Gå til innhold

Diskusjon om/rundt Bloodborne


Anbefalte innlegg

 

Neeeeei. Da får jeg ikke drepe han da. Hva slags rune er det man får fra han? Hørt at han er vanskelig å drepe.

han dropper en beast rune som gir deg Temp. boost to transform +50 :)

 

 

Edit:

 

dette er en noe verre utgave av samme monster du må fighte for å få den runen, tar ikke denne fighten frivillig igjen

 

 

Bra jobba! awesome set du har der. :) Er det mulig at du kunne hjulpet meg med å skaffe den? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der var jeg i New Game++!

Tatt alle bossene alene, både på første gjennomspilling og andre gjennomspilling. Har invadet eller blitt invadet 95 ganger, står med 90 seire og 5 tap.

Nå er tredje gjennomspilling på sin plass. Neste på menyen er siste bossen i Chalice Dungeon i Phutemrian.

 

Den ene Chalice Dungeon jeg er i nå, har jeg halv helse! :D

Lenke til kommentar

Spillet er nå rundet på NG+, og jeg kommer til å lever inn igjen PS4 jeg kjøpte for Bloodborne. Dette er virkelig ikke godt nok for et "next-gen" spill. Ok at det er førstegenerasjon til next-gen, men jeg forventer litt mer da jeg kommer fra PC. Bloodborne er fantastisk artig, og helt klart verdt en playthrough, men teknologien rundt spillet er bare bånn i bøtta. PS4 er treg, og jeg må bruke 5 minutter eller mer for å komme inn i spillet fra fresh boot. Og da mener jeg kun til menyen, etter at jeg endre opp i menyen er nå loading tidene på godt over et minutt. Når det nylig kom ut at spillet blir lettere og lettere jo lenger det står på, var det nok til å tippe vekten for min del. Håper bare vi ser en release på PC i fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillet er nå rundet på NG+, og jeg kommer til å lever inn igjen PS4 jeg kjøpte for Bloodborne. Dette er virkelig ikke godt nok for et "next-gen" spill. Ok at det er førstegenerasjon til next-gen, men jeg forventer litt mer da jeg kommer fra PC. Bloodborne er fantastisk artig, og helt klart verdt en playthrough, men teknologien rundt spillet er bare bånn i bøtta. PS4 er treg, og jeg må bruke 5 minutter eller mer for å komme inn i spillet fra fresh boot. Og da mener jeg kun til menyen, etter at jeg endre opp i menyen er nå loading tidene på godt over et minutt. Når det nylig kom ut at spillet blir lettere og lettere jo lenger det står på, var det nok til å tippe vekten for min del. Håper bare vi ser en release på PC i fremtiden.

Har hatt min PS4 lenge nå. Har aldri opplevd noe som du skriver der. Må bare noe galt med din maskin.

Lenke til kommentar

Regner med dere tenker på oppstartstiden. Det var en liten overdramatisering. Det tar ikke faktisk 5 minutter å komme til hovedmenyen i Bloodborne. Sikkert rundt 2-4, men fortsatt 20-40 ganger hva jeg er vant til. Loading tiden er ikke overdramatisert, og ligger på godt over minuttet. Selv til Hunter's Dream er loadingen over 30 sekunder.

Lenke til kommentar

Regner med dere tenker på oppstartstiden. Det var en liten overdramatisering. Det tar ikke faktisk 5 minutter å komme til hovedmenyen i Bloodborne. Sikkert rundt 2-4, men fortsatt 20-40 ganger hva jeg er vant til. Loading tiden er ikke overdramatisert, og ligger på godt over minuttet. Selv til Hunter's Dream er loadingen over 30 sekunder.

 

Tok nettopp tiden på min PS4. Fra jeg trykker start spill til jeg får valget mellom Online eller Offline spill så tok det 30 sekunder (halvparten av den tiden var obligatorisk logo visninger). Fra jeg trykker Online spill til jeg kommer til hovedmeny tar det 11 sekunder. Totalt 41 sekunder å komme til hovedmeny i spillet.

 

Loading fra hovedmeny til spillet tok 36 sekunder. Loading fra lantern til Hunters dream tok 14 sekunder. Loading fra Hunters dream til f.eks Old Yharnam tok 35 sekunder.

Lenke til kommentar

 

Regner med dere tenker på oppstartstiden. Det var en liten overdramatisering. Det tar ikke faktisk 5 minutter å komme til hovedmenyen i Bloodborne. Sikkert rundt 2-4, men fortsatt 20-40 ganger hva jeg er vant til. Loading tiden er ikke overdramatisert, og ligger på godt over minuttet. Selv til Hunter's Dream er loadingen over 30 sekunder.

