Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Yeah, hadde 7970 kunne konkurert med 780ti så hadde det nok kommet ut vesentlig før.

Wut? Det at GTX680 konkurrerte med $550-kortet til AMD var jo det som gjorde at nVidia kunne etablere enda et prispunkt OVER, og selge midrangechips som high end fordi de konkurrerte med AMD sin high end?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående custom bios og mulig risiko:

 

Ser tidligere på forumet at det er blitt brukt custom bios til GPU fra privat personer, dette er ikke noe jeg hadde turt og gjøre.

Det "hyles" titt og ofte at en ikke skal bla åpne vedlegg fra ukjent e-post avsender, noen mener en ikke skal åpne slik post i det hele tatt.

Samt være extremt forsiktig med med nedlastning av programvare fra ikke anerkjente steder.

 

Den ene private aktøren medlemmer av forumet har brukt custom bios ifra vil jeg, med godt kjennskap til fra tidligere, anse som langt mer sannsynlig innholder noe muffens enn ikke.

Da ting som ikke ikke legger seg i ssd/hdd men direkte på hardware. Og derfor er svært vanskelig og finne og håndtere. Samt trolig ganske så kostbart og få fjernet, at det kan bli rimligere med ny hardware.

 

Jeg har ikke mye peiling på hvordan slikt fungerer, for de som er like blank som meg er her et lite hint om noe man risikerer:

Fra 2:50 min og utover angående HK og GPU bios:

Lenke til kommentar

 

Yeah, hadde 7970 kunne konkurert med 780ti så hadde det nok kommet ut vesentlig før.

Wut? Det at GTX680 konkurrerte med $550-kortet til AMD var jo det som gjorde at nVidia kunne etablere enda et prispunkt OVER, og selge midrangechips som high end fordi de konkurrerte med AMD sin high end?
Som er akkurat det jeg sa?
Lenke til kommentar

 

 

Yeah, hadde 7970 kunne konkurert med 780ti så hadde det nok kommet ut vesentlig før.

Wut? Det at GTX680 konkurrerte med $550-kortet til AMD var jo det som gjorde at nVidia kunne etablere enda et prispunkt OVER, og selge midrangechips som high end fordi de konkurrerte med AMD sin high end?
Som er akkurat det jeg sa?

 

Ja, var jeg som ikke skjønte ut fra setningsoppbygginga. Det står nemlig at HD7970 hadde kommet ut før hvis det kunne konkurrert med 780Ti. Skjønte det nå som jeg la godviljen til! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke noe stress, gå inn på ocn og finn et par "anerkjente" overklokkere og bruk biosen demmes! Har gjort det på mine siste tre skjermkortkort uten problem, faktisk kun fordeler i form av høyere overklokk :dremel:

For en herlig naivitet, vedkommende jeg sikter til er nok i denne "gruppen"

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

 

Det er ikke noe stress, gå inn på ocn og finn et par "anerkjente" overklokkere og bruk biosen demmes! Har gjort det på mine siste tre skjermkortkort uten problem, faktisk kun fordeler i form av høyere overklokk :dremel:

For en herlig naivitet, vedkommende jeg sikter til er nok i denne "gruppen"

 

Hvordan det og hva så om du fikk et rootkit eller whatnot (selv om det er veldig tvilsomt viss du er litt oppegående)?

Er bare å flashe tilbake å evt formatere og det er vel tvilsomt at noen gjør dette med en jobbpc uansett..

 

Er et ikke eksisterende problem du snakker om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke noe stress, gå inn på ocn og finn et par "anerkjente" overklokkere og bruk biosen demmes! Har gjort det på mine siste tre skjermkortkort uten problem, faktisk kun fordeler i form av høyere overklokk :dremel:

For en herlig naivitet, vedkommende jeg sikter til er nok i denne "gruppen"

 

Hvordan det og hva så om du fikk et rootkit eller whatnot (selv om det er veldig tvilsomt viss du er litt oppegående)?

Er bare å flashe tilbake å evt formatere og det er vel tvilsomt at noen gjør dette med en jobbpc uansett..

 

Er et ikke eksisterende problem du snakker om.

 

 

Vell.... De beste rootkitene som legger seg inn i bios er nesten umulige å oppdage og å flashe tilbake trenger ikke nødvendigvis å hjelpe, avhengig av hvor tett inne det sitter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Yeah, hadde 7970 kunne konkurert med 780ti så hadde det nok kommet ut vesentlig før.

Wut? Det at GTX680 konkurrerte med $550-kortet til AMD var jo det som gjorde at nVidia kunne etablere enda et prispunkt OVER, og selge midrangechips som high end fordi de konkurrerte med AMD sin high end?
Som er akkurat det jeg sa?

