Gå til innhold

Diskusjon om/rundt Bloodborne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett en del gameplay på YouTube, og må si jeg er imponert og det ser meget bra ut. Men jeg vil høre med dere som har spilt det masse om det passer for meg.

 

Jeg er ikke en rollespill-entusiast i utgangspunktet, spill som skyrim og WoW interesserer meg egentlig ikke, jeg er detaljfrik og Grafikk-hore av dimensjoner, slossingen i skyrim f.eks der man såvidt føler man er borti noen er grusomt kjedelig spør du meg, jeg vil føle vekten og kraften og SE at jeg treffer fienden i solar plexus for at jeg skal klare å engasjere meg litt.

 

Jeg er veldig glad i story-baserte spill, som the order som var fantastisk men alt for kort. Og heavy rain synes jeg er ett kunstverk, forsåvidt det samme med beyond two souls. Jeg spiller andre friere spill også, som farcry og slikt.

 

Jeg er ikke avhengig av at bloodborne skal ha en sensasjonelt bra histore, men jeg må ha en tendens av det, noe som driver meg fremover. At ikke det kun går ut på slakting og leveling på en måte.

 

Så, er dette noe for meg?

Fikk en nostalgisk shadow of the colossus feel av enkelte klipp.

Jeg quoter meg selv fordi jeg ikke fikk noe svar sist, i motsetning til Tor her oppe så har jeg ikke noe imot å plages, jeg elsker å plages og slite i spill.

Lenke til kommentar

Jeg er skikkelig usikker med tanke på om jeg skal kjøpe Bloodborne.

 

 

Tja, det kommer litt an på? Jeg kjører de fleste spill i easy mode selv, men digger DeS/DaS/BB. Det du trenger mest av er tålmodighet og gode observasjonsevner. Superperfekt timing og lynraske reflekser kan man klare seg uten. Spillene har en god del obskur bakgrunnsinfo og ting man kan gjette seg til ut i fra navn/geografi/annet, men det er ikke egentlig så mye "historie" i vanlig forstand.

 

Se for deg et veldig vanskelig metroidvaniaspill i 3D.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er ikke avhengig av at bloodborne skal ha en sensasjonelt bra histore, men jeg må ha en tendens av det, noe som driver meg fremover. At ikke det kun går ut på slakting og leveling på en måte.

 

Jeg quoter meg selv fordi jeg ikke fikk noe svar sist, i motsetning til Tor her oppe så har jeg ikke noe imot å plages, jeg elsker å plages og slite i spill.

 

 

Historien i disse spillene blir i stor grad fortalt gjennom spillmiljøer, beskrivelser av gjenstander, og en og annen kort replikk fra karakterer du sjelden føler at du kan stole på. Det er litt vanskelig å kalle det "historier" i vanlig forstand, men de som blir hektet av From sin fortellerteknikk blir hektet hardt, på en måte som gjør de fleste andre spillhistorier banale i forhold. Ikke forvent lange dialogtrær, FMV-sekvenser og sidelange oppsummeringer av hva som foregår. Forvent masse vage hint som du må spikre sammen selv.

Lenke til kommentar

 

Finnes det noen måte å fjerne trash mobs permanent på? Eller er dette halve spillet?

 

Spillet er fullt av snarveier som lar deg hoppe over store områder. Hvis vi snakker om Central Yarnham går det for eksempel en snarvei fra den første lampen der og rett til første boss - tar ca 1-2 min å løpe og ingen fiender på veien er nødvendig å ta. Bare let litt grundig i området rett etter der det står en gjeng rundt et bål. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg er ikke avhengig av at bloodborne skal ha en sensasjonelt bra histore, men jeg må ha en tendens av det, noe som driver meg fremover. At ikke det kun går ut på slakting og leveling på en måte.

 

Jeg quoter meg selv fordi jeg ikke fikk noe svar sist, i motsetning til Tor her oppe så har jeg ikke noe imot å plages, jeg elsker å plages og slite i spill.

