Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Har pleid og oppgradere skjermkortet nesten hvergang det har kommet nytt de siste årene nå, men tror jeg beholder mitt 980Ti og venter på 1080Ti denne gangen. Kjører mitt 980Ti med EK på 1527/2000MHz nå og ser jo ikke ut som 1080 er så sinnsykt mye raskere med OC. Den største grunnen er at jeg skuffet over de fleste spillene som har kommet ut til PC til nå i år, og det eneste spillet jeg egentlig ser frem til i år er Battlefield 1 :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha noe særlig bedre ytelse, så må du vel ha 1080 sli på vann og unlocka bios, og/eller en broadwell-e cpu. Broadwell har noen nye instruksjoner som kan gi opp til 20% bedre ytelse.

 

6900k 8 core til 11k er vel litt drøyt for å øke ytelsen på maskinen din. I tillegg må du jo selvfølgelig ha 3600mhz ddr4 ram :D

 

Dyrt å være entusiast :p

 

Trolig best og vente til en ser hva de nye 2011-3 cpu'ne  og tredjeparts 1080 yter. Hadde vært kjekt med  oppsett med 1 x GPU som yter "godt" nok til at jeg blir relativt fornøyd.

Har ikke hatt singel GPU oppsett siden før jeg hadde 2 x 7800 GT.

 

Christian håper ikke jeg er for ufin når jeg sier det første som slo meg etter lest "tilbudet" ditt var 3 bokstaver :eek:

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Tror jeg heller kjøper 6950x i stedenfor 2x 1080 med vannkjøling  :ninja:

Jeg håper du spøker?

 

Jeg føler også det ble et hopp i pris denne gang, men forventer da ikke noe annet enn at du drar til med både 1080 SLI og 6950x?  :w00t:

 

Usikker på hvor mye jeg klarer å hale ut for 5960x'en da. Ble kvitt 980TI'ene for 4500/stk. 

Endret av gthaman
Lenke til kommentar

Dere som kommer til å vente på 1080 Ti er trolig klare til å punge ut 10.000 KR + for den ?

Jeg tviler på at prisene kommer til å legge seg på 8500 eller 9500 i starten for å si det sånn.

 Om ytelsen på ett 1080Ti ut av kartongen er bedre enn mine 980Ti SLi med OC , ja takk.....veldig gjerne

 

Dvs + 16300 poeng i Firestrike exstrem

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

 

Dere som kommer til å vente på 1080 Ti er trolig klare til å punge ut 10.000 KR + for den ?

Jeg tviler på at prisene kommer til å legge seg på 8500 eller 9500 i starten for å si det sånn.

 Om ytelsen på ett 1080Ti ut av kartongen er bedre enn mine 980Ti SLi med OC , ja takk.....

 

Dette er vel ganske garantert at ikke skjer :p

Lenke til kommentar

 

 

Dere som kommer til å vente på 1080 Ti er trolig klare til å punge ut 10.000 KR + for den ?

Jeg tviler på at prisene kommer til å legge seg på 8500 eller 9500 i starten for å si det sånn.

 Om ytelsen på ett 1080Ti ut av kartongen er bedre enn mine 980Ti SLi med OC , ja takk.....

 

Dette er vel ganske garantert at ikke skjer :p

 

Joda er vel enig med deg der, men da hadde drøyt 10K vært billig.

 

 

Sjekket noen tester og ser ut som 1080 Founders edtion når 9500 poeng i Firestrike extrem på stock settings.

 

Testet nettopp med "stock" settings på  2x 980Ti SLi, dog 4,3GHz på cpu og fikk da 14242 poeng i Firestrike extrem.

La oss anta at 1080Ti yter 15% bedre enn 1080.

Og i tillegg må en legge til ytelse forskjellen mellom min 4930K og eks 5930K.

+ at kommende 2011 cpu yter opptill 20% bedre en dagens.

Enda kan vi legge til en ting til, ytelse forskjell mellom 1080Ti Founders edtiton og 3 parts 1080Ti.

Hvor er vi da?

:ph34r:

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Har lest en tråd på linustechtips der de også diskuterer dette med at 1080FE ikke opprettholder normal klokk eller overklokk etter en stund pga varme. Så det er jo faktisk talt idioti å kjøpe 1080FE såfremst du ikke har tenkt å ta av originalkjøleren og sette på vannblokk.

Synes det er skittent spill av Nvidia å gi ut et kort som ikke engang kan holde på basic klokkehastigheter, selv med referansekjøler!

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Etter åhs lest her på forumet og sett diverse youtube videoer så er jeg blitt usikker på hele FE som jeg har tenkt å kjøpe. Jeg tolker det dit at 1080 FE er marginalt kjappere en f.eks 980Ti etter litt bruk. (varme)

Ser bort ifra Titan fordi det er ikke aktuelt for meg. Men, likefullt så er vel 1080 FE kjappere en 980TI nesten samme hvem som har laget det og puttet sin kjøler på?

 

Uansett så vil nok 1080FE være en gigant oppgradering fra mitt eksiterende 680.

Joda, hadde vel spart en lapp ved å vente noen uker til evga eller andre leverer, men men, hype hype.

Endret av primatet
Lenke til kommentar

 

Nedklokking er ikke noe nytt med referansekjøler.

 

Custom bios og vannblokker tar seg av det.

Går sterkt ut ifra at andre versjoner som Msi ikke vil klokke seg ned?

 

Jeg skulle anta det, mtp at det er temp limit som treffes. Hvor godt kjøleren klarer jobben sin vil styre dette. Også med 3. parts kjølere vil det ha hensikt å få en custom bios, så man kan gi kortet litt mer power fra 8-pinsen...

Endret av gthaman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...