 

Tok nettopp tiden på min PS4. Fra jeg trykker start spill til jeg får valget mellom Online eller Offline spill så tok det 30 sekunder (halvparten av den tiden var obligatorisk logo visninger). Fra jeg trykker Online spill til jeg kommer til hovedmeny tar det 11 sekunder. Totalt 41 sekunder å komme til hovedmeny i spillet.

 

Loading fra hovedmeny til spillet tok 36 sekunder. Loading fra lantern til Hunters dream tok 14 sekunder. Loading fra Hunters dream til f.eks Old Yharnam tok 35 sekunder.

 

 

Tror du har missforstått. Det tar meg 2-4 minutter fra oppstart av PS4 til jeg kommer til hovedmenyen i Bloodborne. Denne tiden blir kortere etter suspend oppdateringen forrige uke, men det virker som om dette forsterker "lettere over tid"-bug'en.

 

Mest sannsynlig er du tidlig i spillet. Det meste jeg har talt i hodet mitt under lasting er 42 sekunder til Hunter's Dream og 1:40 til en sone som er tilkoblet resten uten loading screens. Virker som om loading tar lengre tid fordi spillet laster inn større og større deler av kartet etterhvert som man progresser. Noe de kan slippe under progress, da neste del sikkert laster under cutscene. Hvorfor Hunter's Dream tar så lang tid å laste har jeg ingen anelse om.

Lenke til kommentar

 

 

Regner med dere tenker på oppstartstiden. Det var en liten overdramatisering. Det tar ikke faktisk 5 minutter å komme til hovedmenyen i Bloodborne. Sikkert rundt 2-4, men fortsatt 20-40 ganger hva jeg er vant til. Loading tiden er ikke overdramatisert, og ligger på godt over minuttet. Selv til Hunter's Dream er loadingen over 30 sekunder.

 

Tok nettopp tiden på min PS4. Fra jeg trykker start spill til jeg får valget mellom Online eller Offline spill så tok det 30 sekunder (halvparten av den tiden var obligatorisk logo visninger). Fra jeg trykker Online spill til jeg kommer til hovedmeny tar det 11 sekunder. Totalt 41 sekunder å komme til hovedmeny i spillet.

 

Loading fra hovedmeny til spillet tok 36 sekunder. Loading fra lantern til Hunters dream tok 14 sekunder. Loading fra Hunters dream til f.eks Old Yharnam tok 35 sekunder.

 

 

Tror du har missforstått. Det tar meg 2-4 minutter fra oppstart av PS4 til jeg kommer til hovedmenyen i Bloodborne. Denne tiden blir kortere etter suspend oppdateringen forrige uke, men det virker som om dette forsterker "lettere over tid"-bug'en.

 

Mest sannsynlig er du tidlig i spillet. Det meste jeg har talt i hodet mitt under lasting er 42 sekunder til Hunter's Dream og 1:40 til en sone som er tilkoblet resten uten loading screens. Virker som om loading tar lengre tid fordi spillet laster inn større og større deler av kartet etterhvert som man progresser. Noe de kan slippe under progress, da neste del sikkert laster under cutscene. Hvorfor Hunter's Dream tar så lang tid å laste har jeg ingen anelse om.

 

 

Ok, da misforsto jeg.

 

Men når jeg først er igang å tar tider så tok det meg 47 sekunder fra restmode til valget mellom online/offline + 11 sekunder til hovedmeny. Totalt 58 sekunder.

 

Fra helt avslått PS4 så tar det 61 sekunder til online/offline + 11 sekunder. Totalt 1 minutt og 12 sekunder.

 

PS! Tenkte ikke over det i sted, men jeg har en 1TB SSHD og ikke stock disc'en i min PS4, så det kan ha litt å si på loading tider.

Lenke til kommentar

Spillet er nå rundet på NG+, og jeg kommer til å lever inn igjen PS4 jeg kjøpte for Bloodborne. Dette er virkelig ikke godt nok for et "next-gen" spill. Ok at det er førstegenerasjon til next-gen, men jeg forventer litt mer da jeg kommer fra PC. Bloodborne er fantastisk artig, og helt klart verdt en playthrough, men teknologien rundt spillet er bare bånn i bøtta. PS4 er treg, og jeg må bruke 5 minutter eller mer for å komme inn i spillet fra fresh boot. Og da mener jeg kun til menyen, etter at jeg endre opp i menyen er nå loading tidene på godt over et minutt. Når det nylig kom ut at spillet blir lettere og lettere jo lenger det står på, var det nok til å tippe vekten for min del. Håper bare vi ser en release på PC i fremtiden.

tvilsomt du ser bloodborne på pc da sony eier rettighetene til spillet...

