :) Sitter og regner litt, og jeg kom frem til at SV var såvidt innenfor med P=0,95, og at det er mer unntaket enn regelen at målingene er et godt stykke unna. Kan godt være antagelsene mine ikke holder vann, men når jeg ikke vet antallet respondenter er det selvsagt en slags magefølelse (jeg antok 1000 totalt). Jeg ser dog ikke hvordan et parti med f.eks. 1,4% av stemmene (eller mindre) kan ha en feilmargin som tilsier at de ikke ville hatt stemmer i det hele tatt (eventuelt et negativt antall stemmer), så de forenkler nok virkeligheten noe for "legmanns skyld" her. For bittesmå partier gjelder ikke normalfordelingen med n=1000, heller, men da snakker vi nede mot 1% og lavere - ikke "sperregrensepartiene".

Lenke til kommentar

 

Importert gjengkriminalitet som ikke kunne eksistere her om vi ikke hatt latt dem komme i første omgang er problemet, om det er basert på religion eller ikke er uvesentlig.

Gjengkriminalitet som allerede eksisterte her. Nå har de bare fått konkurranse fra dårlig integrerte innvandrere. Er det da innvandrerne i seg selv som er problemet eller omstendighetene? Du tillegger skylden på Malmøsituasjonen på innvandrere og muslimer. At det er muslimer i seg selv som er problemet. Så kikker vi til MC-krigen i norden og ser at "jaggu, den type oppførsel går på tvers av etnisitet og religion, kanskje det er andre årsaker som bør taes tak i?".

 

Konkuranse ja, og hva er vitsen med å importere kriminelle igjen ?

Lenke til kommentar

De kommer til Norge, tror at de kan få alt servert på et sølvfat (noe de forsåvidt får), men finner ut at de trenger mer. Det var ikke dette de hadde ønsket seg. De ser at nordmenn er velstående, at de er naiv og har penger. De begynner å gjøre innbrudd, rane og lage helvete. 

 

Nå er ikke jeg noen rasist, men forteller den harde fakta. Alle nyhetssakene du ser på VG og Dagbladet som omhandler knivdrap, slagsmål er alle innvandrere og bare et fåtall av de sakene er av ekte hardbarka vikinger!

 

Oslo, hva har det blitt - og hva vil det bli?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvem sier de ikke er kriminelle før de kommer hit?

Grunnleggende rettsprinsipper

 

Blir nok litt for vagt.

 

Skjønner

 

 

De kommer til Norge, tror at de kan få alt servert på et sølvfat (noe de forsåvidt får), men finner ut at de trenger mer. Det var ikke dette de hadde ønsket seg. De ser at nordmenn er velstående, at de er naiv og har penger. De begynner å gjøre innbrudd, rane og lage helvete. 

 

Nå er ikke jeg noen rasist, men forteller den harde fakta. Alle nyhetssakene du ser på VG og Dagbladet som omhandler knivdrap, slagsmål er alle innvandrere og bare et fåtall av de sakene er av ekte hardbarka vikinger!

 

Oslo, hva har det blitt - og hva vil det bli?

Du forteller harde fakta ja. Det vil si helt tomme påstander basert på din oppfatning av media med et ekstremt tungt kognetivt filter. For det renner over av slagsmål mellom etniske nordmenn, men hvis man velger seg ut det man vil se, så blir nok bildet slik.

 

Det er merkelig det, er det ikke, at flyktninger som kommer hit med kun klærne de har på seg og et bilde på innerlomma får mer ressurser fra staten enn deg, du som vokste opp i Norge med full skolegang og har nå så mye klær og saker at du får ikke plass til de engang. Du som har alle forutsetninger for å delta i samfunnet på en helt vanlig måte, mens flyktningene som ikke eier nåla i veggen og ikke kan språket og ikke er kjent med kulturen eller arbeidet, skal få ekstra oppfølging. Det er så merkelig.

