Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Versjonen jeg kjøpte har en liten kant rundt kamera og blits som beskyttelse da casen er tynnere enn det linsen stikker ut.

Det er ikke noen beskyttelse over/rundt linsen. Så telefonen ligger helt flatt på skinnet uten å rugle når den legges ned på bordet.

Linse dekselet er også av safirglass.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe. Syns jeg dette intervjuet var veldig "merkelig".

Så jeg søkte på personene og kom til denne:

http://talkingdigital.org/home/your-flashlight-app-is-probably-not-spying-on-you/

 

Her er rapporten dems (firmaet snoopwall)

http://www.snoopwall.com/wp-content/uploads/2015/02/Flashlight-Spyware-Report-2014.pdf

 

 

 

På android er det så enkelt at en flashlight app som hadde bedt om noe annet enn tilgang til led ikke hadde blitt installert av meg. Så det blir aldri installert.

På iOS er det lommelykt default på iPhone så hvorfor trenger man noen ekstra app.

 

På IOS må man uansett også senere etter installasjonen akseptere appens individuelle krav til permissions når den starter.

Og en installert flash light app på iOS uten tilgang til nettverk eller mobilnettet får ikke gjort mye ugagn håper jeg

 

Enig, installerer heller ikke apper ukritisk og ikke brukt dette selv på iOS. Men kan være greit for folk å være klar over. Mange tenåringer der ute som ikke tenker over slikt dessverre.

 

Fikk også et snev av "markedspropaganda" av intervjuet og som man ser og hører er man veldig opptatt av å markedsføre snoopwall samt svartmale kinesere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Casen min er som sagt tynnere og har en slik kant, så den ville "ruglet" selv uten denne kanten.

Merkelig nok stod ikke kanten nevnt på hjemmesiden deres da jeg bestilte, og reviewen jeg leste kritiserete at linsen stakk ut.

 

Jeg hadde uansett ikke bekymret meg for linsen selv om kanskje stålet rundt kanskje kunne blitt slitt og ripet under bruk.

Lenke til kommentar

 

Hehe. Syns jeg dette intervjuet var veldig "merkelig".

Så jeg søkte på personene og kom til denne:

http://talkingdigital.org/home/your-flashlight-app-is-probably-not-spying-on-you/

 

Her er rapporten dems (firmaet snoopwall)

http://www.snoopwall.com/wp-content/uploads/2015/02/Flashlight-Spyware-Report-2014.pdf

 

 

 

På android er det så enkelt at en flashlight app som hadde bedt om noe annet enn tilgang til led ikke hadde blitt installert av meg. Så det blir aldri installert.

På iOS er det lommelykt default på iPhone så hvorfor trenger man noen ekstra app.

 

På IOS må man uansett også senere etter installasjonen akseptere appens individuelle krav til permissions når den starter.

Og en installert flash light app på iOS uten tilgang til nettverk eller mobilnettet får ikke gjort mye ugagn håper jeg

 

Enig, installerer heller ikke apper ukritisk og ikke brukt dette selv på iOS. Men kan være greit for folk å være klar over. Mange tenåringer der ute som ikke tenker over slikt dessverre.

 

Fikk også et snev av "markedspropaganda" av intervjuet og som man ser og hører er man veldig opptatt av å markedsføre snoopwall samt svartmale kinesere.

 

 

Fra THREAT REPORT

However in both the iTunes store and on the Windows Phone app store, 3rd party flashlight apps

access various hardware ports. The ports they access while they are running includes Webcam,

Location Services, using your GPS and other coarse location based internet. In addition, they use

your internet connection.

The good news is that on these two operating systems apps like this cannot hide in the back

-

ground.

