Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

...Vi oppdaget at det var en lysere kontrast i et punkt helt øverst i skjermen, rett ved WiFi-ikonet omtrent...

...Telefonen er to dager gammel, så burde vel kvalifisere som en DOA?

 

"Dead on arrival"? For en litt lysere prikk på skjermen?

My God! What is the world coming to?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

riktig pris? 7000kr for en mobiltelefon? koster langt under det å lage en iphone.

det har blitt for dyrt, før byttet jeg telefon hvert andre år, nå tror jeg ikke kommer til å gjøre det.

og det handler litt om resale value på noe så dyrt, er det noen form for skade på den, kan det forringe prisen man får for den.

Lenke til kommentar

riktig pris? 7000kr for en mobiltelefon? koster langt under det å lage en iphone.

 

Ja, riktig pris. De selger så mange de klarer å produsere, da kan det tyde på at prisen er riktig. Selvsagt koster det mindre å produsere den, de skal jo tjene penger på den.

 

det har blitt for dyrt, før byttet jeg telefon hvert andre år, nå tror jeg ikke kommer til å gjøre det.

 

Høres ut som et riktig valg. Ikke noe poeng å bytte telefoner som fortsatt fungerer like bra. Da kan man heller vente litt og gjøre det hvert tredje eller fjerde år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Til den latterlige prisen Apple krever er det lov å klage syns jeg...

...som er omtrent samme pris som de andre produsentene krever for sine gode modeller. Mulig det kan omtales som latterlig, jeg tror jeg velger å omtale det som riktig pris...
Nå er vi vel i en Apple tråd er vi ikke? Såg ikke behovet etter å trekke inn andre produsenter :) Men regnet med den der ville komme i det jeg trykket "svar nå" Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Til den latterlige prisen Apple krever er det lov å klage syns jeg...

...som er omtrent samme pris som de andre produsentene krever for sine gode modeller. Mulig det kan omtales som latterlig, jeg tror jeg velger å omtale det som riktig pris...
Nå er vi vel i en Apple tråd er vi ikke? Såg ikke behovet etter å trekke inn andre produsenter :) Men regnet med den der ville komme i det jeg trykket "svar nå"

Hehe...jo, vi er i en Apple-tråd, så da nøyer jeg meg å si at Apple har konkurransedyktige priser da...:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alltid moro å stikke innom denne tråden og se hva folk klager på. Halvmåner på kamera, minnetype, og nå døde piksler. 

Ja, og så? Må være lov å skrive i tråden her så folk kan være oppmerksomme på det.  :nei: 

At skjermen ikke er 100% synes jeg man må få lov til å klage på uansett hva den koster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til den latterlige prisen Apple krever er det lov å klage syns jeg. Men at folk ikke gidder å gjøre noe med det for være deres sak.

 

Selvsagt er det lov å klage. Men å klage på et internettforum fikser jo ingenting...

 

Ja, riktig pris. De selger så mange de klarer å produsere, da kan det tyde på at prisen er riktig. Selvsagt koster det mindre å produsere den, de skal jo tjene penger på den.

 

Så enkelt er det, Den "rette prisen" for et produkt er den som maksimerer produsentens fortjeneste. (Dog slik at de kan ha andre hensyn å ta, som markedsandeler og goodwill.) Den rette prisen for deg som forbruker kan selvsagt være mye lavere. Da kjøper du et annet produkt.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

tja, folk kjøper jo, men det betyr ikke at det er riktig pris, når jeg skal ha meg en ny mobil så har jeg egentlig bare ett valg.

Det ser ut til å være en riktig pris for Apple, og for et ganske stort marked, men det kan jo godt hende du syns det er feil pris for det.

 

Det er noen ganger fint å ha bare ett valg med litt ulike detaljer. Jeg liker det. Da kan jeg være rimelig sikker på at får noe som fungerer bra samt at jeg kan velge "størrelse" og farge. Passer meg bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvsagt er det lov å klage. Men å klage på et internettforum fikser jo ingenting...

 

 

Geir :)

 

Erfaringsutveksling er en fin ting :) Ordnet seg med service for min del, noen uker i hvertfall før problemet viste seg igjen. Nå avventer jeg til det skeier helt ut før jeg leverer telefonen inn igjen og forhåpentligvis får en ny enhet. Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

riktig pris? 7000kr for en mobiltelefon? koster langt under det å lage en iphone.

 

Andre produsenters toppmodeller koster jo det samme, så hva er poenget ditt?

Det har riktignok kommet dyre modeller fra blandt andre Samsung med Edge display i Note og Galaxy S6 og mere internt flash minne. Men du glemmer litt historikken.

Iphone har vel ved introduksjon ligget minst 1000,- over andres. I 2013 kom jo 5S i nettbutikker til over 7000 i 2013 penger . Med dollarkurs på 5,87 tilsvarer det ~ 1200 dollar som omregnet til norske idag overgår 10000,-

 

Husker og godt diskusjonene om Android topp telefoner når både 4000 kr overstiges og 5000 kr merket nærmer seg for flaggskipet modellene. Var mye skriverier om prisene da.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

 

riktig pris? 7000kr for en mobiltelefon? koster langt under det å lage en iphone.

 

Andre produsenters toppmodeller koster jo det samme, så hva er poenget ditt?

At det er for dyrt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...