 

At disse faller utenfor, at de ikke får jobber fordi med et utenlandsk navn er det signifikant sannsynlig at søknaden din faller bort og den personen med helt like kvalifikasjoner med det norske navnet får intervju. At disse finner andre likesinnede som føler seg på kant med samfunnet og danner gjenger. Ikke ulikt MC-klubbene og andre gjenger i Norge som driver med narkotika. At enkelte knivstikker noen i panikk fordi de ble truet med å bli sendt tilbake til et land hvor sannsynligheten for å bli drept er overveiende stor. At det er realiteten for mange mennesker, krever både empati og kunnskap for å forstå.

 

Dette rasistiske oppgulpet om misunnelige grådige voldelige innvandrere som lager helvete er med på å bygge under kulturen som skaper et skille mellom oss og dem. Det samme som de andre her som vil ha landet "hvitt og fritt". Sammen med de som på facebook har gruppene sine hvor de gjør seg klar til krig mot muslimer og innvandrere og sier at "sterke kropper stopper uansett ikke kuler".

 

De er mennesker de også altså, bare sånn til informasjon.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvem sier de ikke er kriminelle før de kommer hit?

Grunnleggende rettsprinsipper

 

Blir nok litt for vagt.

 

Skjønner

 

 

De kommer til Norge, tror at de kan få alt servert på et sølvfat (noe de forsåvidt får), men finner ut at de trenger mer. Det var ikke dette de hadde ønsket seg. De ser at nordmenn er velstående, at de er naiv og har penger. De begynner å gjøre innbrudd, rane og lage helvete. 

 

Nå er ikke jeg noen rasist, men forteller den harde fakta. Alle nyhetssakene du ser på VG og Dagbladet som omhandler knivdrap, slagsmål er alle innvandrere og bare et fåtall av de sakene er av ekte hardbarka vikinger!

 

Oslo, hva har det blitt - og hva vil det bli?

Du forteller harde fakta ja. Det vil si helt tomme påstander basert på din oppfatning av media med et ekstremt tungt kognetivt filter. For det renner over av slagsmål mellom etniske nordmenn, men hvis man velger seg ut det man vil se, så blir nok bildet slik.

 

Det er merkelig det, er det ikke, at flyktninger som kommer hit med kun klærne de har på seg og et bilde på innerlomma får mer ressurser fra staten enn deg, du som vokste opp i Norge med full skolegang og har nå så mye klær og saker at du får ikke plass til de engang. Du som har alle forutsetninger for å delta i samfunnet på en helt vanlig måte, mens flyktningene som ikke eier nåla i veggen og ikke kan språket og ikke er kjent med kulturen eller arbeidet, skal få ekstra oppfølging. Det er så merkelig.

 

At disse faller utenfor, at de ikke får jobber fordi med et utenlandsk navn er det signifikant sannsynlig at søknaden din faller bort og den personen med helt like kvalifikasjoner med det norske navnet får intervju. At disse finner andre likesinnede som føler seg på kant med samfunnet og danner gjenger. Ikke ulikt MC-klubbene og andre gjenger i Norge som driver med narkotika. At enkelte knivstikker noen i panikk fordi de ble truet med å bli sendt tilbake til et land hvor sannsynligheten for å bli drept er overveiende stor. At det er realiteten for mange mennesker, krever både empati og kunnskap for å forstå.

 

Dette rasistiske oppgulpet om misunnelige grådige voldelige innvandrere som lager helvete er med på å bygge under kulturen som skaper et skille mellom oss og dem. Det samme som de andre her som vil ha landet "hvitt og fritt". Sammen med de som på facebook har gruppene sine hvor de gjør seg klar til krig mot muslimer og innvandrere og sier at "sterke kropper stopper uansett ikke kuler".

 

De er mennesker de også altså, bare sånn til informasjon.

 

https://www.youtube.com/watch?v=j3vvbCf_fB8

 

Jepp de trenger nok bare litt forståelse og empati, er ingen forskjeller her nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha. Frontpagemag. Det er løgn.

 

Nå er mordraten i Marseille ca 10 ganger høyere enn gjennomsnittet i Frankrike, og det er ikke bare Frontpagemag som beskiver enorme problemer i Marseille. F.eks. http://www.independent.co.uk/news/world/europe/marseille-europes-most-dangerous-place-to-be-young-8166738.html

 

Jo, Frankrike har no-go områder. Neste gang, prøv å være litt mindre bastant. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...