The bad news is when you run downloaded Flashlight Apps on these two platforms, they are still

building up a profile on users including your location, and are able to send and receive information

over the internet

 

.. THREAT REPORT

We developed the SnoopWall Privacy Flashlight for Google Android, Apple iOS and Microsoft Win

-

dows smartphones and tablets. The file size of the SnoopWall Privacy Flashlight application is

approximately 72 kilobytes. It only accesses the light of the webcam and the screen display

which is all a flashlight app should be doing anyway. Get it today at: http://privacyflash

-

light.snoopwall.com

 

We’ve also developed another free application called Privacy App which will scan your Android or

Windows device and show you which apps are spying on you. If you have suspicions, confirm

them with Privacy App. Learn more about our technology and products at: http://www.snoop

-

wall.com/products/

 

Lurer på om de har lagd prompe apper og talking toms også.

Lommelykt apper er vel det minst spennede av apper man kan tenke seg.

Alle jeg snakker med er klar over dette med rettigheter ved android installasjon og får med seg det som listes opp(inkl tenåringer)

På meg virker det som IOS brukere er mindre opptatt av sikkerhet og tilganger som "gis" til apper og har for vane å stole på alt som er på store..

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Er uenig der syar, jeg snakker med android brukere som er rimelig ukritiske, selv folk i tech-bransjen. Er rimelig mange som kjøper android telefon kun pga. lavere pris. Ingen sammenheng mellom android og hvor kritisk man er eller omvendt. Prumpe apper? Det må være noe android-brukere driver med :p Men lets not go there again ;).

 

Lommelykt apper er også en av de mest nedlastede appene uavhengig av hvor spennende de er.

 

Dog at man kan få en elevert følelse av trygghet i en strengere kontrollert app-store, helt klart, men har ingen inntrykk av at det gjør spesifikt iOS brukere mer ukritisk ift. hva de legger inn på telefonene sine. Folk selv med tiår i tech-bransjen med både android og ios enheter legger inn ting bare fordi det er hipt, kult, nytt, moro eller fordi noen sa "sjekk ut denne a".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Mala:

 

På vei mot halvmånen igjen, altså?

 

Jeg leverte inn min iPhone 6 på grunn av dette, og fikk ny for få dager siden . Det virker jo som at det ikke er noen garanti for at det ikke skal skje igjen. Tvert imot. Det er vel samme produksjonsfeilen. Helt hemma, siden Apple må være veldig klar over dette. Det er ikke Apple verdig, eller gir de bare beng, så lenge iPhone 6 selger som hakka møkk?

 

Håper den nye telefonen min ikke blir rammet av halvmånen. Dersom det skjer, er det 'same procedure': Reklamere, og få den fikset, eller alternativt en ny. Den skal da omgående settes til salgs... Var jo i utgangspunktet fristet til å sette nåværende telefon til salgs, før jeg hadde tatt den i bruk, men lot det være. Så får vi se hvordan det går...

 

À propos Apple og selge som hakka møkk: Synes det er mindre stas med Apple nå etter at Tim Cook overtok som boss. De tjener penger som faen, men produktene er ikke like must-have, og Cook har utstråling som ei padde.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Jeg sa tidligere at en amerikaner (tror personen var bosatt i USA) har sendt inn 5 ganger og at det skjer fremdeles.

Reprasjonen er tydligvis kun at den blir flyttet på (aligned) og saken smackes sammen igjen.

Så dette er bare å glemme (mener jeg) om det ikke går ut over bilder/video. I alle fall frem til Apple kanskje kommer med et replacement program som fikser det permanent (kan jo håpe på det).

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så sikker på det. Det kan nok ikke bevege seg så veldig mye.

På min er det ikke blitt noe mere så det har ingen praktisk betydning . Eneste jeg har brukt frontkamera til er noen Skype/Lync videosamtaler. Ingen selfies eller stillbilder .

.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Bildet var vel stort sett ganske så dårlig i forhold ja. Ellers hadde jeg ikke skrevet det.

Ok. Det visste jeg ikke. De jeg har sett på utlandske forum har ikke hatt noen annen effekt enn at de er bekymret for salgsverdien med dette som en skjønnhetsfeil.

Du er den eneste jeg har observert som faktisk sier det gikk ut over bilde fokus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...