Historien i disse spillene blir i stor grad fortalt gjennom spillmiljøer, beskrivelser av gjenstander, og en og annen kort replikk fra karakterer du sjelden føler at du kan stole på. Det er litt vanskelig å kalle det "historier" i vanlig forstand, men de som blir hektet av From sin fortellerteknikk blir hektet hardt, på en måte som gjør de fleste andre spillhistorier banale i forhold. Ikke forvent lange dialogtrær, FMV-sekvenser og sidelange oppsummeringer av hva som foregår. Forvent masse vage hint som du må spikre sammen selv.

Høres bra ut, så lenge det er noe som pirrer min interesse nok til å ha lyst til å fortsette hele tiden.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg er ikke avhengig av at bloodborne skal ha en sensasjonelt bra histore, men jeg må ha en tendens av det, noe som driver meg fremover. At ikke det kun går ut på slakting og leveling på en måte.

Jeg quoter meg selv fordi jeg ikke fikk noe svar sist, i motsetning til Tor her oppe så har jeg ikke noe imot å plages, jeg elsker å plages og slite i spill.

Historien i disse spillene blir i stor grad fortalt gjennom spillmiljøer, beskrivelser av gjenstander, og en og annen kort replikk fra karakterer du sjelden føler at du kan stole på. Det er litt vanskelig å kalle det "historier" i vanlig forstand, men de som blir hektet av From sin fortellerteknikk blir hektet hardt, på en måte som gjør de fleste andre spillhistorier banale i forhold. Ikke forvent lange dialogtrær, FMV-sekvenser og sidelange oppsummeringer av hva som foregår. Forvent masse vage hint som du må spikre sammen selv.

Høres bra ut, så lenge det er noe som pirrer min interesse nok til å ha lyst til å fortsette hele tiden.

 

 

Kan også være greit å vite at spillet ikke har noen problemer med å la deg rote til sidequests slik at de ikke kan gjennomføres - hvis du i det hele tatt finer dem. Se deg godt rundt overalt, hør på det andre karakterer sier, men gjør dine egne slutninger.

 

Beste nybegynnertips: les gjennom den digitale manualen, så slipper du å slite med at du ikke skjønner grunnleggende systemer i spillet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rundet hele spillet to ganger nå, men j irriterende at det er en bug som gjør at jeg ikke får Blades of Mercy. Det eneste våpenet jeg mangler og har skikkelig lyst på.. Hvis noen har lyst å spille, add meg på PSN: Sopranosfc :)

 

du får tilgang til det via å fullføre sidequestet jeg leverer i slutten av videoen.

Evt. så kan du bare drepe hu kråkedama (jeg snakker med i slutten av videoen) første gang du møter henne i kloakken (man må finne henne der før andre boss er tatt)

 

bare ver obs på att hu er ganske vanskelig å ta, men han jeg tar i videoen er en del vanskeligere

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

hadd mine første 4-5 timer med spillet idag å sitter igjen med litt blandede følelser.

har dødd 200 ganger sikkert å fremgangen er så som så.

er vell på lvl 16 med hunteren min.

har prøvd meg på bossen på brua (den store ulven), og når jeg gikk en annen vei møtte jeg en boss i en gård, så ut som en annen hunter.

ja jeg er enda i  Central Yharnam !!!

 

er det meningen man skal gå rundt i di samme gatene å sammle echoes for så å dra til kirkegården å oppgradere helt til man har styrke til å utfordre bossene? er det i grove trekk det som er tingen?

for man får liksom fra 50-150 echoes per stk man dreper her jeg er å det tar tiiid.

etter 5 timer med "you died" på skjermen, og null fremgang så slo jeg av :)

vanskelighetsgraden er ikke det værste. følte det tok sånn tid det med å oppgradere både karakteren og våpen.

