Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

25 minutes ago, HvemFormetMeningeneDine said:

Ja, er det noe denne tråden viser så er det at ateister iallefall ikke kan kalle seg bedre enn troende…humrer

Hvor i den kristne etikken rettferdiggjør du en sånn atal oppførsel som du fremviser her inne? Er det slik oppførsel vi kan vente oss fra kristne?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Annonse

[1] Random productId 5250941 from global

Winston skrev (46 minutter siden):

Hvor i den kristne etikken rettferdiggjør du en sånn atal oppførsel som du fremviser her inne? Er det slik oppførsel vi kan vente oss fra kristne?

Jeg klikket "liker" på innlegget ditt, men vil allikevel legge til at dette egentlig er veldig urettferdig overfor alle andre kristne på forumet her. Det er heldigvis ingenting som tyder på at @HvemFormetMeningeneDine sin oppførsel er representativ for andre enn hen selv, og det er mange kristne på forumet som oppfører seg like bra som man burde kunne forvente.

Jeg skulle ønske at noen av de kristne også kunne si at HFMD sin oppførsel ikke er greit, for på den måten vise tydelig at slik oppførsel ikke handler om ateister mot religiøse generelt (slik HFMD hevder), men har en viss forståelse for at de holder seg unna når debatten blir så usaklig og stygg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Winston skrev (1 time siden):

Tenker du på slike nedlatende uttalelser som den her?

Capitan Fracassa skrev (2 timer siden):

Siden du tydeligvis trenger det med teskje, @HvemFormetMeningeneDine: Jeg svarer deg ikke med håp om noen fornuftig reaksjon fra din side, men jeg fortsetter å svare deg for å være med på å vise hvor dum og usaklig du framstår.

Du må gjerne vise til et sitat der jeg sjikanerer på den måten kaptein gjør. Bibelsitater svarer for seg selv.

Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (20 timer siden):

Jeg er ganske sikker på at @Noxhaven ikke mente at det var noe feil i ditt innlegg, men bare ønsket å parodiere dette barnslige innlegget fra @HvemFormetMeningeneDine for å vise hvor tullete det var.

Ironi er skummelt på forum…

Yep.. Naturen i skolen svaret var så merkelig at jeg fant det komisk. Komisk nok til å hoppe på vogna og repetere det. 
Men ja, jo, du har helt rett angående ironi og diskusjonsforum. 

Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (34 minutter siden):

Bibelsitater svarer for seg selv.

Tror det kommer litt an på hvordan man bruker dem. Har du brukt denne enda?

«Tror du min herre har sendt meg for å si dette bare til din herre og til deg? Nei, det er like mye til mennene som sitter på muren, de som snart må ete sin egen skitt og drikke sitt eget piss, slik som dere.»

(Jes 36.12)

Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (På 13.11.2023 den 1:25 PM):

Mange vitenskapsfolk vil ikke engang vurdere muligheten for at det finnes en intelligent Designer, (regnestykket) fordi, «Vi kan ikke la en Guddom få foten innenfor

Hva skapte skaperen? Stappe en gudom in i begynelsen gjør det bare værre siden du må forklare hvor denne guddomen kommer fra. "den har altid vært der" er ikke noe svar.

Lenke til kommentar
Grynte2 skrev (17 timer siden):

Peter må ha vært en drittsekk. Heldigvis har verden "evolved"

Peters 2. brev, er av helt ukjent opphav, og det er tilnærmet konsensus blant forskere om at det i hvert fall ikke var apostelen Peter som skrev det. 

Så de fleste  som bruker dette som autoritet for noe som helst er enten kunnskapsløse når det gjelder Bibelens tilblivelse, eller fundamentalister som automatisk tar Bibelens ord framfor enhver forskning. Det siste gjelder jo i grunnen alle som avviser evolusjon, så det gir mening å se et slikt sitat i denne tråden.

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
On 15.11.2023 at 10:21 AM, Capitan Fracassa said:

Peters 2. brev, er av helt ukjent opphav, og det er tilnærmet konsensus blant forskere om at det i hvert fall ikke var apostelen Peter som skrev det. 

Så de fleste  som bruker dette som autoritet for noe som helst er enten kunnskapsløse når det gjelder Bibelens tilblivelse, eller fundamentalister som automatisk tar Bibelens ord framfor enhver forskning. Det siste gjelder jo i grunnen alle som avviser evolusjon, så det gir mening å se et slikt sitat i denne tråden.

Bibelen blir ei tynn blekke hvis man skal se bort fra alt i den som har ukjent opphav. Jeg heller gjerne babyen ut med badevannet, men det tror jeg ikke det er mange (om noen) kristne som gjør.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ar`Kritz skrev (12 timer siden):

Bibelen blir ei tynn blekke hvis man skal se bort fra alt i den som har ukjent opphav.

Ja, da blir det vel ikke igjen noe som helst annet enn rundt halvparten av Paulus-brevene. 

Nå mente jeg ikke at man skal se bort fra alt som har ukjent opphav. Poenget mitt er vel heller at med ukjent opphav må man ta tekstene for det de er, uten å lene seg på at de er sanne fordi en eller annen autoritet har skrevet det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...