Og det med att bosser blir lettere har noe med att viss man feiler flere ganger på få timer så blir bossen vanskeligere og vanskeligere, men restarter du konsollen så blir bossen satt tilbake til der du startet når du møtte han.... (regner med spillet tar suspend resume som en restart)

var samme opplegg i demon`s souls...

og bossene i bloodborne oppfører seg helt random, så av og til er de lette og andre tider helt umulige, tvilsomt suspend resume har noe med dette å gjøre, er nokk bare AI som rett og slett bugger av og til siden de har flere typer angrepsstrategier, bare sammenlign noen bossvideoer på nettet så kan du se hvor mye bossfights varierer

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Bra jobba! awesome set du har der. :) Er det mulig at du kunne hjulpet meg med å skaffe den? :p

her står det noe om hvordan du får tak i Bone Ash Settet fra chalice dungeons

 

  • After defeating the second boss within the Pthumerian Labyrinth Center, it can be bought at the fountain.
  • It cost 10 insight to purchase the whole set at once.

 

http://bloodborne.wiki.fextralife.com/Bone+Ash+Set

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

 

Nå var det like før min PS4 gikk rett ut av vinduet her, satt nettopp å spilte litt Bloodborne før konsollen bestemte å skru seg av på egen hånd, skrudde på konsollen igjen og satte inn Bloodborne, kommer opp at savefilene er skadet men tenkte at jeg bare kunne laste de ned igjen som jeg har gjort flere ganger før med andre spill men av en eller annen grunn så hadde ikke filene blitt lastet opp, selv om automatisk opplasting var på.

60-70 timer bortkastet, orker ikke tanken på å starte om igjen.

viss du har backup online av savegame kan du jo bare laste ned den :wee:

 

:hm: 

Lenke til kommentar

Hmm, begynner å mislike bosskampen i Forbidden forest.

Jeg er lvl 50 og burde vel egentlig ha en sjanse.

Hvilken av bossene er det lurest å ta ut først? Han som i fase to får sykt lang rekkevidde på sverdet eller han som skyter ildkuler?

letteste er å ta ut de to med sverda først mens man står bak den store steinen så ta han ildkulefyren sist, bare pass på å holde han magikeren på motsatt side av steinen eller gravstøtta eller hva nå det er husker ikke akkuratt nå, men den gir deg bra dekning

Lenke til kommentar

 

Hmm, begynner å mislike bosskampen i Forbidden forest.

Jeg er lvl 50 og burde vel egentlig ha en sjanse.

Hvilken av bossene er det lurest å ta ut først? Han som i fase to får sykt lang rekkevidde på sverdet eller han som skyter ildkuler?

letteste er å ta ut de to med sverda først mens man står bak den store steinen så ta han ildkulefyren sist, bare pass på å holde han magikeren på motsatt side av steinen eller gravstøtta eller hva nå det er husker ikke akkuratt nå, men den gir deg bra dekning

 

 

Synes dette var den enkleste bossfighten av samtlige. Enkel taktikk er å løpe i en stor sirkel og angripe han som skyter ildkuler først. Repiter til han er død. Deretter tar du han med flammesverd. :) 

Lenke til kommentar

 

 

Hmm, begynner å mislike bosskampen i Forbidden forest.

Jeg er lvl 50 og burde vel egentlig ha en sjanse.

Hvilken av bossene er det lurest å ta ut først? Han som i fase to får sykt lang rekkevidde på sverdet eller han som skyter ildkuler?

letteste er å ta ut de to med sverda først mens man står bak den store steinen så ta han ildkulefyren sist, bare pass på å holde han magikeren på motsatt side av steinen eller gravstøtta eller hva nå det er husker ikke akkuratt nå, men den gir deg bra dekning

 

 

Synes dette var den enkleste bossfighten av samtlige. Enkel taktikk er å løpe i en stor sirkel og angripe han som skyter ildkuler først. Repiter til han er død. Deretter tar du han med flammesverd. :)

 

Ferdig med han nå. Fikk hjelp av en stakkar som døde når siste bossen hadde 5% liv igjen.

Førstebossen i spillet er helt klart den som jeg syns var enklest. Det gikk på første forsøk. Sikkert fordi jeg ikke ante

at jeg kom til en boss.

Lenke til kommentar

Neeeeei. Da får jeg ikke drepe han da. Hva slags rune er det man får fra han? Hørt at han er vanskelig å drepe.

 

Du får Beast Rune som booster effekten rundt transformation. Mener at den du får av han er +5o versjonen. Han er rimelig lett å drepe ettersom du kan lure han tilbake til utgangen hvor han ikke kommer seg inn. Derfra er det bare å spamme throwables eller poke han. Cheesing på sitt beste ;) 

 

 

Hmm, begynner å mislike bosskampen i Forbidden forest.

Jeg er lvl 50 og burde vel egentlig ha en sjanse.

Hvilken av bossene er det lurest å ta ut først? Han som i fase to får sykt lang rekkevidde på sverdet eller han som skyter ildkuler?

For min del så var det lettest å ta magikeren først for så han med katana & candle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...