Endret av arcticviking
Lenke til kommentar

hadd mine første 4-5 timer med spillet idag å sitter igjen med litt blandede følelser.

har dødd 200 ganger sikkert å fremgangen er så som så.

er vell på lvl 16 med hunteren min.

har prøvd meg på bossen på brua (den store ulven), og når jeg gikk en annen vei møtte jeg en boss i en gård, så ut som en annen hunter.

ja jeg er enda i  Central Yharnam !!!

 

er det meningen man skal gå rundt i di samme gatene å sammle echoes for så å dra til kirkegården å oppgradere helt til man har styrke til å utfordre bossene? er det i grove trekk det som er tingen?

for man får liksom fra 50-150 echoes per stk man dreper her jeg er å det tar tiiid.

etter 5 timer med "you died" på skjermen, og null fremgang så slo jeg av :)

vanskelighetsgraden er ikke det værste. følte det tok sånn tid det med å oppgradere både karakteren og våpen.

en av grunnene til att det går seint å levle er pga att man ikke skal trenge å levle noe spesielt i første området, først tar man cleric beast på brua, så bruker man de blood echoes man får fra han til å gå opp i lvl, så går man for father gascoine(han hunteren) så fortsetter man til ett noe vanskeligere område...

 

liker du ikke å dø mye i spill så bør du styre unna dark souls, demon`s souls og bloodborne, disse spilla er ikke for alle da de kan være en utfordring til tider (er for det meste hardcore gamere som liker disse spilla)

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

 

Rundet hele spillet to ganger nå, men j irriterende at det er en bug som gjør at jeg ikke får Blades of Mercy. Det eneste våpenet jeg mangler og har skikkelig lyst på.. Hvis noen har lyst å spille, add meg på PSN: Sopranosfc :)

 

du får tilgang til det via å fullføre sidequestet jeg leverer i slutten av videoen.

Evt. så kan du bare drepe hu kråkedama (jeg snakker med i slutten av videoen) første gang du møter henne i kloakken (man må finne henne der før andre boss er tatt)

 

bare ver obs på att hu er ganske vanskelig å ta, men han jeg tar i videoen er en del vanskeligere

 

 

 

Gikk i New game++ og drepte henne med engang.  :wee:

Lenke til kommentar

 

hadd mine første 4-5 timer med spillet idag å sitter igjen med litt blandede følelser.

har dødd 200 ganger sikkert å fremgangen er så som så.

er vell på lvl 16 med hunteren min.

har prøvd meg på bossen på brua (den store ulven), og når jeg gikk en annen vei møtte jeg en boss i en gård, så ut som en annen hunter.

ja jeg er enda i  Central Yharnam !!!

 

er det meningen man skal gå rundt i di samme gatene å sammle echoes for så å dra til kirkegården å oppgradere helt til man har styrke til å utfordre bossene? er det i grove trekk det som er tingen?

for man får liksom fra 50-150 echoes per stk man dreper her jeg er å det tar tiiid.

etter 5 timer med "you died" på skjermen, og null fremgang så slo jeg av :)

vanskelighetsgraden er ikke det værste. følte det tok sånn tid det med å oppgradere både karakteren og våpen.

en av grunnene til att det går seint å levle er pga att man ikke skal trenge å levle noe spesielt i første området, først tar man cleric beast på brua, så bruker man de blood echoes man får fra han til å gå opp i lvl, så går man for father gascoine(han hunteren) så fortsetter man til ett noe vanskeligere område...

