Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

 

 

.. så har du bommet stygt fordi andre telefoner er like dyre (eller dyrere).

Nei , jeg har ikke det. http://www.cnet.com/news/what-itll-cost-you-to-get-a-no-contract-apple-iphone-6/

Pris nivået og kostnaden på iPhone 6 opp i mot sammenliknbare andre telefoner er et aktuelt tema.

Dessuten var påstanden alle andres toppmodeller. Da får man ta iphone6 toppmodellen også da.

Jeg vet ikke hvorfor du linker til et utenlandsk nettsted. Jeg sjekket prisene her i Norge, og det viser seg altså at Apples toppmodeller ikke er dyrere enn andres.

 

 

Tråden heter Den store Iphone6 /plus tråden.

Nettopp, og som jeg har vist er ikke Apples toppmodeller noe dyrere enn andre. Det er derfor skivebom å spesielt anklage Apple for dette.

Prisene i USA for off contact unlocked som er av interesse ja for konsistente data om prisnivå. Dette grunnet sviktende krone overfor USD.

US er også "the market" og brukes dermed for å vise til alle andre salgstall og fortjenester.

De er i 2014 ved lansering som i 2015.

649$ ,749$ , 849$ for iPhone 6

749$, 849$, 949$ For iPhone 6 plus

Jeg anklager ingen eller kommer med skivebommer. Bare ifrågesetter dine uttalelser.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt min iPhone 6 siden Oktober 2014 og etter bare noen ukers bruk så var det allerede to lange synlige riper på skjermen. Nå mange måneder etterpå er det så mange riper at jeg ikke klarer å telle de. Noen andre som har opplevd at iPhonen ripes lett? 

Lenke til kommentar

Den kan lett ripes. Fikk et par-tre små riper på 5s, selv om jeg behandlet den med stor forsiktighet. Til min iPhone 6 kjøpte jeg skjermbeskyttelse i glass sammen med telefonen. En grei forsikring mot riper.

 

En del som har kjøpt flap-deksel med mobil, melder om riper som kommer av flappen som ligger over skjermen. Et par ørsmå sandkorn er nok, for det blir alltids litt bevegelse i flappen når den ligger mot skjermen, f.eks i ei lomme eller veske. Det gjelder uansett hvilken merke telefonen har. Jeg leste det i en Samsung-tråd, men problemet er jo overførbart til f.eks iPhone. Derfor anbefales skjermfolie eller skjermglass i tillegg.

Lenke til kommentar

Prisene i USA for off contact unlocked som er av interesse ja for konsistente data om prisnivå. Dette grunnet sviktende krone overfor USD.

 

Nei, prisene i USA er ikke relevant når vi har priser i Norge å sammenligne. Å begynne med kreative regnestykker for å øke prisen blir dessuten for dumt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Prisene i USA for off contact unlocked som er av interesse ja for konsistente data om prisnivå. Dette grunnet sviktende krone overfor USD.

 

Nei, prisene i USA er ikke relevant når vi har priser i Norge å sammenligne. Å begynne med kreative regnestykker for å øke prisen blir dessuten for dumt.

Kom med noen relevante sammenlikninger da fra september 2014 , lanserigstidpunktet for å backe opp dine påstander. Så skal jeg bedømme det.

Toppmodell fra Apple vs toppmodell fra Sony vs toppmodell fra HTC vs atoppmodell fra LG vs toppmodell fra Samsung vs toppmodell fra huawei vs toppmodell fra Nexus. Da modeller med lansering i samme periode i 2014 med samme skjermstørrelse (tilnærmet) og internminne. Og kompensert varierende kronekurs mot utelandsk valuta hvilket import beregnes.

Ellers så kan du jo bare slutte med fornektelsene.

Priser i USA ikke relevant , blir for dumt . De er jo ledende .