Ja, var jeg som ikke skjønte ut fra setningsoppbygginga. Det står nemlig at HD7970 hadde kommet ut før hvis det kunne konkurrert med 780Ti. Skjønte det nå som jeg la godviljen til! :)
Så det, men er så ork å skrive på telefonen :p
Lenke til kommentar

Mumriken og Christian, dere har nok ikke sett videon jeg linket til/mener Linus er en tulling.

Det som er hele poenget med denne måten og "infisere" pc'r på, er nemlig at man ikke merker det er noe galt og eks info stjeles.

 

Husk at ikke alle som bruker slike triks er ute etter og tømme kontoen din, så ikke lett og oppdage hva eks stjålet info brukes til.

 

Vil tro de fleste her ikke er i stand til og se om det er gjemt ting i en bios.

 

Må jo være mye tryggere og bruke et Bios mod program og gjøre spesifikke endringer på spesifikke verdier man får oppgitt av disse. Mulig en ikke kan da gjøre like store endringer fordi man kan komme i konflikt med eventuelle "check" summer.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

 

 

Bensinstasjon.. Men ikke en vanlig en^^

Hva er dette?

 

Bolleland på Espa? Bordell og juletresalg på bakrommet? :p

 

 

Trolig som alle andre desperate gutter som ønsker seg et kraftig skjermkort , man står på hjørnet av bensinstasjonen og blunker til eldre menn / kvinner. Er ganske kjappe penger for å være ærlig :p

 

/spøkemodus over.

 

Noen som vet prisene på 1070? Realistisk å si 4K?

 

Jeg trodde ikke at man fikk bonus og feriepenger av slikt^^ Det hjelper også veldig lite med et kraftig skjermkort når man sitter med  1920-1080k skjerm... Slik er det når AMD lurte med med R9 285 :(

Lenke til kommentar

 Det hjelper også veldig lite med et kraftig skjermkort når man sitter med  1920-1080k skjerm...

 

Tja det er bare å jekke opp noen innstillinger det. 8X TXAA f.eks. I spill som Battlefield 4 og nye Doom, så har man også resolution scale man kan jekke opp. Har man en 144/165 Hz skjerm, så er det kjekt med skjermkort som klarer å pumpe ut like mange fps. Så...ikke noe som heter for raskt skjermkort :p

Lenke til kommentar

 

 Det hjelper også veldig lite med et kraftig skjermkort når man sitter med  1920-1080k skjerm...

 

Tja det er bare å jekke opp noen innstillinger det. 8X TXAA f.eks. I spill som Battlefield 4 og nye Doom, så har man også resolution scale man kan jekke opp. Har man en 144/165 Hz skjerm, så er det kjekt med skjermkort som klarer å pumpe ut like mange fps. Så...ikke noe som heter for raskt skjermkort :p

 

Mitt støtter jo bare 60 Hz^^ Hadde det ikke vært for det tragiske 285 kortet til AMD som ikke fungerer, så hadde jeg kjøpt meg en ny skjerm i stedet! R9 285 funker kun til mineswiper på en god dag! Spiller kun the forest, så min skjerm holder litt til^^

Lenke til kommentar

 

 Det hjelper også veldig lite med et kraftig skjermkort når man sitter med  1920-1080k skjerm...

 

Tja det er bare å jekke opp noen innstillinger det. 8X TXAA f.eks. I spill som Battlefield 4 og nye Doom, så har man også resolution scale man kan jekke opp. Har man en 144/165 Hz skjerm, så er det kjekt med skjermkort som klarer å pumpe ut like mange fps. Så...ikke noe som heter for raskt skjermkort :p

 

TXAA er Nvidia sin teknologi og tar veldig lite ressurser. Tror du tenkte på MSAA :p

Lenke til kommentar

Mumriken og Christian, dere har nok ikke sett videon jeg linket til/mener Linus er en tulling.

Det som er hele poenget med denne måten og "infisere" pc'r på, er nemlig at man ikke merker det er noe galt og eks info stjeles.

 

Husk at ikke alle som bruker slike triks er ute etter og tømme kontoen din, så ikke lett og oppdage hva eks stjålet info brukes til.

 

Vil tro de fleste her ikke er i stand til og se om det er gjemt ting i en bios.

 

Må jo være mye tryggere og bruke et Bios mod program og gjøre spesifikke endringer på spesifikke verdier man får oppgitt av disse. Mulig en ikke kan da gjøre like store endringer fordi man kan komme i konflikt med eventuelle "check" summer.

Folk er gjerne naive som du sier, men du syns ikke selv du har tatt på deg en hatt laget av tinnfolie her? Tviler sterkt på at de ytterst få downloads man får ved å lage en custom BIOS inne på det forumet til en bitte-bitteliten knippe med entusiaster er av målgruppen til potensielle tyver, dette er for mye jobb med for lite gain. Kan du uansett forklare metodikken og hvordan de går frem? Kilder er en fin ting her ;)

 

EDIT: Med "det forumet" så mener jeg selvsagt ocn

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...