Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

 

syns det er veldig snodig at nvidia velger å lansere titan x så fort selv, og hvor er 1080ti for eks?

Har de planer om å skippe Ti versjonen?

Tok laaaang tid sist (Maxwell) før de kom ut med 980Ti

 

 

Ja,det er jeg klar over sjøl.

 

jeg har følgt veldig lite med Maxwell gpu 900 serien,men ville tru at den neste gpu'n etter 1080 ville være 1080ti og ikke titan x som ellers er den siste gpu modellen i serien.

Syns det er helt elendig hvis nvidia slipper en "dårlig versjon av Titan X" så kjapt etter 1080. Ikke nok med men såkommer 1080ti som kanskje er raskere enn denne titan X versjonen da?

Og så vil den råeste titan x komme engang sent neste år da?

 

Titan X (nåværende) kom mange måneder før 980Ti, hvordan ellers skal man få solgt unna TX når Ti er nesten like kjapp? Av ren gjetning så tipper jeg på en reprise fra Maxwell - nye Titan X nå, så 1080Ti om noen måneder som er nesten like kjapp, bare bedre "bang for buck", så blir Volta (1180) neste med HBM2 osv osv rinse and repeat :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1080Ti vil jo aldri komme før AMD kommer med Vega. Er bare å videresende lønnslippen til Nvidia.

 

Med tanke på hva Amd har levert nå så ikke forvent et kort som tar knekken på 1070 / 1080 eller 1080ti , det tror jeg vi kan glemme.

Kortet vil trolig yte like bra eller bedre i DX12 , vanskelig å si , men akkurat nå hadde jeg ikke anbefalt noen her å vente , har du penger og har lyst på det beste på markedet så kjøper du et 1070 eller 1080 , enkelt og greit.

Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/product/893528/datautstyr/skjermkort/pci-express/gainward-geforce-gtx-1080-phoenix-gs?noredirect=true

 

Har jo dette kortet nå, men merker at jeg synes det bråker litt (det erkanskje uunngåelig), men jeg har litt lyst til å vannkjøle, noe som bryter garantien på dette kortet. EVGA f.eks gir vel muligheten for dette uten brudd på garanti? Jeg kan bruke åpent kjøp i ca to uker til. 

 

Tanker?

Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/product/893528/datautstyr/skjermkort/pci-express/gainward-geforce-gtx-1080-phoenix-gs?noredirect=true

 

Har jo dette kortet nå, men merker at jeg synes det bråker litt (det erkanskje uunngåelig), men jeg har litt lyst til å vannkjøle, noe som bryter garantien på dette kortet. EVGA f.eks gir vel muligheten for dette uten brudd på garanti? Jeg kan bruke åpent kjøp i ca to uker til. 

 

Tanker?

 

For å slippe stress kan det godt være fornuftig å bruke angrerett for å få et kort som kan brukes med vannblokk uten å miste garanti. Men min erfaring med garantier er at de som regel er verdiløse i Norge. Reklamasjonsretten i Norge gir ofte bedre vilkår, og da er det forbrukerkjøpsloven som gjelder.

 

Man mister ikke retten til å reklamere bare fordi man bryter garanti segl. Så om noe går galt med skjermkortet og garanti-seglet er brutt. Så er det fremdeles utsalgssted som må sannsynliggjøre at det er kjøper som selv er skyld i mangelen ved varen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...