Det blir fort komplisert og feilaktig om man ikke tar med seg tidspunktete for prisfastsettelsene.

http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/2015/01/02/2154/Handel/kronekursen-ker-prisene

Derfor er det mere riktig å bruke USA for sammenlikninger.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hadde vi hatt denne diskusjonen for noen år siden, tilbake til 4, 4S og 5, så hadde Apple tapt. På den tiden var kraftigste mobilen en kunne få, på under 5 lapper. Derfor har Apple sine iPhoner lenge vært dyre i forhold til andre, men med tiden så utvikler teknologien seg og konkurrentene har kommet med epic hardware i telefonene som gjør at de koster mer. Men i forhold til hva en iPhone egentlig koster, del for del, så er den overpriset.

Det er merke som koster. Det samme gjelder luksuriøse motemerker.

 

iPhone skjermen ripes litt lett ja. Tåler gjør den, men riper er fyfy. Jeg er kjempeforsiktig med iPhonen men likevel har jeg fått en ripe som synes som skurrete farge på skjermbilde, dessverre. I tillegg til noen til. Jeg tok på skjermbeskyttelse nå ... Gikk dessverre uten en-to måneders tid og det var alt som skulle til. Selv den forsiktigste kan få riper?

Lenke til kommentar

Er også av den oppfatning at skjermen på iPhone 6 er mer utsatt og slike små bruksstriper dukker opp langt kjappere enn på 5/5s jeg har hatt tidligere. Nå er riktignok arealet noe større og skjermen avrundes utover og det gjøre den vel mer utsatt bare det.

Lenke til kommentar

 ...Men i forhold til hva en iPhone egentlig koster, del for del, så er den overpriset.

 

Har deleprisen noe som helst relevans i en business der hele poenget er å foredle råvarer til noe man kan selge dyrere?

 

Hvis du brukte dagevis på å bygge en sykkel, og du hadde brukt 1000 kroner på delene, og ville ha 5000,- for den;

Hadde ikke du blitt litt snurt hvis kjøperen sier 'den er overpriset' og at han bare vil betale 1000,- fordi det er 'det den er verdt'?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Prisene i USA for off contact unlocked som er av interesse ja for konsistente data om prisnivå. Dette grunnet sviktende krone overfor USD.

Nei, prisene i USA er ikke relevant når vi har priser i Norge å sammenligne. Å begynne med kreative regnestykker for å øke prisen blir dessuten for dumt.

Kom med noen relevante sammenlikninger da fra september 2014 , lanserigstidpunktet for å backe opp dine påstander. Så skal jeg bedømme det.

Toppmodell fra Apple vs toppmodell fra Sony vs toppmodell fra HTC vs atoppmodell fra LG vs toppmodell fra Samsung vs toppmodell fra huawei vs toppmodell fra Nexus. Da modeller med lansering i samme periode i 2014 med samme skjermstørrelse (tilnærmet) og internminne. Og kompensert varierende kronekurs mot utelandsk valuta hvilket import beregnes.

Ellers så kan du jo bare slutte med fornektelsene.

Priser i USA ikke relevant , blir for dumt . De er jo ledende .

Det blir fort komplisert og feilaktig om man ikke tar med seg tidspunktete for prisfastsettelsene.

http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/2015/01/02/2154/Handel/kronekursen-ker-prisene

Derfor er det mere riktig å bruke USA for sammenlikninger.

 

Ja, la oss sammenligne ved lanseringstidspunkt. iPhone 6 Plus 64 GB kostet tilsynelatende tusenlappen mindre enn Samsung Galaxy S6 Edge 64 GB ved lanseringstidspunktet. Jeg ser naturligvis på norske priser, og driver ikke med kreativ valutaomregning i flere ledd for å helt magisk gjøre iPhone flere tusen kroner dyrere enn den reelt er.

Lenke til kommentar

Må virkelig si at tråden begynner å spore skikkelig av her nå.. Denne tåpelige diskusjonen angående pris, pris i forhold til verdi på komponenter osv kan man vel gjerne ta i en egen tråd? Er vel temmelig åpenbart at de som oppholder seg i en "Den Store iPhone 6 / Plus tråden" innehar en iPhone 6 eller 6 Plus og derav er av en vurdering som tilsier at den er verdt pengene?