 

liker du ikke å dø mye i spill så bør du styre unna dark souls, demon`s souls og bloodborne, disse spilla er ikke for alle da de kan være en utfordring til tider (er for det meste hardcore gamere som liker disse spilla)

 

okey, ikke erfaring med darksouls og deamon souls, men måtte se hva "hypen" rundt bloodborne var for noe, å teste det selv :)

har ikke noe imot å dø, vil si jeg har har blidd så vant til det og det gjør meg ingenting lengre.

det som "kjeder" meg litt er å måtte gå så langt hver gang man dør, gå fra lampa til father gascoine.

besøkt han fem ganger nå :)

 

men det er noe med spillet som gjør at når jeg har lagt det fra meg så må jeg in etter en liten stund å prøve igjen.

tenker, " jeg skal f... ikke gi meg" :)

Endret av arcticviking
Lenke til kommentar

 

 

hadd mine første 4-5 timer med spillet idag å sitter igjen med litt blandede følelser.

har dødd 200 ganger sikkert å fremgangen er så som så.

er vell på lvl 16 med hunteren min.

har prøvd meg på bossen på brua (den store ulven), og når jeg gikk en annen vei møtte jeg en boss i en gård, så ut som en annen hunter.

ja jeg er enda i  Central Yharnam !!!

 

er det meningen man skal gå rundt i di samme gatene å sammle echoes for så å dra til kirkegården å oppgradere helt til man har styrke til å utfordre bossene? er det i grove trekk det som er tingen?

for man får liksom fra 50-150 echoes per stk man dreper her jeg er å det tar tiiid.

etter 5 timer med "you died" på skjermen, og null fremgang så slo jeg av :)

vanskelighetsgraden er ikke det værste. følte det tok sånn tid det med å oppgradere både karakteren og våpen.

en av grunnene til att det går seint å levle er pga att man ikke skal trenge å levle noe spesielt i første området, først tar man cleric beast på brua, så bruker man de blood echoes man får fra han til å gå opp i lvl, så går man for father gascoine(han hunteren) så fortsetter man til ett noe vanskeligere område...

 

liker du ikke å dø mye i spill så bør du styre unna dark souls, demon`s souls og bloodborne, disse spilla er ikke for alle da de kan være en utfordring til tider (er for det meste hardcore gamere som liker disse spilla)

 

okey, ikke erfaring med darksouls og deamon souls, men måtte se hva "hypen" rundt bloodborne var for noe, å teste det selv :)

har ikke noe imot å dø, vil si jeg har har blidd så vant til det og det gjør meg ingenting lengre.

det som "kjeder" meg litt er å måtte gå så langt hver gang man dør, gå fra lampa til father gascoine.

besøkt han fem ganger nå :)

 

men det er noe med spillet som gjør at når jeg har lagt det fra meg så må jeg in etter en liten stund å prøve igjen.

tenker, " jeg skal f... ikke gi meg" :)

 

 

Det er ikke så langt fra lampen til FG. løp gjennom porten til venstre, ned og gjennom huset, andre trapp til venstre - bare løp forbi de to trollene - ta heisen ned, så er det bare å komme seg over broen. Lokk til deg gjengen med beastmen og sveip til de første. Hopp til siden og la ildkulen ta seg resten, så løper du forbi trollet og de to varulvene og inn i bosskampen. Tar ett minutt med litt rutine.

 

Jeg hadde mest hell mot FG ved å sloss på plattingen over trappen, mens andre liker å være nede blant gravsteinene. Spilledåsen brukte jeg ikke (en jente kan gi deg en gjenstand som kan "fryse" FG i noen sekunder, men den er nesten mer risky å bruke en å bare sprette rundt mens man skyter ham i fleisen og pisker løs).

Lenke til kommentar

Har kjørt meg litt fast i Bloodborne. Er ferdig med FG, og vandrer litt rundt. Har kommet til Vicar Amelia, men lurer på om jeg skulle ha møtt på Blood-Starved først?

I et forsøk på å lvle litt har jeg kommet til en "skog" (tar til venstre før VA) og møtt mange snipere i en skog.

Burde jeg heller vandret andre veien der jeg kommer til han Hunteren i et tårn som teppebomber meg med kuler fra noe som kan minne om en gatlingun fra første verdenskrig?

 

Er vel lvl 31 for øyeblikket.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...