Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

1080 skalerer vel bedre enn noen andre skjermkort når det gjelder sli/crossfire?

Yepp, så lenge man har nok ytelse i bunn, les: Cpu og minne ytelse :)

 

I mange tilfeller der man ser lav gpu-load i sli-cfx, så er det en flaskehals ute å går. Enten cpu, minne eller begge deler. 2 skjermkort krever jo dobbel båndbredde på systemet. Noobs skylder selvfølgelig på dårlige drivere bestandig  :rofl:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er OC, og eg har snakket med Support, får bare vente. Har også bestilt på Dustin, dei hadde levering 4 Juli, men den og blei skubbet fram 1 måne, der er det forventet levering 3 August no. Så får se kim som leverer først så avbestiller eg det andre, eller kanskje eg glemmer å avbestille :) Blir nok avbestilling, er ikkje så mange nye spill som scaler bra med SLI, men har jo Battlefield 1 da som garantert kommer til å scale bra med SLI.

 

BF1 Alpha ser ikke ut til å scalere bra, så får håpe det blir bedre når spillet slippes.

 

http://www.kotaku.com.au/2016/07/heres-some-battlefield-1-benchmarks-to-ponder/

 

http://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/battlefield-1-alpha-test-gpu

 

bf1_19201.png

Lenke til kommentar

Såg bare på Tomb Raider for å vere ærlig, men så veit eg DICE sine spill scaler sjukt bra. Frister sjukt og beholde begge da, når utviklere benytter DX 12 multigpu bedre så blir det nåk bra SLI performance.

 

EDIT: Ser at andre har fått gode resultater med SLI i Tomb Raider, skjønner ikkje heilt kor eg har fått det for meg at sli i nyere spill scaler dårligt., må vere Far Cry Primal...

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Såg bare på Tomb Raider for å vere ærlig, men så veit eg DICE sine spill scaler sjukt bra. Frister sjukt og beholde begge da, når utviklere benytter DX 12 multigpu bedre så blir det nåk bra SLI performance.

Tombraider med nyeste dx 12 patch skalerer sykt bra. 99% på 2x gpu
Lenke til kommentar

Var rise eg tenkte på ja, men ser nå det var bedre resulateter enn eg hadde i håve mitt.

 

Er forresten 1440p det dreier seg om(165hz) Blir vanskligt å komme seg heilt opp ditt, men over 120 er alltid greit, eller opp mot det.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Var rise eg tenkte på ja, men ser nå det var bedre resulateter enn eg hadde i håve mitt.

 

Er forresten 1440p det dreier seg om(165hz) Blir vanskligt å komme seg heilt opp ditt, men over 120 er alltid greit, eller opp mot det.

144hz @ 1920x 1080 her.

 

Rart du får spilt Nizzen, Alphaen er utløpt. ;)

 

Kjedelig også, var super keen på å spille igår.

Det er tross alt Nizzan vi snakker om.

Lenke til kommentar

 

Var rise eg tenkte på ja, men ser nå det var bedre resulateter enn eg hadde i håve mitt.

 

Er forresten 1440p det dreier seg om(165hz) Blir vanskligt å komme seg heilt opp ditt, men over 120 er alltid greit, eller opp mot det.

144hz @ 1920x 1080 her.

 

Rart du får spilt Nizzen, Alphaen er utløpt. ;)

 

Kjedelig også, var super keen på å spille igår.

Det er tross alt Nizzan vi snakker om.

 

*Spillte mens den var online ja  :tease:

 

Feriemodus nå ja

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

BF1 Alpha ser ikke ut til å scalere bra, så får håpe det blir bedre når spillet slippes.

I DX12-modus så må multi-GPU implementeres i applikasjonen, det er garantert ikke på plass i alpha.

 

 

Såg bare på Tomb Raider for å vere ærlig, men så veit eg DICE sine spill scaler sjukt bra. Frister sjukt og beholde begge da, når utviklere benytter DX 12 multigpu bedre så blir det nåk bra SLI performance.

Tombraider med nyeste dx 12 patch skalerer sykt bra. 99% på 2x gpu

 

Ja, Rise of Tomb Raider implementerer explicit MultiGPU (mGPU) i DX12 modus. Det vil si at spillet selv kontrollerer hvordan arbeid skal deles mellom kortene. Det skalerer veldig mye bedre en SLI eller CF i driver (DX11).

 

Microsoft har skrevet en liten blogpost om mGPU i DX12. Kort oppsummert, godt nytt for både AMD og Nvidia-eiere.

https://blogs.msdn.microsoft.com/directx/2016/07/08/rise-of-the-tomb-raider-explicit-directx-12-multigpu-and-a-peek-into-the-future/

 

Her er også en benchmark som sammenligner DX11 og DX12 med og uten SLI på et Titan X kort med siste patch av Rise of Tomb Raider.

 

post-4368-0-92446200-1469050820_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ja, sjå der ja, da har hvertfall eg totalt missforstått. Tomb Raider benchmarksa. Frister litt å bare dritte i avbestillinga på den sida som sender sist nå. Men må tenke litt om det blir økonomisk ansvarligt for meg, er jo overkill for 1080, men kan vere greit når man spiller på 1440p..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...