 

Syntes også det er litt merkelig at folk ikke skal kunne få kritisere at produkt for å ha feil eller mangler, om det er snakk om en iPhone eller en annen mobiltelefon nesten uansett prisklasse så hadde jeg aldri godtatt en kameralinse som glir ut av posisjon og andre kosmetiske feil og mangler som oppstår av seg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Glad jeg får telefonen via jobb, for jeg kan ikke nevne en eneste telefon som jeg mener er verdt prisen den koster.

Mobiltelefon er dyrt, mao. ikke noe som er unikt for Apple.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Dette er overhodet ikke ment som noen provokasjon for de som diskuterer slike ting, men er det noen her som oppriktig hadde hatt interesse av å opprette en klageløs utgave av tråden? Et sted for å utveksle tips og tricks uten å vasse gjennom side på side med klager. Kom hit i dag for å poste om at det nå er flere magnetladeprodukter på vei, men endte opp med å melde meg av tråden da jeg er lei temaene som blir diskutert her. 

Lenke til kommentar

Ja la oss feire bare gull og grønne skoger, for med ett Apple produkt er allt som det skal være og nåde være den som kritiserer ett slikt guddommelig produkt  :fun:

 

Det er selvsagt en spøk det over her, men til tider virker det å være nærmere sannheten for enkelte altså. Du må jo selvsagt bare komme med tiltenkte innlegg så greier du kanskje å få tråden på rett kjøl igjen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ja la oss feire bare gull og grønne skoger, for med ett Apple produkt er allt som det skal være og nåde være den som kritiserer ett slikt guddommelig produkt  :fun:

 

Det er selvsagt en spøk det over her, men til tider virker det å være nærmere sannheten for enkelte altså. Du må jo selvsagt bare komme med tiltenkte innlegg så greier du kanskje å få tråden på rett kjøl igjen :)

 

Jeg har en iPad mini hvor bryteren for mute/skjermlås er veldig ustabil. Jeg har skjermbeskyttelse på i6+ jeg ikke vil ha der men bruker pga at skjermen på nyeste generasjon riper lettere. Telefonen er for glatt, kjøpte deksel. Det var dyrt. Det var telefonen også. Jeg har en Apple Watch hvor jeg stadig utløser Siri eller tar screenshot fordi jeg kommer borti idiotisk lettrykte knapper. Den var spesielt dyr. Fra Android savner jeg hardwaremessig alt fra AMOLED til støtte for mus. Softwaremessig kunne jeg skrevet en bok om ting som plager meg, fra at man ikke kan lukke apper programatisk, til at Siri ofte er stokk dum, til App Store policyer. 

 

 

 

Det er ikke det at jeg synes Apple-produkter er perfekte, det er snarere det at min reaksjon til at de ikke er det er å lete etter måter å forbedre dem på. Det er helt greit å diskutere problemer for de som vil det, men jeg mener at denne tråden har blitt til kun det og ikke noe annet, og mellom hver gang jeg sjekker tråden er det gjerne en side eller to med diskusjoner jeg ikke har interesse av. Derfor stilte jeg spørsmålet om interessen er der for en avhopper til tråden. 

 

Edit: Tråden er opprettet, så får vi se hvordan det går. Lykke til videre her inne!  :) 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1676868

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

 

 

 

Prisene i USA for off contact unlocked som er av interesse ja for konsistente data om prisnivå. Dette grunnet sviktende krone overfor USD.

Nei, prisene i USA er ikke relevant når vi har priser i Norge å sammenligne. Å begynne med kreative regnestykker for å øke prisen blir dessuten for dumt.

Kom med noen relevante sammenlikninger da fra september 2014 , lanserigstidpunktet for å backe opp dine påstander. Så skal jeg bedømme det.

Toppmodell fra Apple vs toppmodell fra Sony vs toppmodell fra HTC vs atoppmodell fra LG vs toppmodell fra Samsung vs toppmodell fra huawei vs toppmodell fra Nexus. Da modeller med lansering i samme periode i 2014 med samme skjermstørrelse (tilnærmet) og internminne. Og kompensert varierende kronekurs mot utelandsk valuta hvilket import beregnes.

Ellers så kan du jo bare slutte med fornektelsene.

Priser i USA ikke relevant , blir for dumt . De er jo ledende .

