Gå til innhold

Diskusjon om/rundt Bloodborne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler meg som en sinnsykt n00b i det spillet her.... på 11x forsøket på FG og han rævkjører meg nok en gang.

 

 

Noen tips? Alt før han føles ut som en lek.....

Father gascoine? Er også på han, prøvd 3 ganger, har tadd nesten halve livet hans, sparer molotov til han blir beast da han visstnok skal tåle enda mindre ild! Føler jeg blir å ta han snart, virker ikke like overveldende som cleric beast var for min del.

 

Bare dodge unna. Hele tiden, og håp på å få inn ett par slag innimellom.

 

Glad det ikke bare er jeg som føler seg som en 55 åring som spiller "videospill" for første gang til tider.

Endret av Wilshere19
Lenke til kommentar

Føler meg som en sinnsykt n00b i det spillet her.... på 11x forsøket på FG og han rævkjører meg nok en gang.

 

 

Noen tips? Alt før han føles ut som en lek.....

Jeg plagdes også mye med FG. Første biten var relativt enkel, men når har gikk over i fase to så sleit jeg.

Begynte å springe opp trappen for å skape litt avstand slik at jeg kunne kast MC når han var nederst i trappa. Så sprang jeg bakover, ned på hustaket og opp trappen igjen. Dette gjentok jeg til han gikk i bakken.

MC og Vicar Amlie er vel de to jeg har slitt mest med i hele spillet. Så langt.

Lenke til kommentar

 

Føler meg som en sinnsykt n00b i det spillet her.... på 11x forsøket på FG og han rævkjører meg nok en gang.

 

 

Noen tips? Alt før han føles ut som en lek.....

Jeg plagdes også mye med FG. Første biten var relativt enkel, men når har gikk over i fase to så sleit jeg.

Begynte å springe opp trappen for å skape litt avstand slik at jeg kunne kast MC når han var nederst i trappa. Så sprang jeg bakover, ned på hustaket og opp trappen igjen. Dette gjentok jeg til han gikk i bakken.

MC og Vicar Amlie er vel de to jeg har slitt mest med i hele spillet. Så langt.

 

 

Godt å lese. Dette letter litt på frustrasjonen. Har kommet ned til ca. 2-3cm på helsa hans 2 ganger. Så er ikke langt unna.... Må bare få inn de siste gode slagene. Men jobber litt med å få opp litt level slik at jeg er litt sterkere.

Lenke til kommentar

Tok Father Gascoigne på NG+ i går (har så smått begynt å snuble meg gjennom runde 2 av spillet :p) - jeg skrudde på streaming litt for sent, så kampen ble ikke archived. Hvis ikke så kunne jeg jo ha postet video-instruksjoner! Basert på erfaringen mine i NG så er Father Gascoigne en av de kjipeste bossene i spillet, fordi han representerer en ganske solid difficulty spike i forhold til Cleric Beast, men heldigvis med litt større cheese-potensiale.

 

Bossene jeg brukte flest forsøk på i NG:

 

 

 

Father Gascoigne: 4-5

Rom: 7-10 (!)

Ebrietas: Ørten

 

 

 

De siste bossene i spillet føltes paradoksalt nok mye enklere.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Til dere som sliter med Father Gascoigne... For min del var han på første play enklere enn cleric, det var cleric jeg slet med! xP
Mitt tips er...

 

 

 

Bruk pistol og visceral attacks. De fleste angrepene er ganske enkle å countre. Funker også når han bli beast, så dette en gang + et par MC burde finishe ham (selv om jeg synes at beast mode er vanskeligere om du løper bort fra ham, og ville holdt meg Close for dobbel visceral) HUSK piltast opp gir flere bullets, noe som kan være en fordel i denne fighten


 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Tror jeg faktisk brukte flest forsøk på Father Gascoigne igjennom min første playthrough. Første forsøk på NG+, tatt fler bosser på første forsøk på NG+ som jeg brukte noen forsøk på tidligere, da jeg vet hvordan bossen er.  Noen bosser jeg også har til gode å død på :p

Lenke til kommentar

Synes det er uforholdsmessig vanskelig å summone folk i forhold til Dark Souls 1/2. Veldig sjelden det faktisk dukker opp noen når jeg prøver, og omtrent like sjelden at jeg får lov til å hjelpe noen når jeg vil. Tror jeg hadde assistanse med to bosser i NG, ingen så langt i NG+.

 

Kanskje fordi man ikke bare kan legge igjen et merke utenfor boss-rommet og så bli hentet avgårde når det er aktuelt? Det er mer upraktisk å måtte henge rundt i det aktuelle området. Regner med det er en maksimal og minimal level-range på summons i Bloodborne også, men opplevde igjen aldri det som et problem i Dark Souls.

Lenke til kommentar

Synes det er uforholdsmessig vanskelig å summone folk i forhold til Dark Souls 1/2. Veldig sjelden det faktisk dukker opp noen når jeg prøver, og omtrent like sjelden at jeg får lov til å hjelpe noen når jeg vil. Tror jeg hadde assistanse med to bosser i NG, ingen så langt i NG+.

 

Kanskje fordi man ikke bare kan legge igjen et merke utenfor boss-rommet og så bli hentet avgårde når det er aktuelt? Det er mer upraktisk å måtte henge rundt i det aktuelle området. Regner med det er en maksimal og minimal level-range på summons i Bloodborne også, men opplevde igjen aldri det som et problem i Dark Souls.

Enig. Det er veldig mange mennesker som klager over hvor vanskelig de har gjort det. Jeg mener at systemet ikke fungerer slik det er i dag, noe som dessverre trekker ned en del av totalopplevelsen. Har prøvd å spille sammen med venner ved et par anledninger, og selv med passord er det ikke alltid vi får det til. 

 

Skulle ønske de bare kunne gjort spillet mulig å runde i vanlig co-op, og at motstandere skalerte etter spillere (slik som Borderlands?..) 

Lenke til kommentar

Hvordan kan det komme en annen spiller inn og drepe meg når jeg ikke har ringt med noe jævla bjelle?

Offline på meg fremover ja.

The Sinister Resonant Bell is used to invade the worlds of other players.

To use it, simply ring the bell in whatever area you wish to fight in. The game will then match you up with either:

  • Someone else who has also rang a Sinister Resonant Bell
  • Or you will be matched up with a game where someones world has an NPC ringing a Sinister Resonant Bell.

You can purchase the bell from the Insight Merchants in Hunters Dream.

Så da er det nok en npc som ringte i bjella.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...