Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noe fornøyd med IOS9 selv, men orker ikke å sette ting opp på nytt igjen, så blir nok værende.

iOS9 er jo i Beta-versjon, skjønner jo godt at det er mye å ikke være fornøyd med da.

 

Har rapportert tråden flere ganger for det fjaset som har vært de siste dagene, men moderatorene bryr seg visst ikke

Ja, det har vært litt fjas, men det har tross alt bare vært det. Eller kanskje det kan kalles en ørliten temperatur i debattfeltet. Jeg ser ikke helt at det har vært høy nok temperatur til å rapportere eller moderere noe, men alle får vel ha sin egen terskel for sånt.

 

En debatt uten at man er uenig holder jo lav temperatur, men det blir fort litt kjedelig...:-)

Lenke til kommentar

Hvis fjasingen er ferdig våger jeg meg til å spørre om noen har lekt med HomeBridge her? Prøvde å få det til å kjøre, men ga opp.

 

Vi får vel håpe det er ferdig ja...:-)

 

Hjemmeautomasjon er et spennende felt som skal bli artig å følge i årene som kommer. Hvilken nytte det kan ha og hvordan det fungere med mange i husholdningen er jo også en utfordring jeg er spent på hvordan løses.

 

Akkurat nå tror jeg kanskje den første setningen i "Final words" på den nettsiden du linker til er ganske forklarende:

 

"HomeKit is definitely amazing when it works."

 

Jeg ville kanskje ventet litt til og sett om det blir noe mer stabilt enn det...:-)

Lenke til kommentar

 

*sukk*

Det er ingen som har nektet for at du har problemet, men det er mange som har sagt at man ikke har de samme problemene selv. Du ser kanskje ikke den nyansen, men tro meg, den er der...

Ok . Point taken. Kanskje jeg ser spøkelser ved hvert hjørne.

Men jeg må få lov å si at jeg hadde kanskje ikke valgt å bruke 6000 kr på en IPad Air 2 64GB cellular om jeg hadde visst den skulle være så annoying å bruke på diskusjon :p . Jeg blåser jo i hva slags merke det er , kunne godt vært en RT tablet. Jeg skulle jo bare ha en ny.

Sånn sett burde jo slike tilfeller som dette kunne stå i diskusjons forumets apple tråd eller ?

Det er tross alt en veldig omtalt sak jeg ikke er alene om . https://www.google.no/webhp?tab=ww#q=select+text+ipad+annoying

 

 

Enig i det, jeg hadde heller ikke kjøpt en ny iPad eller annet nettbrett for den saks skyld om jeg bare skulle bruke det på diskusjon.no eller om hovedformålet var å skrive på diskusjon.no. Da tror jeg at jeg hadde kjøpt det billigste jeg fant på finn.

Skulle jeg hatt et nettbrett hovedsaklig for å skrive på diskusjon.no hadde jeg nok også kjøpt ekstrautstyr for å skrive enklere (uavhengig av nettbrett). Tror faktisk jeg heller hadde valgt en ultralett laptop.

 

Men enig i det flere sier, nok fjas :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Mye tull her (6 plus)

En god del programmer starter ikke.

Blåtann i bilen er ikke helt god venn med Apple Music etter oppgraderingen, får ikke valgt sanger med knappene på rattet.

Spotify fungerer fint dog.

Etter en restart fungerer dette, men så faller det ut igjen. (lyden kommer).

 

Rotasjon låser seg titt og ofte.

Telefon går endel i lås, må "slå av og på skjermen" så går det seg til.

Lenke til kommentar

Først og fremst , ja nok fjas...

Bare få si noe om dette som theo282 nevner til en avslutning.

Skulle jeg hatt et nettbrett hovedsaklig for å skrive på diskusjon.no hadde jeg nok også kjøpt ekstrautstyr for å skrive enklere (uavhengig av nettbrett).

Det er ikke poenget og er ikke "hovedsakelig for å skrive på diskusjon" . Og jeg trenger jeg ikke slikt tilleggsutsyr. I slike skrive tilfeller brukes ikke tablet eller mobil , men pc .Er ikke storforlangende om man ønske å sitte i sofaen å skrive replyer på et internett forum eller facebook e.l. Da blir det litt krunglete med tilleggsutsyr eller å bruke laptop når man er i besittelse av noe annet allerede,

Tror faktisk jeg heller hadde valgt en ultralett laptop.

Jeg har to bærbare hvor en er ultralett 1.2kg med meg i jobb alltid.

Hjemme har jeg tilgang på flere (også yoga gen1) inklusiv stasjonær jeg kan gå til.

Høvdingen liker ikke å ha bærbare stående på stuebordet heller , så da blir det tablet. :p

Lenke til kommentar

Mye tull her (6 plus)

En god del programmer starter ikke.

Blåtann i bilen er ikke helt god venn med Apple Music etter oppgraderingen, får ikke valgt sanger med knappene på rattet.

Spotify fungerer fint dog.

Etter en restart fungerer dette, men så faller det ut igjen. (lyden kommer).

 

Rotasjon låser seg titt og ofte.

Telefon går endel i lås, må "slå av og på skjermen" så går det seg til.

Bare for å spørre, siden du et par svar lenger opp sier at du bruker iOS 9. Er disse problemene knyttet til det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk de etter IOS9, og telefonen har blitt resatt en gang, og de er der forsatt :)

Så da antar jeg du mener at telefonen er tilbake til iOS 8.4 etter å ha svingt en tur innom iOS 9 Beta. Vel, det er jo en mulighet for at det ligger igjen noe greier etter iOS 9 Beta. De problemene du lister opp er vel ikke helt uvanlig med testutgaver av operativsystemer.

Lenke til kommentar

Lønner seg generelt å ta oppdatering via itunes, ikke over the air

Bruker begge deler ettersom det passer, men har inntrykk av at det går raskere i iTunes. Tror heller ikke det kreves så mye ledig plass på enheten ved oppgradering i iTunes som ved OTA, men har ikke forsket særlig på det.

Lenke til kommentar

Oppdaterer man iTunes mellomlagres oppdateringen på maskinen, OTA, så må det være ledig plass på enheten til å mellomlagre oppdateringen. Hastighetmessig burde det gå ganske likt. Jeg har kun oppdatert OTA de siste årene uten problemer, med unntak av når de slippes ny iOS versjon og alle i verdenen sitter og hakker på serverne om å få tilgang til oppdateringen da. . 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...