Det blir fort komplisert og feilaktig om man ikke tar med seg tidspunktete for prisfastsettelsene.

http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/2015/01/02/2154/Handel/kronekursen-ker-prisene

Derfor er det mere riktig å bruke USA for sammenlikninger.

 

Ja, la oss sammenligne ved lanseringstidspunkt. iPhone 6 Plus 64 GB kostet tilsynelatende tusenlappen mindre enn Samsung Galaxy S6 Edge 64 GB ved lanseringstidspunktet. Jeg ser naturligvis på norske priser, og driver ikke med kreativ valutaomregning i flere ledd for å helt magisk gjøre iPhone flere tusen kroner dyrere enn den reelt er.

 

:thumbdown:  fail.

On topic - jeg er kjempehappy med Iphone 6 jeg har. Men sliter med noen bugs med Ipad'n.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

 ...Men i forhold til hva en iPhone egentlig koster, del for del, så er den overpriset.

 

Har deleprisen noe som helst relevans i en business der hele poenget er å foredle råvarer til noe man kan selge dyrere?

 

Hvis du brukte dagevis på å bygge en sykkel, og du hadde brukt 1000 kroner på delene, og ville ha 5000,- for den;

Hadde ikke du blitt litt snurt hvis kjøperen sier 'den er overpriset' og at han bare vil betale 1000,- fordi det er 'det den er verdt'?

 

Helt klart, at man klarer å bygge et høykvalitetsprodukt med deler til godt forhandlede priser betyr ikke at produktet ikke er mer verdt i markedet :).

 

Ramguy:

Helt enig i at man skal få kritisere et produkt som har mangler og feil for nettopp dette. Kameralinsen har jeg ikke kommentert med en eneste linje nettopp fordi jeg selv ikke hadde godtatt dette, men ser ingen grunn til å hive meg på det siden jeg ikke plages med det selv. At en iP6 får lettere riper i skjermen enn en iP5, hvem har vel kritisert den kritikken osv. Dette er enkle produktfakta som er veldig nytt for alle kjøpere å være klar over før de går i butikken. Ergo jeg  har beholdt min 5S.

 

Ellers er det dog en del "kritikk" som ligner mer på kjepphester og det blir man mektig lei.

 

 

Syar2003:

Jeg ser du er veldig flink til å påpeke at du er eier av Apple produkter, men slik du går frem og haser opp bagateller side etter side så lurer jeg innimellom på om dette produktvalget var et frivillig valg? Dog, noen ganger liker man bare å diskutere den minste lille ting til døde. Selv har jeg og har hatt mange ting å påpeke på Apple produkter, men jeg fyller ikke side opp og side ned med det i "de store trådene" av den grunn. Men som sagt, folk er forskjellige, noen henger seg mindre opp i det enn andre.

 

 

 

EDIT:

innimello skjer det ting med telefonen som gjør at jeg må trykke reset-kombo, da kunne jeg jo valgt å fylle sider med klagesanger om det her, men hvilken hensikt ville det ha? Innimellom opplever jeg ting ift. mobilnettet men det mistenker jeg å tilhøre det elendige jobbabbet vi har siden privabbet aldri har slike problemer. Jeg kunne dog fylt side opp og side ned med hvor elendig Apple produkter er for senere å påpeke at jeg er en veldig fornøyd Apple kunde, egentlig.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Theo383:

Du forstår virkelig ikke.

At jeg er blitt "caught in a loop" skyldes enkelt personer (motdebattanter). Og har lite med produktet Apple eller selve "feilen/problemet" å gjøre. Og ja det er mitt eget produkt valg. Og det er ikke fantastisk . I don't care om jeg ser en ring rundt linsen med lupe sålenge den virker.

Ja jeg passer på å si jeg eier produktet når jeg kommer med noe som hårsåre oppfatter som kritikk til Apple eller iPhone (Gud forby) for å unngå at enkelte sitere meg som "en i Android leieren".

 

Men nå har jeg meldt meg av alle mobiltelefon tråder som omhandler Apple/iPhone. Good vil nok flere si. I don't care sier jeg. Hvis jeg trenger råd eller har et problem senere som gjelder disse er nok dette det siste stedet jeg kommer .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...